Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 101 bis 125 von 9099.

  1. À chacun son griot
    le mythe du griot-narrateur dans la littérature et le cinema d'Afrique de l'Ouest
    Erschienen: 2004
    Verlag:  L'Harmattan, Paris [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 2747570088
    RVK Klassifikation: IJ 80040 ; AP 59470
    Schriftenreihe: Collection La Bibliotheque d'Africultures
    Schlagworte: West African literature; Oral tradition; Griots in literature; Folklore in literature; Narration (Rhetoric); Motion pictures; African literature and cinema
    Umfang: 178 S
  2. How the war was remembered
    Hollywood & Vietnam
    Erschienen: 1988
    Verlag:  Praeger, New York u.a.

    Deutsche Kinemathek - Museum für Film und Fernsehen, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0275923835; 0275924793
    RVK Klassifikation: HU 1774
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Film; Geschichte; Vietnamkrieg; Motion pictures; Vietnam War, 1961-1975; Vietnamkrieg; Film; Vietnamkrieg <Motiv>
    Umfang: XV, 171 S., Ill.
  3. Heimat - a German dream
    regional loyalties and national identity in German culture 1890 - 1990
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Oxford Univ. Press, Oxford [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0198159234; 0198159226
    RVK Klassifikation: GN 1701 ; LB 40015 ; LC 66015
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Oxford studies in modern European culture
    Schlagworte: Duits; Kunst; Letterkunde; Nationale identiteit; Regionaal bewustzijn; Deutsch; Film; Geschichte; Literatur; Nationalbewusstsein; Culture in motion pictures; German literature; Homeland in literature; Motion pictures; Nationalism and literature; Nationalism in literature; Nationalism in motion pictures; Heimat <Motiv>; Film; Literatur; Deutsch
    Umfang: 234 S., Ill.
  4. Filmästhetik
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Oldenbourg [u.a.], Wien

    Deutsche Kinemathek - Museum für Film und Fernsehen, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Filmuniversität Babelsberg KONRAD WOLF, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 3702904433; 3050034696
    RVK Klassifikation: AP 45400 ; CC 6900
    Schriftenreihe: Wiener Reihe ; 10
    Schlagworte: Esthetica; Filmkunst; Film; Ästhetik; Motion pictures; Filmästhetik
    Umfang: 308 S.
  5. Drôles de bibliothèques ...
    le thème de la bibliothèque dans la littérature et le cinéma
    Erschienen: 1993
    Verlag:  Ed. du Cercle de la Libr., Paris

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Potsdam, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  6. Filmed thought
    cinema as reflective form
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  The University of Chicago Press, Chicago

    Cinema as reflective form. Cinematic reflection ; Cinematic self-consciousness in Alfred Hitchcock's Rear Window -- Moral variations. Devils and angels in Pedro Almodovar's Talk to Her ; Confounding morality in Alfred Hitchcock's Shadow of a Doubt --... mehr

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Cinema as reflective form. Cinematic reflection ; Cinematic self-consciousness in Alfred Hitchcock's Rear Window -- Moral variations. Devils and angels in Pedro Almodovar's Talk to Her ; Confounding morality in Alfred Hitchcock's Shadow of a Doubt -- Social pathologies. Cinematic tone in Roman Polanski's Chinatown: can "life" itself be "false"? ; Love and class in Douglas Sirk's All That Heaven Allows -- Irony and mutuality. Cinematic irony: the strange case of Nicholas Ray's Johnny Guitar ; Passive and active skepticism in Nicholas Ray's In a Lonely Place -- Agency and meaning. Vernacular metaphysics: on Terrence Malick's The Thin Red Line ; Psychology degree zero? the representation of action in the films of the Dardenne Brothers.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780226672007; 9780226671956
    RVK Klassifikation: AP 45200
    Schlagworte: Motion pictures; Motion pictures
    Umfang: 271 Seiten, 32 ungezählte Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  7. Narratives of Hurricane Katrina in Context
    Literature, Film and Television
    Autor*in: Keeble, Arin
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Palgrave Pivot, Cham

