Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 26 bis 50 von 54.

  1. Sonic modernity
    representing sound in literature, culture and the arts
    Autor*in: Halliday, Sam
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Edinburgh Univ. Press, Edinburgh

    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780748627615
    Schriftenreihe: Edinburgh critical studies in modernist culture
    Schlagworte: Sound--Social aspects; Sound in literature; Sound in motion pictures; Sound in art; Modernism (Literature); Modernism (Art)
    Umfang: IX, 206 S. : Ill., 24 cm
  2. Sound states
    innovative poetics and acoustical technologies
    Beteiligt: Morris, Adalaide Kirby (Hrsg.)
    Erschienen: 1997
    Verlag:  Univ. of North Carolina Press, Chapel Hill, NC [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Morris, Adalaide Kirby (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780807846704
    Schlagworte: Sound in art; Arts, Modern; Postmodernism
    Umfang: 349 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. u. Diskogr. S. 317 - 338. - Literaturangaben

  3. Sonic possible worlds
    hearing the continuum of sound
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Bloomsbury, New York, NY [u.a.]

    Inspired by its use in literary theory, film criticism and the discourse of game design, Salom Voegelin adapts and develops "possible world theory" in relation to sound. David K Lewis' Possible World is juxtaposed with Maurice Merleau-Ponty's... mehr

     

    Inspired by its use in literary theory, film criticism and the discourse of game design, Salom Voegelin adapts and develops "possible world theory" in relation to sound. David K Lewis' Possible World is juxtaposed with Maurice Merleau-Ponty's life-world, to produce a meeting of the semantic and the phenomenological at the place of listening. The central tenet of Sonic Possible Worlds is that at present traditional musical compositions and contemporary sonic outputs are approached and investigated through separate and distinct critical languages and histories. As a consequence, no continuous and comparative study of the field is possible. In Sonic Possible Worlds, Voegelin proposes a new analytical framework that can access and investigate works across genres and times, enabling a comparative engagement where composers such as Henry Purcell and Nadia Boulanger encounter sound art works by Shilpa Gupta and Christina Kubisch and where the soundscape compositions of Chris Watson and Francisco López resound in the visual worlds of Louise Bourgeois. (Quelle: www.bloomsbury.com)

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781623565091; 9781623567040; 9781623566951; 9781623568009
    RVK Klassifikation: AP 14900 ; LH 69230 ; LR 11370 ; LR 56700
    Schlagworte: Music; Sound (Philosophy); Sound in art
    Umfang: VI, 207 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 191-194) and index

  4. Images, improvisations, sound, and silence from 1000 to 1800
    Degree Zero
    Beteiligt: Hellemans, Babette (Hrsg.); Nelson, Alissa Jones (Hrsg.)
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Amsterdam University Press, Amsterdam

    The act of drawing a line or uttering a word is often seen as integral to the process of making art. This is especially obvious in music and the visual arts, but applies to literature, performance, and other arts as well. These collected essays,... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The act of drawing a line or uttering a word is often seen as integral to the process of making art. This is especially obvious in music and the visual arts, but applies to literature, performance, and other arts as well. These collected essays, written by scholars from diverse fields, take a historical view of the richness of creation out of nothing (creatio ex nihilo) in order to draw out debates, sometimes implicit and sometimes formally stated, about the production and reproduction of cultural meaning in a period of great change and novelty, between the beginnings of the medieval intellectual tradition and the imprint of the Enlightenment. The authors pose the following questions: Do tradition and creativity conflict with one another, or are they complementary? What are the tensions between composition and live performance? What is the role of the audience in perceiving the object of art? Are such objects fixed or flexible? What about the status of the event? Is the event part of creation, in the sense that it disturbs the still waters of historical continuity? These and other questions build on the foundation of Roland Barthes' concept of Degree Zero, offering new insights into what it means to create

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Hellemans, Babette (Hrsg.); Nelson, Alissa Jones (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789048529186
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Knowledge communities ; 6
    Schlagworte: Arts, Medieval; Arts, Modern; Sound in art; Sound in literature; Kreativität; Künste; Schaffensprozess; Ästhetik
    Umfang: 1 Online-Ressource (251 Seiten), Illustrationen
  5. Background noise
    perspectives on sound art
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Continuum International, New York [u.a.]

