Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 26.

  1. Our Nazis
    Representations of Fascism in Contemporary Literature and Film
    Autor*in: Rau, Petra
    Erschienen: [2022]
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    Frontmatter -- Contents -- Acknowledgements -- Sources of Illustrations -- Series Editors' Preface -- Introduction: 'Having Your Nazi Cake and Eating it' -- 1 Nazi Noir: Hardboiled Masculinity and Fascist Sensibility from Ambler and Greene to Philip... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Frontmatter -- Contents -- Acknowledgements -- Sources of Illustrations -- Series Editors' Preface -- Introduction: 'Having Your Nazi Cake and Eating it' -- 1 Nazi Noir: Hardboiled Masculinity and Fascist Sensibility from Ambler and Greene to Philip Kerr -- 2 The Fascist Corpus in the Age of Holocaust Remembrance: Robert Harris's Fatherland and Ian McEwan's Black Dogs -- 3 'Fascism' as Excess and Abjection: Jonathan Littell's The Kindly Ones -- 4 The Good German: The Stauffenberg Plot and its Discontents -- 5 'Operation Kino': Quentin Tarantino's Inglourious Basterds as Meta-cinematic Farce -- Coda -- Bibliography -- Index An analysis of the resurgent cultural fascination with Nazism since 1989Why has a fascination with fascism re-emerged after the Cold War? What is its cultural function now, in an era of commemoration? Focusing particularly on the British context, this study offers the first analysis of contemporary popular and literary fiction, film, TV and art exhibitions about Nazis and Nazism. Petra Rau brings this material into dialogue with earlier responses to fascism and demonstrates how, paradoxically, Nazism has been both mediated and mythologised to the extent that it now often replaces a critical engagement with actual, violent history.In 5 thematic chapters on Nazi Noir, Men in Uniform, Vile Bodies, The Good German and Meta-Cinematic Farce, Rau provides close analysis of contemporary novels such as Jason Lutes' graphic novel series Berlin, historical crime fiction by Philip Kerr and others, Robert Harris' Fatherland, Ian McEwan's Black Dogs and Justin Cartwright's The Song Before It Is Sung; films such as Bryan Singer's Valkyrie and Quentin Tarantino's Inglorious Bastards; art installations including Mirroring Evil: Nazi Imagery/Recent Art, and Fucking Hell by Jake and Dinos Chapman; and Piotr Uklanski's photo frieze, Untitled (The Nazis).Key Features:Broad interdisciplinary approach which includes literature, film, TV and artWide coverage of popular forms and High ArtComparison with earlier material about fascism which reaches back to the 1930s

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  2. Pictorial narrative in the Nazi period
    Felix Nussbaum, Charlotte Salomon and Arnold Daghani
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Jüdisches Museum Berlin, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0415490952; 9780415490955
    Schlagworte: National socialism in art; Narrative painting; Holocaust, Jewish (1939-1945), and art
    Weitere Schlagworte: Nussbaum, Felix *1904-1944*; Salomon, Charlotte *1917-1943*; Daghani, Arnold *1909-1985*
    Umfang: VII, 141 S., zahlr. Ill.
  3. Mirroring evil
    Nazi imagery/recent art ; [in conjunction with the Exhibition "Mirroring Evil: Nazi Imagery/Recent Art" at The Jewish Museum, New York, March 17 - June 30, 2002]
    Erschienen: 2002
    Verlag:  The Jewish Museum, New York ; Rutgers Univ. Press, New Brunswick, NJ [u.a.]

