Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 368.

  1. Das Gute und das Böse in der phantastischen Kinder- und Jugendliteratur
    eine Untersuchung bezogen auf Werke von Joanne K. Rowling, J. R. R. Tolkien, Michael Ende, Astrid Lindgren, Wolfgang und Heike Hohlbein, Otfried Preußler und Frederik Hetmann
    Autor*in: Kulik, Nils
    Erschienen: © 2005
    Verlag:  Lang, Frankfurt am Main [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9783631534465; 3631534469
    RVK Klassifikation: DX 1001 ; EC 8507
    Schriftenreihe: Kinder- und Jugendkultur, -literatur und -medien ; 33
    Schlagworte: Good and evil in literature; Fantasy literature; Children's literature; Young adult literature
    Umfang: 402 S., 210 mm x 148 mm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 373 - 402

    Zugl.: Oldenburg, Univ., Diss., 2004

  2. Thinking Queerly
    Medievalism, Wizardry, and Neurodiversity in Young Adult Texts
    Autor*in: Battis, Jes
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Medieval Institute Publications, Kalamazoo, MI

    Frontmatter -- Acknowledgments -- Contents -- Introduction: Wizardry, Medievalism, and Queer Thinking -- Chapter 1 My So-Called Merlin: Wizardry and Neurodiversity -- Chapter 2 The Futures of Morgan le Fay: Solidarity and Knowledge in Sabrina and... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Frontmatter -- Acknowledgments -- Contents -- Introduction: Wizardry, Medievalism, and Queer Thinking -- Chapter 1 My So-Called Merlin: Wizardry and Neurodiversity -- Chapter 2 The Futures of Morgan le Fay: Solidarity and Knowledge in Sabrina and Tiffany Aching -- Chapter 3 Wizards in School: Queering the Magical Academy -- Chapter 4 Bad Magic: Wizardry and Queer Failures of Communication -- Chapter 5 Do You Really Want to Snyrt Me? Queer Adolescence in Sir Gawain and the Green Knight -- Epilogue: Gandalf’s Charm -- Appendix: Texts and Media -- Bibliography -- Index Why do we love wizards? Where do these magical figures come from? Thinking Queerly traces the wizard from medieval Arthurian literature to contemporary YA adaptations. By exploring the link between Merlin and Harry Potter, or Morgan le Fay and Sabrina, readers will see how the wizard offers spaces of hope and transformation for young readers. In particular, this book examines how wizards think differently, and how this difference can resonate with both LGBTQ and neurodivergent readers, who’ve been told they don’t fit in

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501515330
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HO 11280
    Schriftenreihe: Premodern Transgressive Literatures ; 1
    Schlagworte: Young adult literature; Arthurian romances; Literature, Medieval; Wizards in literature; Sexual minorities in literature; LITERARY CRITICISM / Medieval
    Weitere Schlagworte: Arthuriana; LGBT; Medievalism; Neurodiversity; Young-Adult
    Umfang: 1 Online-Ressource (X, 242 p)
  3. Children's book awards international
    a directory of awards and winners, from inception through 1990
    Autor*in: Smith, Laura J.
    Erschienen: c1992
    Verlag:  McFarland, Jefferson, N.C [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0899506860
    Schlagworte: Children's literature; Young adult literature; Children's literature; Young adult literature; Book industries and trade
    Umfang: XXII, 649 S, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes indexes

  4. Atomic narratives and American youth
    coming of age with the atom, 1945 - 1955
    Erschienen: 2003
    Verlag:  McFarland, Jefferson, NC [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0786415665
    Weitere Identifier:
    2003001970
    Schlagworte: Youth; Atomic bomb; Atomic bomb; Young adult literature; Youth; Atomic bomb in literature
    Umfang: VIII, 283 S, Ill
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 256-276

  5. From Hinton to Hamlet
    building bridges between young adult literature and the classics
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Greenwood Pr., Westport, Conn. [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0313286361
    Schlagworte: Study and teaching (Secondary); Books and reading; Youth; Literature; Young adult literature
    Umfang: XVI, 127 S., 25 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [109] - 117