    1. Introduction: Narrating Katrina in Context -- 2. Intertextuality, Domesticity and the Spaces of Disaster in Salvage the Bones and Zeitoun -- 3. 'Won’t Bow: Don’t Know How': New Orleans and American Exceptionalism in Treme -- 4. Disposability,... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    1. Introduction: Narrating Katrina in Context -- 2. Intertextuality, Domesticity and the Spaces of Disaster in Salvage the Bones and Zeitoun -- 3. 'Won’t Bow: Don’t Know How': New Orleans and American Exceptionalism in Treme -- 4. Disposability, Criminality and Lawlessness in Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans, Beasts of the Southern Wild and When the Levees Broke: A Requiem in Four Acts 'This immensely thought-provoking study engages with the representation of Katrina across a variety of narrative forms — from the literary fiction of Jesmyn Ward to the cinema of Werner Herzog. In doing so, it reveals a series of compelling links between a diverse selection of texts and a powerful, under-scrutinized connection between Katrina, 9/11 and that preceding disaster’s divisive legacies. This is urgent yet nuanced scholarship and Keeble navigates a path through complex debates about trauma, memory and nationhood in an unfailingly articulate and insightful fashion.' — Samuel Thomas, Associate Professor in the Department of English Studies, Durham University, UK 'Bringing race, place and politics into painful focus, Arin Keeble’s Narratives of Hurricane Katrina in Context offers an excellent and authoritative study of Katrina’s cultural legacy.' — James Annesley, Senior Lecturer in American Literature, Newcastle University, UK 'In Narratives of Hurricane Katrina in Context, Arin Keeble provides a vital examination of the “slow violence” linking cultural responses to 9/11 and Hurricane Katrina. Approaching both events with a characteristic clearness and sensitivity, he expands a new and necessary field of studies that works harder to contextualise US responses to these “national” tragedies through the interrogative frameworks of neoliberalism, cultural trauma, and multidirectional memory.' — Rachel Sykes, Lecturer in Contemporary American Literature, University of Birmingham, UK

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030163532
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Array
    Springer eBook Collection
    Schlagworte: Contemporary Literature; Literature, Modern-20th century; Motion pictures; United States-Study and teaching; Literature, Modern—21st century.
    Umfang: 1 Online-Ressource (VII, 136 p. 1 illus)
  8. Oscar Wilde's Aesthetic Education
    The Oxford Classical Curriculum
    Autor*in: Grech, Leanne
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham

    1. Introduction: Greek Forms and Gothic Cloisters -- 2. Popery and Paganism: Divided Loyalties in the Travel Poems -- 3. American Beauty: Aestheticism Across the Atlantic -- 4. Civilizing England: Oxford, Empire, and Aesthetic Education -- 5. Fervent... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    1. Introduction: Greek Forms and Gothic Cloisters -- 2. Popery and Paganism: Divided Loyalties in the Travel Poems -- 3. American Beauty: Aestheticism Across the Atlantic -- 4. Civilizing England: Oxford, Empire, and Aesthetic Education -- 5. Fervent Friendships: Oxford Platonism and The Picture of Dorian Gray -- 6. Wilde and Douglas: Redefining the Beloved -- 7. Epilogue: Some Thoughts on Aesthetic Education This book focuses on the role that the Oxford classical curriculum has had in shaping Oscar Wilde’s aestheticism. It positions Wilde as a classically trained intellectual and outlines the path he took to gain recognition as a writer and promoter of the aesthetic movement. This narrative is conveyed through a broad range of literary sources, including Wilde’s travel poetry, American lectures, and canonical works like ‘The Critic as Artist’, The Soul of Man, The Picture of Dorian Gray and De Profundis. This study proposes that Wilde approached aestheticism as a personalised, self-directed learning experience – a mode of self-culture – which could be used to maintain an intellectual life outside of the university. It also explores Wilde’s thoughts on education and considers the significance of male friendship at Oxford, and in Wilde’s life and literature

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030143749
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Palgrave Studies in Nineteenth-Century Writing and Culture
    Springer eBook Collection
    Array
    Schlagworte: Nineteenth-Century Literature; Literature, Modern-19th century; British literature; Motion pictures; Queer theory; Philology
    Umfang: 1 Online-Ressource (XI, 273 p. 6 illus., 2 illus. in color)
  9. Memory, Identity and Cognition: Explorations in Culture and Communication
    Beteiligt: Mianowski, Jacek (HerausgeberIn); Borodo, Michał (HerausgeberIn); Schreiber, Paweł (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Springer, Cham