    Jüdisches Museum Berlin, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Stiftung Topographie des Terrors, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 081352959X; 0813529603
    Weitere Identifier:
    00-68345
    RVK Klassifikation: LH 46420
    Schlagworte: National socialism in art; Art, Modern; Ausstellung; Kunst; Nationalsozialismus; Geschichte
    Umfang: XVIII, 164 S, Ill
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

    Foreword : Looking into the mirrors of evil / James E. YoungThe Nazi occupation of the white cube : transgressive images/moral ambiguity/contemporary art / Norman L. Kleebatt -- Acts of impersonation : barbaric spaces as theater / Sidra DeKoven Ezrahi -- Childhood, art, and evil / Ellen Handler Spitz -- "Avant-garde and kitsch" revisited : on the ethics of representation / Lisa Saltzman -- Playing the Holocaust / Ernst van Alphen -- Playing it safe? The display of transgressive art in the museum / Reesa Greenberg -- Keeping one's hands clean : six commissioned portraits of a perpetrator : Christine Borland's L'homme double, 1997 -- Male fantasies of Hitler : confusing gender and identity : Roee Rosen's Live and die as Eva Braun, 1995 -- Transforming images into symbols : Mischa Kuball's Hitler's cabinet, 1990 -- The conflation of good and evil : Piotr Uklański's The Nazis, 1998 -- A feminist rejoinder to Uklański's The Nazis : Elke Krystufek's Economical love series, 1998 -- Impersonating the victim : consorting with history : Alan Schechner's Barcode to concentration camp morph, 1994, and It's the real thing--self-portrait at Buchenwald, 1993 -- Impossible bedfellows : Adolf Hitler and Marcel Duchamp : Rudolf Herz's Zugzwang, 1995 -- The villain speaks the victim's language : Boaz Arad's Safam, 2000, and Marcel Marcel, 2000 -- Fascinating fascism : then or now? Maciej Toporowicz's Eternity #14, 1991 -- Mirrors of innocence and violence : Alain Séchas's Enfants gâtés, 1997 -- Toying with terror : Zbigniew Libera's LEGO concentration camp set, 1996 -- Fashioning terror : Tom Sachs's Giftgas giftset, 1998, and Prada Deathcamp, 1998 -- Staging depravity / Mat Collishaw's Burnt almonds (Gustav and Helga), 2000.

  4. Theater of cruelty
    art, film, and the shadows of war
    Autor*in: Buruma, Ian
    Erschienen: 2014
    Verlag:  New York Review Books, New York

    Theater of Cruelty has three main themes that frequently overlap: war, film, and the visual arts. Many of the movies discussed are about war and violence, often related to World War II, and more specifically deal with the two nations that unleashed... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Theater of Cruelty has three main themes that frequently overlap: war, film, and the visual arts. Many of the movies discussed are about war and violence, often related to World War II, and more specifically deal with the two nations that unleashed the war, Germany and Japan: why they did what they did, and how they came to terms with it afterward or didn't. Other essays in the collection, about the diaries of Harry Kessler and Anne Frank, the bombing of German cities, Japan's kamikaze pilots further explore these themes. Many of the artists discussed by Buruma were German or Japanese, including Max Beckmann, George Grosz, Ernst Ludwig Kirchner, and Tsuguharu Foujita, as were the filmmakers Werner Herzog, Rainer Werner Fassbinder, Kiyoshi Kurosawa, and Hans-Jürgen Syberberg, all of whom were affected in one way or another by fascism and its terrible consequences. Theater of Cruelty is less about war itself than the way people deal with violence and cruelty, in the arts and in life.--Amazon.com

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781590177778
    Schriftenreihe: New York Review books collections
    Schlagworte: World War, 1939-1945; World War, 1939-1945; World War, 1939-1945; War films; National socialism in motion pictures; Violence in motion pictures; War in art; National socialism in art; Violence in art
    Umfang: XIII, 423 S., Ill., 22 cm
  5. Theater of cruelty
    art, film, and the shadows of war
    Autor*in: Buruma, Ian
    Erschienen: 2014
    Verlag:  New York Review Books, New York

    Theater of Cruelty has three main themes that frequently overlap: war, film, and the visual arts. Many of the movies discussed are about war and violence, often related to World War II, and more specifically deal with the two nations that unleashed... mehr