  6. Prizing children's literature
    the cultural politics of children's book awards
    Beteiligt: Kidd, Kenneth B. (HerausgeberIn); Thomas, Joseph T. (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, New York

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 993494
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    pae 998.30 DG 0025
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Kidd, Kenneth B. (HerausgeberIn); Thomas, Joseph T. (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781138650541
    Schriftenreihe: Children's literature and culture ; 118
    Schlagworte: Children's literature; Young adult literature; Children's literature; Young adult literature; Children's literature; Book industries and trade; Children
    Umfang: VI, 248 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seiten 213-231

  7. HOW YOUNG ADULT LITERATURE GETS TAUGHT
    perspectives, ideologies, and
    Beteiligt: Bickmore, Steven T. (MitwirkendeR); Strickland, T. Hunter (MitwirkendeR); Graber, Stacy (MitwirkendeR)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  ROUTLEDGE, [S.l.]

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bickmore, Steven T. (MitwirkendeR); Strickland, T. Hunter (MitwirkendeR); Graber, Stacy (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781000728408; 1000728404; 9781003295778; 1003295770; 9781000728385; 1000728382
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Young adult literature; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Literacy; EDUCATION / Teaching Methods & Materials / Reading
    Umfang: 1 online resource
  8. The critical merits of young adult literature
    coming of age
    Beteiligt: Hill, Crag (MitwirkendeR)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Routledge,, New York

    1. Introduction : young adult literature and scholarship come of age / Crag Hill -- 2. More than a "time of storm and stress" : the complex depiction of adolescent identity in contemporary young adult novels / Janet Alsup -- 3. Sexuality as risk and... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe

     

    1. Introduction : young adult literature and scholarship come of age / Crag Hill -- 2. More than a "time of storm and stress" : the complex depiction of adolescent identity in contemporary young adult novels / Janet Alsup -- 3. Sexuality as risk and resistance in young adult literature / Mark A. Lewis & E. Sybil Durand -- 4. Hungry like the wolf : gender non-conformity in YAL / sj Miller -- 5. "The worst form of violence" : unpacking portrayals of poverty in young adult novels / Janine Darragh & Crag Hill -- 6. "I was carrying the burden of my race" : reading matters of race and hope in YA literature by Walter Dean Myers and Sherman Alexie / KaaVonia Hinton & Rodrigo Joseph Rodriguez -- 7. Creating an eco-warrior : wilderness and identity in the dystopian world of Scott Westerfeld's Uglies series / Christopher Arigo -- 8. The emigrant, immigrant, and trafficked experiences of adolescents : young adult literature as window and mirror / Linda T. Parsons & Angela Rietschlin -- 9. Annotated bibliography / Laura Powers.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Hill, Crag (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781134054671; 9781134054749; 9781134054817
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Young adult literature; Young adult literature
    Umfang: 1 online resource (xvi, 200 pages)
  9. Re-visioning historical fiction for young readers
    the past through modern eyes
    Autor*in: Wilson, Kim
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Routledge,, New York

    ch. 1. Living history fiction : a past to excite the senses -- ch. 2. Perceptions of reality : Joan of Arc in historical fiction for young readers -- ch. 3. Agentic heroines : reinscribing female selfhood in historical fiction for young readers --... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe

     

    ch. 1. Living history fiction : a past to excite the senses -- ch. 2. Perceptions of reality : Joan of Arc in historical fiction for young readers -- ch. 3. Agentic heroines : reinscribing female selfhood in historical fiction for young readers -- ch. 4. Shaping identities : constructing national character in the Scholastic press historical journal series -- ch. 5. Memory and power : discourses on war in historical fiction for young readers -- ch. 6. Rewriting the past : a historical multicultural Australia?

