Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 47.

  1. Let's stay together
    the effects of repeated student-teacher matches on academic achievement
    Erschienen: 19 August 2021
    Verlag:  Centre for Economic Policy Research, London

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    LZ 161
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Array ; DP16471
    Schlagworte: student-teacher matches; student achievement; looping
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 53 Seiten), Illustrationen
  2. Firm export responses to tariff hikes
    Erschienen: 14 August 2021
    Verlag:  Centre for Economic Policy Research, London

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    LZ 161
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Array ; DP16455
    Schlagworte: tariffs; export interdependence; GSP; exporting firms; Multiproduct Firms
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 68 Seiten), Illustrationen
  3. Firm export responses to tariff hikes
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Centre for Economic Performance, London School of Economics and Political Science, London

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 449
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Discussion paper / Centre for Economic Performance ; no. 1783 (July 2021)
    Schlagworte: tariffs; export interdependence; GSP; exporting firms; multi-product firms; third-market effects
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 68 Seiten)
  4. Importing after exporting
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  University of Nottingham, GEP, Nottingham

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 459
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Array ; research paper 2019, 11
    Schlagworte: Importing; exporting; trading costs; learning
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 56 Seiten), Illustrationen
  5. Targeted socialization and production
    Erschienen: June 2016
    Verlag:  Centre for Research in Economic Theory and its Applications, Coventry, United Kingdom

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 701
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Discussion paper series / Centre for Research in Economic Theory and its Applications ; no: 23
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 75 Seiten), Illustrationen
  6. Sequential exporting across countries and products
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Centre for Economic Performance, London School of Economics and Political Science, London

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 449
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Discussion paper / Centre for Economic Performance ; no. 1774 (June 2021)
    Schlagworte: export dynamics; experimentation; uncertainty; multiproduct firms; market inter-dependence
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 68 Seiten), Illustrationen
  7. Sequential exporting across countries and products
    Erschienen: May 2021
    Verlag:  CESifo, Center for Economic Studies & Ifo Institute, Munich, Germany

    How do exporters expand their product scope and geographical presence? We argue that new exporters are uncertain about their profitability in different countries and products, but learn it as they start to export. As a consequence, exporters add... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 63
    keine Fernleihe

     

    How do exporters expand their product scope and geographical presence? We argue that new exporters are uncertain about their profitability in different countries and products, but learn it as they start to export. As a consequence, exporters add products and countries sequentially, in an interdependent process. Exploiting disaggregated data on French exporters, we find empirical support consistent with such a mechanism, where firms learn from their initial export experiences and then adjust their sales, number of products and destination countries accordingly. Our results indicate that part of the learning is firm-specific, and not merely product- or market-specific. Furthermore, we find that firms tend to expand in the sub-extensive margin first by widening product scope within a destination and later by entering new destinations; and that firms’ core products are particularly resilient despite being used to “test the waters” when entering additional countries.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/236661
    Schriftenreihe: CESifo working paper ; no. 9119 (2021)
    Schlagworte: export dynamics; experimentation; uncertainty; multiproduct firms; market interdependence
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 67 Seiten), Illustrationen
  8. Backlash against expert recommendations
    reactions to Covid-19 advice in Latin America
    Erschienen: 27 July 2022
    Verlag:  Centre for Economic Policy Research, London

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    LZ 161
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Array ; DP17506
    Schlagworte: experts; Trust; Public health; COVID-19
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 42 Seiten), Illustrationen
  9. Sequentially exporting products across countries
    Erschienen: [2022]
    Verlag:  University of Nottingham, GEP, [Nottingham]

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 459
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Array ; research paper 2022, 12
    Schlagworte: Export dynamics; experimentation; uncertainty; multiproduct firms; market interdependence
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 97 Seiten), Illustrationen
  10. High inflations in modern monetary theory
    Erschienen: 1989
    Verlag:  Fachbereich Wirtschaftswiss., Univ. Bremen, Bremen

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Diskussionsbeiträge zur gesamtwirtschaftlichen Theorie und Politik ; N.F.,14
    Schlagworte: Hyperinflation; Geldtheorie; Theorie
    Umfang: 39 S
  11. On the use of currency reform in inflation stabilization
    Erschienen: 1989

