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  1. Children's Virtual Play Worlds
    Culture, Learning, and Participation
    Beteiligt: Marsh, Jackie (Hrsg.); Burke, Anne (Hrsg.)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Lang, Peter New York, New York, NY

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Marsh, Jackie (Hrsg.); Burke, Anne (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1433118262; 9781433118265; 9781433118272
    Weitere Identifier:
    9781433118265
    311826
    RVK Klassifikation: DW 4400
    Schriftenreihe: New Literacies and Digital Epistemologies ; 58
    Schlagworte: Internet games; Shared virtual environments; Computers and children
    Umfang: 226 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

    Anne Burke and Jackie MarshPost-industrial play: understanding the relationship between traditional and converged forms of play in the early years / Susan Edwards: Introduction: the changing landscapes of children's play worlds

    Kaveri Subrahmanyam: Developmental implications for children's virtual worlds

    Anne Burke: Stardolls and the virtual playground: how identity construction works in the new digital frontier

    Jackie Marsh: Breaking the ice: play, friendships and online identities in young children's use of virtual worlds

    Karen E. Wohlwend and Tolga Kargin: "Cause I know how to get friends-plus they like my dancing": (l)earning the nexus of practice in Club Penguin

    Jan Connelly: Virtual clay or virtual play: identity shaping, consumer building and corporate affiliation versus literacies affordance inside barbiegirls.com

    Isabel Pederson and Jennifer Rowsell: May the force be with you: harnessing the power of brain-computer games

    Stephanie Reich, Ksenia Korobkova, Rebecca W. Black and Mariya Sumaroka: "Hey! can you show me how to do this?": digital games as a mediator of family time

    Sara M. Grimes: Digital play structures: examining the terms of use (an play) found in children's commercial virtual worlds

    Eric Meyers and Robert Bittner: Green pixels to green behaviours: sustainability literacy in virtual worlds for children

    Victoria Carrington: An argument for assemblage theory: integrated spaces, mobility and polycentricity

    Jackie Marsh and Anne Burke.: Afterword

  2. Digital cityscapes
    merging digital and urban playspaces
    Erschienen: c 2009
    Verlag:  Lang, New York, NY [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 738531
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    ST 324 001
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    VKK-D10/44
    keine Fernleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781433105326; 9781433105333
    RVK Klassifikation: ST 324
    Schriftenreihe: Digital formations ; 57
    Schlagworte: Computer games; Mobile games; Shared virtual environments; Internet games; Entertainment computing
    Umfang: XI, 371 S., Ill., graph. Darst., Kt.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  3. Wonder.land
    Autor*in: Buffini, Moira
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Faber & Faber, London [England] ; Bloomsbury Publishing (UK)

    Aly is struggling with all the pressures of being a teenager : family, school, friends and her own insecurities. Then she discovers wonder.land : a mysterious online world where, perhaps, she can create a whole new life. The web becomes her... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe

     

    Aly is struggling with all the pressures of being a teenager : family, school, friends and her own insecurities. Then she discovers wonder.land : a mysterious online world where, perhaps, she can create a whole new life. The web becomes her looking-glass - but will Aly see who she really is?

     

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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Faber drama
    Schlagworte: Shared virtual environments
    Umfang: 1 Online-Ressource (1 volume)
  4. Metaverse
    Autor*in: Khalil, Hanna
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Bloomsbury Publishing, London

    "Can you ever really trust a machine? It is the near future. A couple are struggling to conceive, but fortunately their company has the perfect solution. A woman waits in a VR metaverse to do homework with her young daughter. In a care home staffed... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe

     

    "Can you ever really trust a machine? It is the near future. A couple are struggling to conceive, but fortunately their company has the perfect solution. A woman waits in a VR metaverse to do homework with her young daughter. In a care home staffed by advanced AIs, a woman struggles to make a connection with her android carer. Interference is a trilogy of near-future plays. Staged in an empty office block transformed with vivid projection and atmospheric soundscapes. It asks the question: will technology interfere with what we really need from each other?"