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780203808092; 9781136666216; 9781136666254; 9781136666261
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Children's literature and culture ; Volume 19
    Schlagworte: Young adult literature; Historical fiction; Young adults; History in literature; Children's literature
    Umfang: 1 online resource (xv, 211 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 201-209) and index

  10. Fantasy and myth in the Anthropocene
    imagining futures and dreaming hope in literature and media
    Beteiligt: Oziewicz, Marek (HerausgeberIn); Attebery, Brian (HerausgeberIn); Dědinová, Tereza (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London

    "The first study to look at the intersection of the discourse of the Anthropocene within the two highly influential and perennially popular storytelling modes of fantasy and myth, this book articulates the idea that if humanity is to have a future,... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    bestellt
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2022 A 5889
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "The first study to look at the intersection of the discourse of the Anthropocene within the two highly influential and perennially popular storytelling modes of fantasy and myth, this book articulates the idea that if humanity is to have a future, it needs stories that articulate visions of a biocentric, ecological civilization. As the two story systems that have been humanity's most advanced technologies for collective dreaming, fantastic fiction and myths are helping us adopt a biocentric lens, re-kin us with other forms of life, and assist us in the transition to an ecological civilization. Deliberately moving away from dystopian narratives toward anticipatory imaginations of sustainable futures, this volume blends chapters by top scholars in the fields of climate fiction, science fiction, fantasy, myth, and Young-Adult literature studies with personal reflections by award-winning authors and illustrators of speculative fiction for young audiences such as Jeff Vandermeer, Shaun Tan, Jane Yolen, Katherine Applegate and Joseph Bruchac. Covering the works of major fantasy authors such as J. R. R. Tolkien, Terry Prachett, J. K. Rowling, China Mieville, Barbara Henderson, Jeanette Winterson, John Crowly, Richard Powers, George R. R. Martin and Kim Stanley Robinson, and offering interrogations of cultural expressions set in or from the UK, USA, Nigeria, Ghana, Pacific Islands, New Zealand and Australia, this book frames fantasy and myth as spaces where visions of sustainable futures can be designed with most detail and nuance. Rather than merely criticizing the ecocidal status quo, the book asks how Fantastic stories can mobilize resistance around ideas necessary for the emergence of an ecological civilization"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Oziewicz, Marek (HerausgeberIn); Attebery, Brian (HerausgeberIn); Dědinová, Tereza (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781350204164; 9781350203341
    RVK Klassifikation: HN 1301
    Schlagworte: Fantasy fiction; Future, The, in literature; Ecocriticism; Myth in literature; Human ecology in literature; Speculative fiction; Young adult literature
    Umfang: xviii, 250 Seiten, 24 ungezählte Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  11. Theory for beginners
    children's literature as critical thought
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Fordham University Press, New York

    Introduction: Children's literature otherwise -- Philosophy for children -- Theory for beginners -- Literature for minors. "Since its inception in the 1970s, the Philosophy for Children movement (P4C) has affirmed children's literature as important... mehr

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2021 A 13748
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction: Children's literature otherwise -- Philosophy for children -- Theory for beginners -- Literature for minors. "Since its inception in the 1970s, the Philosophy for Children movement (P4C) has affirmed children's literature as important philosophical work. Theory, meanwhile, has invested in children's classics, especially Lewis Carroll's Alice books, and has also developed a literature for beginners that resembles children's literature in significant ways. Offering a novel take on this phenomenon, Theory for Beginners explores how philosophy and theory draw on children's literature and have even come to resemble it in their strategies for cultivating the child and/or the beginner. Examining everything from the rise of French Theory in the United States to the crucial pedagogies offered in children's picture books, from Alison Bechdel's graphic memoir Are You My Mother? and Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events to studies of queer childhood, Kenneth B. Kidd deftly reveals the way in which children may learn from philosophy and vice versa."--Back cover

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0823289605; 9780823289608; 0823289591; 9780823289592
    RVK Klassifikation: EC 8300 ; HG 729
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Young adult literature; Children and philosophy; Critical thinking in children; Children's literature; Critical theory; Young adult literature; Critical thinking in children; Children and philosophy; Critical theory; Criticism, interpretation, etc
    Umfang: 201 Seiten, Illustrationen, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 163-183. Index

  12. Our mythical childhood...
    the classics and literature for children and young adults
    Beteiligt: Marciniak, Katarzyna (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Brill, Leiden

