Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 18 von 18.

  1. The Future of Pension Plans in the EU Internal Market
    Coping with Trade-Offs Between Social Rights and Capital Markets
    Beteiligt: Cabral, Nazaré da Costa (Herausgeber); Rodrigues, Nuno Cunha (Herausgeber)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Springer International Publishing AG

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Beteiligt: Cabral, Nazaré da Costa (Herausgeber); Rodrigues, Nuno Cunha (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030294977; 3030294978
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2019
    Schriftenreihe: Financial and Monetary Policy Studies ; 48
    Schlagworte: Finance, Public; Macroeconomics; Europe—Economic integration; Law—Europe; Financial services industry; Public Finance; Macroeconomics and Monetary Economics; European Economic Integration; European Law; Financial Services; Public Economics
    Umfang: 1 Online-Ressource (XXII, 349 Seiten), 35 illus.
  2. Australia's future tax system
    Autor*in: Tilley, Paul
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Australian National University, Canberra

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VSP 1802
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: TTPI - working papers ; 2021, 17 (October 2021)
    Schlagworte: tax; economic; Public Finance; government
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 47 Seiten), Illustrationen
  3. Agglomerationsvorteile und kommunales Steueraufkommen
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Johann Heinrich von Thünen-Institut, Bundesforschungsinstitut für Ländliche Räume, Wald und Fischerei, Braunschweig

    Unsere Untersuchungen zeigen flächendeckend für Deutschland, dass kreisfreie Städte im Vergleich zu kreisangehörigen Gemeinden im Durchschnitt über eine höhere Wirtschafts- und Steuerkraft verfügen. Danach erwirtschaften kreisfreie Städte ein... mehr

    Thünen-Institut, Zentrum für Informationsmanagement, Bibliothek Ländliche Räume
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 418
    keine Fernleihe

     