     

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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781350126909
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel: In:
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schriftenreihe: Modern plays
    Schlagworte: Shared virtual environments; Virtual reality; Technology
    Umfang: 1 Online-Ressource (pages 48-81)
  5. Communities of play
    emergent cultures in multiplayer games and virtual worlds
    Autor*in: Pearce, Celia
    Erschienen: 2009
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass.

    The odyssey of a group of "refugees" from a closed-down online game and an exploration of emergent fan cultures in virtual worlds. mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    The odyssey of a group of "refugees" from a closed-down online game and an exploration of emergent fan cultures in virtual worlds.

     

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  6. Digital cityscapes
    merging digital and urban playspaces
    Erschienen: c 2009
    Verlag:  Lang, New York, NY [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781433105326; 9781433105333
    RVK Klassifikation: ST 324
    Schriftenreihe: Digital formations ; 57
    Schlagworte: Computer games; Mobile games; Shared virtual environments; Internet games; Entertainment computing
    Umfang: XI, 371 S., Ill., graph. Darst., Kt.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  7. Children's virtual play worlds
    culture, learning, and participation
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Lang, New York [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781433118272; 9781433118265
    RVK Klassifikation: DW 4400
    Schriftenreihe: New literacies and digital epistemologies ; 58
    Schlagworte: Internet games; Shared virtual environments; Computers and children
    Umfang: VI, 226 S., Ill., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

    Introduction: the changing landscapes of children's play worlds / Anne Burke and Jackie MarshPost-industrial play: understanding the relationship between traditional and converged forms of play in the early years / Susan Edwards

    Developmental implications for children's virtual worlds / Kaveri Subrahmanyam

    Stardolls and the virtual playground: how identity construction works in the new digital frontier / Anne Burke

    Breaking the ice: play, friendships and online identities in young children's use of virtual worlds / Jackie Marsh

    "Cause I know how to get friends-plus they like my dancing": (l)earning the nexus of practice in Club Penguin / Karen E. Wohlwend and Tolga Kargin

    Virtual clay or virtual play: identity shaping, consumer building and corporate affiliation versus literacies affordance inside barbiegirls.com / Jan Connelly

    May the force be with you: harnessing the power of brain-computer games / Isabel Pederson and Jennifer Rowsell

    "Hey! can you show me how to do this?": digital games as a mediator of family time / Stephanie Reich, Ksenia Korobkova, Rebecca W. Black and Mariya Sumaroka

    Digital play structures: examining the terms of use (an play) found in children's commercial virtual worlds / Sara M. Grimes

    Green pixels to green behaviours: sustainability literacy in virtual worlds for children / Eric Meyers and Robert Bittner

    An argument for assemblage theory: integrated spaces, mobility and polycentricity / Victoria Carrington

    Afterword / Jackie Marsh and Anne Burke.

  8. The Proteus paradox
    how online games and virtual worlds change us-and how they don't
    Autor*in: Yee, Nick
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Yale Univ. Press, New Haven [u.a.]

    "Proteus, the mythical sea god who could alter his appearance at will, embodies one of the promises of online games: the ability to reinvent oneself. Yet inhabitants of virtual worlds rarely achieve this liberty, game researcher Nick Yee contends.... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Proteus, the mythical sea god who could alter his appearance at will, embodies one of the promises of online games: the ability to reinvent oneself. Yet inhabitants of virtual worlds rarely achieve this liberty, game researcher Nick Yee contends. Though online games evoke freedom and escapism, Yee shows that virtual spaces perpetuate social norms and stereotypes from the offline world, transform play into labor, and inspire racial scapegoating and superstitious thinking. And the change that does occur is often out of our control and effected by unparalleled--but rarely recognized--tools for controlling what players think and how they behave. Using player surveys, psychological experiments, and in-game data, Yee breaks down misconceptions about who plays fantasy games and the extent to which the online and offline worlds operate separately. With a wealth of entertaining and provocative examples, he explains what virtual worlds are about and why they matter, not only for entertainment but also for business and education. He uses gaming as a lens through which to examine the pressing question of what it means to be human in a digital world. His thought-provoking book is an invitation to think more deeply about virtual worlds and what they reveal to us about ourselves. "--

     

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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780300190991
    RVK Klassifikation: ST 324 ; MS 7965
    Schlagworte: Computer games; Virtual reality; Shared virtual environments
    Umfang: 248 p.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  9. Virtual economies
    design and analysis
    Erschienen: 2014
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass.

