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  1. My avatar, my self
    identity in video role-playing games
    Autor*in: Waggoner, Zach
    Erschienen: 2009
    Verlag:  McFarland, Jefferson, NC [u.a.]

    "This book examines the relationships between virtual and non-virtual identity in visual role-playing games. It shows dynamic, varying and complex relationships between the virtual avatar and the player's sense of self and makes recommendations of... mehr

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Fernsehen und Film, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    "This book examines the relationships between virtual and non-virtual identity in visual role-playing games. It shows dynamic, varying and complex relationships between the virtual avatar and the player's sense of self and makes recommendations of terminology for future identity researchers. Features 15 photographs of videogame screens, and an appendix of sample videogame transcription data"--Provided by publisher.

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780786441099
    RVK Klassifikation: AP 15963
    Schlagworte: Avatars (Computer graphics); Video games; Virtual reality; Online identities; Shared virtual environments; Human-computer interaction; Avatar <Informatik>; Identität; Rollenspiel; Computerspiel
    Umfang: V, 201 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    "This book examines the relationships between virtual and non-virtual identity in visual role-playing games. It shows dynamic, varying and complex relationships between the virtual avatar and the player's sense of self and makes recommendations of terminology for future identity researchers. Features 15 photographs of videogame screens, and an appendix of sample videogame transcription data"--Provided by publisher.

    Includes bibliographical references and index

  2. Leet Noobs
    the life and death of an expert player group in World of Warcraft
    Autor*in: Chen, Mark
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Peter Lang, New York ; Berlin [u.a.]

    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781433116100; 1433116103; 9781433116117; 1433116111; 9781453902554
    RVK Klassifikation: DW 4400
    Schriftenreihe: New literacies and digital epistemologies ; 55
    Schlagworte: Gesellschaft; Computer games; Shared virtual environments; Virtual reality; Experte; Sozialverhalten; Gruppenspiel; World of Warcraft; Virtuelle Realität; Computerspiel; Kooperation
    Umfang: x, 200 p., ill., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  3. Das Unity-buch
    2D-und 3D-spiele entwickeln mit Unity 5
    Erschienen: 2015; © 2015
    Verlag:  dpunkt.verlag, Heidelberg, [Germany]

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783864902321; 9783864916793; 9783864916809
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schlagworte: Shared virtual environments; Computer simulation; Virtual reality; Computerspiel; Programmierung; Unity <Spiel-Engine>
    Umfang: 1 online resource (512 pages), color illustrations
    Bemerkung(en):

    Includes index

    Description based on online resource; title from PDF title page (ebrary, viewed May 19, 2015)

  4. Communities of play
    emergent cultures in multiplayer games and virtual worlds
    Autor*in: Pearce, Celia
    Erschienen: c2009
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass.

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0262259125; 9780262259125
    RVK Klassifikation: AP 15963
    Schlagworte: GAMES / Video & Electronic; Gesellschaft; Internet games; Fantasy games; Role playing; Shared virtual environments; Communities; Community life; Computerspiel; Spieler
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 327 p.)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  5. Online multiplayer games
  6. The proteus paradox
    how online games and virtual worlds change us-and how they don't
    Autor*in: Yee, Nick
    Erschienen: 2014; © 2014
    Verlag:  Yale University Press, New Haven, Connecticut

    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780300199291
    RVK Klassifikation: MS 7965 ; AP 15963
    Schlagworte: Computer games; Virtual reality; Shared virtual environments; Virtuelle Realität; Verhaltensmodifikation; Computerspiel
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 248 Seiten)
  7. Communities of play
    emergent cultures in multiplayer games and virtual worlds
    Autor*in: Pearce, Celia
    Erschienen: c2009
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, MA

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780262162579
    Schlagworte: Gesellschaft; Internet games; Fantasy games; Role playing; Shared virtual environments; Communities; Community life; Computerspiel; Spieler
    Umfang: xiii, 327 p
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  8. Extending virtual worlds
    advanced design for virtual environments
    Erschienen: [2016]
    Verlag:  CRC Press, Boca Raton

