Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

  1. Managing Diversity in Education
    Languages, Policies, Pedagogies
    Beteiligt: Little, David (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2013; ©2013
    Verlag:  Multilingual Matters, Blue Ridge Summit, PA

    Klappentext: Diversity - social, cultural, linguistic and ethnic - poses a challenge to all educational systems. Some authorities, schools and teachers look upon it as a problem, an obstacle to the achievement of national educational goals, while for... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Klappentext: Diversity - social, cultural, linguistic and ethnic - poses a challenge to all educational systems. Some authorities, schools and teachers look upon it as a problem, an obstacle to the achievement of national educational goals, while for others it offers new opportunities. Successive PISA reports have laid bare the relative lack of success in addressing the needs of diverse school populations and helping children develop the competences they need to succeed in society. The book is divided into three parts that deal in turn with policy and its implications, pedagogical practice, and responses to the challenge of diversity that go beyond the language of schooling. This volume features the latest research from eight different countries, and will appeal to anyone involved in the educational integration of immigrant children and adolescents.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Little, David (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781783090815
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: DO 9000 ; ES 862 ; DP 4200
    Schriftenreihe: New Perspectives on Language and Education
    Schlagworte: Multilingualism; Language policy; Linguistic minorities; Multiculturalism; Multilingualism; Language policy; Linguistic minorities; Multiculturalism; Mainstreaming in education; Language and education; Language policy.; Linguistic minorities.; Multiculturalism.; Multilingualism.; immigration.; integration.; language and education.; language of schooling.; language policy.; linguistic diversity.; plurilingualism.; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Study & Teaching
    Umfang: 1 Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Little, David / Leung, Constant / Avermaet, Piet Van --: Frontmatter -- ; Contents -- ; Contributors -- ; Introduction

    Cummins, Jim --: Part 1 -- ; 1. Language and Identity in Multilingual Schools: Constructing Evidence-based Instructional Policies

    Costley, Tracey / Leung, Constant --: 2. English as an Additional Language: Symbolic Policy and Local Practices

    Faas, Daniel --: 3. Germany after the 'PISA Shock': Revisiting National, European and Multicultural Values in Curriculum and Policy Discourses

    Fionda, Rachael --: 4. Teaching English to Immigrant Students in Irish Post-primary Schools

    Kearney, Fiona --: 5. Inclusion or Invasion? How Irish Post-primary Teachers View Newcomer Students in the Mainstream Classroom

    Chonaill, Bríd Ní --: 6. The Linguistic Challenges of Immigration: The Irish Higher Education Sector's Response

    Ćatibušic, Bronagh --: Part 2 -- ; 7. Investigating the Development of Immigrant Pupils’ English L2 Oral Skills in Irish Primary Schools

    Grommes, Patrick --: 8. Investigating the Linguistic Skills of Migrant Students in the German Vocational Education System

    Kostopoulou, Stergiani --: 9. A Corpus-based Analysis of the Lexical Demands that Irish Post-primary Subject Textbooks Make on Immigrant Students

    Lyons, Zachary --: 10. Assessing the Impact of English Language Support Programme Materials on Post-primary Language Support and Mainstream Subject Classrooms in Ireland

    Kirwan, Déirdre --: Part 3 -- ; 11. From English Language Support to Plurilingual Awareness

    Sierens, Sven / Avermaet, Piet Van --: 12. Language Diversity in Education: Evolving from Multilingual Education to Functional Multilingual Learning

    Auger, Nathalie --: 13. Exploring the Use of Migrant Languages to Support Learning in Mainstream Classrooms in France

    Flores, Nelson / García, Ofelia --: 14. Linguistic Third Spaces in Education: Teachers’ Translanguaging across the Bilingual Continuum

    Taylor, Shelley K. --: 15. From 'Monolingual' Multilingual Classrooms to ‘Multilingual’ Multilingual Classrooms: Managing Cultural and Linguistic Diversity in the Nepali Educational System

    Velghe, Fie / Blommaert, Jan --: 16. The Ecology of Mobile Phone Use in Wesbank, South Africa