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin; Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Schriftenreihe: EUI working papers / Istituto Universitario Europeo <Fiesole> ; 395
    Schlagworte: Stabilitätspolitik; Währungsreform
    Umfang: 31 S.
  12. Foreign influence and domestic policy
    a survey
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  CESifo, Center for Economic Studies & Ifo Institute, Munich, Germany

    In an interconnected world, economic and political interests inevitably reach beyond national borders. Since policy choices generate external economic and political costs, foreign state and non-state actors have an interest in inflencing policy... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 63
    keine Fernleihe

     

    In an interconnected world, economic and political interests inevitably reach beyond national borders. Since policy choices generate external economic and political costs, foreign state and non-state actors have an interest in inflencing policy actions in other sovereign countries to their advantage. Foreign influence is a strategic choice aimed at internalizing these externalities and takes many forms. We distinguish three broad types of intervention strategies, (i) voluntary agreement interventions between the intervening foreign power and the target country, (ii) policy interventions based on rewarding or sanctioning the target country to obtain a specific change in policy and (iii) institution interventions aimed at influencing the policy choice by changing the political institutions in the target country (with or without a civil war). We propose a unifying theoretical framework to understand when and which form of foreign influence is chosen and use it to organize and evaluate the new political economics literature on foreign influence along with work in cognate disciplines. Foreign intervention plays a more important role for a proper understanding of domestic policy choices, for institutional dynamics and for internal conflict than is commonly acknowledged in both empirical and theoretical research.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/198927
    Schriftenreihe: Array ; no. 7567 (March 2019)
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 50 Seiten), Illustrationen
  13. The Brexit referendum and the rise in hate crime
    conforming to the new norm
    Erschienen: June 2020
    Verlag:  CEDEX, Centre for Decision Research & Experimental Economics, Nottingham

    We document a sharp increase in hate crime in the aftermath of the Brexit referendum. We show that this rise was more pronounced in more pro-remain areas. These facts are consistent with a model in which individual behavior is dictated by a desire to... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 175
    keine Fernleihe

     

    We document a sharp increase in hate crime in the aftermath of the Brexit referendum. We show that this rise was more pronounced in more pro-remain areas. These facts are consistent with a model in which individual behavior is dictated by a desire to conform to imperfectly observable social norms in addition to following individual preferences. Arguably, the referendum was a source of new information about society's overall preferences over immigration in a context where other determinants of attitudes remained constant. We exploit this feature of the referendum for identification. We build a quantitative model to examine whether the observed trends can be replicated with a sensible parameterization of the model. Our estimation of the conformity parameter allows us to quantify the role of shared narratives, national identity and stereotypes in shaping aggregate behavior.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/228376
    Schriftenreihe: CeDEx discussion paper series ; no. 2020, 12
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 72 Seiten), Illustrationen
  14. Training to teach science
    experimental evidence from Argentina
    Erschienen: September 2018
    Verlag:  World Bank Group, Development Economics Vice Presidency, Strategy and Operations Team, Washington, D.C.

    This paper evaluates the learning impact of different teacher training methods using a random controlled trial implemented in 70 state schools in Buenos Aires, Argentina. A control group receiving standard teacher training was compared with two... mehr

    Zugang:
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This paper evaluates the learning impact of different teacher training methods using a random controlled trial implemented in 70 state schools in Buenos Aires, Argentina. A control group receiving standard teacher training was compared with two alternative treatment arms: providing a structured curriculum unit or receiving both the unit and weekly coaching. Following a 12-week intervention, there are substantial learning gains for students whose teachers were trained using structured curriculum units, as well as for those whose teachers received coaching (between 55 percent and 64 percent of a standard deviation more than those students in the control group). Coaching teachers does not appear to be cost-effective, as the unit cost per 0.1 standard deviation is more than twice the cost of using only the structured curriculum unit. However, additional coaching is particularly beneficial for inexperienced teachers with less than two years of teaching Science. Coaching teachers also showed specific gains for girls, who both learned and declared to enjoy science lessons more. Higher-performing students especially benefited from both interventions, with students from coached teachers performing particularly well in harder questions. Using structured curriculum units and providing coaching also affected teacher perceptions: teachers expressed that they enjoyed teaching Science more and taught more hours of Science, and that their students developed more skills. Results from a follow-up survey suggest persistent change in teacher practice, with the vast majority reporting using the structured curriculum unit one year after the intervention