    Hochschulbibliothek Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781482261165
    RVK Klassifikation: ST 323 ; ST 324
    Schlagworte: Computer simulation; Computer games; Shared virtual environments; Virtual reality; Design; Computerspiel; Virtuelle Realität
    Umfang: xxvii, 333 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  9. De synthèse
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Alto, Québec

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9782896944033
    RVK Klassifikation: IJ 40100
    Schriftenreihe: Coda
    Schlagworte: Mannequins (Personnes); Malades en phase terminale; Mères et filles; Environnements virtuels partagés; French-Canadian fiction; Models (Persons); Mothers and daughters; Shared virtual environments; Terminally ill
    Weitere Schlagworte: CAN
    Umfang: 229 Seiten
    Bemerkung(en):

    Prix littéraire du Gouverneur Général

  10. The Proteus paradox
    how online games and virtual worlds change us-and how they don't
    Autor*in: Yee, Nick
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Yale Univ. Press, New Haven [u.a.]

    "Proteus, the mythical sea god who could alter his appearance at will, embodies one of the promises of online games: the ability to reinvent oneself. Yet inhabitants of virtual worlds rarely achieve this liberty, game researcher Nick Yee contends.... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 901168
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a tea 866.5/453
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    OD 250 22
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    Kom 38-63/1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2014.02143:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Harz, Hauptbibliothek, Standort Wernigerode / Harz
    DEB 100 0542
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Proteus, the mythical sea god who could alter his appearance at will, embodies one of the promises of online games: the ability to reinvent oneself. Yet inhabitants of virtual worlds rarely achieve this liberty, game researcher Nick Yee contends. Though online games evoke freedom and escapism, Yee shows that virtual spaces perpetuate social norms and stereotypes from the offline world, transform play into labor, and inspire racial scapegoating and superstitious thinking. And the change that does occur is often out of our control and effected by unparalleled--but rarely recognized--tools for controlling what players think and how they behave. Using player surveys, psychological experiments, and in-game data, Yee breaks down misconceptions about who plays fantasy games and the extent to which the online and offline worlds operate separately. With a wealth of entertaining and provocative examples, he explains what virtual worlds are about and why they matter, not only for entertainment but also for business and education. He uses gaming as a lens through which to examine the pressing question of what it means to be human in a digital world. His thought-provoking book is an invitation to think more deeply about virtual worlds and what they reveal to us about ourselves. "--

     

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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780300190991
    RVK Klassifikation: ST 324 ; MS 7965
    Schlagworte: Computer games; Virtual reality; Shared virtual environments
    Umfang: 248 p.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  11. Making virtual worlds
    Linden Lab and Second Life
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Cornell Univ. Press, Ithaca [u.a.]

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    02.g.7016
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    Vk.Ag.3450
    keine Fernleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780801447464
    Schlagworte: Shared virtual environments; Computer games; Business anthropology; Corporate culture
    Umfang: X, 165 S., Ill., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [145] - 157) and index

    Introduction : a developer's-eye view -- The product : Second Life, capital, and the possibility of failure in a virtual world -- Tools of the gods -- Knowing the gamer from the game -- The birth of the cool -- Precarious authority -- Appendix A. The Tao of Linden -- Appendix B. The mission of Linden Lab.

  12. The proteus paradox
    how online games and virtual worlds change us-and how they don't
    Autor*in: Yee, Nick
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Yale University Press, New Haven, Conn. [u.a.]