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Marciniak, Katarzyna (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789004335370
    Schriftenreihe: Metaforms$dstudies in the reception of classical antiquity ; volume 8
    Schlagworte: Children's literature; Young adult literature; Mythology in literature; Civilization, Classical
    Umfang: 1 Online-Ressource (XV, 526 Seiten), Illustrationen
  13. International LGBTQ+ literature for children and young adults
    Beteiligt: Epstein, B. J. (HerausgeberIn); Chapman, Elizabeth (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Anthem Press, London

    This edited collection explores LGBTQ+ literature for young readers around the world, and connects this literature to greater societal, political, linguistic, historical, and cultural concerns. It brings together contributions from across the... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    E-Book CUP HSFK
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Peace Research Institute Frankfurt, Bibliothek
    E-Book CUP HSFK
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Cambridge
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    This edited collection explores LGBTQ+ literature for young readers around the world, and connects this literature to greater societal, political, linguistic, historical, and cultural concerns. It brings together contributions from across the academic and activist spectra, looking at picture books, middle-grade books and young adult novels to explore what is at stake when we write (or do not write) about LGBTQ+ topics for young readers. The topics include the representation of sexualities and gender identities; depictions of queer families; censorship; links between culture, language and sexuality/gender; translation of LGBTQ+ literature for young readers; and self-publishing. It is the first collection to expand the study of LGBTQ+ literature for young readers beyond the English-speaking world and to draw cross-cultural comparisons.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Epstein, B. J. (HerausgeberIn); Chapman, Elizabeth (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781785279850; 9781785279843
    Schlagworte: Children's literature; Young adult literature; Homosexuality in literature; Sexual minorities in literature
    Umfang: 1 online resource (xviii, 341 pages), digital, PDF file(s).
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 19 Nov 2021)

  14. Exploring identity development and self
    teaching universal themes through young adult novels
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  Rowman & Littlefield, an imprint of The Rowman & Littlefield Publishing Group, Inc, Lanham

    Preface -- Acknowledgments -- Introduction -- Adolescence, young adult literature, and thematic explorations -- From the hero's quest to a journey of self-discovery -- Conceptual teaching unit : identity exploration on the way to self-discovery --... mehr

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2022 A 5894
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 HD 218 P686
    keine Fernleihe

     

    Preface -- Acknowledgments -- Introduction -- Adolescence, young adult literature, and thematic explorations -- From the hero's quest to a journey of self-discovery -- Conceptual teaching unit : identity exploration on the way to self-discovery -- Good vs. bad, right vs. wrong, and other choices -- Conceptual teaching unit: examination of good vs. bad, right vs. wrong, and -- Other choices -- Self-perception and being oneself -- Conceptual teaching unit : developing a positive self-perception. "This book provides classroom approaches to analysis of themes in young adult literature reflecting an array of relationships with self and the world with which adolescents engage daily. These themes include self-discovery, self-perception, differentiating between right and wrong, and making difficult choices complicated by issues of social justice"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781475859829; 9781475859812
    RVK Klassifikation: HU 1818 ; HD 218
    Schlagworte: Young adult literature; Young adult literature
    Umfang: xii, 121 Seiten, Illustrationen, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  15. Thinking Queerly
    Medievalism, Wizardry, and Neurodiversity in Young Adult Texts
    Autor*in: Battis, Jes
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Medieval Institute Publications, Kalamazoo, MI

    Frontmatter -- Acknowledgments -- Contents -- Introduction: Wizardry, Medievalism, and Queer Thinking -- Chapter 1 My So-Called Merlin: Wizardry and Neurodiversity -- Chapter 2 The Futures of Morgan le Fay: Solidarity and Knowledge in Sabrina and... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Frontmatter -- Acknowledgments -- Contents -- Introduction: Wizardry, Medievalism, and Queer Thinking -- Chapter 1 My So-Called Merlin: Wizardry and Neurodiversity -- Chapter 2 The Futures of Morgan le Fay: Solidarity and Knowledge in Sabrina and Tiffany Aching -- Chapter 3 Wizards in School: Queering the Magical Academy -- Chapter 4 Bad Magic: Wizardry and Queer Failures of Communication -- Chapter 5 Do You Really Want to Snyrt Me? Queer Adolescence in Sir Gawain and the Green Knight -- Epilogue: Gandalf’s Charm -- Appendix: Texts and Media -- Bibliography -- Index Why do we love wizards? Where do these magical figures come from? Thinking Queerly traces the wizard from medieval Arthurian literature to contemporary YA adaptations. By exploring the link between Merlin and Harry Potter, or Morgan le Fay and Sabrina, readers will see how the wizard offers spaces of hope and transformation for young readers. In particular, this book examines how wizards think differently, and how this difference can resonate with both LGBTQ and neurodivergent readers, who’ve been told they don’t fit in

