Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. Black Frankenstein
    The Making of an American Metaphor
    Erschienen: [2008]
    Verlag:  New York University Press, New York, NY

    For all the scholarship devoted to Mary Shelley's English novel Frankenstein, there has been surprisingly little attention paid to its role in American culture, and virtually none to its racial resonances in the United States. In Black Frankenstein,... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    For all the scholarship devoted to Mary Shelley's English novel Frankenstein, there has been surprisingly little attention paid to its role in American culture, and virtually none to its racial resonances in the United States. In Black Frankenstein, Elizabeth Young identifies and interprets the figure of a black American Frankenstein monster as it appears with surprising frequency throughout nineteenth- and twentieth-century U.S. culture, in fiction, film, essays, oratory, painting, and other media, and in works by both whites and African Americans.Black Frankenstein stories, Young argues, effect four kinds of racial critique: they humanize the slave; they explain, if not justify, black violence; they condemn the slaveowner; and they expose the instability of white power. The black Frankenstein's monster has served as a powerful metaphor for reinforcing racial hierarchy—and as an even more powerful metaphor for shaping anti-racist critique. Illuminating the power of parody and reappropriation, Black Frankenstein tells the story of a metaphor that continues to matter to literature, culture, aesthetics, and politics Frontmatter -- Contents -- List of Illustrations -- Acknowledgments -- Introduction -- 1 United States of Frankenstein -- 2 Black Monsters, Dead Metaphors -- 3 The Signifying Monster -- 4 Souls on Ice -- Afterword -- Notes -- Index -- About the Author

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  2. Black Frankenstein
    The Making of an American Metaphor
    Erschienen: [2008]; © 2008
    Verlag:  New York University Press, New York, NY

    For all the scholarship devoted to Mary Shelley's English novel Frankenstein, there has been surprisingly little attention paid to its role in American culture, and virtually none to its racial resonances in the United States. In Black Frankenstein,... mehr

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    For all the scholarship devoted to Mary Shelley's English novel Frankenstein, there has been surprisingly little attention paid to its role in American culture, and virtually none to its racial resonances in the United States. In Black Frankenstein, Elizabeth Young identifies and interprets the figure of a black American Frankenstein monster as it appears with surprising frequency throughout nineteenth- and twentieth-century U.S. culture, in fiction, film, essays, oratory, painting, and other media, and in works by both whites and African Americans.Black Frankenstein stories, Young argues, effect four kinds of racial critique: they humanize the slave; they explain, if not justify, black violence; they condemn the slaveowner; and they expose the instability of white power. The black Frankenstein's monster has served as a powerful metaphor for reinforcing racial hierarchy—and as an even more powerful metaphor for shaping anti-racist critique. Illuminating the power of parody and reappropriation, Black Frankenstein tells the story of a metaphor that continues to matter to literature, culture, aesthetics, and politics

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  3. Black Frankenstein
    The Making of an American Metaphor
    Erschienen: [2008]; © 2008
    Verlag:  New York University Press, New York, NY

    For all the scholarship devoted to Mary Shelley's English novel Frankenstein, there has been surprisingly little attention paid to its role in American culture, and virtually none to its racial resonances in the United States. In Black Frankenstein,... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    For all the scholarship devoted to Mary Shelley's English novel Frankenstein, there has been surprisingly little attention paid to its role in American culture, and virtually none to its racial resonances in the United States. In Black Frankenstein, Elizabeth Young identifies and interprets the figure of a black American Frankenstein monster as it appears with surprising frequency throughout nineteenth- and twentieth-century U.S. culture, in fiction, film, essays, oratory, painting, and other media, and in works by both whites and African Americans.Black Frankenstein stories, Young argues, effect four kinds of racial critique: they humanize the slave; they explain, if not justify, black violence; they condemn the slaveowner; and they expose the instability of white power. The black Frankenstein's monster has served as a powerful metaphor for reinforcing racial hierarchy—and as an even more powerful metaphor for shaping anti-racist critique. Illuminating the power of parody and reappropriation, Black Frankenstein tells the story of a metaphor that continues to matter to literature, culture, aesthetics, and politics

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  4. Black Frankenstein
    The Making of an American Metaphor
    Erschienen: [2008]; ©2008
    Verlag:  New York University Press, New York, NY

    For all the scholarship devoted to Mary Shelley's English novel Frankenstein, there has been surprisingly little attention paid to its role in American culture, and virtually none to its racial resonances in the United States. In Black Frankenstein,... mehr

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    keine Fernleihe
    Hochschule Bielefeld – University of Applied Sciences and Arts, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Rheinland-Westfalen-Lippe, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Georg Agricola, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    keine Fernleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Hagen, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    keine Fernleihe
    SRH Hochschule für Logistik und Wirtschaft Hamm, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Kunsthochschule für Medien, Bibliothek / Mediathek
    keine Fernleihe
    Rheinische Fachhochschule Köln gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    keine Fernleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Service Kommunikation Information Medien
    keine Fernleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    keine Fernleihe

     

    For all the scholarship devoted to Mary Shelley's English novel Frankenstein, there has been surprisingly little attention paid to its role in American culture, and virtually none to its racial resonances in the United States. In Black Frankenstein, Elizabeth Young identifies and interprets the figure of a black American Frankenstein monster as it appears with surprising frequency throughout nineteenth- and twentieth-century U.S. culture, in fiction, film, essays, oratory, painting, and other media, and in works by both whites and African Americans.Black Frankenstein stories, Young argues, effect four kinds of racial critique: they humanize the slave; they explain, if not justify, black violence; they condemn the slaveowner; and they expose the instability of white power. The black Frankenstein's monster has served as a powerful metaphor for reinforcing racial hierarchy—and as an even more powerful metaphor for shaping anti-racist critique. Illuminating the power of parody and reappropriation, Black Frankenstein tells the story of a metaphor that continues to matter to literature, culture, aesthetics, and politics

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt