Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

  1. Sublime Drama
    British Theatre of the 1990s
    Erschienen: [2013]; ©2013
    Verlag:  De Gruyter, Berlin ; Boston

    British drama of the 1990s is most commonly associated with the term in-yer-face theatre, which was coined by Aleks Sierz to describe the shocking and provocative work of emerging playwrights such as Mark Ravenhill or Sarah Kane. Taking a cue from... mehr

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    keine Fernleihe
    Hochschule Bielefeld – University of Applied Sciences and Arts, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Rheinland-Westfalen-Lippe, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Georg Agricola, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    keine Fernleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Hagen, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    keine Fernleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Kunsthochschule für Medien, Bibliothek / Mediathek
    keine Fernleihe
    Rheinische Hochschule Köln gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    keine Fernleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Service Kommunikation Information Medien
    keine Fernleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    keine Fernleihe

     

    British drama of the 1990s is most commonly associated with the term in-yer-face theatre, which was coined by Aleks Sierz to describe the shocking and provocative work of emerging playwrights such as Mark Ravenhill or Sarah Kane. Taking a cue from Sierz's own suggestion that what still remains to be researched more thoroughly in this field is the particular relationship between the stage and the audience, this monograph undertakes precisely that task. Rather than use the term offered by Sierz, however, the study proposes a different concept to account for the dynamics of communication within the particular theatre of the 1990s, namely the aesthetic category of the sublime. Coupled with elements of Reader Response Theory, the sublime proves to be a more fruitful term, as it provides more precise tools for the analysis of the audience's aesthetic response than does in-yer-face theatre. With the help of four representative plays by four key playwrights of that time, Closer by Patrick Marber, Normal by Anthony Neilson, Faust is Dead by Mark Ravenhill and 4.48 Psychosis by Sarah Kane, the book details the consecutive stages in the process of the plays' reception that the members of the audience go through while forming their aesthetic response to them. Looking through the prism of the sublime, the study not only offers a detailed analysis of each play but also suggests an entirely new approach to British drama of the 1990s

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  2. Martin Crimp's Theatre
    Collapse as Resistance to Late Capitalist Society
    Erschienen: [2013]; ©2013
    Verlag:  De Gruyter, Berlin ; Boston

    This book reads Martin Crimp's The Treatment (1993), Attempts on her Life (1997), The Country (2000), Face to the Wall (2002), Cruel and Tender (2004) and his adaptation of Chekhov's The Seagull (2006) in the context of contemporary, late capitalist... mehr

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    keine Fernleihe
    Hochschule Bielefeld – University of Applied Sciences and Arts, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Rheinland-Westfalen-Lippe, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Georg Agricola, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    keine Fernleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Hagen, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    keine Fernleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Kunsthochschule für Medien, Bibliothek / Mediathek
    keine Fernleihe
    Rheinische Hochschule Köln gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    keine Fernleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Service Kommunikation Information Medien
    keine Fernleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    keine Fernleihe

     

    This book reads Martin Crimp's The Treatment (1993), Attempts on her Life (1997), The Country (2000), Face to the Wall (2002), Cruel and Tender (2004) and his adaptation of Chekhov's The Seagull (2006) in the context of contemporary, late capitalist societies of control or of 'spectacle', and explores how female collapse in particular works as a form of denunciation of the violence of globalized, technological neo-liberalism. The book contends that Crimp is a post-Holocaust writer, whose dramaturgy is pervaded by the ethical and aesthetic debates that the Holocaust has generated in the twentieth and twenty-first centuries. Its main claim is that, by interpellating spectators through the defamiliarized language of collapse and testimony, Crimp invites spectators to contribute to detecting the seeds of 'barbarism' as they may detect them in their context, thus warning them about the introduction of violence in supposedly civilized relationships and thereby also contributing to overcoming the contemporary ethical impasse. The book finally argues that female characters who pass on their testimony are shown to the audience in the 'process of becoming' ethical bodies - namely, they are emerge as ethical out of the perceived necessity to integrate both the Other as essential parts of their beings, thus recovering an innate, Baumian sense of responsibility towards the Other

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110309959
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HN 9990
    Schriftenreihe: Contemporary Drama in English Studies ; 24
    Schlagworte: English drama / 20th century / History and criticism; Crimp, Martin; Ethics; Ethik; Holocaust; Late Capitalism; Theaterwissenschaften; Theatre Studies; Frau / Motiv; Globalisierung / Motiv; Kollaps / Motiv; DRAMA / General
    Umfang: 1 online resource (347 p.)
  3. Martin Crimp's theatre
    collapse as resistance to late capitalist society
    Erschienen: 2013
    Verlag:  De Gruyter, Berlin [u.a.]