    “Ey, Homeboy, Ich Bin Kein Hustler”: English Borrowings in German Hip-Hop Songs -- Spanish Borrowings in American Slang and Their Semantic Fields -- “Listen ‘ere, lads” and “Better watch it, mate”: Constructing Identity in a Quintessentially British... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    “Ey, Homeboy, Ich Bin Kein Hustler”: English Borrowings in German Hip-Hop Songs -- Spanish Borrowings in American Slang and Their Semantic Fields -- “Listen ‘ere, lads” and “Better watch it, mate”: Constructing Identity in a Quintessentially British Translation -- Constructing One’s Self-Identity in Oscar Wilde, James Joyce and Flann O’Brien -- The Image of Eastern European Dissidents in British Political Drama -- “The Best Town by a Dam-Site:” Celebrating Memory in a Midwestern Small Town -- Performativity Revisited: J. L. Austin and his Legacy -- Memoirs of the Beat Generation Women as an Antidote to Nostalgia for the Fifties -- Wartburg 312/1 in Ida as a Symbolic Part of Coming to Terms with the Past in Cinematic Discourse -- Reimagining the Sixties. Psychedelic Experience in Stoner Rock The book analyses a variety of topics and current issues in linguistics and literary studies, focusing especially on such aspects as memory, identity and cognition. Firstly, it discusses the notion of memory and the idea of reimagining, as well as coming to terms with the past. Secondly, it studies the relationship between perception, cognition and language use. It then investigates a variety of practices of language users, language learners and translators, such as the use of borrowings from hip-hop and slang. The book is intended for researchers in the fields of linguistics and literary studies, lecturers teaching undergraduate and master’s students on courses in language and literature

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Mianowski, Jacek (HerausgeberIn); Borodo, Michał (HerausgeberIn); Schreiber, Paweł (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030125905
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Issues in Literature and Culture
    Springer eBook Collection
    Array
    Schlagworte: Language and languages; Literary Theory; Literature-Philosophy; Popular Culture; Cognitive grammar; Performing arts; Motion pictures; Language and education.
    Umfang: 1 Online-Ressource (XI, 235 p. 25 illus., 6 illus. in color)
  10. The Cinema of Marguerite Duras
    Multisensoriality and Female Subjectivity
    Autor*in: Royer, Michelle
    Erschienen: [2022]; ©2019
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    Examines how the films of Marguerite Duras create a multisensorial experience for spectatorsThe writer Marguerite Duras was a key figure in post-war French cinema, pioneering innovations such as the disjunction of film and image, and the primacy... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Examines how the films of Marguerite Duras create a multisensorial experience for spectatorsThe writer Marguerite Duras was a key figure in post-war French cinema, pioneering innovations such as the disjunction of film and image, and the primacy given to voices, silence and music. Her multisensorial approach opened up new spaces for the female experience to be expressed. Although she worked with some of the best French visual technicians and musicians of her time, critiques have often neglected the visual and sonic aesthetics of her films, and their effects on spectators. Drawing on theories of embodiment and spectatorship, this book analyses the tactility and multisensoriality of Duras’ films, and how they relate to her female-centred perspective.Key featuresExamines how the director's filmic innovations create a sensorial space for the female experience to be expressedBuilds on recent work on film as a multisensory mediumCovers Duras's entire film production, including short films and early adaptations

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781474427869
    Schriftenreihe: Array
    Schlagworte: Motion pictures; Women motion picture producers and directors; Film, Media & Cultural Studies; PERFORMING ARTS / Film & Video / Direction & Production
    Umfang: 1 Online-Ressource (144 p.), 12 colour illustrations
  11. Bernard Shaw and the Censors
    Fights and Failures, Stage and Screen
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  palgrave macmillan, Springer International Publishing AG, Cham

    Intro -- Preface -- Acknowledgments -- Note on Shaw -- Praise for Bernard Shaw and the Censors -- Contents -- Abbreviations -- Chapter 1: Who Is the Censor? -- Brief Survey of Censorship -- The Licensing Act of 1737 -- After 1737 -- The Police and... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Intro -- Preface -- Acknowledgments -- Note on Shaw -- Praise for Bernard Shaw and the Censors -- Contents -- Abbreviations -- Chapter 1: Who Is the Censor? -- Brief Survey of Censorship -- The Licensing Act of 1737 -- After 1737 -- The Police and Censorship -- 1832 to 1892 -- Chapter 2: The Critic and Emerging Playwright Versus British and American Censors -- One Critic, Two Censors -- A Doll's House and the Campaign for Ghosts -- The Campaign for Mrs Warren's Profession in England -- The Campaign for Mrs Warren's Profession in America -- After New York -- Chapter 3: Shaw's Campaign Against the Censors: Press, Public Opinion, and Parliament -- 1907 -- Evasions: The Minstrel Show and Ireland -- The 1909 Joint Select Committee of Parliament -- Major Witnesses in Favor of the Censorship -- Major Witnesses Opposed to the Censorship -- Other Witnesses in Favor of the Censorship -- Other Witnesses Opposed to the Censorship -- The Outcome -- From the Eve of World War I to Shaw's Death in 1950 -- Chapter 4: Shaw and Movie Censorship in Britain and the United States -- The Loophole in the Cinematograph Act -- The British Board of Film Censors -- Sex -- Propaganda -- The United States -- The Aborted Film of Saint Joan -- The English Film of Pygmalion -- The English Film of Major Barbara -- The English Film of Cæsar and Cleopatra -- Censorship of Shaw's Films, Cleric and Laic -- Chapter 5: The Erosion of Stage and Screen Censorship -- Stage Censorship -- Screen Censorship -- Brave New Millennium -- Index.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030521868
    Schriftenreihe: Bernard Shaw and His Contemporaries
    Schlagworte: Shaw, Bernard,-1856-1950-Criticism and interpretation..; Motion pictures-Censorship-History-20th century..; Theater-Censorship-Great Britain-History-20th century; Motion pictures; Theater; Electronic books
    Weitere Schlagworte: Shaw, Bernard (1856-1950)
    Umfang: 1 Online-Ressource (xxiv, 261 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  12. The language and style of film criticism
    Beteiligt: Clayton, Alex (MitwirkendeR); Klevan, Andrew (MitwirkendeR)
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Routledge,, Abingdon, Oxon

