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  1. Manipulative consumers
    Erschienen: 17 January 2024
    Verlag:  Centre for Economic Policy Research, London

    We study optimal monopoly pricing with evasive consumers. The monopolist uses consumer data to estimate demand and menu pricing to optimally screen the residual uncertainty about consumers' preferences. Third degree price discrimination encourages... mehr

    Zugang:
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    We study optimal monopoly pricing with evasive consumers. The monopolist uses consumer data to estimate demand and menu pricing to optimally screen the residual uncertainty about consumers' preferences. Third degree price discrimination encourages data-conscious consumers to manipulate their observable attributes (at a cost). This reduces the precision of demand estimation, sometimes rendering the consumer data useless. We derive the monopolist's gains from using data and characterize the optimal investigation strategy. Large number of observable consumer attributes results in small overall value of data. Randomly restricting monopolist's access to consumer data increases profit.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Array ; DP18756
    Schlagworte: Nonlinear pricing
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 19 Seiten), Illustrationen
  2. Manipulative consumers
    Erschienen: 17 January 2024
    Verlag:  Centre for Economic Policy Research, London

    We study optimal monopoly pricing with evasive consumers. The monopolist uses consumer data to estimate demand and menu pricing to optimally screen the residual uncertainty about consumers' preferences. Third degree price discrimination encourages... mehr

    Zugang:
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    LZ 161
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    We study optimal monopoly pricing with evasive consumers. The monopolist uses consumer data to estimate demand and menu pricing to optimally screen the residual uncertainty about consumers' preferences. Third degree price discrimination encourages data-conscious consumers to manipulate their observable attributes (at a cost). This reduces the precision of demand estimation, sometimes rendering the consumer data useless. We derive the monopolist's gains from using data and characterize the optimal investigation strategy. Large number of observable consumer attributes results in small overall value of data. Randomly restricting monopolist's access to consumer data increases profit.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Array ; DP18756
    Schlagworte: Nonlinear pricing
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 19 Seiten), Illustrationen