Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 5 von 5.

  1. No lost generation
    supporting the school participation of displaced Syrian children in Lebanon
    Erschienen: 2018
    Verlag:  UNICEF Office of Research - Innocenti, Florence, Italy

    Max-Planck-Institut für ausländisches öffentliches Recht und Völkerrecht, Bibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    Keine Speicherung
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Office of Research - Innocenti working paper ; WP-2018, 06 (June 2018)
    Schlagworte: Flüchtlinge; Kinder; Schulbesuch; Libanon; Flüchtlingshilfe
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 39 Seiten), Illustrationen
  2. Child schooling and child work in the presence of a partial education subsidy
    Erschienen: September 2017
    Verlag:  World Bank Group, Development Research Group, Poverty and Inequality Team, Washington, D.C.

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 2 (8182)
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Deutschlandweit zugänglich)
    Volltext (Deutschlandweit zugänglich)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 8182
    Schlagworte: Elternzeit; Öffentliche Sozialleistungen; Kinderarbeit; Schulbesuch; Schulfinanzierung; Philippinen
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 76 Seiten), Illustrationen
  3. Keeping kids in school
    cash transfers and selective education in Malawi
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Thela Thesis, [Amsterdam]

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    B 378380
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9789036102445
    Schriftenreihe: Tinbergen Institute research series ; 504
    Research series / Universiteit van Amsterdam
    Schlagworte: Schulbesuch; Frauenbildung; Familienleistungsausgleich; Frauenpolitik; Bildungsverhalten; Malawi
    Umfang: VII, 196 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Zsfassung in niederl. Sprache

    Zugl.: Amsterdam, Vrije Univ., Diss., 2011

  4. Selective secondary education and school participation in Sub-Saharan Africa
    evidence from Malawi
    Erschienen: 2010

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 899 (2010,41)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Array ; 2010,41
    Schlagworte: Bildungschancen; Schulbesuch; Allgemeinbildende Schule; Malawi; Subsahara-Afrika
    Umfang: 46 S., graph. Darst.
  5. Does promoting school attendance reduce child labour?
    evidence from Burkina Faso's BRIGHT project
    Erschienen: 2012
    Verlag:  IZA, Bonn

    Using data from BRIGHT, an integrated program that aims to improve school participation in rural communities in Burkina Faso, we investigate the impact of school subsidies and increased access to education on child work. Regression discontinuity... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 4 (6601)
    keine Fernleihe

     

    Using data from BRIGHT, an integrated program that aims to improve school participation in rural communities in Burkina Faso, we investigate the impact of school subsidies and increased access to education on child work. Regression discontinuity estimates demonstrate that, while BRIGHT substantially improved school participation, it increased children's participation in economic activities and chores. This combination of increased school participation and work can be explained by the introduction of a simple non convexity in the standard model of altruistic utility maximizing households. If education programs are implemented to achieve a combination of increased school participation and a reduction in child work, they may either have to be combined with different interventions that effectively reduce child work or they may have to be tuned more carefully to the incentives and constraints the child laborer faces. -- Burkina Faso ; child labour ; regression discontinuity ; school participation

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/62422
    Schriftenreihe: Discussion paper series / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit ; 6601
    Schlagworte: Schulbesuch; Subvention; Wirkungsanalyse; Kinderarbeit; Burkina Faso
    Umfang: Online-Ressource (PDF-Datei: 43 S., 589,47 KB), graph. Darst.