    1. Coming to terms / Alex Clayton -- 2. Questioning style / Robert Sinnerbrink -- 3. Incursions / Adrian Martin -- 4. Description / Andrew Klevan -- 5. Writing about performance : the film critic as actor / George Toles -- 6. Silence and stasis /... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    1. Coming to terms / Alex Clayton -- 2. Questioning style / Robert Sinnerbrink -- 3. Incursions / Adrian Martin -- 4. Description / Andrew Klevan -- 5. Writing about performance : the film critic as actor / George Toles -- 6. Silence and stasis / William Rothman -- 7. Four against the house / Richard Combs -- 8. Being seized / Charles Warren -- 9. Memories that don't seem mine / Lesley Stern -- 10. La camera-stylo : notes on video criticism and cinephilia / Christian Keathley.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Clayton, Alex (MitwirkendeR); Klevan, Andrew (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780203817315; 9781136728242; 9781136728280; 9781136728297
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Film criticism; Motion pictures
    Umfang: 1 online resource (xii, 195 pages)
  13. The Solaris effect
    art & artifice in contemporary American film
    Autor*in: Dillon, Steven
    Erschienen: 2006
    Verlag:  University of Texas Press, Austin

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  14. British queer cinema
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0415307783; 0415307791
    RVK Klassifikation: AP 44930 ; AP 47950
    Schriftenreihe: British popular cinema
    Schlagworte: Film; Homosexuality in motion pictures; Gays in motion pictures; Motion pictures; Homosexualität <Motiv>; Film; Homosexualität
    Umfang: xi, 248 S., zahlr. Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  15. La RDA et la société postsocialiste dans le cinéma allemand après 1989
    Beteiligt: Camarade, Hélène (HerausgeberIn); Guilhamon, Elizabeth (HerausgeberIn); Steinle, Matthias (HerausgeberIn); Yèche, Hélène (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Presses universitaires du Septentrion, Villeneuve d'Ascq

    Près de trente ans après sa disparition, la RDA est toujours présente au cinéma et à la télévision, notamment grâce à Good Bye, Lenin ! et La Vie des autres qui ont profondément marqué l'image que l'on se fait de la chute du mur de Berlin et de... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Près de trente ans après sa disparition, la RDA est toujours présente au cinéma et à la télévision, notamment grâce à Good Bye, Lenin ! et La Vie des autres qui ont profondément marqué l'image que l'on se fait de la chute du mur de Berlin et de l'Allemagne communiste. Et pourtant ces succès internationaux n'ont jamais fait l'unanimité auprès de la population de l'ex-RDA. Comment alors expliquer qu'ils aient cristallisé la mémoire filmique et conduit à occulter une production tout aussi importante que variée ? Que nous disent aujourd'hui ces fictions, documentaires ou séries à propos des débats identitaires et mémoriels qui animent l'Allemagne depuis l'unification ? Comment certains films échappent-ils aux images figées et quasi iconiques de la RDA et de la société postsocialiste ? Cet ouvrage, qui propose une approche franco-allemande et donne la parole à des chercheurs et des professionnels, dresse le premier bilan en langue française sur la nature et l'évolution de cette production

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Camarade, Hélène (HerausgeberIn); Guilhamon, Elizabeth (HerausgeberIn); Steinle, Matthias (HerausgeberIn); Yèche, Hélène (HerausgeberIn)
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 2757420232; 9782757420232
    RVK Klassifikation: AP 44910
    Schriftenreihe: Array ; 1796
    Collection Mondes germaniques
    Schlagworte: Germany (East); Motion pictures; Post-communism
    Umfang: 358 Seiten, 24 cm
  16. Doctor Strange and philosophy
    the other book of forbidden knowledge
    Beteiligt: White, Mark D. (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  John Wiley & Sons, Inc, Hoboken, NJ