    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0826418449; 0826418457
    RVK Klassifikation: LH 65829 ; LR 56820
    Schlagworte: Geräusch - Geräuschkulisse; Raum - Kunst - Sound; Sound in art; Site-specific art; Performance art; Arts, Modern; Ästhetik; Performance <Künste>; Klangkunst
    Umfang: XVIII, 316 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  6. Sons & lumières
    une histoire du son dans l'art du XXe siècle ; ... publié à l'occasion de l'exposition présentée au Centre Pompidou, Galerie 1 du 22 septembre 2004 au 3 janvier 2005
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Éd. du Centre Pompidou, Paris

    Archiv der Akademie der Künste, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  7. Out of earshot
    sound, technology, and power in American art, 1860-1900
    Autor*in: Naeem, Asma
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  University of California Press, Oakland, California

    Introduction -- Cultural and class distance in Homer's soundscapes -- Sounds of progress : Eakins' trouble with the silencing of technological labor -- Dewing, the gendering of listening, and artistic elitism of the Gilded Age -- Epilogue. mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction -- Cultural and class distance in Homer's soundscapes -- Sounds of progress : Eakins' trouble with the silencing of technological labor -- Dewing, the gendering of listening, and artistic elitism of the Gilded Age -- Epilogue.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780520298989
    Schlagworte: Painting; Sound in art
    Weitere Schlagworte: Homer, Winslow (1836-1910); Eakins, Thomas (1844-1916); Dewing, Thomas Wilmer (1851-1938)
    Umfang: xi, 236 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  8. Sonic possible worlds
    hearing the continuum of sound
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York, NY ; London ; New Delhi ; Sydney

    Inspired by its use in literary theory, film criticism and the discourse of game design, Salom Voegelin adapts and develops "possible world theory" in relation to sound. David K Lewis' Possible World is juxtaposed with Maurice Merleau-Ponty's... mehr

    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Inspired by its use in literary theory, film criticism and the discourse of game design, Salom Voegelin adapts and develops "possible world theory" in relation to sound. David K Lewis' Possible World is juxtaposed with Maurice Merleau-Ponty's life-world, to produce a meeting of the semantic and the phenomenological at the place of listening. The central tenet of Sonic Possible Worlds is that at present traditional musical compositions and contemporary sonic outputs are approached and investigated through separate and distinct critical languages and histories. As a consequence, no continuous and comparative study of the field is possible. In Sonic Possible Worlds, Voegelin proposes a new analytical framework that can access and investigate works across genres and times, enabling a comparative engagement where composers such as Henry Purcell and Nadia Boulanger encounter sound art works by Shilpa Gupta and Christina Kubisch and where the soundscape compositions of Chris Watson and Francisco L pez resound in the visual worlds of Louise Bourgeois.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781623565091; 9781623567040; 9781623566951; 9781623568009; 162356509X; 1623567041
    RVK Klassifikation: AP 14900
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Musik; Music; Sound (Philosophy); Sound in art; Philosophie; Klangkunst; Klang; Experimentelle Musik; Ästhetik
    Umfang: VI, 207 S., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 191 - 194. - Werkverz. S. 195 - 196

    The landscape as sonic possible world -- Into the world of the work : the possibility of sound art -- Sonic materialism : the sound of stones -- Hearing the continuum of sound -- Listening to the inaudible : the sound of unicorns

  9. Background noise
    perspectives on sound art
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Continuum, New York [u.a.]

