Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. Stereotype threat and the student-athlete
    Autor*in: Dee, Thomas S.
    Erschienen: 2009

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (14705)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 14705
    Schlagworte: Studierende; Persönlichkeitspsychologie; Sozialer Status; Verhaltensökonomik; Meinung; Kognition; Bildungsniveau; Experiment; Sportler; USA
    Umfang: 33 S., graph. Darst.
  2. The impact of no child left behind on student achievement
    Erschienen: 2009

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (15531)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 15531
    Schlagworte: Bildungschancen; Bildungspolitik; Bildungsinvestition; Studierende; Bildungsertrag; Zeitreihenanalyse; USA
    Umfang: 42, [33] S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Parallel als Online-Ausg. erschienen

  3. Conditional cash penalties in education
    evidence from the Learnfare experiment
    Autor*in: Dee, Thomas S.
    Erschienen: 2009

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (15126)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 15126
    Schlagworte: Bildungsfinanzierung; Öffentliche Sozialleistungen; Anreiz; Studierende; Abbrecher; Bildungsertrag; USA; Wisconsin
    Umfang: 34 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Parallel als Online-Ausg. erschienen

  4. Rational ignorance in education
    a field experiment in student plagiarism
    Erschienen: 2010

    "Despite the concern that student plagiarism has become increasingly common, there is relatively little objective data on the prevalence or determinants of this illicit behavior. This study presents the results of a natural field experiment designed... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (15672)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Despite the concern that student plagiarism has become increasingly common, there is relatively little objective data on the prevalence or determinants of this illicit behavior. This study presents the results of a natural field experiment designed to address these questions. Over 1,200 papers were collected from the students in undergraduate courses at a selective post-secondary institution. Students in half of the participating courses were randomly assigned to a requirement that they complete an anti-plagiarism tutorial before submitting their papers. We found that assignment to the treatment group substantially reduced the likelihood of plagiarism, particularly among student with lower SAT scores who had the highest rates of plagiarism. A follow-up survey of participating students suggests that the intervention reduced plagiarism by increasing student knowledge rather than by increasing the perceived probabilities of detection and punishment. These results are consistent with a model of student behavior in which the decision to plagiarize reflects both a poor understanding of academic integrity and the perception that the probabilities of detection and severe punishment are low"--National Bureau of Economic Research web site

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 15672
    Schlagworte: Studierende; Wissenschaftliches Arbeiten; Rationalität; Urheberrecht; Experiment; USA
    Umfang: 31, [9] S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Parallel als Online-Ausg. erschienen