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Theater of Cruelty has three main themes that frequently overlap: war, film, and the visual arts. Many of the movies discussed are about war and violence, often related to World War II, and more specifically deal with the two nations that unleashed the war, Germany and Japan: why they did what they did, and how they came to terms with it afterward or didn't. Other essays in the collection, about the diaries of Harry Kessler and Anne Frank, the bombing of German cities, Japan's kamikaze pilots further explore these themes. Many of the artists discussed by Buruma were German or Japanese, including Max Beckmann, George Grosz, Ernst Ludwig Kirchner, and Tsuguharu Foujita, as were the filmmakers Werner Herzog, Rainer Werner Fassbinder, Kiyoshi Kurosawa, and Hans-Jürgen Syberberg, all of whom were affected in one way or another by fascism and its terrible consequences. Theater of Cruelty is less about war itself than the way people deal with violence and cruelty, in the arts and in life....Amazon.com

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  6. Our Nazis
    representations of fascism in contemporary literature and film
    Autor*in: Rau, Petra
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    Why has a fascination with fascism re-emerged after the Cold War? What is its cultural function now, in an era of commemoration? Focusing particularly on the British context, this study offers the first analysis of contemporary popular and literary... mehr

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Why has a fascination with fascism re-emerged after the Cold War? What is its cultural function now, in an era of commemoration? Focusing particularly on the British context, this study offers the first analysis of contemporary popular and literary fiction, film, TV and art exhibitions about Nazis and Nazism. Petra Rau brings this material into dialogue with earlier responses to fascism and demonstrates how, paradoxically, Nazism has been both mediated and mythologised to the extent that it now often replaces a critical engagement with actual, violent history

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780748668656
    RVK Klassifikation: AP 50300 ; EC 5410 ; HN 1101 ; NQ 2120
    Schlagworte: Fascism in literature; National socialism in literature; National socialism in motion pictures; Nazis in motion pictures; National socialism in art; Film; Literatur; Nationalsozialismus <Motiv>; Englisch
    Umfang: 1 online resource (vii, 214 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 02 Oct 2015)

    Introduction: 'Having Your Nazi Cake and Eating It' -- Nazi Noir: Hardboiled Masculinity and Fascist Sensibility from Ambler and Greene to Philip Kerr -- The Fascist Corpus in the Age of Holocaust Remembrance: Harris' Fatherland and McEwan's Black Dogs -- 'Fascism' as Excess and Abjection: Jonathan Littell's The Kindly Ones -- The Good German: The Stauffenberg plot and its discontents -- 'Operation Kino': Quentin Tarantino's Inglourious Basterds as meta-cinematic farce -- Coda

  7. Our Nazis
    representations of fascism in contemporary literature and film
    Autor*in: Rau, Petra
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Edinburgh Univ. Press, Edinburgh

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780748668649
    RVK Klassifikation: AP 50300 ; EC 5410 ; HN 1101 ; NQ 2120
    Schriftenreihe: Edinburgh critical studies in war and culture
    Schlagworte: National socialism in literature; National socialism in motion pictures; Nazis in motion pictures; National socialism in art; Literatur; Englisch; Nationalsozialismus <Motiv>; Film
    Umfang: VII, 214 S., Ill.
  8. Our Nazis
    Representations of Fascism in Contemporary Literature and Film
    Autor*in: Rau, Petra
    Erschienen: [2022]; © 2013
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    An analysis of the resurgent cultural fascination with Nazism since 1989Why has a fascination with fascism re-emerged after the Cold War? What is its cultural function now, in an era of commemoration? Focusing particularly on the British context,... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    An analysis of the resurgent cultural fascination with Nazism since 1989Why has a fascination with fascism re-emerged after the Cold War? What is its cultural function now, in an era of commemoration? Focusing particularly on the British context, this study offers the first analysis of contemporary popular and literary fiction, film, TV and art exhibitions about Nazis and Nazism. Petra Rau brings this material into dialogue with earlier responses to fascism and demonstrates how, paradoxically, Nazism has been both mediated and mythologised to the extent that it now often replaces a critical engagement with actual, violent history.In 5 thematic chapters on Nazi Noir, Men in Uniform, Vile Bodies, The Good German and Meta-Cinematic Farce, Rau provides close analysis of contemporary novels such as Jason Lutes' graphic novel series Berlin, historical crime fiction by Philip Kerr and others, Robert Harris' Fatherland, Ian McEwan's Black Dogs and Justin Cartwright's The Song Before It Is Sung; films such as Bryan Singer's Valkyrie and Quentin Tarantino's Inglorious Bastards; art installations including Mirroring Evil: Nazi Imagery/Recent Art, and Fucking Hell by Jake and Dinos Chapman; and Piotr Uklanski's photo frieze, Untitled (The Nazis).Key Features:Broad interdisciplinary approach which includes literature, film, TV and artWide coverage of popular forms and High ArtComparison with earlier material about fascism which reaches back to the 1930s

