Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 12 von 12.

  1. Transculturación in Alejo Carpentier's El siglo de las luces
  2. Museums, transculturality, and the nation-state
    case studies from a global context
    Beteiligt: Leeb, Susanne (HerausgeberIn); Samuel, Nina (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2022]; ©2022
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    While the nation-state gave rise to the advent of museums, its influence in times of transculturality and post-/decolonial studies appears to have vanished. But is this really the case? With case studies from various geo- and sociopolitical contexts... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    While the nation-state gave rise to the advent of museums, its influence in times of transculturality and post-/decolonial studies appears to have vanished. But is this really the case? With case studies from various geo- and sociopolitical contexts from around the globe, the contributors investigate which role the nation-state continues to play in museums, collections, and heritage. They answer the question to which degree the nation-state still determines practices of collection and circulation and its amount of power to shape contemporary narratives. The volume thus examines the contradictions at play when the necessary claim for transculturality meets the institutions of the nation-state

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Leeb, Susanne (HerausgeberIn); Samuel, Nina (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839455142
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: LB 34000 ; AK 85700 ; ME 2050
    Schriftenreihe: Edition Museum ; volume 52
    Schlagworte: Colonialism; Cultural History; Memory Culture; Museology; Museum Management; Museum; Museums; Nation State; Society; Transculturality; ART / Museum Studies
    Umfang: 1 Online-Ressource (244 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Online resource; title from title screen (viewed March 28, 2022)

  3. Museums, transculturality, and the nation-state
    case studies from a global context
    Beteiligt: Leeb, Susanne (HerausgeberIn); Samuel, Nina (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2022]; ©2022
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    While the nation-state gave rise to the advent of museums, its influence in times of transculturality and post-/decolonial studies appears to have vanished. But is this really the case? With case studies from various geo- and sociopolitical contexts... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Braunschweig, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    DeGruyter Paket Kunst 2022
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Westsächsische Hochschule Zwickau, Bibliothek
    E-Book De Gruyter
    keine Fernleihe

     

    While the nation-state gave rise to the advent of museums, its influence in times of transculturality and post-/decolonial studies appears to have vanished. But is this really the case? With case studies from various geo- and sociopolitical contexts from around the globe, the contributors investigate which role the nation-state continues to play in museums, collections, and heritage. They answer the question to which degree the nation-state still determines practices of collection and circulation and its amount of power to shape contemporary narratives. The volume thus examines the contradictions at play when the necessary claim for transculturality meets the institutions of the nation-state

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Leeb, Susanne (HerausgeberIn); Samuel, Nina (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839455142
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: LB 34000 ; AK 85700 ; ME 2050
    Schriftenreihe: Edition Museum ; volume 52
    Schlagworte: Colonialism; Cultural History; Memory Culture; Museology; Museum Management; Museum; Museums; Nation State; Society; Transculturality; ART / Museum Studies
    Umfang: 1 Online-Ressource (244 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Online resource; title from title screen (viewed March 28, 2022)

  4. Situating global art
    topologies - temporalities - trajectories
    Beteiligt: Dornhof, Sarah (HerausgeberIn); Buurman, Nanne (HerausgeberIn); Hopfener, Birgit (HerausgeberIn); Lutz, Barbara (HerausgeberIn); Lutz, Barbara (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    In recent years, the term global art has become a catchphrase in contemporary art discourses. Going beyond additive notions of canon expansion, this volume encourages a differentiated inquiry into the complex aesthetic, cultural, historical,... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook UTB scholars
    keine Fernleihe
    Muthesius-Kunsthochschule, Zentrale Hochschulbibliothek
    E-Book
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Westsächsische Hochschule Zwickau, Bibliothek
    E-Book UTB-scholars EBS
    keine Fernleihe

     