    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    2016/549
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    11 QBKA 298
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    PVK18267
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Wirtschaftsinformatik, Bibliothek
    WI 21 78
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780262027250
    Schriftenreihe: Information policy series
    Schlagworte: Electronic games; Shared virtual environments; Virtual reality; Computer-aided design; Computerspiel; Virtuelle Realität; Wirtschaft
    Umfang: IX, 294 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  10. Alternate reality games and the cusp of digital gameplay
    Beteiligt: Garcia, Antero (Hrsg.); Niemeyer, Greg (Hrsg.)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York ; London ; Oxford ; New Delhi ; Sydney

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Garcia, Antero (Hrsg.); Niemeyer, Greg (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781501347191
    RVK Klassifikation: AP 15963
    Auflage/Ausgabe: Paperback edition first published 2018
    Schriftenreihe: Approaches to digital game studies ; volume 5
    Schlagworte: Video games / Design; Shared virtual environments; Game-based learning; Wirklichkeit; Computerspiel; Fiktion
    Umfang: vi, 338 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  11. Serious games and virtual worlds in education, professional development, and healthcare
    Beteiligt: Bredl, Klaus (Hrsg.); Bösche, Wolfgang (Hrsg.)
    Erschienen: [2013]; © 2013
    Verlag:  Information Science Reference, Hershey PA

    "This book explains how digital environments can easily become familiar and beneficial for educational and professional development, with the implementation of games into various aspects of our environment" - Provided by publisher mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "This book explains how digital environments can easily become familiar and beneficial for educational and professional development, with the implementation of games into various aspects of our environment" - Provided by publisher

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Bredl, Klaus (Hrsg.); Bösche, Wolfgang (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781466636743; 9781466636750
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; DP 1960 ; DP 2600 ; ST 324
    Schriftenreihe: Premier reference source
    Schlagworte: Virtual reality in education; Shared virtual environments; Computer games; Career development; Medical care; Computerspiel; Lernspiel; Virtuelle Realität; E-Learning
    Umfang: 1 Online-Ressource (xvi, das heißt xix, 361 Seiten), Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  12. Alternate reality games and the cusp of digital gameplay
    Beteiligt: Garcia, Antero (Hrsg.); Niemeyer, Greg (Hrsg.)
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York ; London ; Oxford ; New Delhi ; Sydney

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Garcia, Antero (Hrsg.); Niemeyer, Greg (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501316265; 9781501316258; 9781501316272
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 15963
    Schriftenreihe: Approaches to digital game studies ; volume 5
    Schlagworte: Video games / Design; Shared virtual environments; Game-based learning; Fiktion; Computerspiel; Wirklichkeit
    Umfang: 1 Online-Ressource (vi, 338 Seiten), Illustrationen
  13. Wonder.land
    Autor*in: Buffini, Moira
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Faber & Faber, London [England] ; Bloomsbury Publishing (UK)

    Aly is struggling with all the pressures of being a teenager : family, school, friends and her own insecurities. Then she discovers wonder.land : a mysterious online world where, perhaps, she can create a whole new life. The web becomes her... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Aly is struggling with all the pressures of being a teenager : family, school, friends and her own insecurities. Then she discovers wonder.land : a mysterious online world where, perhaps, she can create a whole new life. The web becomes her looking-glass - but will Aly see who she really is?

     

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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Faber drama
    Schlagworte: Shared virtual environments
    Umfang: 1 Online-Ressource (1 volume)
  14. Metaverse
    Autor*in: Khalil, Hanna
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Bloomsbury Publishing, London

    "Can you ever really trust a machine? It is the near future. A couple are struggling to conceive, but fortunately their company has the perfect solution. A woman waits in a VR metaverse to do homework with her young daughter. In a care home staffed... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Can you ever really trust a machine? It is the near future. A couple are struggling to conceive, but fortunately their company has the perfect solution. A woman waits in a VR metaverse to do homework with her young daughter. In a care home staffed by advanced AIs, a woman struggles to make a connection with her android carer. Interference is a trilogy of near-future plays. Staged in an empty office block transformed with vivid projection and atmospheric soundscapes. It asks the question: will technology interfere with what we really need from each other?"

     

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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781350126909
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel: In:
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schriftenreihe: Modern plays
    Schlagworte: Shared virtual environments; Virtual reality; Technology
    Umfang: 1 Online-Ressource (pages 48-81)
  15. Designing your second life
    techniques and inspiration for you to design your ideal parallel universe within the online community, Second Life
    Autor*in: Tapley, Rebecca
    Erschienen: c 2008
    Verlag:  [Pearson Education, distributor], [London ; New Riders, Berkeley, Calif.

    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0321503015; 9780321503015
    RVK Klassifikation: ST 323
    Schriftenreihe: New riders
    Schlagworte: Second Life (Game); Shared virtual environments; Second Life (Game); Shared virtual environments
    Umfang: v, 210 p., col. ill, 23cm
    Bemerkung(en):

    Includes index

    Formerly CIP

  16. Serious games and virtual worlds in education, professional development, and healthcare
    Beteiligt: Bredl, Klaus (Hrsg.); Bösche, Wolfgang (Hrsg.)
    Erschienen: c 2013
    Verlag:  Information Science Reference, Hershey, Pa.

    "This book explains how digital environments can easily become familiar and beneficial for educational and professional development, with the implementation of games into various aspects of our environment"--Provided by publisher mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "This book explains how digital environments can easily become familiar and beneficial for educational and professional development, with the implementation of games into various aspects of our environment"--Provided by publisher

     

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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Bredl, Klaus (Hrsg.); Bösche, Wolfgang (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781466636736; 9781466636750
    Weitere Identifier:
    9781466636736
    Übergeordneter Titel:
    RVK Klassifikation: DP 2600
    Schriftenreihe: Premier reference source
    Schlagworte: Virtual reality in education; Shared virtual environments; Computer games; Career development; Medical care; E-Learning; Lernspiel; Computerspiel; Virtuelle Realität
    Umfang: XVIII, 361 S., Ill., graph. Darst., 29 cm
    Bemerkung(en):

    Bibliogr. S. 313 - 348

    Includes bibliogr. references and index. - Bibliogr. S. 313 - 348

    Erscheinungsjahr in Vorlageform:c 2013

  17. Virtual economies
    design and analysis
    Erschienen: 2014
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, MA

    Contents -- Acknowledgments -- 1 Introduction -- 2 Theories of Human Behavior -- 3 Goods: Material, Digital, Virtual -- 4 Supply and Demand -- 5 Regulating Markets -- 6 Market Power and Pricing -- 7 Methods of Exchange -- 8 Externalities and... mehr

    Kühne Logistics University – KLU, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Contents -- Acknowledgments -- 1 Introduction -- 2 Theories of Human Behavior -- 3 Goods: Material, Digital, Virtual -- 4 Supply and Demand -- 5 Regulating Markets -- 6 Market Power and Pricing -- 7 Methods of Exchange -- 8 Externalities and Secondary Market Trade -- 9 Institutions and Nonmarket Allocation -- 10 Money -- 11 Macroeconomic Design -- 12 Macroeconomic Management -- 13 Policymaking -- 14 Why the Real World Needs Virtual Economy Design -- References -- Index

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0262323311; 9780262323314
    RVK Klassifikation: QR 760
    Schriftenreihe: Information policy
    Schlagworte: Computer-aided design; Shared virtual environments; Virtual reality; Electronic games
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Series forewordAcknowledgements -- Introduction -- Theories of human behavior -- Goods : material, digital, virtual types of goods -- Supply and demand -- Regulating markets -- Market power and pricing -- Methods of exchange -- Externalities and secondary market trade -- Institutions and non-market allocation -- Money -- Macroeconomic design -- Macroeconomic management -- Policy making -- Why the real world needs virtual economy design -- Notes -- References -- Index.