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780748668656
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Edinburgh Critical Studies in War and Culture : ECSWC
    Schlagworte: Literary Studies; LITERARY CRITICISM / European / General; Fascism in literature; Fascism in motion pictures; Germans in motion pictures; Motion pictures; National socialism in art; National socialism in literature; National socialism in motion pictures; Nazis in motion pictures; World War, 1939-1945
    Umfang: 1 Online-Ressource (256 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 06. Mrz 2022)

  9. Our Nazis
    representations of fascism in contemporary literature and film
    Autor*in: Rau, Petra
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    Why has a fascination with fascism re-emerged after the Cold War? What is its cultural function now, in an era of commemoration? Focusing particularly on the British context, this study offers the first analysis of contemporary popular and literary... mehr

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Why has a fascination with fascism re-emerged after the Cold War? What is its cultural function now, in an era of commemoration? Focusing particularly on the British context, this study offers the first analysis of contemporary popular and literary fiction, film, TV and art exhibitions about Nazis and Nazism. Petra Rau brings this material into dialogue with earlier responses to fascism and demonstrates how, paradoxically, Nazism has been both mediated and mythologised to the extent that it now often replaces a critical engagement with actual, violent history

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780748668656
    RVK Klassifikation: AP 50300 ; EC 5410 ; HN 1101 ; NQ 2120
    Schlagworte: Fascism in literature; National socialism in literature; National socialism in motion pictures; Nazis in motion pictures; National socialism in art; Literatur; Englisch; Film; Nationalsozialismus <Motiv>
    Umfang: 1 online resource (vii, 214 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 02 Oct 2015)

    Introduction: 'Having Your Nazi Cake and Eating It' -- Nazi Noir: Hardboiled Masculinity and Fascist Sensibility from Ambler and Greene to Philip Kerr -- The Fascist Corpus in the Age of Holocaust Remembrance: Harris' Fatherland and McEwan's Black Dogs -- 'Fascism' as Excess and Abjection: Jonathan Littell's The Kindly Ones -- The Good German: The Stauffenberg plot and its discontents -- 'Operation Kino': Quentin Tarantino's Inglourious Basterds as meta-cinematic farce -- Coda

  10. Pictorial narrative in the Nazi period
    Felix Nussbaum, Charlotte Salomon and Arnold Daghani
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2011:1077:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 150513
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a kun 351.8/417
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    K Schul
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MK 16 8 Visu. Sch. 1
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0415490952; 9780415490955
    Schlagworte: National socialism in art; Narrative painting; Holocaust, Jewish (1939-1945), and art
    Weitere Schlagworte: Nussbaum, Felix *1904-1944*; Salomon, Charlotte *1917-1943*; Daghani, Arnold *1909-1985*
    Umfang: VII, 141 S., zahlr. Ill.
  11. Mirroring evil
    Nazi imagery, recent art; [in conjunction with the Exhibition Mirroring Evil - Nazi Imagery, Recent Art at The Jewish Museum, New York, March 17 - June 30, 2002]
    Beteiligt: Kleeblatt, Norman L. (Hrsg.)
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Rutgers University Press, New Brunswick, NJ [u.a.]