    In recent years, the term global art has become a catchphrase in contemporary art discourses. Going beyond additive notions of canon expansion, this volume encourages a differentiated inquiry into the complex aesthetic, cultural, historical, political, epistemological and socio-economic implications of both the term global art itself and the practices it subsumes. Focusing on diverse examples of art, curating, historiography and criticism, the contributions not only take into account (new) hegemonies and exclusions but also the shifting conditions of transcultural art production, circulation and reception.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Dornhof, Sarah (HerausgeberIn); Buurman, Nanne (HerausgeberIn); Hopfener, Birgit (HerausgeberIn); Lutz, Barbara (HerausgeberIn); Lutz, Barbara (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzschrift
    Format: Online
    ISBN: 9783839433973
    Weitere Identifier:
    9783839433973
    RVK Klassifikation: LH 61100 ; CC 6900
    Körperschaften/Kongresse: Conference Situating Global Art (2015, Berlin)
    Schriftenreihe: Image ; 89
    Schlagworte: Globalization; Postcolonialism; globalization; postcolonialism; Art; Theory of Art; Interculturalism; Fine Arts; Curating; Transculturality; Contemporary Art; Art History; Contemporary Art; Globalization; Postcolonialism; Curating; Transculturality; Art; Theory of Art; Interculturalism; Fine Arts;
    Umfang: 1 Online-Ressource
  5. »Global Art History«
    Transkulturelle Verortungen von Kunst und Kunstwissenschaft
    Beteiligt: Allerstorfer-Hertel, Julia (HerausgeberIn); Leisch-Kiesl, Monika (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Der kontrovers diskutierte Begriff einer globalen Kunstgeschichte, »Global Art History«, wird in diesem Band zum übergreifenden Thema gemacht.Die Beiträge international renommierter KunsthistorikerInnen fokussieren jeweils spezifische Regionen und... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook UTB scholars
    keine Fernleihe
    Muthesius-Kunsthochschule, Zentrale Hochschulbibliothek
    E-Book
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Westsächsische Hochschule Zwickau, Bibliothek
    E-Book UTB-scholars EBS
    keine Fernleihe

     

    Der kontrovers diskutierte Begriff einer globalen Kunstgeschichte, »Global Art History«, wird in diesem Band zum übergreifenden Thema gemacht.Die Beiträge international renommierter KunsthistorikerInnen fokussieren jeweils spezifische Regionen und künstlerische Praxen, die in globalen und transkulturellen Zusammenhängen differenziert betrachtet werden. Es geht um Standortbestimmungen, theoretische Fundierungen und methodische Klärungen - und nicht zuletzt darum, wie Kunstgeschichten außerhalb euro-amerikanischer Kontexte gedacht und geschrieben werden. The controversially debated term of a global history of art is the general topic of this book. Each of the contributions of internationally renowned art historians focuses on specific regions and artistic practices by exploring their global and trans-cultural connections in differentiated ways. It is about the standpoints, theoretical foundations and methodical clarifications - and not least about the question how histories of art are considered and documented outside Euro-American contexts.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  6. Ottoman and European Music in 'Ali Ufuki’s Compendium, MS Turc 292: Analysis, Interpretation, Cultural Context
    volume 2, Critical Report
    Autor*in: Haug, Judith I
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Georg Olms Verlag, Hildesheim ; Zürich; New York

    Universitätsbibliothek Dortmund
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783487162614
    Weitere Identifier:
    9783487162614
    Übergeordneter Titel:
    Schlagworte: Albert Bobowski; Critical edition; kritische Edition; MS Turc 292; Mündlichkeit; Music history; Musikgeschichte; Orality and writing; Osmanisches Reich; Ottoman Empire; Schriftlichkeit; Transculturality; Transkulturalität
    Weitere Schlagworte: Hardcover, Softcover / Musik/Musikgeschichte
    Umfang: 399 Seiten
  7. Ottoman and European Music in 'Ali Ufuki’s Compendium, MS Turc 292: Analysis, Interpretation, Cultural Context
    volume 1, Edition
    Autor*in: Haug, Judith I
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Georg Olms Verlag, Hildesheim ; Zürich; New York