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501515330
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HO 11280
    Schriftenreihe: Premodern Transgressive Literatures ; 1
    Schlagworte: Young adult literature; Arthurian romances; Literature, Medieval; Wizards in literature; Sexual minorities in literature; LITERARY CRITICISM / Medieval
    Weitere Schlagworte: Arthuriana; LGBT; Medievalism; Neurodiversity; Young-Adult
    Umfang: 1 Online-Ressource (X, 242 p)
  16. Queer adolescent literature as a complement to the English language arts curriculum
    Beteiligt: Greathouse, Paula (HerausgeberIn); Miller, Henry (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2022]; © 2022
    Verlag:  Rowman & Littlefield, Lanham

    The history of queer young adult literature / Michael Cart and Joan F. Kaywell -- Rhetorical analysis of Black queer narratives through All boys aren't blue / LaMar Timmons-Long -- Characterization and symbolism in superhero-themed graphic novels... mehr

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    HG 729 G786(2)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2022.00504:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    NJ 750.025
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The history of queer young adult literature / Michael Cart and Joan F. Kaywell -- Rhetorical analysis of Black queer narratives through All boys aren't blue / LaMar Timmons-Long -- Characterization and symbolism in superhero-themed graphic novels with You brought me the ocean / René M. Rodríguez-Astacio -- Color palettes and peculiar panels : studying narrative structure in Tillie Walden's On a sunbeam / Nicole Amato and Jenna Spiering -- "About being free" : exploring identity, queerness, and radical possibility through verse in The black flamingo / Shea Wesley Martin -- "To go somewhere I knew someone would see me" : narrative structure, flashbacks, and social worlds in Candice Iloh's Every body looking / Ryan Burns -- Exploring The prom as texts and symbol / Terri Suico -- Focusing on marginalized identities through imagery : a fairy tale retelling and remix with Dark and deepest red / Summer Melody Pennell -- Queering literary close reading with The fascinators / Scott Storm -- Exploring Blackness, queerness and liberation through The stars and the blackness between them / Danelle Adeniji, Brittany Frieson, Tatyana Jimenez-Macias, Kristin Rasbury, Kyle Wright and Amanda Vickery -- Felix ever after : a mystery in progress / Lucy A. Garcia and Megan Lynn Isaac -- Exploring characterization narratives with Chulito: a novel / Gabriel T. Acevedo Velázquez -- Multimodal exploration of identity in The music of what happens / Anthony Celaya & Joseph D. Sweet -- Multimodal analysis of characters and settings in Little & Lion by Brandy Colbert / E. Sybil Durand. "This text offers secondary ELA educators guided instructional approaches for including queer-themed young adult (YA) literature in the English language arts classroom"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Greathouse, Paula (HerausgeberIn); Miller, Henry (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781475861860; 9781475861877
    RVK Klassifikation: HG 729
    Auflage/Ausgabe: 2nd edition
    Schlagworte: Homosexuality in literature; Young adult literature; Gays in literature; Lesbians in literature; Literary criticism; Essays
    Umfang: xii, 235 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  17. Guiding instruction in young adult literature
    ideas from theory, research, and practice
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Rowman & Littlefield, Lanham

    A conceptual understanding of literature and young adult literature -- Theoretical perspectives on the literary, psychological and sociological -- The role that questions and inquiry play in nurturing an understanding of young adult literature --... mehr