    "Proteus, the mythical sea god who could alter his appearance at will, embodies one of the promises of online games: the ability to reinvent oneself. Yet inhabitants of virtual worlds rarely achieve this liberty, game researcher Nick Yee contends.... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 901168
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    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a tea 866.5/453
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    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    OD 250 22
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2014 A 605
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    Kom 38-63/1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2014.02143:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Harz, Hauptbibliothek, Standort Wernigerode / Harz
    DEB 100 0542
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Proteus, the mythical sea god who could alter his appearance at will, embodies one of the promises of online games: the ability to reinvent oneself. Yet inhabitants of virtual worlds rarely achieve this liberty, game researcher Nick Yee contends. Though online games evoke freedom and escapism, Yee shows that virtual spaces perpetuate social norms and stereotypes from the offline world, transform play into labor, and inspire racial scapegoating and superstitious thinking. And the change that does occur is often out of our control and effected by unparalleled--but rarely recognized--tools for controlling what players think and how they behave. Using player surveys, psychological experiments, and in-game data, Yee breaks down misconceptions about who plays fantasy games and the extent to which the online and offline worlds operate separately. With a wealth of entertaining and provocative examples, he explains what virtual worlds are about and why they matter, not only for entertainment but also for business and education. He uses gaming as a lens through which to examine the pressing question of what it means to be human in a digital world. His thought-provoking book is an invitation to think more deeply about virtual worlds and what they reveal to us about ourselves."--

     

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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0300190999; 9780300190991
    RVK Klassifikation: ST 324 ; MS 7965
    Schlagworte: Computer games; Virtual reality; Shared virtual environments
    Umfang: X, 248 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  13. Digital cityscapes
    ("merging digital and urban playspaces")
    Beteiligt: Silva, Adriana de Souza e (Hrsg.)
    Erschienen: c2009
    Verlag:  Lang, New York

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 738531
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    SU 500 S729
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    ST 324 001
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    VKK-D10/44
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    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Silva, Adriana de Souza e (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781433105333; 9781433105326
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; ST 324
    Schriftenreihe: Digital formations ; v. 57
    Schlagworte: Computer games; Mobile games; Shared virtual environments; Internet games; Entertainment computing
    Weitere Schlagworte: Array; Mobile games; Shared virtual environments; Internet games; Entertainment computing
    Umfang: IX, 371 S., IIl., graph., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and indexes

  14. The Second Life Herald
    The Virtual Tabloid That Witnessed the Dawn of the Metaverse
    Autor*in: Ludlow, Peter
    Erschienen: 2014; ©2007.
    Verlag:  MIT Press, Cambridge

    How a virtual journalist in the virtual world of online gaming landed on the real-world front page of the New York Times and how his virtual newspaper chronicled the emergence of the next generation of the World Wide Web. Intro -- Contents --... mehr

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
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    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
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    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
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    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
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    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt, DLR-Bibliothek
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
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    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
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    How a virtual journalist in the virtual world of online gaming landed on the real-world front page of the New York Times and how his virtual newspaper chronicled the emergence of the next generation of the World Wide Web. Intro -- Contents -- Acknowledgments -- Authors' Note -- Introduction -- 1 The Death of Urizenus -- 2 Inside the Virtual World -- 3 Slinging Bolts at the Robot Factory -- 4 A Day in the Life of a Techno-Pagan Newsroom -- 5 Dollars and Cyberspace -- 6 The Case of the Broken Jaw -- 7 Crossing the Line: Scamming, Griefing, and Real-World Crime -- 8 Down the Rabbit Hole -- 9 ''Cyber Me, Baby!'': Sex, Love, and Software in the Virtual World -- 10 Murdered! -- 11 Behind the Pixel Curtain -- 12 Taking It to the Virtual Streets -- 13 Into the Code: Exploits, Mods, and Hacks -- 14 The Resurrection of Urizenus Sklar -- 15 The Power of the Virtual Press -- 16 Ruling the Metaverse -- 17 The Day the Grid Disappeared -- 18 The Metaverse Is Born -- Appendix A: A Declaration of the Rights of Avatars -- Appendix B: Herald Obituary: In Memory of Candace Bolter, aka Kale -- Notes.