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Deutschlandweit zugänglich)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 8594
    World Bank E-Library Archive
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 70 Seiten), Illustrationen
  15. Regional interdependencies and macroeconomic crises
    notes on Mercosur
    Autor*in: Heymann, Daniel
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Naciones Unidas, Oficina de la CEPAL, Buenos Aires

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    C 230588
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9211213266
    Weitere Identifier:
    LC/L.1627-P
    LC/BUE/L.174
    Schriftenreihe: Serie estudios y perspectivas ; 5
    Schlagworte: Regionale Wirtschaftsintegration; Mercosur-Staaten
    Umfang: 47 S, graph. Darst
  16. Monetary dilemmas
    Argentina in Mercosur
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Naciones Unidas, ECLAC, BUenos Aires Office, Buenos Aires

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    C 233210
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9211213533
    Weitere Identifier:
    LC/L.1726-P
    LC/BUE/L.176
    Schriftenreihe: Serie estudios y perspectivas ; 7
    Schlagworte: Geldpolitik; Wechselkurspolitik; Argentinien
    Umfang: 36 S, graph. Darst
  17. Políticas de reforma y comportamiento macroeconómico
    la Argentina en los noventa
    Autor*in: Heymann, Daniel
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Naciones Unidas, Comisión Económica para América Latina y el Caribe, Santiago de Chile

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    C 223964
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Spanisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Serie reformas económicas ; 61
    Schlagworte: Wirtschaftspolitik; Wirtschaftswachstum; Argentinien
    Umfang: 96 S
  18. Trusting Covid-19 recommendations
    the role of experts, markets and governments
    Erschienen: August 2023
    Verlag:  Inter-American Development Bank, Department of Research and Chief Economist, [Washington, DC]

    Do individuals trust experts' advice? Does the sector represented by these experts matter for trust and compliance? Do individuals prefer the public or the private sector for large-scale responses to events such as the pandemic? We answer these... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 144
    keine Fernleihe

     

    Do individuals trust experts' advice? Does the sector represented by these experts matter for trust and compliance? Do individuals prefer the public or the private sector for large-scale responses to events such as the pandemic? We answer these questions by means of a large-scale survey on a representative sample of 9,444 respondents from Argentina, Bolivia, Colombia, Ecuador, Mexico, Peru and Uruguay. We study if opinions on risk-mitigating actions against Covid-19 are shaped by expert recommendations and the sectors they represent. We identify an backlash against experts' recommendations that is robust across expert sectors and countries, and more pronounced for recommendations that require more effort to implement. We also find that, even for individuals with a low level of trust in the public sector, there is widespread agreement that governments should be preferred over the private sector to lead the production and distribution of vaccines. Most respondents, even those expressing distrust in governments, believe that governments should get involved in producing the vaccine for Covid-19, either exclusively or in a partnership with the private sector. This result is stronger for the distribution of the vaccine than for its production.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/289915
    Schriftenreihe: IDB working paper series ; no IDB-WP-1255
    Schlagworte: Experts; Trust; Public Health; Covid-19
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 48 Seiten), Illustrationen
  19. Foreign influence and domestic policy
    a survey
    Erschienen: January 2019
    Verlag:  GSE, Graduate School of Economics, Barcelona

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 541
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Barcelona GSE working paper series ; no 1072
    Schlagworte: Foreign influence; international agreements; institutions; aid; sanctions; conflict
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 78 Seiten), Illustrationen
  20. Training to teach science
    experimental evidence from Argentina
    Erschienen: September 2018
    Verlag:  World Bank Group, Development Economics Vice Presidency, Strategy and Operations Team, Washington, D.C.