    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780826418456; 9780826418449; 0826418449; 0826418457
    RVK Klassifikation: LH 65829
    Auflage/Ausgabe: [Nachdr.]
    Schlagworte: Sound in art; Site-specific art; Performance art; Arts, Modern; Klangkunst; Performance <Künste>; Ästhetik
    Umfang: XVIII, 314 S., Ill.
  10. Sound states
    innovative poetics and acoustical technologies
    Erschienen: 1997
    Verlag:  Univ. of North Carolina Press, Chapel Hill u.a.

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0807823643; 0807846708
    Schlagworte: Geluid; Geluidskunst; Letterkunde; Verbale communicatie; Literatur; Arts, Modern; Postmodernism; Sound in art; Literatur; Auditive Medien
    Umfang: 349 S., Ill. + 1 CD
  11. Background noise
    perspectives on sound art
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Bloomsbury, New York [u.a.]

    "Follows the development of sound as an artistic medium and illustrates how sound is put to use within modes of composition, installation, and performance".. mehr

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Follows the development of sound as an artistic medium and illustrates how sound is put to use within modes of composition, installation, and performance"..

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781628923520
    RVK Klassifikation: LR 57810
    Auflage/Ausgabe: 2. ed., 1. publ.
    Schlagworte: MUSIC / Genres & Styles / General; MUSIC / History & Criticism; Sound in art; Sound installations (Art); Arts, Modern; Arts, Modern; MUSIC / Genres & Styles / General; MUSIC / History & Criticism; Ästhetik; Performance <Künste>; Klangkunst
    Umfang: XIX, 351 S., Ill.
  12. After sound
    toward a critical music
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York ; London ; Oxford ; New Dehli ; Sydney

    "After Sound examines contemporary art practices that reconceive music beyond the limitation of sound. Coining the term "critical music," it examines a diverse collection of art projects which intervene into specific political and philosophical... mehr

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "After Sound examines contemporary art practices that reconceive music beyond the limitation of sound. Coining the term "critical music," it examines a diverse collection of art projects which intervene into specific political and philosophical conflicts by exploring music's unique historical forms"...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  13. Background noise
    perspectives on sound art
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Continuum, New York [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin; Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780826418449; 9780826418456; 0826418449; 0826418457
    RVK Klassifikation: LH 65829
    Schlagworte: Sound in art; Site-specific art; Performance art; Arts, Modern; Performance <Künste>; Klangkunst; Ästhetik
    Umfang: XVIII, 314 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  14. Voice over
    sound and vision in current art ; a National Touring Exhibition
    Erschienen: c1998
    Verlag:  National Touring Exhibitions, London

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a kun 181.9/246
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesbibliothek Mecklenburg-Vorpommern Günther Uecker im Landesamt für Kultur und Denkmalpflege
    47 A 12029
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    155 853
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1853321702
    Schlagworte: Sound in art; Voice; Art; Literature; Mass media; Performing arts
    Umfang: 71 S, überwiegend Ill, 22 cm
  15. Sonic modernity
    representing sound in literature, culture and the arts
    Autor*in: Halliday, Sam
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh ; Oxford University Press, Oxford

    Drawing on a wealth of primary and secondary source materials this book describes the distinctive nature of modernity's sonic cultures, arguing controversially that they are not reducible to sound alone. In fact, they encompass representations of... mehr

    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe

     

    Drawing on a wealth of primary and secondary source materials this book describes the distinctive nature of modernity's sonic cultures, arguing controversially that they are not reducible to sound alone. In fact, they encompass representations of sound in 'other' media as well, particularly within literature yet also within cinema and painting.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780748689156
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 14900 ; EC 2440
    Schriftenreihe: Edinburgh critical studies in modernist culture
    Schlagworte: Literatur; Kunst; Film; Moderne; Klang <Motiv>; Klang; Musikwahrnehmung; Sound; Sound in literature; Sound in motion pictures; Sound in art; Modernism (Literature); Modernism (Art)
    Umfang: 1 Online-Ressource (ix, 206 pages), Illustrations (black and white).
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  16. Sons & lumières
    une histoire du son dans l'art du XXe siècle ; ... publié à l'occasion de l'exposition présentée au Centre Pompidou, Galerie 1 du 22 septembre 2004 au 3 janvier 2005
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Éd. du Centre Pompidou, Paris

    Bayerische Staatsgemäldesammlungen, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Städtische Galerie im Lenbachhaus und Kunstbau München, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  17. Background noise
    perspectives on sound art
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Continuum International, New York [u.a.]