    Main description: This book is a timely intervention in theatre studies which reads Martin Crimp’s plays in the context of contemporary, late capitalist societies of control or of ‘spectacle’, and explores how female collapse in particular works as a... mehr

    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Main description: This book is a timely intervention in theatre studies which reads Martin Crimp’s plays in the context of contemporary, late capitalist societies of control or of ‘spectacle’, and explores how female collapse in particular works as a form of denunciation of the violence of globalized, free-market economy. It contends that Crimp can best be understood as a post-Holocaust playwright, and it will be of interest to both specialists in Crimp and theatre studies, and to anyone interested in gaining a deeper understanding of Crimp’s dramaturgy. This book is a timely intervention in theatre studies which reads Martin Crimp's plays in the context of contemporary, late capitalist societies of control or of 'spectacle', and explores how female collapse in particular works as a form of denunciation of the violence of globalized, free-market economy. It contends that Crimp can best be understood as a post-Holocaust playwright, and it will be of interest to both specialists in Crimp and theatre studies, and to anyone interested in gaining a deeper understanding of Crimp's dramaturgy

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783110309072; 9783110309966
    Weitere Identifier:
    9783110309959
    RVK Klassifikation: HN 9990
    Schriftenreihe: CDE studies ; 24
    Schlagworte: Theaterwissenschaften
    Umfang: Online-Ressource (XI, 336 S.)
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    Teilw. zugl.: Barcelona, Univ., Diss.

    Acknowledgements; I Preliminaries I: Introduction and Rationale; II Preliminaries II: Martin Crimp's Theatre, a Pedagogy of Resistance; 1 Martin Crimp's Context; 1.1 Late Capitalism and Societies of Control; 1.2 A Post-Holocaust Writer: Capitalism and Barbarism; 2 The Semiotic Potential of Collapse on Stage; 2.1 Collapse on Stage: What it is and how it Works; 2.2 I Have Witnessed: Testimony and Audience Responsibility; 2.2.1 Auschwitz and Testimony; 2.2.2 Audience, Resistance and Testimony; 3 Redefining Ethics: A Collapsing Body

    III Beginnings of a Dramaturgy: Violence, Memory and Retribution in The Treatment (1993)1 Introduction: Collapse, 'In-Yer-Face' Theatre and the 'Society of Spectacle'; 2 The 'Spectacle' Filled our Pockets: Duplicity, Sexism and the Market; 2.1 La Dérive: Marginal Spaces of Resistance; 2.2 'Like A Disapproving Person': Collapse, Pretence and Alienation; 3 The Point of Rupture: Collapse and Barbarism; 3.1 Stopping the Technology: Détournement, 'Luddism' and 'Terrorism'; 3.2 Clifford's Eyes and the 'Banality of Evil'; 3.3 A Rewriting and a Parable of Ambition

    3.4 Audience and Violence: From Voyeurs to Active Witnesses4 Conclusion: Towards Subjectivity and Ethics; IV Postdramatic Plays: Attempts on her Life (1997) and Face to the Wall (2002); 1 Interpretation, Self-Regulation and Postdramatism; 1.1 Crimp and Postdramatism; 2 Short Circuits of Desire: Language and Power in Attempts on her Life; 2.1 The 'Camera', Narcissism, and the 'Society of Spectacle'; 2.2 'I Can't': A Body in Denial; 2.3 Ready-mades, Language and Power; 3 'The Stage, a Skull': Male Collapse as Resistance in Face to the Wall

    3.1 Fewer Emergencies (2005) and the Non-Hierarchical Theatrical Experience3.2 'The Warm Metal - Thank You - of the Gun': Interpretation and Violation; 3.3 'Voyeurs in Bedlam?': Re-Materializing the Audience; V Dramatic Plays: Female Breakdown as Micropolitical Resistance; 1 Stopping Time: Memory and Resistance in The Country (2000); 1.1 Introduction; 1.1.1 Of Violence and Pathos; 1.1.2 'Paper, Scissors, Stone': A Narrative of Testimony and a Power Game; 1.2 Collapse as Self-Awareness: Corinne's Change; 1.2.1 Collapse, Mercantilism and 'Empire'; 1.2.2 Virgil, Collapse and Testimony

    1.3 'It is Only the Flesh': Rebecca's Moral Imagination1.3.1 Collapse as Violence; 1.3.2 Madness as Reason's Other; 1.4 Patchwork of Voices, Swarm of Resistance; 1.4.1 Outbursts of Solidarity; 1.4.2 Community of Resistance; 1.5 'Oh, to Reverse': Spiralling Towards Full Time; 1.5.1 Collapsing Boundaries; 1.5.2 Stopping Time: An Ethics of Resentment; 1.5.3 Testimony and Late Capitalism; 1.5.4 Path of Discovery: the Ethics of Spectatorship; 1.5.5 To Survive: Self-Creation and the Paring Down of Selfhood; 1.6 Conclusion: Turning Towards Psychology

    2 Oppression, Resistance and Terrorism in Cruel and Tender (2004)