    Universitätsbibliothek Dortmund
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783487162577
    Weitere Identifier:
    9783487162577
    Übergeordneter Titel:
    Schlagworte: Albert Bobowski; Critical edition; kritische Edition; MS Turc 292; Mündlichkeit; Music history; Musikgeschichte; Orality and writing; Osmanisches Reich; Ottoman Empire; Schriftlichkeit; Transculturality; Transkulturalität; Wojciech
    Weitere Schlagworte: Hardcover, Softcover / Musik/Musikgeschichte
    Umfang: xxix, 476 Seiten, Notenbeispiele
  8. Situating global art
    topologies - temporalities - trajectories
    Beteiligt: Dornhof, Sarah (HerausgeberIn); Buurman, Nanne (HerausgeberIn); Hopfener, Birgit (HerausgeberIn); Lutz, Barbara (HerausgeberIn); Lutz, Barbara (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    In recent years, the term global art has become a catchphrase in contemporary art discourses. Going beyond additive notions of canon expansion, this volume encourages a differentiated inquiry into the complex aesthetic, cultural, historical,... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In recent years, the term global art has become a catchphrase in contemporary art discourses. Going beyond additive notions of canon expansion, this volume encourages a differentiated inquiry into the complex aesthetic, cultural, historical, political, epistemological and socio-economic implications of both the term global art itself and the practices it subsumes. Focusing on diverse examples of art, curating, historiography and criticism, the contributions not only take into account (new) hegemonies and exclusions but also the shifting conditions of transcultural art production, circulation and reception.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Dornhof, Sarah (HerausgeberIn); Buurman, Nanne (HerausgeberIn); Hopfener, Birgit (HerausgeberIn); Lutz, Barbara (HerausgeberIn); Lutz, Barbara (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzschrift
    Format: Online
    ISBN: 9783839433973
    Weitere Identifier:
    9783839433973
    RVK Klassifikation: LH 61100 ; CC 6900
    Körperschaften/Kongresse: Conference Situating Global Art (2015, Berlin)
    Schriftenreihe: Image ; 89
    Schlagworte: Globalization; Postcolonialism; globalization; postcolonialism; Art; Theory of Art; Interculturalism; Fine Arts; Curating; Transculturality; Contemporary Art; Art History; Contemporary Art; Globalization; Postcolonialism; Curating; Transculturality; Art; Theory of Art; Interculturalism; Fine Arts;
    Umfang: 1 Online-Ressource
  9. Contemporary Indian English literature
    contexts – authors – genres – model analyses
    Beteiligt: Sandten, Cecile (HerausgeberIn); Karmakar, Indrani (HerausgeberIn); Knebel Doeberitz, Oliver von (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2024]; © 2024
    Verlag:  Narr Francke Attempto, Tübingen

    Contemporary Indian English Literature focuses on the recent history of Indian literature in English since the publication of Salman Rushdie's novel Midnight's Children (1981), a watershed moment for Indian writing in English in the global literary... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Westküste, Hochschule für Wirtschaft und Technik, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook Narr
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    ebook Narr
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Technische Hochschule Ulm, Bibliothek
    eBook Narr
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Vechta
    keine Fernleihe

     

    Contemporary Indian English Literature focuses on the recent history of Indian literature in English since the publication of Salman Rushdie's novel Midnight's Children (1981), a watershed moment for Indian writing in English in the global literary landscape. The chapters in this volume consider a wide range of poets, novelists, short fiction writers and dramatists who have notably contributed to the proliferation of Indian literature in English from the late 20th century to the present. The volume provides an introduction to current developments in Indian English literature and explains general ideas, as well as the specific features and styles of selected writers from this wide spectrum. It addresses students working in this field at university level, and includes thorough reading lists and study questions to encourage students to read, reflect on and write about Indian English literature critically