    Intro; Title Page; Copyright Page; Contents; Contributors: The Philosophers Supreme; Acknowledgments: By the Glorious Grandiloquence of Gratitude! ; Introduction: Opening the Book of the Vishanti ; Part I "You're Just Another Tiny, Momentary Speck... mehr

    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Intro; Title Page; Copyright Page; Contents; Contributors: The Philosophers Supreme; Acknowledgments: By the Glorious Grandiloquence of Gratitude! ; Introduction: Opening the Book of the Vishanti ; Part I "You're Just Another Tiny, Momentary Speck within an Indifferent Universe" ; Chapter 1 Bargaining with Eternity and Numbering One's Days: Medicine, Nietzsche, and Doctor Strange; Heading East ; "Matter and Nothing More"; Looking Beyond Death; "The World Is Not What It Ought to Be"; Whither the Hinterworlds?; "Pain Is an Old Friend"; A Strange Realization; Notes; Chapter 2 Death Gives Meaning to Life: Martin Heidegger Meets Stephen StrangeThe Brilliant Doctor Strange; The Accident and Kamar-Taj; Tiny Momentary Specks within an Indifferent Universe; Dark Powers; Death Gives Meaning to Life; Notes; Chapter 3 "Time Will Tell How Much I Love You": A Nietzschean Übermensch's Issues with Love and Friendship; Doctor Übermensch; Problems with Love; Noble Virtues; Narcissism; What Doesn't Kill Me Makes Me Strange; A Shared Higher Thirst; Notes; Chapter 4 Existentialism, Nihilism, and the Meaning of Life for Doctor Strange; A Strange Beginning; Bad Faith and a Paradox Scientific Nihilism and Existential Anxiety; The First Existential Step Is the Hardest; Strange versus Kaecilius; Strange's Hesitation; The Final Turning Point; The Existential Redefinition of Doctor Strange; Notes; Part II "Forget Everything That You Think You Know"; Chapter 5 "Through an Orb Darkly": Doctor Strange and the Journey to Knowledge; How Do You Know?; Seeing Is Not Believing; Enter the Rationalists; Descartes to the Rescue; Cogito, Ergo Strange; Defeating Descartes' Evil Demon; By the Eye of Agamotto!; Out of the Orb; Notes; Chapter 6 Forbidden Knowledge and Strange Virtues: It's Not What You Know, It's How You Know It "This Doesn't Make Any Sense ... "; Strange Epistemological Virtues?; "Finally, I Found My Teacher"; Is Strange Epistemically Virtuous?; A Strange Ending; Notes; Chapter 7 Doctor Strange, Socratic Hero?; Intellectual Humility-Who Has It?; Wisdom and the Wizard; Doctor, Examine Thyself!; A Sorcerer Supreme Stands Up for Others; To Dare Danger; The Sorcerer Socratic; Notes; Chapter 8 Are We All "Looking at the World Through a Keyhole"?: Knowledge, Ignorance, and Bias; Believing in One's Knowledge and Knowing One's Ignorance"We're Not Savages"; Looking at the World Through a Keyhole ... or a Colored Glass; Whitewashing the Ancient One; Stereotypes, Supervillains, and Fortune Cookies; Strange Transformations; We Can All Be Socratics Supreme; Notes; Chapter 9 Stephen Strange vs. Ayn Rand: A Doesn't Always Equal A; Stop! Tampering with Continuum Probabilities Is Forbidden!; There Is No Other Way; Do Two Wongs Make a Right?; What if I Told You That Reality Is One of Many?; Sorcerers' Greatest Weapons; They Really Should Put the Warnings Before the Spell

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: White, Mark D. (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781119437901; 1119437903; 9781119437918; 1119437911
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: The Blackwell philosophy and pop culture series
    Schlagworte: Motion pictures; Motion pictures; Motion pictures; PERFORMING ARTS ; Reference; Motion pictures ; Philosophy
    Umfang: Online Ressource
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - Online resource; title from digital cover (viewed on June 07, 2018)

  17. Shakespeare’s Fans
    Adapting the Bard in the Age of Media Fandom
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Imprint: Palgrave Macmillan