    Blaues Haus Breisach, Bibliothek
    J 10 KLE 1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Blaues Haus Breisach, Bibliothek
    E 15 KLE 1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    2011/0955
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    TX 2002/1792
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2002 D 865
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Grafik und Buchkunst, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Germanisches Nationalmuseum, Bibliothek
    4 Ki 200/65
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kleeblatt, Norman L. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 081352959X; 0813529603
    Weitere Identifier:
    9780813529592
    RVK Klassifikation: LH 46420
    Schlagworte: National socialism in art; Art, Modern
    Umfang: XVIII, 164 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  12. Our Nazis
    representations of fascism in contemporary literature and film
    Autor*in: Rau, Petra
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Edinburgh Univ. Press, Edinburgh

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780748668649
    Schriftenreihe: Edinburgh critical studies in war and culture
    Schlagworte: National socialism in literature; National socialism in motion pictures; Nazis in motion pictures; National socialism in art
    Umfang: VII, 214 S. : Ill.
  13. Our Nazis
    representations of fascism in contemporary literature and film
    Autor*in: Rau, Petra
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Edinburgh Univ. Press, Edinburgh

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780748668649; 9780748668656; 9780748668663
    RVK Klassifikation: EC 5410 ; HN 1101
    Schriftenreihe: Edinburgh critical studies in war and culture
    Schlagworte: National socialism in literature; National socialism in motion pictures; Nazis in motion pictures; National socialism in art
    Umfang: VII, 214 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [195] - 210

  14. Pictorial narrative in the Nazi period
    Felix Nussbaum, Charlotte Salomon and Arnold Daghani
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Jüdisches Museum Berlin, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780415490955; 0415490952
    Weitere Identifier:
    9780415490955
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: National socialism in art; Narrative painting; Holocaust, Jewish (1939-1945), and art
    Weitere Schlagworte: Nussbaum; Salomon; Daghani; Nussbaum, Felix *1904-1944*; Salomon, Charlotte *1917-1943*; Daghani, Arnold *1909-1985*
    Umfang: 141 S., Ill., 28cm
  15. Our Nazis
    representations of fascism in contemporary literature and film
    Autor*in: Rau, Petra
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Edinburgh Univ. Press, Edinburgh

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780748668649
    RVK Klassifikation: AP 50300 ; EC 5410 ; HN 1101 ; NQ 2120
    Schriftenreihe: Edinburgh critical studies in war and culture
    Schlagworte: National socialism in literature; National socialism in motion pictures; Nazis in motion pictures; National socialism in art; Literatur; Englisch; Nationalsozialismus <Motiv>; Film
    Umfang: VII, 214 S., Ill.
  16. Mirroring evil
    Nazi imagery/recent art ; [in conjunction with the Exhibition "Mirroring Evil: Nazi Imagery/Recent Art" at The Jewish Museum, New York, March 17 - June 30, 2002]
    Erschienen: 2002
    Verlag:  The Jewish Museum, New York ; Rutgers Univ. Press, New Brunswick, NJ [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 84544
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Stiftung Topographie des Terrors, Bibliothek
    Ug I Kle
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a kun 095.7/750
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    kun 095.7 CN 7615
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 081352959X; 0813529603
    Weitere Identifier:
    00-68345
    RVK Klassifikation: LH 46420
    Schlagworte: National socialism in art; Art, Modern; Ausstellung; Kunst; Nationalsozialismus; Geschichte
    Umfang: XVIII, 164 S, Ill
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