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Cover (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Sandten, Cecile (HerausgeberIn); Karmakar, Indrani (HerausgeberIn); Knebel Doeberitz, Oliver von (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783823395911; 9783823305033
    Weitere Identifier:
    9783823395911
    RVK Klassifikation: HQ 6075 ; HQ 6020
    Schriftenreihe: narr Studienbücher Literatur- und Kulturwissenschaft
    Schlagworte: Englisch; Literaturwissenschaft, allgemein; Salman Rushdie; Run and Hide; Amnesty; The Djinns of Eidgah; Untitled 1; Londonstani; Serious Men; The White Tiger; The Glass Palace; Mangalam; Gun Island; Small Remedies; Midnight's Children; The Binding Vine; The Remains of the Feast; Lata; Klimakrise; Flucht; Migration; patriarchale Strukturen; Unabhängigkeitsbewegung; Imtiaz Dharker; postkolonial; gender; indische Autorinnen; sozio-ökonomischer Wandel; Unterdrückung; weibliche Identität; Zensur; Überwachung; staatliche Gewalt; zeitgenössisches indisches Drama; Intersektionale Identität; Interkulturalität; Transkulturalität; Kiran Desai; Gewalt; Gewalt gegen Frauen; Patriarchat; indische Diaspora; Hybridität; Machtkonstellation; Pankaj Mishra; Kolonie; Ost; West; Indien; Indian English Literature; South Asian Writing; postkoloniale Literatur; Indian Diasporic Fiction; Postcolonial Literature; Literature; Indian; Indian English; South Asian; Postcolonial; Indian Diaspora; Salman Rushdie; India; Aravind Adiga; Pankaj Mishra; Annie Zaidi; Abhishek Majumdar; Arundhati Roy; Kiran Desai; Anuradha Roy; Amit Chaudhuri; Sujata Bhatt; Imtiaz Dharker; Gun Island; Exit West; Run and Hide; Amnesty; The Djinns of Eidgah; Untitled 1; Londonstani; Serious Men; The White Tiger; The Glass Palace; Mangalam; Final Solutions; Small Remedies; Midnight's Children; The Binding Vine; The Remains of the Feast; Lata; State Violence; Surveillance; Censorship; englischsprachige indische Literatur; Sujata Bhatt; Nation Building; Intersectional Identities; Intersectional Power Constellations; Religion; Caste; Tribe; Repression; Diaspora; Hybridity; Interculturality; Transculturality; Shame; indische Literatur; zeitgenössische englischsprachige indische Literatur
    Weitere Schlagworte: Abhishek Majumdar; Amit Chaudhuri; Anglophone Indian Fiction; Annie Zaidi; Anuradha Roy; Aravind Adiga; Arundhati Roy; Ausbeutung; Chutnificatio; Contemporary Indian English Drama; Demokrati; Der weibliche Körper; Diaspora; Exit West; Female Body; Female Identities; Feminismus; Final Solutions
    Umfang: 1 Online-Ressource (325 Seiten)
    Bemerkung(en):

    1 Introduction - Contemporary Indian English Literature: Contexts, Authors, Genres, Model Analyses (Indrani Karmakar and Cecile Sandten)Part I: From the 1980s to the 2000s2 Salman Rushdie - Between East and West (David Walther)3 Writing Women in India: Critical Perspectives on Shashi Deshpande's Selected Fictions (Indrani Karmakar)4 Ephemera and Amit Chaudhuri's Radical Modernist Aesthetic (Monika Fludernik)5 The Female Body in Indian Women Writers' Short Stories (Ellen Dengel-Janic)6 'Condition of India' Plays: Mahesh Dattani (1958-) and Poile Sengupta (1948-) (Maitrayee Misra)7 Contemporary Indian English Women Poets: The Diasporic Experience in the Poetry of Sujata Bhatt and Imtiaz Dharker (Cecile Sandten)Part II: From the 2000s to the Present 8 Stories at the Crossroad of Histories: Amitav Ghosh's The Glass Palace (Asis De)9 The Darkness and Beyond: Post-Millennial Trends in Anglophone Indian Fiction (Oliver von Knebel Doeberitz)10 Anuradha Roy: Female Identities and Nation Building in India (Anna Margaretha Horatschek)11 The South Asian Refugee Novel in English (Miriam Nandi)12 New India, New Realism? Narrating Socio-Economic Change in Aravind Adiga's Amnesty (2020) and Pankaj Mishra's Run and Hide (2022) (Hannah Pardey)13 Big Other and Big Brother: State Violence, Surveillance and Censorship in Contemporary Indian English Drama (Ariane de Waal)About the EditorsAbout the Contributors