    Introduction: Scholars and Students as Fans -- Chapter 1: Fans of Shakespeare, Fans in Shakespeare -- Chapter 2: Shakespeare, Legitimacy, and the Gift Economy -- Chapter 3: Shakespeare and Fan Fiction -- Chapter 4: Parody and Anti-Fandom: Shakespeare... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction: Scholars and Students as Fans -- Chapter 1: Fans of Shakespeare, Fans in Shakespeare -- Chapter 2: Shakespeare, Legitimacy, and the Gift Economy -- Chapter 3: Shakespeare and Fan Fiction -- Chapter 4: Parody and Anti-Fandom: Shakespeare Meets Star Wars (and Other Fan Communities) -- Conclusion. This book examines Shakespearean adaptations through the critical lens of fan studies and asks what it means to be a fan of Shakespeare in the context of contemporary media fandom. Although Shakespeare studies and fan studies have remained largely separate from one another for the past thirty years, this book establishes a sustained dialogue between the two fields. In the process, it reveals and seeks to overcome the problematic assumptions about the history of fan cultures, Shakespeare’s place in that history, and how fan works are defined. While fandom is normally perceived as a recent phenomenon focused primarily on science fiction and fantasy, this book traces fans’ practices back to the eighteenth century, particularly David Garrick’s Shakespeare Jubilee in 1769. Shakespeare’s Fans connects historical and scholarly debates over who owns Shakespeare and what constitutes an appropriate adaptation of his work to online fan fiction and commercially available fan works.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030337261
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2020.
    Schriftenreihe: Palgrave Studies in Adaptation and Visual Culture
    Springer eBook Collection
    Schlagworte: Motion pictures; Literature, Modern; Shakespeare, William, 1564-1616
    Umfang: 1 Online-Ressource(VII, 184 p.)
  18. Die USA und ihre Bösen
    Feindbilder im amerikanischen Spielfilm 1980-2005
    Autor*in: Butter, Stefan
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Frontmatter -- Inhalt -- Vorwort -- Einleitung -- Teil I: Vom ›Reich des Bösen‹ zum Reich des Chaos -- 1 Die letzte Hochphase des Kalten Krieges -- 2 Aus Feinden werden Freunde -- 3 »Russia – what a fucking mess!«: Das Bild Russlands nach dem Ende... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Frontmatter -- Inhalt -- Vorwort -- Einleitung -- Teil I: Vom ›Reich des Bösen‹ zum Reich des Chaos -- 1 Die letzte Hochphase des Kalten Krieges -- 2 Aus Feinden werden Freunde -- 3 »Russia – what a fucking mess!«: Das Bild Russlands nach dem Ende des Ost-West-Konflikts -- Teil II: Eine Welt von Feinden -- 1 Kalter-Krieg-Nostalgie -- 2 Nazis überall -- 3 Die ›gelbe Gefahr‹ -- 4 Der ›Krieg gegen die Drogen‹ -- Teil III: Der ›Krieg gegen den Terror‹ -- 1 Terrorismus als Bedrohung der USA -- 2 Die Rolle der ›Schurkenstaaten‹ -- 3 Die islamische Welt -- 3.1 »What is it with these Arabs anyway?«: Alte Feinde und neue Sorgen -- 3.2 »World War IV«: Der Islam als zentrale Bedrohung nach dem Kalten Krieg -- 3.3 »The sword of Allah«: Totalitarismus und irrationale Gewalt im Feindbild Islam -- 3.4 »God help her!«: Juden, Christen und Frauen als Opfer von Muslimen -- 3.5 »Waste the motherfuckers!«: savage war und die Rechtfertigung von Verbrechen -- Zusammenfassung und Ausblick -- Verzeichnisse -- Personen- und Filmregister Spielfilme sind nicht nur ein populäres Unterhaltungsmedium, sie transportieren auch Konzepte und Werte der Gesellschaften, in denen sie produziert werden. Dazu gehören nicht zuletzt Vorstellungen vom »Bösen« - Feindbilder, ohne die keine Kultur auskommt. Die Geschichtswissenschaft hat dem bislang nur wenig Aufmerksamkeit geschenkt. In der ersten umfassenden Studie zu diesem Thema untersucht Stefan Butter den Feindbildwandel in den USA in jenen Jahrzehnten, in denen der Kalte Krieg zu Ende ging und der »Krieg gegen den Terror« begann und damit entscheidende Weichen für die Welt gestellt wurden, in der wir heute leben

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783839449769
    Weitere Identifier:
    hdl: 10.14361/9783839449769
    RVK Klassifikation: AP 50300
    Schriftenreihe: Histoire ; 163
    Schlagworte: Enemies in motion pictures; Good and evil in motion pictures; Motion pictures; HISTORY / United States / General
    Umfang: 1 Online-Ressource (830 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Eberhard Karls Universität Tübingen, 2018/2019

  19. Postmodern crises
    from Lolita to Pussy Riot
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Academic Studies Press, Brighton, MA

    Frontmatter -- Contents -- Preface -- LITERATURE -- The War of Discourses: Lolita and the Failure of a Transcendental Project -- The Poetics of the ITR Discourse: In the 1960s and Today -- The Progressor between the Imperial and the Colonial --... mehr

