Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

  1. Teacher quality and incentives
    theoretical and empirical effects of standards on teacher qualtiy
    Erschienen: May 2005
    Verlag:  MEA, Mannheim

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1463 (91)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    RVK Klassifikation: DN 2000 ; DP 1700
    Schriftenreihe: MEA discussion papers ; 91
    Schlagworte: Lehrkräfte; Dienstleistungsqualität; Leistungsanreiz; Anreizregulierung; Benchmarking; Bildungsniveau; Schätzung; Teilstaat; Schätzung; Deutschland; Zentralexamen; Zentralabitur; PISA <Test>
    Umfang: 28 S
    Bemerkung(en):
  2. Teacher quality and incentives theoretical and empirical effects of standards on teacher quality
    presented at CESifo Conference on Public Sector Economics, May 2004
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Univ., Center for Economic Studies [u.a.], Munich

    Applying the theory of yardstick competition to the schooling system, we show that it is optimal to have central tests of student achievement and to engage in benchmarking because it raises the quality of teaching. This is true even if... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    bc 1391-1296
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    1 : Z 104.53:1296
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 624 (1296)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    S32-1296 a
    keine Fernleihe
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    S32-1296 b
    keine Fernleihe
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    S32-1296 c
    keine Fernleihe

     

    Applying the theory of yardstick competition to the schooling system, we show that it is optimal to have central tests of student achievement and to engage in benchmarking because it raises the quality of teaching. This is true even if teachers’ pay (defined in monetary terms) is not performance related. If teachers value reputation, and if teaching output is measured so that it becomes comparable, teachers will increase their effort. The theory is tested using the German PISA-E data. Our estimates suggest that, despite the flat career profile of German teachers, the quality of teaching tends to be higher in federal states with central exams.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Array ; 1296
    Schlagworte: Lehrkräfte; Dienstleistungsqualität; Leistungsanreiz; Anreizregulierung; Benchmarking; Bildungsniveau; Schätzung; Teilstaat; Schätzung; Deutschland; Zentralexamen; Zentralabitur; PISA <Test>
    Umfang: 22 S, Tab
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 21

  3. Teacher quality and incentives theoretical and empirical effects of standards on teacher quality
    presented at CESifo Area Conference on Public Sector Economics, May 2004
    Erschienen: October 2004
    Verlag:  CESifo, Center for Economic Studies & Ifo Institute, München

    Applying the theory of yardstick competition to the schooling system, we show that it is optimal to have central tests of student achievement and to engage in benchmarking because it raises the quality of teaching. This is true even if teachers' pay... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 63 (1296)
    keine Fernleihe

     

    Applying the theory of yardstick competition to the schooling system, we show that it is optimal to have central tests of student achievement and to engage in benchmarking because it raises the quality of teaching. This is true even if teachers' pay (defined in monetary terms) is not performance related. If teachers value reputation, and if teaching output is measured so that it becomes comparable, teachers will increase their effort. The theory is tested using the German PISA-E data. Our estimates suggest that, despite the flat career profile of German teachers, the quality of teaching tends to be higher in federal states with central exams.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/18934
    Schriftenreihe: Array ; no. 1296
    Schlagworte: Lehrkräfte; Dienstleistungsqualität; Leistungsanreiz; Anreizregulierung; Benchmarking; Bildungsniveau; Schätzung; Teilstaat; Schätzung; Deutschland; Zentralexamen; Zentralabitur; PISA <Test>
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 29 Seiten), Illustrationen