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0826418449; 0826418457
    RVK Klassifikation: LH 65829 ; LR 56820
    Schlagworte: Geräusch - Geräuschkulisse; Raum - Kunst - Sound; Sound in art; Site-specific art; Performance art; Arts, Modern; Ästhetik; Performance <Künste>; Klangkunst
    Umfang: XVIII, 316 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  18. Wireless imagination
    sound, radio, and the avant-garde
    Erschienen: 1992
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass. u.a.

    Wireless Imagination directly addresses what is perhaps the most conspicuous silence in contemporary theory and art criticism, the silence that surrounds the polyphonous histories of audio and radio art By gathering both original essays and several... mehr

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Museum, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule für Fernsehen und Film, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Wireless Imagination directly addresses what is perhaps the most conspicuous silence in contemporary theory and art criticism, the silence that surrounds the polyphonous histories of audio and radio art By gathering both original essays and several newly translated documents into a single volume, editors Douglas Kahn and Gregory Whitehead provide a close audition to some of the most telling and soundful moments in the "deaf century," including the fantastic acoustic scenarios projected through the writings of Raymond Roussel, the "gap music" of Marcel Duchamp, the varied sonic activities of the early Russian avant-garde and of French Surrealism, the language labyrinths constructed by the producers of New German Horspiel, and the cut-up ventriloquism of William S. Burroughs. Approaches in the essays vary from detailed historical reconstructions to more speculative theory, providing a rich chorus of challenges to the culturally entrenched "regime of the visual." Supporting documents include F. T. Marinetti's explosive manifesto on the aesthetics of Futurist radio and the full text of Antonin Artaud's blistering radio performance, To Have Done with the Judgment of God Although the editors stress in their preface that this book should not be read as a comprehensive Last Word but rather as an opening to future discourse, Wireless Imagination certainly offers compelling evidence that the numbing silence surrounding sound was made to be broken

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  19. Background noise
    perspectives on sound art
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Continuum, New York [u.a.]

    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliotheca Hertziana - Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780826418449; 9780826418456; 0826418449; 0826418457
    RVK Klassifikation: LH 65829
    Schlagworte: Sound in art; Site-specific art; Performance art; Arts, Modern; Performance <Künste>; Klangkunst; Ästhetik
    Umfang: XVIII, 314 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  20. Planètes sonores
    radiophonie, arts, cinéma
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Monografik Éd., Blou

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9782916545400
    Schlagworte: Philosophie; Radio broadcasting; Sound in art; Sound in motion pictures; Film; Kunst; Ton <Akustik, Motiv>
    Umfang: 208 S., 21 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 199 - 203

  21. Earth Sound, Earth Signal
    Energies and Earth Magnitude in the Arts
    Autor*in: Kahn, Douglas
    Erschienen: 2013
    Verlag:  University of California Press, Berkeley