    Zugang:
    Verlag (Array)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Frontmatter -- Contents -- Preface -- LITERATURE -- The War of Discourses: Lolita and the Failure of a Transcendental Project -- The Poetics of the ITR Discourse: In the 1960s and Today -- The Progressor between the Imperial and the Colonial -- Cycles and Continuities in Contemporary Russian Literature -- Flеshing/Flashing the Discourse: Sorokin’s Master Trope -- Pussy Riot as the Trickstar -- The Formal Is Political -- FILM -- Post-Soc: Transformations of Socialist Realism in the Popular Culture of the Late 1990s–Early 2000s -- War as the Family Value: My Stepbrother Frankenstein / Todorovsky, Valery -- A Road of Violence: My Joy / Loznitsa, Sergei -- In Denial: The Geographer Drank His Globe Away / Veledinsky, Aleksandr -- Lost in Translation: Short Stories by Mikhail Segal -- Works Cited -- Index Postmodern Crises collects previously published and yet unpublished Mark Lipovetsky’s articles on Russian literature and film. Written in different years, they focus on cultural and aesthetic crises that, taken together, constitute the postmodern condition of Russian culture. The reader will find here articles about classic subversive texts (such as Nabokov’s Lolita), performances (Pussy Riot), and recent, but also subversive, films. Other articles discuss such authors as Vladimir Sorokin, such sociocultural discourses as the discourse of scientific intelligentsia; post-Soviet adaptations of Socialist Realism, and contemporary trends of “complex” literature, as well as literary characters turned into cultural tropes (the Strugatsky’s progressors). The book will be interesting for teachers and scholars of contemporary Russian literature and culture; it can be used both in undergraduate and graduate courses

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781618115591
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: KH 1040 ; KK 1020
    Schriftenreihe: Ars Rossica
    Schlagworte: Motion pictures; Postmodernism (Literature); Postmodernism; Russian literature; Russian literature; Postmodernism; Postmodernism (Literature); Motion pictures; Russian literature; Russian literature; LITERARY CRITICISM / Russian & Former Soviet Union
    Umfang: 1 Online-Ressource (273 Seiten), Illustrationen
  20. East German film and the Holocaust
    Erschienen: 2021; ©2021
    Verlag:  Berghahn, New York

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781789207484
    RVK Klassifikation: AP 44918
    Schriftenreihe: Film Europa: German Cinema in an International Context ; volume 22
    Film Europa ; Volume 22
    Schlagworte: Motion pictures; Holocaust, Jewish (1939-1945), in motion pictures; Electronic books
    Umfang: xiii, 245 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  21. Picturing home
    domestic life and modernity in 1940s British film
    Autor*in: Price, Hollie
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Manchester University Press, Manchester

    Picturing home examines the depiction of domestic life in British feature films made and released in the 1940s. It explores how pictorial representations of home onscreen in this period re-imagined modes of address that had been used during the... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Picturing home examines the depiction of domestic life in British feature films made and released in the 1940s. It explores how pictorial representations of home onscreen in this period re-imagined modes of address that had been used during the interwar years to promote ideas about domestic modernity. Picturing home provides a close analysis of domestic life as constructed in eight films, contextualising them in relation to a broader, offscreen culture surrounding the suburban home, including magazines, advertisements, furniture catalogues and displays at the Daily Mail Ideal Home Exhibition. In doing so, it offers a new reading of British 1940s films, which demonstrates how they trod a delicate path balancing prewar and postwar, traditional and modern, private and public concerns--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781526138200; 1526138204
    Schriftenreihe: Studies in popular culture
    Schlagworte: Home in motion pictures; Motion pictures; Civilization, Modern, in motion pictures; Home in motion pictures; Motion pictures; History
    Umfang: xiv, 242 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 224-238

  22. Shadows on the screen
    Tanizaki Junʾichirô on cinema and "oriental" aesthetics
    Autor*in: LaMarre, Thomas
    Erschienen: 2005
    Verlag:  Center for Japanese Studies, University of Michigan, Ann Arbor, Mich.

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Tanizaki, Jun'ichirō (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781929280339; 1929280327; 1929280335
    Weitere Identifier:
    2005047043
    RVK Klassifikation: AP 59463 ; EI 5923
    Schriftenreihe: Michigan monograph series in Japanese studies ; 53
    Schlagworte: Motion pictures; Aesthetics, Japanese; Massenmedien; Filmwissenschaft
    Weitere Schlagworte: Tanizaki, Junʼichirō (1886-1965)
    Umfang: XIV, 408 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 381-399) and index

  23. Comparative cinema
    late and last things in literature and film
    Autor*in: Coates, Paul
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham, Switzerland

