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  1. Persuasion by populist propaganda
    evidence from the 2015 Argentine ballotage
    Erschienen: September 2019
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (26321)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper series / National Bureau of Economic Research ; 26321
    Schlagworte: Politische Kommunikation; Parteipolitik; Populismus; Werbewirkung; Präsidentschaftswahl; Schätzung; Argentinien; incumbent; Amtsinhaber
    Umfang: 40 Seiten
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Online-Ausgabe

  2. Managing multi-tiered innovation ecosystems
    how lead firms govern their relationships with multiple heterogeneous complementors
    Autor*in: Reiter, Andreas
    Erschienen: [2021]

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Schlagworte: Governance; Innovation; Unternehmenskooperation; EDIS-5139; governance; ecosystem strategy; Ökosystem-Strategie; complementor; vergleichende Fallstudie; Innovations-Ökosysteme; multiple-case study; innovation ecosystem; Etablierte Unternehmen; Ökosystem-Entstehung; incumbent; ecosystem emergence; komplementäre Partner
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 204 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Dissertation, University of St. Gallen, 2021

  3. Political cycles in MGNREGS implementation
    Erschienen: January 2020
    Verlag:  Madras School of Economics, Chennai, India

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    Keine Rechte
    keine Fernleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Working paper / Madras School of Economics ; 187 (2020)
    Schlagworte: elections; incumbent; MGNREGS; Hausman-Taylor IV regression
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 47 Seiten), Illustrationen
  4. Studies on the digital transformation of incumbent organizations
    causes, effects and solutions for banking
    Autor*in: Dehnert, Maik
    Erschienen: 2022

    Traditional organizations are strongly encouraged by emerging digital customer behavior and digital competition to transform their businesses for the digital age. Incumbents are particularly exposed to the field of tension between maintaining and... mehr

    Universitätsbibliothek Braunschweig
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    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
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    Fachhochschule Erfurt, Hochschulbibliothek
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    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
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    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
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    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Standort Stendal, Bibliothek
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe

     

    Traditional organizations are strongly encouraged by emerging digital customer behavior and digital competition to transform their businesses for the digital age. Incumbents are particularly exposed to the field of tension between maintaining and renewing their business model. Banking is one of the industries most affected by digitalization, with a large stream of digital innovations around Fintech. Most research contributions focus on digital innovations, such as Fintech, but there are only a few studies on the related challenges and perspectives of incumbent organizations, such as traditional banks. Against this background, this dissertation examines the specific causes, effects and solutions for traditional banks in digital transformation − an underrepresented research area so far. The first part of the thesis examines how digitalization has changed the latent customer expectations in banking and studies the underlying technological drivers of evolving business-to-consumer (B2C) business models. Online consumer reviews are systematized to identify latent concepts of customer behavior and future decision paths as strategic digitalization effects. [...]

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Gronau, Norbert (AkademischeR BetreuerIn); Alt, Rainer (AkademischeR BetreuerIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Bank; Digitale Transformation; Digitalisierung; Digitalstrategie; Fintech; Kundenverhalten; Plattform-Ökosysteme; Wertschöpfungskooperation; traditionelle UnternehmenFintech; bank; consumer behavior; digital strategy; digital transformation; digitalization; incumbent; platform ecosystems; value co-creation
    Umfang: 1 Online-Ressource (339 Seiten, 21394 KB), Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Universität Potsdam, 2022

  5. The political costs of oil price shocks
    Erschienen: May 2022
    Verlag:  CESifo, Center for Economic Studies & Ifo Institute, Munich, Germany

    We explore the effect of oil import price shocks on political outcomes using a worldwide dataset on elections of chief executives. Oil import price shocks cause a reduction in the odds of reelection of incumbents, an increase in media chatter about... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 63
    keine Fernleihe

     

    We explore the effect of oil import price shocks on political outcomes using a worldwide dataset on elections of chief executives. Oil import price shocks cause a reduction in the odds of reelection of incumbents, an increase in media chatter about fuel prices, and an increase in non-violent protests. These results are present in democracies but absent in autocracies. To explain the dichotomy, we show that the pass-through from international to domestic fuel prices is limited in autocracies with adverse consequences on levels of debt and international reserves. The results point to the interdependence of goods markets and politics.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/263693
    Schriftenreihe: CESifo working paper ; no. 9763 (2022)
    Schlagworte: elections; democracy; autocracy; incumbent; oil prices; economic shocks
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 51 Seiten), Illustrationen
  6. Studies on the digital transformation of incumbent organizations
    causes, effects and solutions for banking
    Autor*in: Dehnert, Maik
    Erschienen: 2022

    Traditional organizations are strongly encouraged by emerging digital customer behavior and digital competition to transform their businesses for the digital age. Incumbents are particularly exposed to the field of tension between maintaining and... mehr

    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Traditional organizations are strongly encouraged by emerging digital customer behavior and digital competition to transform their businesses for the digital age. Incumbents are particularly exposed to the field of tension between maintaining and renewing their business model. Banking is one of the industries most affected by digitalization, with a large stream of digital innovations around Fintech. Most research contributions focus on digital innovations, such as Fintech, but there are only a few studies on the related challenges and perspectives of incumbent organizations, such as traditional banks. Against this background, this dissertation examines the specific causes, effects and solutions for traditional banks in digital transformation − an underrepresented research area so far. The first part of the thesis examines how digitalization has changed the latent customer expectations in banking and studies the underlying technological drivers of evolving business-to-consumer (B2C) business models. Online consumer reviews are systematized to identify latent concepts of customer behavior and future decision paths as strategic digitalization effects. [...]

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Gronau, Norbert (AkademischeR BetreuerIn); Alt, Rainer (AkademischeR BetreuerIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Bank; Digitale Transformation; Digitalisierung; Digitalstrategie; Fintech; Kundenverhalten; Plattform-Ökosysteme; Wertschöpfungskooperation; traditionelle UnternehmenFintech; bank; consumer behavior; digital strategy; digital transformation; digitalization; incumbent; platform ecosystems; value co-creation
    Umfang: 1 Online-Ressource (339 Seiten, 21394 KB), Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Universität Potsdam, 2022

  7. Timing the climate transition in Sweden
    a company's green innovation journey towards negative emissions : teaching case study
    Erschienen: [2023]
    Verlag:  Lund University, Centre for Innovation Research (CIRCLE), [Lund]

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 648
    keine Fernleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Papers in innovation studies ; no. 2023, 07
    Schlagworte: climate mitigation; green transitions; eco-innovation; sustainability; capacity; dynamic capabilities; utilities; energy; incumbent; district heating; Sweden; Stockholm; carbon capture; bioenergy; biomass; leadership; net zero; climate neutrality; transformative innovation
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 20 Seiten)