     

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    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Wallace, Mark (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780262278638
    RVK Klassifikation: AP 18450
    Schriftenreihe: The MIT Press Ser
    Schlagworte: Second Life (Game); Avatars (Virtual reality); Tabloid newspapers -- Fiction -- Computer programs; Shared virtual environments; Internet; Avatars (Virtual reality); Internet; Second Life (Game); Shared virtual environments; Tabloid newspapers ; Fiction ; Computer programs; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (313 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  15. (IN)VISIBLE
    Learning to Act in the Metaverse
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Springer Vienna, Vienna

    Now that humans seem to have arrived at the end of their campaigns of discovery, conquest and exploitation, the virtual, infinite, digital spaces are being conquered. It was only a matter of time before the technical possibilities permitted people to... mehr

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Now that humans seem to have arrived at the end of their campaigns of discovery, conquest and exploitation, the virtual, infinite, digital spaces are being conquered. It was only a matter of time before the technical possibilities permitted people to construct parallel worlds in the digital universe. A 'Second Life' as virtual existence (Avatar) in the virtual spaces of data exerts a seductive pull on ever more people. By taking possession of the internet as a creative medium, an entirely new, globally networked culture of participation has come into being. Multiple person-computer interfaces far exceed in their complexity and lack of overview the discussion currently taking place about possible social, aesthetic, legal and political effects on individuals and communities. In(visible) engages with the cognitive, social, technological and aesthetic dimensions of a dataculture which, in the highly charged dichotomies of private/public, visibility/invisibility, individual/community, autonomy/control, attempts to mark out new routes to communicate the practices and strategies of artistic and scientific engagement.

     

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    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783211785393
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Array
    Array
    Schlagworte: Humanities; Arts; Humanities / Arts; Shared virtual environments; Virtual reality
    Umfang: Online-Ressource (168 pages. 19 figs, digital)
  16. (In)visible
    learning to act in the metaverse
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Springer, Wien

    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Furtwangen University. Informatik, Technik, Wirtschaft, Medien. Campus Furtwangen, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Hg 6104
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3211785388; 9783211785386
    Schlagworte: Shared virtual environments; Virtual reality
    Umfang: 168 S., graph. Darst.
  17. Designing your second life
    techniques and inspiration for you to design your ideal parallel universe within the online community, Second Life
    Autor*in: Tapley, Rebecca
    Erschienen: 2007
    Verlag:  New Riders, Indianapolis, Ind. ; Pearson Education, London

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Angell, Elana (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0321503015
    RVK Klassifikation: ST 323
    Schlagworte: Second Life (Game); Shared virtual environments
    Umfang: V, 210 S., zahlr. Ill., 23cm
  18. Identity switch im cyberspace
    eine Form von Selbstinszenierung
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Lang, Frankfurt am Main

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783631557020; 3631557027
    Weitere Identifier:
    9783631557020
    RVK Klassifikation: EC 2410 ; MS 7960 ; LC 13000 ; AP 15000
    DDC Klassifikation: Bühnenkunst (792); Psychologie (150)
    Schriftenreihe: Studien zum Theater, Film und Fernsehen ; 43
    Schlagworte: Shared virtual environments; Identity (Psychology); Role playing
    Umfang: 102 S., Ill., 210 mm x 148 mm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. u. Web-Links S. 90 - 101

  19. New perspectives on the social aspects of digital gaming
    multiplayer 2
    Beteiligt: Kowert, Rachel (Hrsg.); Quandt, Thorsten (Hrsg.)
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Routledge, New York

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Kowert, Rachel (Hrsg.); Quandt, Thorsten (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781138643635
    RVK Klassifikation: AP 15963
    Schriftenreihe: Routledge advances in game studies
    Schlagworte: Gesellschaft; Internet games; Shared virtual environments; Gesellschaft; Soziologie; Videospiel; Computerspiel; Online-Spiel
    Umfang: 1 Online-Ressource (195 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  20. Digital cityscapes
    ("merging digital and urban playspaces")
    Beteiligt: Silva, Adriana de Souza e (Hrsg.)
    Erschienen: c2009
    Verlag:  Lang, New York

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Silva, Adriana de Souza e (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781433105333; 9781433105326
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; ST 324
    Schriftenreihe: Digital formations ; v. 57
    Schlagworte: Computer games; Mobile games; Shared virtual environments; Internet games; Entertainment computing
    Weitere Schlagworte: Array; Mobile games; Shared virtual environments; Internet games; Entertainment computing
    Umfang: IX, 371 S., IIl., graph., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and indexes

  21. Virtual economies
    design and analysis
    Erschienen: [2014]
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Massachusetts

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780262535069; 9780262027250
    RVK Klassifikation: QH 300 ; ST 324 ; SU 500 ; QR 760
    Schriftenreihe: Information policy
    Schlagworte: Electronic games; Shared virtual environments; Virtual reality; Computer-aided design
    Umfang: IX, 294 Seiten, Diagramme, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 273 - 279

  22. The proteus paradox
    how online games and virtual worlds change us-and how they don't
    Autor*in: Yee, Nick
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Yale University Press, New Haven, Conn. [u.a.]