    This book comprises what may be called exercises in comparative cinema. Its focus on endings, near-endings and late style is connected with the authors argument that comparative criticism itself may constitute an endgame of criticism, arising at the... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book comprises what may be called exercises in comparative cinema. Its focus on endings, near-endings and late style is connected with the authors argument that comparative criticism itself may constitute an endgame of criticism, arising at the moment at which societies or individuals relinquish primary adherence to one tradition or medium. The comparisons embrace different works and artistic media and primarily concern works of literature and film, though they also consider issues raised by the interrelationship of language and moving and still images, as well as inter- and intra-textuality. The works probed most fully are ones by Theo Angelopoulos, Ingmar Bergman, Harun Farocki, Theodor Fontane, Henry James, Krzysztof Kieslowski, Chang-dong Lee, Roman Polanski, Thomas Pynchon, and Paul Schrader, while the key recurrent motifs are those of dusk, the horizon, the labyrinth, and the ruin

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783030690434; 3030690431; 9783030690465
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Motion pictures; Literature, Modern; Literature, Modern; Motion pictures; Criticism, interpretation, etc; History
    Umfang: xiv, 243 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  24. Affirmative aesthetics and wilful women
    gender, space and mobility in contemporary cinema
    Autor*in: Ceuterick, Maud
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham

    1. Introduction: Affirmative ethics, wilfulness, and affects as forms -- 2. Urban wanderer and wilful performances: Head-on (Gegen die wand) -- 3. Housing wilfulness: Wadjda -- 4. Lived body, affects and cars: Friday night (Vendredi soir) -- 5.... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    1. Introduction: Affirmative ethics, wilfulness, and affects as forms -- 2. Urban wanderer and wilful performances: Head-on (Gegen die wand) -- 3. Housing wilfulness: Wadjda -- 4. Lived body, affects and cars: Friday night (Vendredi soir) -- 5. Conclusion: Affirmative aesthetics. While the idea of women who stay at home and men who dominate the streets may seem outdated, binary considerations of gender, space, and power still proliferate in contemporary cinema. This open access book adopts a fluid approach to space designed to accommodate wilful, affirmative, and imaginative perspectives of gender on screen. Through close analysis, or micro-analysis, of Messidor (Alain Tanner, 1979), Vendredi Soir (Claire Denis, 2002), Wadjda (Haifaa Al-Mansour, 2012), and Head-On (Fatih Akin, 2004), this book looks for light, textures, rhythms, movement, and sound that give shape to affirmative forms, forms that contribute to rewriting bodies and spaces--such as cars, homes, and city streets--that reject traditional gender and power structures. Wilful women drive this book forward, through movement and pauses, imagination and desire, persistence and dissimulation, eroticism, performance and abjection

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783030370381; 3030370380
    Schlagworte: Sex role in motion pictures; Women in motion pictures; Human body in motion pictures; Space in motion pictures; Feminist film criticism; Motion pictures; Feminist film criticism; Human body in motion pictures; Motion pictures ; Aesthetics; Sex role in motion pictures; Space in motion pictures; Women in motion pictures
    Umfang: xvi, 186 pages, illustrations (black and white), 21 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  25. The language and imagery of coma and brain injury
    representations in literature, film and media
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London

    Introduction -- 1. Contextualising coma: a medical and cultural history -- 2. Coma, memory and the exilic self -- 3. Coma and the Katabatic archetype -- 4. Selfhood and the post-coma condition -- 5. Coma, brain injury and lived experience -- 6. Coma... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction -- 1. Contextualising coma: a medical and cultural history -- 2. Coma, memory and the exilic self -- 3. Coma and the Katabatic archetype -- 4. Selfhood and the post-coma condition -- 5. Coma, brain injury and lived experience -- 6. Coma as metaphor. "What occurs within coma? What does the coma patient experience? How does the patient perceive the world outside of coma, if at all? The simple answer to these questions is that we don't know. Yet the sheer volume of literary and media texts would have us believe that we do. This book examines representations of coma and brain injury across a range of texts, exploring common tropes and linguistic devices used to portray this medical condition and which help shape universal mythologies of coma. It looks at how these texts represent, or fail to represent, long-term brain injury, drawing on narratives of coma survivors that have been produced and curated through writing groups that the author has run over the last 7 years. Discussing a diverse range of cultural works, including novels by Irvine Welsh, Stephen King, Tom McCarthy and Douglas Coupland, as well as film and media texts such as The Sopranos, Kill Bill, Coma and The Walking Dead, this study provides an explanation for our fascination with coma. With a proliferation of overly positive stories of survival in the media and in literature, this book explores the potential impact these have upon our own understanding of coma and its victims."--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781350077829; 9781350077812; 9781350238152; 9781350077799
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 5197 ; AP 50300
    Schlagworte: Magic realism (Literature); Coma; Brain; Literature; Motion pictures; Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (216 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes index