Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

  1. Why Does Education Increase Voting? Evidence from Boston's Charter Schools
    Erschienen: 2021
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass

    In the United States, people with more education vote more. But, we know little about why education increases political participation or whether higher-quality education increases civic participation. We study applicants to Boston charter schools,... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe

     

    In the United States, people with more education vote more. But, we know little about why education increases political participation or whether higher-quality education increases civic participation. We study applicants to Boston charter schools, using school lotteries to estimate charter attendance impacts for academic and voting outcomes. First, we confirm large academic gains for students in the sample of charter schools and cohorts investigated here. Second, we find that charter attendance boosts voter participation. Voting in the first presidential election after a student turns 18 increased substantially, by six percentage points from a base of 35 percent. The voting effect is driven entirely by girls and there is no increase in voter registration. Rich data and the differential effects by gender enable exploration of multiple potential channels for the voting impact. We find evidence consistent with two mechanisms: charter schools increase voting by increasing students' noncognitive skills and by politicizing families who participate in charter school education

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; no. w29308
    Schlagworte: Wahlverhalten; Bildungsniveau; Allgemeinbildende Schule; Schulbesuch; USA
    Umfang: 1 Online-Ressource, illustrations (black and white)
    Bemerkung(en):

    Hardcopy version available to institutional subscribers

  2. What can we learn from charter school lotteries?
    Erschienen: July 2016
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (22390)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper series / National Bureau of Economic Research ; 22390
    Schlagworte: Allgemeinbildende Schule; Schulbesuch; Glücksspiel; Schulrecht; Wirkungsanalyse; Bildungsniveau; Soziale Integration; USA
    Umfang: 45 Seiten, 17 ungezählte Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Online-Ausgabe