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  1. Studies on the digital transformation of incumbent organizations
    causes, effects and solutions for banking
    Autor*in: Dehnert, Maik
    Erschienen: 2022

    Traditional organizations are strongly encouraged by emerging digital customer behavior and digital competition to transform their businesses for the digital age. Incumbents are particularly exposed to the field of tension between maintaining and... mehr

    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Traditional organizations are strongly encouraged by emerging digital customer behavior and digital competition to transform their businesses for the digital age. Incumbents are particularly exposed to the field of tension between maintaining and renewing their business model. Banking is one of the industries most affected by digitalization, with a large stream of digital innovations around Fintech. Most research contributions focus on digital innovations, such as Fintech, but there are only a few studies on the related challenges and perspectives of incumbent organizations, such as traditional banks. Against this background, this dissertation examines the specific causes, effects and solutions for traditional banks in digital transformation − an underrepresented research area so far. The first part of the thesis examines how digitalization has changed the latent customer expectations in banking and studies the underlying technological drivers of evolving business-to-consumer (B2C) business models. Online consumer reviews are systematized to identify latent concepts of customer behavior and future decision paths as strategic digitalization effects. [...]

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Gronau, Norbert (AkademischeR BetreuerIn); Alt, Rainer (AkademischeR BetreuerIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Bank; Digitale Transformation; Digitalisierung; Digitalstrategie; Fintech; Kundenverhalten; Plattform-Ökosysteme; Wertschöpfungskooperation; traditionelle UnternehmenFintech; bank; consumer behavior; digital strategy; digital transformation; digitalization; incumbent; platform ecosystems; value co-creation
    Umfang: 1 Online-Ressource (339 Seiten, 21394 KB), Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Universität Potsdam, 2022

  2. Ein Ordnungsrahmen für Metaversen

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel:
    Enthalten in: Wirtschaftsinformatik & Management; Wiesbaden : Gabler/GWV-Fachverl., 2009-; 15, Heft 1 (16.2.2023), 6-17, 2.2023; Online-Ressource
    Schlagworte: Geschäftsmodell; Metaversum; Unternehmen; Virtuelle Realität; Computerspiel
    Weitere Schlagworte: (lcsh)Business information services.; (lcsh)Information technology—Management.; IT in Business.; Business Process Management.
    Umfang: Online-Ressource, 1 online resource.
  3. Banking 2020 - zwischen Individualisierung und Standardisierung
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Inst. für Wirtschaftsinformatik, St. Gallen [u.a.]

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    C 274759
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783033045385
    Auflage/Ausgabe: Version 1
    Schlagworte: Bankgeschäft; Unternehmensarchitektur; Standardisierung; Bankenregulierung; Finanzsystem; Welt
    Umfang: XXXIII, 30 S., graph. Darst.
  4. Studies on the digital transformation of incumbent organizations
    causes, effects and solutions for banking
    Autor*in: Dehnert, Maik
    Erschienen: 2022

    Traditional organizations are strongly encouraged by emerging digital customer behavior and digital competition to transform their businesses for the digital age. Incumbents are particularly exposed to the field of tension between maintaining and... mehr

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
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    Universitätsbibliothek Clausthal
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    Fachhochschule Erfurt, Hochschulbibliothek
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    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
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    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
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    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
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    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Bibliothek der Hochschule Hannover
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    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
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    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
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    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
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    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
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    Hochschule Magdeburg-Stendal, Hochschulbibliothek
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    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
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    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
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    Hochschule Magdeburg-Stendal, Standort Stendal, Bibliothek
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    UB Weimar
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    Traditional organizations are strongly encouraged by emerging digital customer behavior and digital competition to transform their businesses for the digital age. Incumbents are particularly exposed to the field of tension between maintaining and renewing their business model. Banking is one of the industries most affected by digitalization, with a large stream of digital innovations around Fintech. Most research contributions focus on digital innovations, such as Fintech, but there are only a few studies on the related challenges and perspectives of incumbent organizations, such as traditional banks. Against this background, this dissertation examines the specific causes, effects and solutions for traditional banks in digital transformation − an underrepresented research area so far. The first part of the thesis examines how digitalization has changed the latent customer expectations in banking and studies the underlying technological drivers of evolving business-to-consumer (B2C) business models. Online consumer reviews are systematized to identify latent concepts of customer behavior and future decision paths as strategic digitalization effects. [...]

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Gronau, Norbert (AkademischeR BetreuerIn); Alt, Rainer (AkademischeR BetreuerIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Bank; Digitale Transformation; Digitalisierung; Digitalstrategie; Fintech; Kundenverhalten; Plattform-Ökosysteme; Wertschöpfungskooperation; traditionelle UnternehmenFintech; bank; consumer behavior; digital strategy; digital transformation; digitalization; incumbent; platform ecosystems; value co-creation
    Umfang: 1 Online-Ressource (339 Seiten, 21394 KB), Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Universität Potsdam, 2022

  5. Transformation von Banken
    Praxis des In- und Outsourcings auf dem Weg zur Bank 2015
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg ; Springer International Publishing AG, Cham

    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
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    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
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    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
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    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
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    Universität Mainz, Zentralbibliothek
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    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
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    Hochschul- und Landesbibliothek RheinMain, Rheinstraße
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783540898344; 3540898344
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: QK 300
    DDC Klassifikation: Wirtschaft (330)
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2009
    Schriftenreihe: Business Engineering
    Schlagworte: Bank; Supply Chain Management; Restrukturierung; Netzwerkmanagement; Language and languages; Finance; Business information services; Management; Stylistics; Financial Economics; IT in Business; Management
    Umfang: 1 Online-Ressource (XX, 358 Seiten)
  6. Einsatz von Business-Intelligence-Technologien in Call-Centern
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Univ., Inst. für Wirtschaftsinformatik, Leipzig

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    B08-1845
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    RVK Klassifikation: QP 621
    Schriftenreihe: Forschungsberichte des Instituts für Wirtschaftsinformatik der Universität Leipzig ; H. 1
    Schlagworte: Callcenter; Betriebliches Informationssystem; Empirische Methode; Deutschland
    Umfang: IV, 53 S., graph. Darst., 30 cm