    This paper evaluates the learning impact of different teacher training methods using a random controlled trial implemented in 70 state schools in Buenos Aires, Argentina. A control group receiving standard teacher training was compared with two... mehr

    Zugang:
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Evangelische Hochschule Berlin, Bibliothek
    eBook
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    World Bank Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Hochschule Emden/Leer, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina, Bibliothek
    ebook (Nationallizenz)
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Leibniz-Fachhochschule Hannover, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    WIR 2016
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 2 (8594)
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook WorldBank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook worldbank
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook World Bank
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook World Bank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book Worldbank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    e-Book World Bank E-Library Archive
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book WorldBank
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    World Bank eLibrary
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    This paper evaluates the learning impact of different teacher training methods using a random controlled trial implemented in 70 state schools in Buenos Aires, Argentina. A control group receiving standard teacher training was compared with two alternative treatment arms: providing a structured curriculum unit or receiving both the unit and weekly coaching. Following a 12-week intervention, there are substantial learning gains for students whose teachers were trained using structured curriculum units, as well as for those whose teachers received coaching (between 55 percent and 64 percent of a standard deviation more than those students in the control group). Coaching teachers does not appear to be cost-effective, as the unit cost per 0.1 standard deviation is more than twice the cost of using only the structured curriculum unit. However, additional coaching is particularly beneficial for inexperienced teachers with less than two years of teaching Science. Coaching teachers also showed specific gains for girls, who both learned and declared to enjoy science lessons more. Higher-performing students especially benefited from both interventions, with students from coached teachers performing particularly well in harder questions. Using structured curriculum units and providing coaching also affected teacher perceptions: teachers expressed that they enjoyed teaching Science more and taught more hours of Science, and that their students developed more skills. Results from a follow-up survey suggest persistent change in teacher practice, with the vast majority reporting using the structured curriculum unit one year after the intervention

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Deutschlandweit zugänglich)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 8594
    World Bank E-Library Archive
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 70 Seiten), Illustrationen
  21. Foreign influence and domestic policy
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  University of Nottingham, GEP, Nottingham

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 459
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Array ; 2019, 03
    Schlagworte: Foreign influence; international agreements; institutions; aid; sanctions; conflict
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 78 Seiten), Illustrationen
  22. Immigrant children's school performance and immigration costs
    evidence from Spain
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Nottingham Centre for Research on Globalisation and Economic Policy (GEP), University of Nottingham, Nottingham

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    Keine Speicherung
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Array ; 2018, 06
    Schlagworte: school performance; immigration; parental involvement; immigration costs
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 11 Seiten)
  23. Training to teach science
    experimental evidence from Argentina
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  CREDIT, Centre for Research in Economic Development and International Trade, University of Nottingham, Nottingham

    This paper uses a RCT implemented in state schools in Argentina to estimate the learning impact and cost-effectiveness of different teacher training methods: structured curricula and coaching. Our findings suggest that there is a substantial gain in... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 252 (2017,8)
    keine Fernleihe

     

    This paper uses a RCT implemented in state schools in Argentina to estimate the learning impact and cost-effectiveness of different teacher training methods: structured curricula and coaching. Our findings suggest that there is a substantial gain in terms of learning for students with teachers being trained using structured curricula and coaching (between 55% and 64% of a standard deviation more than those students in the control group). Coaching teachers does not appear as a cost-effective intervention since the unit cost per 0.1 standard deviation is more than twice the cost of using a structured curriculum only. However, additional coaching is particularly relevant for relatively inexperienced teachers. A structured curriculum and coaching also affect perceptions: teachers enjoyed more teaching Science, they taught more hours of Science and students learned more and developed more skills.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/210835
    Schriftenreihe: CREDIT research paper ; no. 17, 08
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 48 Seiten), Illustrationen
  24. High inflations in modern monetary theory
    Autor*in: Heymann, Daniel
    Erschienen: 1989
    Verlag:  Forschungsgruppe Postkeynesian. Ökonomie, FB Wirtschaftswiss., Univ., Bremen

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    tp 1093
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    bh 2397
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    ZB 70412:14
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    1990 K 2787
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Diskussionsbeiträge zur gesamtwirtschaftlichen Theorie und Politik ; N.F., 14
    Schlagworte: Hyperinflation; Geldtheorie; Theorie
    Umfang: 39 S
  25. Political regimes and economic growth in Latin America
    Erschienen: 2007

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    1 : Z 105.55:07,06
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 988 (07.06)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Department of Economics discussion paper / the University of Birmingham ; 07-06
    Schlagworte: Wirtschaftswachstum; Demokratisierung; Humankapital; Demokratie; Autoritarismus; Lateinamerika
    Umfang: 20 S.