    Unsere Untersuchungen zeigen flächendeckend für Deutschland, dass kreisfreie Städte im Vergleich zu kreisangehörigen Gemeinden im Durchschnitt über eine höhere Wirtschafts- und Steuerkraft verfügen. Danach erwirtschaften kreisfreie Städte ein Bruttoinlandsprodukt (BIP) von 50.854 € pro Einwohner und verzeichnen Steuereinnahmen in Höhe von 1.739 € pro Einwohner, während in kreisangehörigen Gemeinden das BIP 32.029 € pro Einwohner beträgt und die Steuereinnahmen pro Einwohner bei 1.283 € liegen. Für die Analyse des positiven Zusammenhangs zwischen BIP und Steuereinnahmen schauen wir insbesondere auf die Rolle der (Netto-)Agglomerationsvorteile und argumentieren, dass sie die Höhe der kommunalen Steuereinnahmen (pro Einwohner) über zwei unterschiedliche Kanäle beeinflussen können: zum einen durch die Inwertsetzung der von ihnen ausgehenden Externalitäten und der damit verbundenen Erhöhung der zu besteuernden Wertschöpfung (indirekter Wirkungskanal), zum anderen durch die direkte Bepreisung der Agglomerationsvorteile in Form von Hebesätzen (direkter Wirkungskanal). Bei Betrachtung der Gesamtsteuereinnahmen legen unsere empirischen Resultate nahe, dass der indirekte Wirkungskanal quantitativ bedeutsamer ist als der direkte Wirkungskanal. In welchem Umfang beide Kanäle zur Geltung kommen, gestaltet sich zwischen den fünf von uns untersuchten Steuerarten jedoch höchst unterschiedlich. Während für die Grundsteuer B vor allem der direkte Wirkungskanal bedeutsam ist, spielt bei den drei wirtschaftskraftbezogenen Steuern der indirekte Kanal die größere Rolle. Die Grundsteuer A weist insbesondere beim direkten Wirkungskanal einen hohen negativen Effekt auf. Der Grund dafür ist, dass bei land- und forstwirtschaftlich genutzten Flächen keine agglomerationsbedingen Renten existieren, die abgeschöpft werden können. Des Weiteren können wir zeigen, dass die kommunalen Einnahmen aus den wirtschaftskraftbezogenen Steuern (Gewerbe-, Einkommen- und Umsatzsteuer) in Ostdeutschland systematisch geringer ausfallen als in Westdeutschland, was insbesondere auf die in ostdeutschen Gemeinden durchschnittlich niedrigere Wirtschaftskraft pro Einwohner zurückzuführen ist. Using the example of German districts and independent cities (kreisfreie Städte), we find that latter generate higher gross domestic product (GDP) per inhabitant as well as larger tax revenues per inhabitant. Accordingly, independent cities generate a GDP of €50,854 per inhabitant and record tax revenues of €1,739 per inhabitant, while in municipalities belonging to districts the GDP is €32,029 per inhabitant and tax revenues per inhabitant are €1,283. In order to analyze the positive correlation between GDP and tax revenues, we look in particular at the role of (net) agglomeration economies. Furthermore, we argue that agglomeration economies increase local governments´ tax revenues per inhabitant through two distinct channels. First, agglomeration economies lead to rising local value added that again ends up in a greater local tax base and in greater local tax revenues (indirect channel). Second, local governments can directly tax local agglomeration economies by increasing their tax multipliers (direct channel). Looking at total tax revenues, our empirical results suggest that the indirect channel is quantitatively more important than the direct channel. However, the extent to which both channels come into play varies considerably across the examined types of tax revenues. While the direct channel is most important for non-agricultural/non-forestry land property tax, the indirect channel plays a more important role for the three business-related taxes. Property tax for agricultural and forestry land shows a high negative effect, especially in the case of the direct channel. The reason for this is that there are no agglomeration-related rents for agricultural and forestry land that can be taxed. Finally, we can show that the business-related tax revenues (business tax, income tax, value added tax) per inhabitant are systematically lower in Eastern Germany than in Western Germany, which is mainly due to the lower average GDP per inhabitant of Eastern German districts and independent cities.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/247795
    Schriftenreihe: Thünen working paper ; 183
    Schlagworte: Kommunale Steuereinnahmen; Öffentliche Finanzen; Agglomerationseffekte; Ländlich; Urban; Local government tax revenues; Public Finance; Agglomeration; Rural
    Umfang: 1 Online-Ressource (40 Seiten), Illustrationen
  4. Wealth taxation and wealth accumulation
    theory and evidence from Denmark
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  CEBI, Department of Economics, University of Copenhagen, Copenhagen

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 731
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/258899
    Schriftenreihe: CEBI working paper series ; 18, 04
    Schlagworte: Saving; Wealth; Tax; Taxation; Public Economics; Public Finance; Fiscal Policy
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 75 Seiten), Illustrationen
  5. Agglomerationsvorteile und kommunales Steueraufkommen
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Johann Heinrich von Thünen-Institut, Bundesforschungsinstitut für Ländliche Räume, Wald und Fischerei, Braunschweig

    Unsere Untersuchungen zeigen flächendeckend für Deutschland, dass kreisfreie Städte im Vergleich zu kreisangehörigen Gemeinden im Durchschnitt über eine höhere Wirtschafts- und Steuerkraft verfügen. Danach erwirtschaften kreisfreie Städte ein... mehr

    Thünen-Institut, Zentrum für Informationsmanagement, Bibliothek Ländliche Räume
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    Unsere Untersuchungen zeigen flächendeckend für Deutschland, dass kreisfreie Städte im Vergleich zu kreisangehörigen Gemeinden im Durchschnitt über eine höhere Wirtschafts- und Steuerkraft verfügen. Danach erwirtschaften kreisfreie Städte ein Bruttoinlandsprodukt (BIP) von 50.854 € pro Einwohner und verzeichnen Steuereinnahmen in Höhe von 1.739 € pro Einwohner, während in kreisangehörigen Gemeinden das BIP 32.029 € pro Einwohner beträgt und die Steuereinnahmen pro Einwohner bei 1.283 € liegen. Für die Analyse des positiven Zusammenhangs zwischen BIP und Steuereinnahmen schauen wir insbesondere auf die Rolle der (Netto-)Agglomerationsvorteile und argumentieren, dass sie die Höhe der kommunalen Steuereinnahmen (pro Einwohner) über zwei unterschiedliche Kanäle beeinflussen können: zum einen durch die Inwertsetzung der von ihnen ausgehenden Externalitäten und der damit verbundenen Erhöhung der zu besteuernden Wertschöpfung (indirekter Wirkungskanal), zum anderen durch die direkte Bepreisung der Agglomerationsvorteile in Form von Hebesätzen (direkter Wirkungskanal). Bei Betrachtung der Gesamtsteuereinnahmen legen unsere empirischen Resultate nahe, dass der indirekte Wirkungskanal quantitativ bedeutsamer ist als der direkte Wirkungskanal. In welchem Umfang beide Kanäle zur Geltung kommen, gestaltet sich zwischen den fünf von uns untersuchten Steuerarten jedoch höchst unterschiedlich. Während für die Grundsteuer B vor allem der direkte Wirkungskanal bedeutsam ist, spielt bei den drei wirtschaftskraftbezogenen Steuern der indirekte Kanal die größere Rolle. Die Grundsteuer A weist insbesondere beim direkten Wirkungskanal einen hohen negativen Effekt auf. Der Grund dafür ist, dass bei land- und forstwirtschaftlich genutzten Flächen keine agglomerationsbedingen Renten existieren, die abgeschöpft werden können. Des Weiteren können wir zeigen, dass die kommunalen Einnahmen aus den wirtschaftskraftbezogenen Steuern (Gewerbe-, Einkommen- und Umsatzsteuer) in Ostdeutschland systematisch geringer ausfallen als in Westdeutschland, was insbesondere auf die in ostdeutschen Gemeinden durchschnittlich niedrigere Wirtschaftskraft pro Einwohner zurückzuführen ist. Using the example of German districts and independent cities (kreisfreie Städte), we find that latter generate higher gross domestic product (GDP) per inhabitant as well as larger tax revenues per inhabitant. Accordingly, independent cities generate a GDP of €50,854 per inhabitant and record tax revenues of €1,739 per inhabitant, while in municipalities belonging to districts the GDP is €32,029 per inhabitant and tax revenues per inhabitant are €1,283. In order to analyze the positive correlation between GDP and tax revenues, we look in particular at the role of (net) agglomeration economies. Furthermore, we argue that agglomeration economies increase local governments´ tax revenues per inhabitant through two distinct channels. First, agglomeration economies lead to rising local value added that again ends up in a greater local tax base and in greater local tax revenues (indirect channel). Second, local governments can directly tax local agglomeration economies by increasing their tax multipliers (direct channel). Looking at total tax revenues, our empirical results suggest that the indirect channel is quantitatively more important than the direct channel. However, the extent to which both channels come into play varies considerably across the examined types of tax revenues. While the direct channel is most important for non-agricultural/non-forestry land property tax, the indirect channel plays a more important role for the three business-related taxes. Property tax for agricultural and forestry land shows a high negative effect, especially in the case of the direct channel. The reason for this is that there are no agglomeration-related rents for agricultural and forestry land that can be taxed. Finally, we can show that the business-related tax revenues (business tax, income tax, value added tax) per inhabitant are systematically lower in Eastern Germany than in Western Germany, which is mainly due to the lower average GDP per inhabitant of Eastern German districts and independent cities.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 2., überarbeitete Auflage
    Schriftenreihe: Thünen working paper ; 183
    Schlagworte: Kommunale Steuereinnahmen; Öffentliche Finanzen; Agglomerationseffekte; Ländlich; Urban; Local government tax revenues; Public Finance; Agglomeration; Rural
    Umfang: 1 Online-Ressource (40 Seiten), Illustrationen
  6. Russia today
    the Russian invasion of Ukraine and Russia's public finances
    Erschienen: [2022]
    Verlag:  Leibniz Institute for Financial Research SAFE, Sustainable Architecture for Finance in Europe, Frankfurt

    This policy letter collects elementary economic statistics and provides a very basic look on Russian public finances (i) to inform the reader's opinion on a possible planning process behind the war against Ukraine and (ii) to discuss prospects of an... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 494
    keine Fernleihe

     

    This policy letter collects elementary economic statistics and provides a very basic look on Russian public finances (i) to inform the reader's opinion on a possible planning process behind the war against Ukraine and (ii) to discuss prospects of an energy embargo and its capability to affect the stability of the Russian economy.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/251833
    Schriftenreihe: SAFE policy letter ; no. 96 (March 2022)
    Schlagworte: Energy Embargo; Invasion; Public Finance; Russia; Ukraine
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 13 Seiten), Illustrationen
  7. What would a cash flow tax look like for U.S. companies?
    lessons from a historical panel
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  The Department of the Treasury, [Washington, DC]

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Office of Tax Analysis working paper ; 116 (January 2017)
    Schlagworte: National Taxation; Public Economics; Public Finance; Revenue; Tax Data; Business Tax; Tax System; Optimal Taxation; Consumption Tax
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 21 Seiten), Illustrationen
  8. Seven replies to the critiques of Modern Money Theory
    Autor*in: Tymoigne, Éric
    Erschienen: December 2021
    Verlag:  Levy Economics Institute, Annandale-on-Hudson, NY

    Modern Money Theory (MMT) has generated considerable scrutiny and discussions over the past decade. While it has gained some acceptance in the financial sector and among some politicians, it has come under strong criticisms from all sides of the... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 88
    keine Fernleihe

     

    Modern Money Theory (MMT) has generated considerable scrutiny and discussions over the past decade. While it has gained some acceptance in the financial sector and among some politicians, it has come under strong criticisms from all sides of the academic spectrum and from conservative political circles. MMT has been argued to be both fascist and communist, orthodox and heterodox, dangerous and benign, unworkable and obvious, and unrealistic and clearly nothing new. The contradictory aspects of the range of criticisms suggest that there is at best a superficial understanding of the MMT framework. MMT relies on a well-established theoretical framework and is not inherently about changing the economic system; it is about changing the policymaking praxis to implement a given public purpose. That public purpose can be small or large and can be conservative or progressive; it ought not to be narrowly determined but rather should be set as democratically as possible. While MMT proponents tend to favor a public purpose that deals with what they see as major drawbacks of capitalist economies (persistent nonfrictional unemployment, unfair inequalities, and financial instability), their policy proposals do not lead to a major shift of domestic resources to the public purpose. If a major increase in government spending is implemented, MMT provides some guidance on how to do that in the least disruptive manner by drawing on past economic experiences. The point is to implement the public purpose at a pace that recognizes the potential constraint that comes from domestic resource availability and potential inflationary pressures from bottlenecks, rising import prices, and exchange rate depreciation, among others. In most cases, economies have more flexibility than what is admitted. In all cases, when monetary sovereignty prevails, the fiscal position and the public debt are poor metrics for judging the viability of a public purpose and its pace of implementation. As such, applying MMT to policymaking does not mean that a government ought to be encouraged to record fiscal deficits or that the relation between the central bank and the treasury ought to be radically changed to allow direct financing. The fiscal balance is not a proper policy goal because it leads to irrelevant or incorrect policymaking and because it is largely outside the control of policymakers. The financial praxis of monetarily sovereign governments already conforms to MMT. Central banks and treasuries routinely coordinate their financial operations. Some governments have allowed direct financing of the treasury by the central bank; others have not but have developed equivalent ways to coordinate their fiscal and monetary operations that work around existing political constraints. Such routine coordination ensures an elastic financing of government operations that at least deals with domestic resources and is not intrinsically inflationary.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/249784
    Schriftenreihe: Working paper / Levy Economics Institute of Bard College ; no. 996
    Schlagworte: Modern Money Theory (MMT); Post-Keynesian Economics; Inflation; Economic Growth; Public Finance; Policymaking; Public Debt; Fiscal Deficit; Fiscal Policy; Monetary Policy
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 98 Seiten), Illustrationen
  9. When cooperation tames the Leviathan and partisan-distorted grant allocation feeds it
    evidence from French municipalities
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Center for Research in Economics and Management, University of Rennes 1, University of Caen Normandie, [Rennes]

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 613
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Working paper / Center for Research in Economics and Management ; WP 2021, 04 (Décembre 2021)
    Schlagworte: Public Finance; Local governments; Inter-municipal cooperation; Intergovernmental transfers; Partisanship; Instrumental variables
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 29 Seiten), Illustrationen
  10. Tax evasion and unaccounted incomes
    a theoretical approach
    Autor*in: Sapre, Amey
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  National Institute of Public Finance and Policy, New Delhi

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 795
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: NIPFP working paper series ; no. 289 (30-December-2019)
    Schlagworte: Tax evasion; Repeated game; Public Finance
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 23 Seiten), Illustrationen
  11. It's fundamental: welfare theorems, market failures, and the turn from "public finance" to "public economics"
    Erschienen: August 2022
    Verlag:  Center for the History of Political Economy at Duke University, [Durham, NC]

    In a paper delivered at the December 1955 meeting of the Econometric Society, Paul Samuelson noted that though economists had done "work of high quality and great quantity in the field of taxation," the theory of public expenditure had been... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 554
    keine Fernleihe

     

    In a paper delivered at the December 1955 meeting of the Econometric Society, Paul Samuelson noted that though economists had done "work of high quality and great quantity in the field of taxation," the theory of public expenditure had been "relatively neglected" (1958, 332). Anglo-American treatments of the subject, which in the late 19th century began to take the form of the self-contained treatise, typically opened with a brief, almost obligatory statement of the proper functions of the state before launching into their extensive disquisitions on sundry aspects of taxation, public debt and, eventually, fiscal policy. The operative point here is that these roles assigned to the state were asserted, and typically briefly, rather than demonstrated, even if the tasks ascribed-e.g., national defense, a system of justice, public works-resonate with modern theoretical sensibilities. The last third of the twentieth century, though, saw a significant structural change in this pattern. While the analysis of taxation and other financing issues did not disappear (and, in the case of taxation, continue to expand in scope), the cursory treatment of the functions of the state slowly gave way to deeper and more systematic inquiries. Indeed, by the mid-1980s the 'public expenditure theory' lacuna lamented by Samuelson had largely been filled with the theories of public goods, externalities, marginal-cost cum peak-load pricing. This paper documents and attempts to explain this transformation, locating its origins in Richard Musgrave's normative theory of the public household and the adoption by subsequent thinkers of new developments in welfare theory, which was seen to offer a theoretically sophisticated a vision of the state's role as a response to the problem of market failure.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/265406
    Auflage/Ausgabe: Version 1.3
    Schriftenreihe: CHOPE working paper ; no. 2022, 09 (September 2022)
    Schlagworte: Public Finance; Public Economics; Welfare Economics; Externalities; Public Goods; Cost-Benefit Analysis; Musgrave
    Weitere Schlagworte: Array
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 38 Seiten)
  12. Gas, guns, and governments
    financial costs of anti-ESG policies
    Erschienen: [2023]
    Verlag:  Federal Reserve Bank of Chicago, [Chicago, Illinois]