  18. Children's virtual play worlds
    culture, learning, and participation
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Lang, New York [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 949758
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a soz 760 z/447
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AP 15946 B959
    keine Fernleihe
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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781433118272; 9781433118265
    RVK Klassifikation: DW 4400
    Schriftenreihe: New literacies and digital epistemologies ; 58
    Schlagworte: Internet games; Shared virtual environments; Computers and children
    Umfang: VI, 226 S., Ill., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

    Introduction: the changing landscapes of children's play worlds / Anne Burke and Jackie MarshPost-industrial play: understanding the relationship between traditional and converged forms of play in the early years / Susan Edwards

    Developmental implications for children's virtual worlds / Kaveri Subrahmanyam

    Stardolls and the virtual playground: how identity construction works in the new digital frontier / Anne Burke

    Breaking the ice: play, friendships and online identities in young children's use of virtual worlds / Jackie Marsh

    "Cause I know how to get friends-plus they like my dancing": (l)earning the nexus of practice in Club Penguin / Karen E. Wohlwend and Tolga Kargin

    Virtual clay or virtual play: identity shaping, consumer building and corporate affiliation versus literacies affordance inside barbiegirls.com / Jan Connelly

    May the force be with you: harnessing the power of brain-computer games / Isabel Pederson and Jennifer Rowsell

    "Hey! can you show me how to do this?": digital games as a mediator of family time / Stephanie Reich, Ksenia Korobkova, Rebecca W. Black and Mariya Sumaroka

    Digital play structures: examining the terms of use (an play) found in children's commercial virtual worlds / Sara M. Grimes

    Green pixels to green behaviours: sustainability literacy in virtual worlds for children / Eric Meyers and Robert Bittner

    An argument for assemblage theory: integrated spaces, mobility and polycentricity / Victoria Carrington

    Afterword / Jackie Marsh and Anne Burke.

  19. Communities of play
    emergent cultures in multiplayer games and virtual worlds
    Autor*in: Pearce, Celia
    Erschienen: c2009
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, MA

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780262162579
    Schlagworte: Internet games; Fantasy games; Role playing; Shared virtual environments; Communities; Community life; Spieler; Computerspiel
    Umfang: xiii, 327 p
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  20. The proteus paradox
    how online games and virtual worlds change us - and how they don't
    Autor*in: Yee, Nick
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Yale Univ. Press, New Haven, Conn. [u.a.]

    "Proteus, the mythical sea god who could alter his appearance at will, embodies one of the promises of online games: the ability to reinvent oneself. Yet inhabitants of virtual worlds rarely achieve this liberty, game researcher Nick Yee contends.... mehr

    Universitätsbibliothek Bamberg
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    Universitätsbibliothek Passau
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    Universitätsbibliothek Regensburg
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    "Proteus, the mythical sea god who could alter his appearance at will, embodies one of the promises of online games: the ability to reinvent oneself. Yet inhabitants of virtual worlds rarely achieve this liberty, game researcher Nick Yee contends. Though online games evoke freedom and escapism, Yee shows that virtual spaces perpetuate social norms and stereotypes from the offline world, transform play into labor, and inspire racial scapegoating and superstitious thinking. And the change that does occur is often out of our control and effected by unparalleled...but rarely recognized...tools for controlling what players think and how they behave. Using player surveys, psychological experiments, and in-game data, Yee breaks down misconceptions about who plays fantasy games and the extent to which the online and offline worlds operate separately. With a wealth of entertaining and provocative examples, he explains what virtual worlds are about and why they matter, not only for entertainment but also for business and education. He uses gaming as a lens through which to examine the pressing question of what it means to be human in a digital world. His thought-provoking book is an invitation to think more deeply about virtual worlds and what they reveal to us about ourselves. "..

     

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    Hinweise zum Inhalt
  21. Virtual economies
    design and analysis
    Erschienen: 2014
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass. [u.a.]