    Foreword : Looking into the mirrors of evil / James E. YoungThe Nazi occupation of the white cube : transgressive images/moral ambiguity/contemporary art / Norman L. Kleebatt -- Acts of impersonation : barbaric spaces as theater / Sidra DeKoven Ezrahi -- Childhood, art, and evil / Ellen Handler Spitz -- "Avant-garde and kitsch" revisited : on the ethics of representation / Lisa Saltzman -- Playing the Holocaust / Ernst van Alphen -- Playing it safe? The display of transgressive art in the museum / Reesa Greenberg -- Keeping one's hands clean : six commissioned portraits of a perpetrator : Christine Borland's L'homme double, 1997 -- Male fantasies of Hitler : confusing gender and identity : Roee Rosen's Live and die as Eva Braun, 1995 -- Transforming images into symbols : Mischa Kuball's Hitler's cabinet, 1990 -- The conflation of good and evil : Piotr Uklański's The Nazis, 1998 -- A feminist rejoinder to Uklański's The Nazis : Elke Krystufek's Economical love series, 1998 -- Impersonating the victim : consorting with history : Alan Schechner's Barcode to concentration camp morph, 1994, and It's the real thing--self-portrait at Buchenwald, 1993 -- Impossible bedfellows : Adolf Hitler and Marcel Duchamp : Rudolf Herz's Zugzwang, 1995 -- The villain speaks the victim's language : Boaz Arad's Safam, 2000, and Marcel Marcel, 2000 -- Fascinating fascism : then or now? Maciej Toporowicz's Eternity #14, 1991 -- Mirrors of innocence and violence : Alain Séchas's Enfants gâtés, 1997 -- Toying with terror : Zbigniew Libera's LEGO concentration camp set, 1996 -- Fashioning terror : Tom Sachs's Giftgas giftset, 1998, and Prada Deathcamp, 1998 -- Staging depravity / Mat Collishaw's Burnt almonds (Gustav and Helga), 2000.

  17. Our Nazis
    representations of fascism in contemporary literature and film
    Autor*in: Rau, Petra
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    Why has a fascination with fascism re-emerged after the Cold War? What is its cultural function now, in an era of commemoration? Focusing particularly on the British context, this study offers the first analysis of contemporary popular and literary... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Why has a fascination with fascism re-emerged after the Cold War? What is its cultural function now, in an era of commemoration? Focusing particularly on the British context, this study offers the first analysis of contemporary popular and literary fiction, film, TV and art exhibitions about Nazis and Nazism. Petra Rau brings this material into dialogue with earlier responses to fascism and demonstrates how, paradoxically, Nazism has been both mediated and mythologised to the extent that it now often replaces a critical engagement with actual, violent history

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
  18. Our Nazis
    representations of fascism in contemporary literature and film
    Autor*in: Rau, Petra
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh ; Oxford University Press, Oxford

    Why has a fascination with fascism re-emerged after the Cold War? What is its cultural function now, in an era of commemoration? Focusing particularly on the British context this study offers an analysis of contemporary popular and literary fiction,... mehr

    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe

     

    Why has a fascination with fascism re-emerged after the Cold War? What is its cultural function now, in an era of commemoration? Focusing particularly on the British context this study offers an analysis of contemporary popular and literary fiction, film, TV and art exhibitions about Nazis and Nazism. Petra Rau brings this material into dialogue with earlier responses to fascism and demonstrates how paradoxically, Nazism has been both mediated and mythologised to the extent that it now often replaces engagement with actual violent history.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780748689149
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 5410 ; HN 1101 ; AP 50300 ; NQ 2120
    Schriftenreihe: Edinburgh critical studies in war and culture
    Schlagworte: Englisch; Literatur; Film; Nationalsozialismus <Motiv>; National socialism in literature; National socialism in motion pictures; Nazis in motion pictures; National socialism in art
    Umfang: 1 Online-Ressource, Illustrations (black and white).
  19. Pictorial narrative in the Nazi period
    Felix Nussbaum, Charlotte Salomon and Arnold Daghani
  20. Pictorial narrative in the Nazi period
    Felix Nussbaum, Charlotte Salomon and Arnold Daghani
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2011:1077:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 150513
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a kun 351.8/417
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Jüdisches Museum der Stadt Frankfurt am Main, Bibliothek
    Sa 140
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    K Schul
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MK 16 8 Visu. Sch. 1
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2011 D 410
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Germanisches Nationalmuseum, Bibliothek
    4° Ki 200/1265
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780415490955; 0415490952
    Weitere Identifier:
    9780415490955
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: National socialism in art; Narrative painting; Holocaust, Jewish (1939-1945), and art
    Weitere Schlagworte: Nussbaum; Salomon; Daghani; Nussbaum, Felix *1904-1944*; Salomon, Charlotte *1917-1943*; Daghani, Arnold *1909-1985*
    Umfang: 141 S., Ill., 28cm
  21. Our Nazis
    Representations of Fascism in Contemporary Literature and Film
    Autor*in: Rau, Petra
    Erschienen: [2022]; ©2013
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    An analysis of the resurgent cultural fascination with Nazism since 1989Why has a fascination with fascism re-emerged after the Cold War? What is its cultural function now, in an era of commemoration? Focusing particularly on the British context,... mehr

    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    keine Fernleihe
    Hochschule Bielefeld – University of Applied Sciences and Arts, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Rheinland-Westfalen-Lippe, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Georg Agricola, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    keine Fernleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Hagen, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    keine Fernleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Kunsthochschule für Medien, Bibliothek / Mediathek
    keine Fernleihe
    Rheinische Hochschule Köln gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    keine Fernleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Service Kommunikation Information Medien
    keine Fernleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    keine Fernleihe

     

    An analysis of the resurgent cultural fascination with Nazism since 1989Why has a fascination with fascism re-emerged after the Cold War? What is its cultural function now, in an era of commemoration? Focusing particularly on the British context, this study offers the first analysis of contemporary popular and literary fiction, film, TV and art exhibitions about Nazis and Nazism. Petra Rau brings this material into dialogue with earlier responses to fascism and demonstrates how, paradoxically, Nazism has been both mediated and mythologised to the extent that it now often replaces a critical engagement with actual, violent history.In 5 thematic chapters on Nazi Noir, Men in Uniform, Vile Bodies, The Good German and Meta-Cinematic Farce, Rau provides close analysis of contemporary novels such as Jason Lutes’ graphic novel series Berlin, historical crime fiction by Philip Kerr and others, Robert Harris’ Fatherland, Ian McEwan’s Black Dogs and Justin Cartwright’s The Song Before It Is Sung; films such as Bryan Singer’s Valkyrie and Quentin Tarantino’s Inglorious Bastards; art installations including Mirroring Evil: Nazi Imagery/Recent Art, and Fucking Hell by Jake and Dinos Chapman; and Piotr Uklanski’s photo frieze, Untitled (The Nazis).Key Features:Broad interdisciplinary approach which includes literature, film, TV and artWide coverage of popular forms and High ArtComparison with earlier material about fascism which reaches back to the 1930s

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  22. Our Nazis
    representations of fascism in contemporary literature and film
    Autor*in: Rau, Petra
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Edinburgh Univ. Press, Edinburgh