    "Proteus, the mythical sea god who could alter his appearance at will, embodies one of the promises of online games: the ability to reinvent oneself. Yet inhabitants of virtual worlds rarely achieve this liberty, game researcher Nick Yee contends.... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Proteus, the mythical sea god who could alter his appearance at will, embodies one of the promises of online games: the ability to reinvent oneself. Yet inhabitants of virtual worlds rarely achieve this liberty, game researcher Nick Yee contends. Though online games evoke freedom and escapism, Yee shows that virtual spaces perpetuate social norms and stereotypes from the offline world, transform play into labor, and inspire racial scapegoating and superstitious thinking. And the change that does occur is often out of our control and effected by unparalleled--but rarely recognized--tools for controlling what players think and how they behave. Using player surveys, psychological experiments, and in-game data, Yee breaks down misconceptions about who plays fantasy games and the extent to which the online and offline worlds operate separately. With a wealth of entertaining and provocative examples, he explains what virtual worlds are about and why they matter, not only for entertainment but also for business and education. He uses gaming as a lens through which to examine the pressing question of what it means to be human in a digital world. His thought-provoking book is an invitation to think more deeply about virtual worlds and what they reveal to us about ourselves."--

     

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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0300190999; 9780300190991
    RVK Klassifikation: ST 324 ; MS 7965
    Schlagworte: Computer games; Virtual reality; Shared virtual environments
    Umfang: X, 248 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  23. Alternate reality games and the cusp of digital gameplay
    Beteiligt: Garcia, Antero (Hrsg.); Niemeyer, Greg (Hrsg.)
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Garcia, Antero (Hrsg.); Niemeyer, Greg (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781501316241
    RVK Klassifikation: AP 15963
    Schriftenreihe: Approaches to digital game studies ; volume 5
    Schlagworte: Video games / Design; Shared virtual environments; Game-based learning; Wirklichkeit; Fiktion; Computerspiel
    Umfang: vi, 338 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  24. The proteus paradox
    how online games and virtual worlds change us - and how they don't
    Autor*in: Yee, Nick
    Erschienen: [2014]
    Verlag:  Yale University Press, New Haven, Conn.

    "Proteus, the mythical sea god who could alter his appearance at will, embodies one of the promises of online games: the ability to reinvent oneself. Yet inhabitants of virtual worlds rarely achieve this liberty, game researcher Nick Yee contends.... mehr

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Proteus, the mythical sea god who could alter his appearance at will, embodies one of the promises of online games: the ability to reinvent oneself. Yet inhabitants of virtual worlds rarely achieve this liberty, game researcher Nick Yee contends. Though online games evoke freedom and escapism, Yee shows that virtual spaces perpetuate social norms and stereotypes from the offline world, transform play into labor, and inspire racial scapegoating and superstitious thinking. And the change that does occur is often out of our control and effected by unparalleled...but rarely recognized...tools for controlling what players think and how they behave. Using player surveys, psychological experiments, and in-game data, Yee breaks down misconceptions about who plays fantasy games and the extent to which the online and offline worlds operate separately. With a wealth of entertaining and provocative examples, he explains what virtual worlds are about and why they matter, not only for entertainment but also for business and education. He uses gaming as a lens through which to examine the pressing question of what it means to be human in a digital world. His thought-provoking book is an invitation to think more deeply about virtual worlds and what they reveal to us about ourselves. "..

     

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  25. Digital cityscapes
    merging digital and urban playspaces
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Lang, New York [u.a.]

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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