Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. The regulation of public service broadcasters
    should there be more advertising on television?
    Erschienen: May 10, 2017
    Verlag:  University of Warwick, Department of Economics, Coventry, United Kingdom

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Warwick economics research papers ; no: 1140 (November 2017)
    Schlagworte: Rundfunksender; Fernsehwerbung; Werbebeschränkung; Preis-Absatz-Funktion; Einnahmen; Schätzung; Großbritannien
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 41 Seiten), Illustrationen
  2. The regulation of public service broadcasters
    should there be more advertising on television?
    Erschienen: 08 November 2017
    Verlag:  Centre for Economic Policy Research, London

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 32 (12428)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Array ; DP 12428
    Schlagworte: Rundfunksender; Fernsehwerbung; Werbebeschränkung; Preis-Absatz-Funktion; Einnahmen; Schätzung; Großbritannien
    Umfang: 38 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Online-Ausgabe

  3. The regulation of public service broadcasters
    should there be more advertising on television?
    Erschienen: November 2017
    Verlag:  University of Zurich, Department of Economics, Zurich

    Increased competition for viewers' time is threatening the viability of public-service broadcasters (PSBs) around the world. Changing regulations regarding advertising minutes might increase revenues, but little is known about the structure of... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 191 (268)
    keine Fernleihe

     

    Increased competition for viewers' time is threatening the viability of public-service broadcasters (PSBs) around the world. Changing regulations regarding advertising minutes might increase revenues, but little is known about the structure of advertising demand. To address this problem, we collect a unique dataset on monthly impacts (quantities) and prices of UK television channels between 2002 and 2009 to estimate the (inverse) demand for advertising on both public and commercial broadcasters. We find that increasing PSB advertising minutes to the level permitted for non-PSBs would increase PSB and industry revenue by 10.5% and 6.7%.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/173426
    Schriftenreihe: Working paper series / University of Zurich, Department of Economics ; no. 268
    Schlagworte: Rundfunksender; Fernsehwerbung; Werbebeschränkung; Preis-Absatz-Funktion; Einnahmen; Schätzung; Großbritannien
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 40 Seiten), Illustrationen
  4. Öffentlich-rechtlicher Rundfunk in einer konvergenten Medienwelt
    Endbericht : Studie im Auftrag der ARD
    Erschienen: 22. Februar 2017
    Verlag:  DIW Berlin, Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung, Berlin

    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Niedersächsischer Landtag, Bibliothek
    E-Dok M 2017
    keine Fernleihe
    Bundesverfassungsgericht, Bibliothek
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 317 (119)
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783946417101
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/156690
    Schriftenreihe: DIW Berlin: Politikberatung kompakt ; 119
    Schlagworte: Rundfunksender; Medienmarkt; Rundfunkfinanzierung; Rundfunkrecht; Deutschland
    Umfang: 1 Online-Ressource (VI, 160 Seiten), Illustrationen