    Earth Sound Earth Signal is a study of energies in aesthetics and the arts, from the birth of modern communications in the nineteenth century to the global transmissions of the present day. Grounded in the Aeolian sphere music that Henry David... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Kompetenzzentrum für Lizenzierung
    keine Fernleihe
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    Earth Sound Earth Signal is a study of energies in aesthetics and the arts, from the birth of modern communications in the nineteenth century to the global transmissions of the present day. Grounded in the Aeolian sphere music that Henry David Thoreau heard blowing in telegraph lines and in the Aelectrosonic sounds of natural radio that Thomas Watson heard in telephone lines, the book moves through the histories of science, media, music, and the arts to the 1960s, when the composer Alvin Lucier worked with the ""natural electromagnetic sounds"" present from ""brainwaves to outer Cover; Title Page; Copyright Page; Table of Contents; List of Illustrations; Acknowledgments; Introduction; 1. Thomas Watson: Natural Radio, Natural Theology; 2. Microphonic Imagination; 3. The Aeolian and Henry David Thoreau's Sphere Music; 4. The Aelectrosonic and Energetic Environments; 5. Inductive Radio and Whistling Currents; 6. Alvin Lucier: Brainwaves; 7. Edmond Dewan and Cybernetic Hi-Fi; 8. Alvin Lucier: Whistlers; 9. From Brainwaves to Outer Space: John Cage and Karl Jansky; 10. For More New Signals; 11. Sound of the Underground: Earthquakes, Nuclear Weaponry, and Music

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  22. Sonic modernity
    representing sound in literature, culture and the arts
    Autor*in: Halliday, Sam
    Erschienen: [2013]
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    Drawing on a wealth of texts and thinkers, the book shows the distinctive nature of sonic cultures in modernity. Arguing that these cultures are not reducible to sound alone, the book further shows that these encompass representations of sound in... mehr

     

    Drawing on a wealth of texts and thinkers, the book shows the distinctive nature of sonic cultures in modernity. Arguing that these cultures are not reducible to sound alone, the book further shows that these encompass representations of sound in 'other' media: especially literature; but also, cinema and painting. Figures discussed include canonical writers such as Joyce, Richardson, and Woolf; relatively neglected writers such as Henry Roth and Bryher; and a whole host of musicians, artists, and other commentators, including Wagner, Schoenberg, Kandinsky, Adorno, and Benjamin. Conceptually as well as topically diverse, the book engages issues such as city noise and 'foreign' accents, representations of sound in 'silent' cinema, the relationship of music to language, and the effects of technology on sonic production and reception Introduction : the sonic cultures of modernity -- Theorising sound and hearing -- Sound and social life -- Seeing sound -- Modernising music -- The art of listening

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780748632565; 9780748678525; 9780748678532
    RVK Klassifikation: AP 14900 ; AP 14900
    Schlagworte: Sound / Social aspects; Sound in literature; Sound in motion pictures; Sound in art; Sound in mass media; Sound ; Social aspects
    Umfang: 1 Online-Ressource (ix, 206 Seiten)
  23. Sonic possible worlds
    hearing the continuum of sound
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Bloomsbury, New York, NY [u.a.]

    Inspired by its use in literary theory, film criticism and the discourse of game design, Salom Voegelin adapts and develops "possible world theory" in relation to sound. David K Lewis' Possible World is juxtaposed with Maurice Merleau-Ponty's... mehr

    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Inspired by its use in literary theory, film criticism and the discourse of game design, Salom Voegelin adapts and develops "possible world theory" in relation to sound. David K Lewis' Possible World is juxtaposed with Maurice Merleau-Ponty's life-world, to produce a meeting of the semantic and the phenomenological at the place of listening. The central tenet of Sonic Possible Worlds is that at present traditional musical compositions and contemporary sonic outputs are approached and investigated through separate and distinct critical languages and histories. As a consequence, no continuous and comparative study of the field is possible. In Sonic Possible Worlds, Voegelin proposes a new analytical framework that can access and investigate works across genres and times, enabling a comparative engagement where composers such as Henry Purcell and Nadia Boulanger encounter sound art works by Shilpa Gupta and Christina Kubisch and where the soundscape compositions of Chris Watson and Francisco L pez resound in the visual worlds of Louise Bourgeois