  10. Situating Global Art
    Topologies - Temporalities - Trajectories
    Beteiligt: Buurman, Nanne (Herausgeber); Dornhof, Sarah (Herausgeber); Hopfener, Birgit (Herausgeber); Lutz, Barbara (Herausgeber)
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  transcript-Verlag, Bielefeld ; Walter de Gruyter GmbH, Berlin

    In recent years, the term global art has become a catchphrase in contemporary art discourses. Going beyond additive notions of canon expansion, this volume encourages a differentiated inquiry into the complex aesthetic, cultural, historical,... mehr

    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Mainz, Untergeschoss
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    In recent years, the term global art has become a catchphrase in contemporary art discourses. Going beyond additive notions of canon expansion, this volume encourages a differentiated inquiry into the complex aesthetic, cultural, historical, political, epistemological and socio-economic implications of both the term global art itself and the practices it subsumes. Focusing on diverse examples of art, curating, historiography and criticism, the contributions not only take into account (new) hegemonies and exclusions but also the shifting conditions of transcultural art production, circulation and reception.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Buurman, Nanne (Herausgeber); Dornhof, Sarah (Herausgeber); Hopfener, Birgit (Herausgeber); Lutz, Barbara (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839433973
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: LH 65870
    DDC Klassifikation: Künste; Bildende und angewandte Kunst (700)
    Schriftenreihe: Image ; 89
    Schlagworte: Kunst; Moderne; Globalisierung; Postkolonialismus; Ästhetik; Art; Contemporary Art; Curating; Fine Arts; Globalization; Interculturalism; Postcolonialism; Theory of Art; Transculturality
    Umfang: 1 Online-Ressource (336 Seiten), Illustartionen
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 25. Jul 2018)

  11. Situating global art
    topologies - temporalities - trajectories
    Beteiligt: Dornhof, Sarah (HerausgeberIn); Buurman, Nanne (HerausgeberIn); Hopfener, Birgit (HerausgeberIn); Lutz, Barbara (HerausgeberIn); Lutz, Barbara (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Cover -- Acknowledgements -- Contents -- Situating Global Art. An Introduction -- Epistemological Frameworks -- Spectres of 1989: On some Misconceptions of the 'Globality' in and of Contemporary Art -- The Scrim, The Pistol, and the Lectern:... mehr

    Staatliche Hochschule für Bildende Künste, Städelschule, Bibliothek
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe

     

    Cover -- Acknowledgements -- Contents -- Situating Global Art. An Introduction -- Epistemological Frameworks -- Spectres of 1989: On some Misconceptions of the 'Globality' in and of Contemporary Art -- The Scrim, The Pistol, and the Lectern: Dis-Situating the Global Contemporary -- The Aesthetics of Irony as a Form of Resistance: Zhang Peili in "Harmonious Society, 天下無事" -- "A Collage of Globalization" in Documenta11's Exhibition Catalogue -- Institutional Politics -- Lacing Places: Situationist Practices and Socio-Political Strategies in Korean Urban Art Projects -- Gulf Labor: The Boycott as Political Activism and Institutional Critique -- You Can't Always Curate Your Way Out! Reflections on the Ghetto Biennale -- Generation 00: The Artist as Citizen -- Museological Narratives -- How Far How Near: A Global Assemblage in the Modern Art Museum -- Of Maps, Nodes and Trajectories: Changing Topologies in Transcultural Curating -- Exhibiting Contemporary Moroccan Art: Situated Curatorial Narratives and Institutional Frames of Globalization -- Practices of Self-Cultivation -- The Art of Globalization / The Globalization of Art: Creating Trans-national, Interethnic, Cross- Gender and Interspecies Identities in the 3D Work of Miao Xiaochun -- Transculturally Entangled - Qiu Zhijie's Concept of Total Art -- Globalization as an Artistic Strategy: The Case of Takashi Murakami -- The Blind Spot of Global Art? Hans Ulrich Obrist's Ways of Curating -- Biographies