    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    371.10 | DAG | Gui
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    A conceptual understanding of literature and young adult literature -- Theoretical perspectives on the literary, psychological and sociological -- The role that questions and inquiry play in nurturing an understanding of young adult literature -- Media, technology and literature -- The conceptual background and practical ideas for the instructional goals for the development of identity in young adult literature -- Final remarks and implications for the implementation of curriculum organization and content. "This book provides a careful and compassionate analysis of the relationship between a young adult reader and a literary text from both psychological and sociological perspectives"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781475853254; 9781475853261
    RVK Klassifikation: DX 1042
    Schlagworte: Young adult literature; Young adult literature; Youth
    Umfang: xiii, 150 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  18. Literature for young adults
    books (and more) for contemporary readers
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Routledge, New York, NY

    "Now in its second edition, this book explores a great variety of genres and formats of young adult literature, while placing special emphasis on contemporary works with nontraditional themes, protagonists, and literary conventions that are well... mehr

    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    372.2 | KNI | Lit
    keine Fernleihe

     

    "Now in its second edition, this book explores a great variety of genres and formats of young adult literature, while placing special emphasis on contemporary works with nontraditional themes, protagonists, and literary conventions that are well suited to young adult readers. It looks at the ways in which contemporary readers can access literature and share the works they're reading, and it shows teachers the resources that are available, especially online, for choosing and using good literature in the classroom and for recommending books for their students' personal reading"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781138478688; 9781138478725
    Auflage/Ausgabe: Second edition
    Schlagworte: Young adult literature; Teenagers
    Umfang: 354 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  19. Challenging traditional classroom spaces with YA literature
    students in community as course co-designers
    Autor*in: Ginsberg, Ricki
    Erschienen: [2022]
    Verlag:  National Council of Teachers of English, Champaign, Illinois

    Inviting students to design spaces for themselves and their communities with YA literature -- Steps for enacting communities of practice in the classroom -- Rattling the cage of existing and/or more rigid courses -- More hands in stand-alone YAL... mehr

    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    371.10 | GIN | Cha
    keine Fernleihe

     

    Inviting students to design spaces for themselves and their communities with YA literature -- Steps for enacting communities of practice in the classroom -- Rattling the cage of existing and/or more rigid courses -- More hands in stand-alone YAL courses -- Leading literate lives together. "Explores how high school ELA teachers, using communities of practice as a guiding framework, can work with students to build a community that defines their purposes together, harnessing the potential of YA literature and critical freedom to co-develop YA electives and lead literate lives together as a community of practice that is engaged with their local and global communities"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780814105351
    Schriftenreihe: Principles in practice. Children's and YA literature strand
    Schlagworte: Young adult literature; Student participation in curriculum planning; Youth
    Umfang: xviii, 155 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  20. How Young Adult Literature Gets Taught
    Perspectives, Ideologies, and Pedagogical Approaches for Instruction and Assessment
    Erschienen: 2022; ©2023
    Verlag:  Taylor & Francis Group, Milton

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Strickland, T. Hunter (MitwirkendeR); Graber, Stacy (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781000728408
    Schlagworte: Young adult literature; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (215 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  21. More words about pictures
    current research on picture books and visual/verbal texts for young people
    Beteiligt: Hamer, Naomi (HerausgeberIn); Nodelman, Perry (HerausgeberIn); Reimer, Mavis (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, New York

    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    E Lit 500.2 Mor
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    E Lit 500.2 Mor
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Df 4719
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hamer, Naomi (HerausgeberIn); Nodelman, Perry (HerausgeberIn); Reimer, Mavis (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780367346331
    Schriftenreihe: Children´s Literature and Culture
    Schlagworte: Children's literature; Picture books for children; Children; Narrative art; Graphic novels; Illustrated books; Illustration of books; Young adult literature
    Umfang: xix, 223 Seiten, Illustrationen
  22. Prizing children's literature
    the cultural politics of children's book awards
    Beteiligt: Kidd, Kenneth B. (HerausgeberIn); Thomas, Joseph T. (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, New York

