Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

  1. Teaching 21st Century Genres
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Palgrave Macmillan UK, London ; Imprint: Palgrave Macmillan

    This book is the first ever collection about twenty-first century genre fiction. It offers accessible yet rigorous critical interventions in a growing field of popular culture and academic study, presenting new genres as a fascinating and powerful... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Hamm
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Bibliotheksservice-Zentrum Baden-Württemberg (BSZ)
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Lippstadt
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe

     

    This book is the first ever collection about twenty-first century genre fiction. It offers accessible yet rigorous critical interventions in a growing field of popular culture and academic study, presenting new genres as a fascinating and powerful means of reading contemporary culture. The collection explores the history and uses of genre to date, analyses key examples of innovations and developments in the field and reflects on how these texts have been mobilised in teaching since the year 2000. It explores a range of new twenty-first century genres through a close reading of key examples, along with a broader critical overview at the beginning of each chapter capturing wider developments, contexts and themes. As a result of this contextual, text-orientated approach, the book promotes a broad appeal beyond the specifics of new genres and authors, and will contribute to a wider understanding of developments in post-millennial fictions Introduction; Katy Shaw -- PART I: CONTEMPORARY GOTHIC -- 1. Genre Trouble: The Challenges of Designing Modern and Contemporary Gothic Modules; Xavier Aldana Reyes -- 2. Dark Chocolate from the Literary Crypt: Teaching Contemporary Gothic Horror; Gina Wisker -- PART II: WRITING RACE -- 3. Teaching Crime Fiction and the African American Literary Canon; Nicole King -- 4. Genre and its ‘Diss’contents’: Teaching Twenty-First Century Black British Writing on Page and Stage; Deidre Osborne -- PART III: UTOPIAS AND DYSTOPIAS -- 5. Teaching Utopia: from More to Piercy and Atwood; Kate Aughterson -- 6. Other Mothers and Fathers: Teaching Contemporary Dystopian Fiction; Oliver Tearle -- 7. Pathways to Terror: Teaching 9/11 Fiction; Mark Eaton -- PART IV: WORLD LITERATURE -- 8. Teaching Translit: An Unsettled and Unsettling Genre; Bianca Leggett -- 9. Teaching Contemporary Cosmopolitanism; Kristian Shaw -- Index

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781137553911
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HD 168 ; HD 214
    Schriftenreihe: Teaching the New English
    Schlagworte: Literature; Literature, Modern; Literature, Modern; Fiction; Teaching; Fiction.; Teaching.; Literature, Modern—20th century.; Literature, Modern—21st century.
    Umfang: 1 Online-Ressource (XX, 195 p. 3 illus. in color)
  2. What We Talk about When We Talk about Creative Writing
    Erschienen: 2016; ©2016
    Verlag:  Multilingual Matters, Blue Ridge Summit, PA

    Marking the tenth anniversary of the New Writing Viewpoints series, this new book takes the concept of an edited collection to its extreme, pushing the possibilities of scholarship and collaboration. All authors in this book, including those who... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Marking the tenth anniversary of the New Writing Viewpoints series, this new book takes the concept of an edited collection to its extreme, pushing the possibilities of scholarship and collaboration. All authors in this book, including those who contributed to Power and Identity in the Creative Writing Classroom, which launched the series ten years ago, are proof that creative writing matters, that it can be rewarding over the long haul and that there exist many ways to do what we do as writers and as teachers. This book captures a wide swathe of ideas on pedagogy, on programs, on the profession and on careers.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781783096022
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: New Writing Viewpoints
    Schlagworte: Writing centers; Authorship; Creative writing (Higher education); English language; Writing centers; Authorship; Creative writing (Higher education); English language; Authorship.; Creative writing (Higher education).; English language.; Writing centers.; Academia.; Creative Writing Pedagogy.; Creative writing.; Dialogue.; Ethnography.; Narrative.; Pedagogy.; Teaching.; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Writing / General
    Umfang: 1 Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Leahy, Anna --: Frontmatter -- ; Contents -- ; Acknowledgments -- ; Foreword -- ; Part 1. Introduction -- ; 1. Telling Time, Making Use, Turning Together: Conversations in Creative Writing

    Day, Cathy / Leahy, Anna / Vanderslice, Stephanie --: Part 2. Pedagogy -- ; 2. Where Are We Going in Creative Writing Pedagogy?

    Leahy, Anna / Szporluk, Larissa --: 3. Good Counsel: Creative Writing, the Imagination, and Teaching

    Feinstein, Sandy / Greenberg, Suzanne / Hubbard, Susan / Royster, Brent / Leahy, Anna --: 4. Writerly Reading in the Creative Writing Course

    Leahy, Anna / Halloran, Lia / Jaenichen, Claudine --: Part 3. Programs -- ; 5. Text(ure), Modeling, Collage: Creative Writing and the Visual Arts

    Leahy, Anna / Pietrzyk, Leslie / Swander, Mary / Webb, Amy Sage --: 6. More Than the Sum of Our Parts: Variety in Graduate Programs

    Haake, Katharine / Leahy, Anna / Manolis, Argie --: 7. The Bold and the Beautiful: Rethinking Undergraduate Models

    Blaylock, James P. / Dechow, Douglas R. / Leahy, Anna / Osborn, Jan --: 8. The Program Beyond the Program

    Donnelly, Dianne / Hunley, Tom C. / Leahy, Anna / Mayers, Tim / Moore, Dinty W. / Vanderslice, Stephanie --: Part 4. The Profession -- ; 9. Creative Writing (Re)Defined

    Himmelheber, Rachel Haley / Leahy, Anna / Platt, Julie / Ryan, James --: 10. Terms & Trends: Creative Writing and the Academy

    Cantrell, Mary / Hall, Rachel / Leahy, Anna / Petty, Audrey --: Part 5. Careers -- ; 11. Peas in a Pod: Trajectories of Educations and Careers

    Cooley, Nicole / Greenstreet, Kate / Kuhl, Nancy / Leahy, Anna --: 12. The First Book

    Craigo, Karen / Leahy, Anna --: 13. Taking the Stage, Stage Fright, Center Stage: Careers Over Time

    Leahy, Anna --: Part 6. Conclusions -- ; 14. Political, Practical and Philosophical Considerations for the Future