    Bayerische Staatsbibliothek
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    Universitätsbibliothek der LMU München
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    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780262027250
    RVK Klassifikation: ST 324
    Schriftenreihe: Information policy
    Schlagworte: Electronic games; Shared virtual environments; Virtual reality; Computer-aided design; Wirtschaft; Computerspiel; Virtuelle Realität
    Umfang: IX, 294 p., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  22. Serious games and virtual worlds in education, professional development, and healthcare
    Beteiligt: Bredl, Klaus (Hrsg.); Bösche, Wolfgang (Hrsg.)
    Erschienen: [2013]; © 2013
    Verlag:  Information Science Reference, Hershey PA

    "This book explains how digital environments can easily become familiar and beneficial for educational and professional development, with the implementation of games into various aspects of our environment" - Provided by publisher mehr

    Hochschulbibliothek Ansbach
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    THD - Technische Hochschule Deggendorf, Hochschulbibliothek
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    Hochschulbibliothek Ingolstadt
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    Hochschule für angewandte Wissenschaften Neu-Ulm, Hochschulbibliothek
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    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
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    OTH- Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg, Hochschulbibliothek
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    "This book explains how digital environments can easily become familiar and beneficial for educational and professional development, with the implementation of games into various aspects of our environment" - Provided by publisher

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bredl, Klaus (Hrsg.); Bösche, Wolfgang (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781466636743; 9781466636750
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; DP 1960 ; DP 2600 ; ST 324
    Schriftenreihe: Premier reference source
    Schlagworte: Virtual reality in education; Shared virtual environments; Computer games; Career development; Medical care; Computerspiel; Lernspiel; Virtuelle Realität; E-Learning
    Umfang: 1 Online-Ressource (xvi, das heißt xix, 361 Seiten), Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  23. Alternate reality games and the cusp of digital gameplay
    Beteiligt: Garcia, Antero (Hrsg.); Niemeyer, Greg (Hrsg.)
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York

    Universitätsbibliothek Augsburg
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    Universitätsbibliothek Regensburg
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Garcia, Antero (Hrsg.); Niemeyer, Greg (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781501316241
    RVK Klassifikation: AP 15963
    Schriftenreihe: Approaches to digital game studies ; volume 5
    Schlagworte: Video games / Design; Shared virtual environments; Game-based learning; Wirklichkeit; Fiktion; Computerspiel
    Umfang: vi, 338 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  24. Alternate reality games and the cusp of digital gameplay
    Beteiligt: Garcia, Antero (Hrsg.); Niemeyer, Greg (Hrsg.)
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York ; London ; Oxford ; New Delhi ; Sydney

    Universitätsbibliothek Bayreuth
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    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Garcia, Antero (Hrsg.); Niemeyer, Greg (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501316265; 9781501316258; 9781501316272
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 15963
    Schriftenreihe: Approaches to digital game studies ; volume 5
    Schlagworte: Video games / Design; Shared virtual environments; Game-based learning; Fiktion; Computerspiel; Wirklichkeit
    Umfang: 1 Online-Ressource (vi, 338 Seiten), Illustrationen
  25. Serious games and virtual worlds in education, professional development, and healthcare
    Beteiligt: Bredl, Klaus (Hrsg.); Bösche, Wolfgang (Hrsg.)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Information Science Reference, IGI Global, Hershey, PA

    Universitätsbibliothek Augsburg
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    OTH- Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg, Hochschulbibliothek
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    Universitätsbibliothek Regensburg
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bredl, Klaus (Hrsg.); Bösche, Wolfgang (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781466636736; 9781466636750
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; DP 1960 ; DP 2600 ; ST 324
    Schriftenreihe: Premier reference source
    Schlagworte: Virtual reality in education; Shared virtual environments; Computer games; Career development; Medical care; Virtuelle Realität; E-Learning; Lernspiel; Computerspiel
    Umfang: [XIV], 361 S., Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    "This book explains how digital environments can easily become familiar and beneficial for educational and professional development, with the implementation of games into various aspects of our environment"--Provided by publisher.

    Includes bibliographical references and index