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Dornhof, Sarah (HerausgeberIn); Buurman, Nanne (HerausgeberIn); Hopfener, Birgit (HerausgeberIn); Lutz, Barbara (HerausgeberIn); Lutz, Barbara (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzschrift
    Format: Online
    ISBN: 9783839433973
    RVK Klassifikation: LH 61100 ; CC 6900
    Körperschaften/Kongresse: Conference Situating Global Art (2015, Berlin)
    Schriftenreihe: Image ; Volume89
    Schlagworte: Art and globalization; Art and society; Kunst; Relation; Globalisierung; Kulturpolitik; Kultur; Internationale Kooperation; Transnationale Politik; Politischer Prozess; Einflussgröße; Politik; Interesse; Absatzweg; Beispiel; Globalization; Postcolonialism; Art; Theory of Art; Interculturalism; Fine Arts; Curating; Transculturality; Contemporary Art; Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (336 Seiten)
  12. Art History and Fetishism Abroad
    Global Shiftings in Media and Methods
    Beteiligt: Genge, Gabriele (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    By focusing on the various modes and media of the fetishised object, this anthology shifts the debates on thingness into a new global art historical perspective. The contributors explore the attention given to those material images, in both artistic... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook UTB scholars
    keine Fernleihe
    Muthesius-Kunsthochschule, Zentrale Hochschulbibliothek
    E-Book
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Westsächsische Hochschule Zwickau, Bibliothek
    E-Book UTB-scholars EBS
    keine Fernleihe

     

    By focusing on the various modes and media of the fetishised object, this anthology shifts the debates on thingness into a new global art historical perspective. The contributors explore the attention given to those material images, in both artistic and cultural practice from the heyday of colonial expansion until today. They show that in becoming vehicles and agents of transculturality, so called »fetishes« take shape in the 17th to 19th century aesthetics, psychology and ethnography - and furthermore inspire a recent discourse on magical practice and its secular meanings requiring altered art historical approaches and methods. By focusing on the various modes and media of the fetishised object, this anthology shifts the debates on thingness into a new global art historical perspective. The contributors explore the attention given to those material images, in both artistic and cultural practice from the heyday of colonial expansion until today. They show that in becoming vehicles and agents of transculturality, so called »fetishes« take shape in the 17th to 19th century aesthetics, psychology and ethnography - and furthermore inspire a recent discourse on magical practice and its secular meanings requiring altered art historical approaches and methods. Gabriele Genge is professor and chairholder of Art History and Theory at the University Duisburg-Essen (Germany). Her researches focus on visual culture from 18th to 21st centuries, on art and ethnography, modernism and postcolonialism. Angela Stercken (PhD) is art historian, curator, and writer focusing on art from the 19th to 21st centuries, exploring subjects such as the theory of image, the history of exhibition and the museum, the theory of art, space and technology, contemporary conceptual and digital art and transcultural processes.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Genge, Gabriele (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839424117
    Weitere Identifier:
    9783839424117
    RVK Klassifikation: LC 40465 ; LO 90850
    Schriftenreihe: Image ; 54
    Schlagworte: Cultural History; Postcolonialism; postcolonialism; cultural history; Culture; Ethnology; Arts; Visual Studies; Fine Arts; Fetishism; Object; Thingness; Transculturality; Art History; Fetishism; Culture; Object; Thingness; Visual Studies; Transculturality; Arts; Postcolonialism; Cultural History; Ethnology; Fine Arts;
    Umfang: 1 Online-Ressource