Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

  1. The effects of website provision on the demand for German women's magazines
    Autor*in: Kaiser, Ulrich
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung, Mannheim

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    RVK Klassifikation: AP 25220 ; AP 24550
    DDC Klassifikation: Zeitschriften, allgemeine fortlaufende Sammelwerke (050); Publizistische Medien, Journalismus, Verlagswesen (070); Öffentliche Darbietungen, Film, Rundfunk (791)
    Schriftenreihe: Discussion paper ; No. [20]01,69 : Information and communication technologies
    Schlagworte: Frauenzeitschrift; Website; Ausgabe <Druckwerk>; Verkauf; Zeitschrift; Nachfrage; Frau; Frauenzeitschrift; Internet; Produktdifferenzierung; Schätzung; Website; Deutschland ; Frauenzeitschrift ; Web Site
    Weitere Schlagworte: (stw)Zeitschrift; (stw)Nachfrage; (stw)Frauen; (stw)Spezialzeitschrift; (stw)Internet; (stw)Produktdifferenzierung; (stw)Schätzung; (stw)Deutschland; (stw)Website; Arbeitspapier; Graue Literatur
    Umfang: 33 S., 21 cm
    Bemerkung(en):

    Auch im Internet unter der Adresse ftp://ftp.zew.de/pub/zew-docs/dp/dp0169.pdf verfügbar

  2. The effects of website provision on the demand for German women's magazines
    Autor*in: Kaiser, Ulrich
    Erschienen: [2001]
    Verlag:  ZEW, Mannheim

    What happens to demand if a magazine launches a website? This question is empirically analyzed for the German women's magazine market, a particularly large segment of the German magazine where fierce competition is reigning. Models for differentiated... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    bc 1298-2001,69
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2 : Z 2027 -01-69-
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    Z 345 (01/69)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    102 K 979
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    2002 B 148
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 636 (01.69)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    02-3015
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    BC 1992
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Mannheimer Zentrum für Europäische Sozialforschung, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    96/131 B-01,69
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    What happens to demand if a magazine launches a website? This question is empirically analyzed for the German women's magazine market, a particularly large segment of the German magazine where fierce competition is reigning. Models for differentiated product demand are estimated on panel data covering the period 1990 to 2000, showing that website provision does not significantly affect magazines' market shares. Magazines that launched a website face a significantly lower price elasticity of demand than competitors that did not go online. Descriptive evidence on the magazines' website contents shows that websites are used to provide supplementary information and to advertise current print issues.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    RVK Klassifikation: AP 25220 ; AP 24550
    Schriftenreihe: Array ; 01,69
    Schlagworte: Zeitschrift; Nachfrage; Frauen; Spezialzeitschrift; Internet; Produktdifferenzierung; Schätzung; Deutschland; Website
    Umfang: 33 S., graph. Darst.
  3. The effects of website provision on the demand for German women's magazines
    Autor*in: Kaiser, Ulrich
    Erschienen: November 20, 2001
    Verlag:  ZEW, Mannheim

    What happens to demand if a magazine launches a website? This question is empirically analyzed for the German women's magazine market, a particularly large segment of the German magazine where fierce competition is reigning. Models for differentiated... mehr

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 15 (2001,69)
    keine Fernleihe

     

    What happens to demand if a magazine launches a website? This question is empirically analyzed for the German women's magazine market, a particularly large segment of the German magazine where fierce competition is reigning. Models for differentiated product demand are estimated on panel data covering the period 1990 to 2000, showing that website provision does not significantly affect magazines' market shares. Magazines that launched a website face a significantly lower price elasticity of demand than competitors that did not go online. Descriptive evidence on the magazines? website contents shows that websites are used to provide supplementary information and to advertise current print issues.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/24490
    RVK Klassifikation: AP 25220 ; AP 24550
    Schriftenreihe: ZEW discussion paper ; no. 01-69
    Schlagworte: Zeitschrift; Nachfrage; Frauen; Spezialzeitschrift; Internet; Produktdifferenzierung; Schätzung; Deutschland; Website
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 38 Seiten), Illustrationen