Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. Engaging ideas
    the professor's guide to integrating writing, critical thinking, and active learning in the classroom
    Autor*in: Bean, John C.
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Jossey-Bass, San Francisco

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781118062326; 9781118062333; 9781118062319
    RVK Klassifikation: DP 1250 ; AK 39500 ; AK 39540
    Auflage/Ausgabe: 2. ed.
    Schriftenreihe: Jossey-Bass higher and adult education series
    Schlagworte: Critical thinking / Study and teaching; Academic writing / Study and teaching; Entdeckendes Lernen; Englischunterricht; Schriftlicher Ausdruck; Kritisches Denken; Universität; Lernziel
    Umfang: 1 Online-Ressource (XXI, 360 S.)
  2. Ernst Moritz Arndt
    Anstösse und Wirkungen
    Beteiligt: Alvermann, Dirk (Hrsg.)
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Böhlau, Köln [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Alvermann, Dirk (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783412207632
    Weitere Identifier:
    9783412207632
    Übergeordneter Titel:
    RVK Klassifikation: DD 5121 ; GK 3044 ; NO 5718
    Schriftenreihe: Veröffentlichungen der Historischen Kommission für Pommern : Reihe 5, Forschungen zur Pommerschen Geschichte ; 46
    Schlagworte: Universität; Hochschullehrer
    Weitere Schlagworte: Arndt, Ernst Moritz (1769-1860)
    Umfang: 386 S.
  3. Das Design und der Einsatz von Computerspielen für den Wissenstransfer naturwissenschaftlicher Lerninhalte zwischen Universitäten und Schulen
    Erschienen: 2011

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    RVK Klassifikation: DP 2600 ; ST 324
    Schlagworte: Naturwissenschaftlicher Unterricht; Wissenschaftstransfer; Universität; Höhere Schule; Computerspiel
    Umfang: VI, II, 129 S., Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Nebentitel: The design and use of computer games for knowledge transfer of science education content between universities and K12-schools

    Berlin, Freie Univ., Diss., 2011

  4. Crossing boundaries at medieval universities
    Beteiligt: Young, Spencer E. (Hrsg.); Colish, Marcia L. (Hrsg.)
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Brill, Leiden [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Young, Spencer E. (Hrsg.); Colish, Marcia L. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789004192164
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Education and society in the Middle Ages and Renaissance ; 36
    Schlagworte: EDUCATION / Higher; Education, Medieval; Middle Ages; Universities and colleges; Universiteiten; Interdisciplinaire samenwerking; Geschichte; Universität; Universities and colleges; Education, Medieval; Middle Ages; Universität; Interdisziplinarität
    Umfang: 1 Online-Ressource (VI, 351 S.)
    Bemerkung(en):

    At medieval universities, boundaries often served to reinforce divisions among competing groups and methods. Yet the crossing of these boundaries could also provide the basis for fruitful exchanges. The essays in this volume, contributed by specialists from Europe and North America in the study of medieval history, philosophy, theology, medicine and law, explore various ways in which boundaries between disciplines, faculties and between town and gown were both created and crossed at this new institutional form. Originally presented at the 2008 conference held in Madison, Wisconsin, they demons

    Crossing Boundaries at Medieval Universities; Copyright; Contents; Abbreviations; Introduction; I. Philosophical and Theological Boundaries; II. Crossing Disciplinary Boundaries; III. Town and Gown; List of Contributors; Index Nominum; Index Locorum