    We study how regulation limiting ESG policies distorts financial market outcomes. In 2021 Texas enacted laws that prohibit municipalities from contracting with banks with certain ESG policies, leading to the exit of five of the largest municipal bond... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 244
    keine Fernleihe

     

    We study how regulation limiting ESG policies distorts financial market outcomes. In 2021 Texas enacted laws that prohibit municipalities from contracting with banks with certain ESG policies, leading to the exit of five of the largest municipal bond underwriters from the state. Issuers previously reliant on these underwriters face higher uncertainty and borrowing costs since the enactment of the laws. These effects are consistent with a deterioration in underwriter competition as issuers face fewer potential underwriters. Texas issuers will incur $300- $500 million in additional interest on the $31.8 billion borrowed during the first eight months following enactment.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/284048
    Schriftenreihe: [Working paper] / Federal Reserve Bank of Chicago ; WP 2023, 07 (January 2, 2023)
    Schlagworte: ESG Policies; Public Finance; Municipal Bonds; Banking Competition
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 71 Seiten), Illustrationen
  13. Governança orçamentária no Brasil
    Beteiligt: Couto, Leandro Freitas (HerausgeberIn); Rodrigues, Júlia Marinho (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  IPEA, Rio de Janeiro

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Couto, Leandro Freitas (HerausgeberIn); Rodrigues, Júlia Marinho (HerausgeberIn)
    Sprache: Portugiesisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9786556350431
    Weitere Identifier:
    hdl: 11362/48703
    Schlagworte: Covid-19; Fiscal Affairs; Open Government; Public Policies Fiscal Policy; National Budgets; Budgeting; Public Finance; Public Expenditures; Budgetary Policy; Public Administration; Government Financial Institutions; Popular Participation; Political Aspects; Viruses; Pandemics
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 856 Seiten), Illustrationen
  14. The first decade of living with the global crisis
    economic and social developments in the Balkans and Eastern Europe
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Heidelberg ; New York ; Dordrecht ; London

    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule München, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut für Innovation und Wettbewerb / Max-Planck-Institut für Steuerrecht und Öffentliche Finanzen, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Neu-Ulm, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    OTH- Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschulbibliothek Rosenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt, Abteilungsbibliothek Schweinfurt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  15. The first decade of living with the global crisis
    economic and social developments in the Balkans and Eastern Europe
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Heidelberg ; New York ; Dordrecht ; London

    Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Recht, Hochschulbibliothek, Campus Schöneberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  16. Fiscally sustainable pensions in Pakistan
    Erschienen: 2023
    Verlag:  Pakistan Institute of Development Economics, Islamabad

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 872
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: PIDE working papers ; no. 2023, 9
    Schlagworte: Fiscal Policy; Public Economics; Public Finance; Tax Induced; Pensions
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 33 Seiten), Illustrationen
  17. Taxation and welfare in the cannabis industry
    evidence from Colorado edibles 2014-2016
    Autor*in: Kirsch, Jacob
    Erschienen: October 15, 2018
    Verlag:  Department of Economics, University of Colorado Boulder, Boulder, Colorado

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Auflage/Ausgabe: Draft: October 15, 2018
    Schriftenreihe: Discussion papers in economics / Department of Economics, University of Colorado Boulder ; no. 18, 02
    Schlagworte: Cannabis; Taxation; Revenue; Public Finance; Tax Law
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 48 Seiten), Illustrationen
  18. Counterbalancing the effects of climate change adaptation on public budgets
    factor taxes, transfers, or foreign lending?
    Erschienen: April 2016
    Verlag:  Department of Economics, Department of Public Economics, University of Graz, Graz

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Graz economics papers ; GEP 2016-07
    Schlagworte: Climate Change Adaptation; Public Finance; Tax Policy; Policy Analysis; CGE
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 42 Seiten), Illustrationen