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780748668656; 9780748668663
    Schriftenreihe: Edinburgh critical studies in war and culture
    Schlagworte: National socialism in literature; National socialism in motion pictures; Nazis in motion pictures; National socialism in art
    Umfang: VII, 214 S.
  23. Our Nazis
    representations of fascism in contemporary literature and film
    Autor*in: Rau, Petra
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 890207
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2013 A 11890
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2014/2756
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    CR/370/866
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2013 A 9879
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    KoM 2502.Nat 4
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 EC 5410 F248 R239
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2013 A 3940
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    EC 5410 R239
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    63/8431
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    53 A 6316
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780748668649
    Weitere Identifier:
    9780748668649
    RVK Klassifikation: HD 402 ; HN 1101 ; EC 5410 ; AP 50300 ; NQ 2120
    Schriftenreihe: Edinburgh critical studies in war and culture
    Schlagworte: Fascism in literature; National socialism in literature; National socialism in motion pictures; Nazis in motion pictures; National socialism in art
    Weitere Schlagworte: National socialism in literature; National socialism in motion pictures; Nazis in motion pictures; National socialism in art
    Umfang: VII, 214 S., Ill., 24 cm
  24. Our Nazis
    representations of fascism in contemporary literature and film
    Autor*in: Rau, Petra
    Erschienen: c2013
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    Focusing particularly on the British context, this study offers the first analysis of contemporary popular and literary fiction, film, TV and art exhibitions about Nazis and Nazism mehr

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe

     

    Focusing particularly on the British context, this study offers the first analysis of contemporary popular and literary fiction, film, TV and art exhibitions about Nazis and Nazism

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1299710956; 9781299710955; 9780748668656
    Schriftenreihe: Edinburgh critical studies in war and culture
    Schlagworte: National socialism in literature; National socialism in motion pictures; National socialism in art; Fascism in literature; Nazis in motion pictures; Fascism in motion pictures; Germans in motion pictures; World War, 1939-1945 -- Motion pictures and the war; Motion pictures -- Germany -- History; Electronic books
    Umfang: Online-Ressource (vii, 214 p), ill
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [195]-210) and index

    ""Title Page""; ""Copyright""; ""Contents""; ""Acknowledgements""; ""Sources of Illustrations""; ""Series Editors� Preface""; ""Introduction: �Having Your Nazi Cake and Eating it�""; ""1 Nazi Noir: Hardboiled Masculinity and Fascist Sensibility from Ambler and Greene to Philip Kerr""; ""2 The Fascist Corpus in the Age of Holocaust Remembrance""; ""3 �Fascism� as Excess and Abjection: Jonathan Littell�s The Kindly Ones""; ""4 The Good German: The Stauffenberg Plot and its Discontents""; ""5 �Operation Kino�: Quentin Tarantino�s Inglourious Basterds as Meta-cinematic Farce""

    ""Coda""""Bibliography""; ""Index""

  25. Theater of cruelty
    art, film, and the shadows of war
    Autor*in: Buruma, Ian
    Erschienen: 2014
    Verlag:  New York Review Books, New York

    Theater of Cruelty has three main themes that frequently overlap: war, film, and the visual arts. Many of the movies discussed are about war and violence, often related to World War II, and more specifically deal with the two nations that unleashed... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 927908
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Theater of Cruelty has three main themes that frequently overlap: war, film, and the visual arts. Many of the movies discussed are about war and violence, often related to World War II, and more specifically deal with the two nations that unleashed the war, Germany and Japan: why they did what they did, and how they came to terms with it afterward or didn't. Other essays in the collection, about the diaries of Harry Kessler and Anne Frank, the bombing of German cities, Japan's kamikaze pilots further explore these themes. Many of the artists discussed by Buruma were German or Japanese, including Max Beckmann, George Grosz, Ernst Ludwig Kirchner, and Tsuguharu Foujita, as were the filmmakers Werner Herzog, Rainer Werner Fassbinder, Kiyoshi Kurosawa, and Hans-Jürgen Syberberg, all of whom were affected in one way or another by fascism and its terrible consequences. Theater of Cruelty is less about war itself than the way people deal with violence and cruelty, in the arts and in life.--Amazon.com

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781590177778
    Schriftenreihe: New York Review books collections
    Schlagworte: World War, 1939-1945; World War, 1939-1945; World War, 1939-1945; War films; National socialism in motion pictures; Violence in motion pictures; War in art; National socialism in art; Violence in art
    Umfang: XIII, 423 S., Ill., 22 cm