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781623565091; 9781623567040
    RVK Klassifikation: AP 14900
    Schlagworte: Music; Sound (Philosophy); Sound in art
    Umfang: 207 S.
  24. Sons & lumières
    une histoire du son dans l'art du XXe siècle ; ouvrage publié à l'occasion de l'exposition présentée au Centre Pompidou, Galerie 1 du 22 septembre 2004 au 3 janvier 2005
    Beteiligt: Duplaix, Sophie (Hrsg.)
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Éd. du Centre Pompidou, Paris

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Hamburger Bahnhof - Museum für Gegenwart, Bibliothek
    Kat. Ausst. Paris 2004/2005
    keine Fernleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2004:5427
    keine Fernleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kupferstichkabinett - Sammlung der Zeichnungen und Druckgraphik, Bibliothek
    Kat. Ausst. Paris 2004
    keine Fernleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Neue Nationalgalerie, Bibliothek
    Kat. Ausst. Paris 2004
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 95721
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Bildende Künste Braunschweig, Bibliothek
    K 6.928 Son 1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Kunsthalle Bremen
    Kat. Ausst. Paris 2004/05
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    7.050 SON
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a kun 046.8/642
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    DFF - Deutsches Filminstitut & Filmmuseum, Bibliothek
    A 10/395
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staatliche Hochschule für Bildende Künste, Städelschule, Bibliothek
    Magazin 04.45.70 2004
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Freiburg, Kunstgeschichtliches Institut, Bibliothek
    Frei 13: A-621-28
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    Ca.k.S.50
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2005 D 889
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    105 B 570
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    C Par3 2080
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Sammlung Werner Schweikert und Würth Fachbibliotheken
    BWS A Par 674
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule für Grafik und Buchkunst, Bibliothek
    keine Fernleihe
    LWL Museum für Kunst und Kultur, Westfälisches Landesmuseum, Bibliothek
    Kat. Paris 2004
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    mus 080.3 CO 0111
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesmuseum, Prinzenpalais
    A Paris C / 2004
    keine Fernleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Kunst- und Kulturwissenschaft, Bibliothek
    D 96/962
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staatsgalerie Stuttgart, Bibliothek
    X Paris 2004/05
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    UB Weimar
    4°-245 392
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Duplaix, Sophie (Hrsg.)
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 2844262449
    RVK Klassifikation: LH 61100 ; LH 47000
    Schlagworte: Sound in art; Sound installations (Art); Art and music; Arts, Modern
    Umfang: 375 S, zahlr. Ill
  25. Listening to noise and silence
    towards a philosophy of sound art
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Continuum, New York, London

    Listening to Noise and Silence engages with the emerging practice of sound art and the concurrent development of a discourse and theory of sound. In this original and challenging work, Salomé Voegelin immerses the reader in concepts of listening to... mehr

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Staatliche Hochschule für Bildende Künste, Städelschule, Bibliothek
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe

     

    Listening to Noise and Silence engages with the emerging practice of sound art and the concurrent development of a discourse and theory of sound. In this original and challenging work, Salomé Voegelin immerses the reader in concepts of listening to sound artwork and the everyday acoustic environment, establishing an aesthetics and philosophy of sound and promoting the notion of a sonic sensibility. A multitude of sound works are discussed, by lesser known contemporary artists and composers (for example Curgenven, Gasson and Federer), historical figures in the field (Artaud, Feldman and Ca

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1441126430; 1441162070; 9781441126436; 9781441162076
    RVK Klassifikation: CC 6900 ; AP 14900 ; LR 56820 ; LR 57706
    Schlagworte: Sound in art; Silence in art; Silence in art; Sound in art; Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (xvii, 231 Seiten), 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    CONTENTS; ACKNOWLEDGMENTS; INTRODUCTION; CHAPTER 1 Listening; CHAPTER 2 Noise; CHAPTER 3 Silence; CHAPTER 4 Time and Space; CHAPTER 5 Now; NOTES; BIBLIOGRAPHY; LIST OF WORKS; INDEX;