    1. Prizing national and transnational : Australian texts in the Printz Award / Clare Bradford -- 2. Prizing the unrecognized : systems of value, visibility, and the first world in international and translated children's texts / Abbie Ventura -- 3.... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    1. Prizing national and transnational : Australian texts in the Printz Award / Clare Bradford -- 2. Prizing the unrecognized : systems of value, visibility, and the first world in international and translated children's texts / Abbie Ventura -- 3. The guys are the prize : adolescent fiction, masculinity, and the political unconscious of Australian book awards / Erica Hateley -- 4. How award-winning children's non-fiction complicates stereotypes / Joe Sutliff Sanders. [et al.] -- 5. The last bastion of aesthetics? Formalism and the rhetoric of excellence in children's literary awards / Robert Bittner and Michelle Superle -- 6. The still almost all-white world of children's literature : theory, practice, and identity-based children's book awards / June Cummins -- 7. The Pura Belpre Medal : the Latino/a child in America, the "need" for diversity, and name-branding latinidad / Marilisa Jimenez Garcia -- 8. Peter's legacy : the Ezra Jack Keats Book Award / Ramona Caponegro -- 9. Race and the prizing of children's literature in Canada : spotlighting Canada's Governor General's Literary Awards / Barbara McNeil -- 10. Finding nomination's : children's films at the Academy Awards / Peter C. Kunze -- 11. Prizing popularity : how the blockbuster book has reshaped children's literature / Rebekah Fitzsimmons -- 12. The archive award, or the case of de Grummond's gold / Emily Murphy -- 13. Apologia / Michael Joseph and Joseph T. Thomas, Jr. -- 14. Prizing in the Children's Literature Association / Kenneth B. Kidd.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  23. Into the dying light
    an age of darkness novel
    Autor*in: Pool, Katy Rose
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Square Fish, New York

    The ancient god has been resurrected and sealed inside Beru's body, but both of them are at the mercy of the Prophet Pallas, who wants to subjugate the Six Prophetic Cities; but the god grows stronger and far away Anton is learning to harness his... mehr

    Stadtbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Leipziger Städtische Bibliotheken, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe

     

    The ancient god has been resurrected and sealed inside Beru's body, but both of them are at the mercy of the Prophet Pallas, who wants to subjugate the Six Prophetic Cities; but the god grows stronger and far away Anton is learning to harness his powers as a Prophet, and planning to lead Jude, Hassan, and Beru's sister Ephyra on a desperate quest to destroy the god, Pallas, and save the world from darkness--even if it requires an unbearable sacrifice

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781250853226
    Schriftenreihe: The age of darkness ; book 3
    Schlagworte: Gods; Cults; Magic; Prophecies; Prophets; Quests (Expeditions); Fantasy; Young adult literature; Fantasy fiction
    Umfang: 502 Seiten
  24. International LGBTQ+ literature for children and young adults
    Beteiligt: Epstein, B. J. (HerausgeberIn); Chapman, Elizabeth (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2021; ©2021
    Verlag:  Anthem Press, London

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Epstein, B. J. (HerausgeberIn); Chapman, Elizabeth (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781785279850; 1785279858
    Schlagworte: Children's literature; Young adult literature; Homosexuality in literature; Sexual minorities in literature
    Umfang: 1 Online-Ressource (xviii, 341 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 319-330) and index

  25. Writers for young adults
    Beteiligt: Hipple, Theodore W. (HerausgeberIn)
    Erschienen: c1997
    Verlag:  Charles Scribner's Sons, New York, N.Y

    Contains articles on writers whose works are popular with young adults, including contemporary authors, such as Francesca Lia Block and Maya Angelou, and classic authors, such as Sir Arthur Conan Doyle and Louisa May Alcott mehr

    Zugang:
    Verlag (Array)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe

     

    Contains articles on writers whose works are popular with young adults, including contemporary authors, such as Francesca Lia Block and Maya Angelou, and classic authors, such as Sir Arthur Conan Doyle and Louisa May Alcott

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Hipple, Theodore W. (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780684316666
    Schriftenreihe: Gale eBooks
    Schlagworte: Young adult literature, American; Young adult literature, English; Authors, American; Authors, English; Young adult literature
    Umfang: 1 Online-Ressource (3 v. (1375 p.))), ports
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index