Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 8 von 8.

  1. Der weiße Mann
    Ein Anti-Manifest
    Autor*in: Di Blasi, Luca
    Erschienen: 2013; ©2013.
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Der Dominanzverlust weißer Männer, so begrüßenswert er ist, birgt Sprengstoff. Dazu gehört die Versuchung, Dezentrierung mit Marginalisierung und Privilegienabbau mit Diskriminierung zu verwechseln und sich am Ende als »Opfer der Opfer« zu... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Der Dominanzverlust weißer Männer, so begrüßenswert er ist, birgt Sprengstoff. Dazu gehört die Versuchung, Dezentrierung mit Marginalisierung und Privilegienabbau mit Diskriminierung zu verwechseln und sich am Ende als »Opfer der Opfer« zu bemitleiden. Die Attentate von Anders Breivik haben Gefahren einer sich bedroht fühlenden Männlichkeit sichtbar gemacht. Die Selbstreflexion weißer Männer ist seither überfällig. Sie ist aber auch heikel. Als Privilegierte können sie sich nicht in gleicher Weise thematisieren wie jene, die sich an die Ränder einer von ihnen beherrschten Welt verwiesen sehen. Die Freilegung des Dilemmas, in dem sich weiße Männer heute befinden, eröffnet einen Ausweg jenseits von Selbstmitleid und Selbstüberhebung. Review text: »Der Autor warnt vor der Versuchung weißer Männer, Privilegienabbau mit Diskriminierung zu verwechseln und sich selbst als Opfer zu stilisieren.« Nina May, Märkische Allgemeine Zeitung, 02./03.11.2013/www.lvz-online.de, 01.11.2013/www.haz.de, 01.11.2013 The decline in white male dominance, as desirable as it may be, holds explosive potential. This includes the temptation to confuse decentralization with marginalization and privilege reduction with discrimination, and ultimately to pity oneself as a >>victim of victims<<. The attacks of Anders Breivik have exposed the dangers of a masculinity that feels threatened. The self-reflexion of white men is overdue ever since. But it is also a delicate matter. As the privileged ones, they cannot address issues in the same way as those who find themselves pushed to the edges of the world they dominate. Exposing the dilemma in which white men are caught today opens an exit route beyond self pity and hubris.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839425251
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 5410 ; LB 31960 ; LB 44000 ; LB 31950 ; MS 3100 ; MD 6200
    Schriftenreihe: X-Texte zu Kultur und Gesellschaft
    Schlagworte: Men, White; SOCIAL SCIENCE / Gender Studies; Gender Studies, Postcolonialism, Philosophy, Gender, Cultural Theory, Cultural Studies
    Umfang: Online-Ressource (112 S.)
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Online-Ausg. 2013.

    Cover Der weiße MannEin Anti-Manifest; Inhalt; Einleitung; 1. Schnittmengen; 2. Die weißen Heten; 3. Aufbruch nach Pandora; 4. Der Mann ohne Eigenschaften; 5. This eye fucks the world; 6. Ressentiment von oben; 7. White Trash; 8. Islamophobe Allianzen; 9. A strong horse and a weak horse; 10. Das Problem der Ausnahme; 11. Die Letzte der Minderheiten; 12. Transpartikularismus; 13. Versöhnende Spaltung; Postskriptum; Bibliographie; Danksagung; Zum Autor

  2. Paul Marchand, F.M.C.
    Erschienen: [1999]
    Verlag:  Princeton University Press, Princeton, N.J.

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781400864959
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Englische Literatur Amerikas; Inheritance and succession / Fiction; Passing (Identity) / Fiction; Race relations / Fiction; Intermarriage / Fiction; Men, White / Fiction; FICTION / General; Inheritance and succession; Intermarriage; Men, White; Race relations
    Umfang: 1 Online-Ressource (223p.)
    Bemerkung(en):

    Evoking the atmosphere of early-nineteenth-century New Orleans and the deadly aftermath of the San Domingo slave revolution, this historical novel begins as its protagonist puzzles over the seemingly prophetic dream of an aged black praline seller in the famous Place d'Armes. Paul Marchand, a free man of color living in New Orleans in the 1820s, is despised by white society for being a quadroon, yet he is a proud, wealthy, well-educated man. In this city where great wealth and great poverty exist side by side, the richest Creole in town lies dying. The family of the aged Pierre Beaurepas eagerly, indeed greedily, awaits disposition of his wealth. As the bombshell of Beaurepas's will explodes, an old woman's dream takes on new meaning, and Marchand is drawn ever more closely into contact with a violently racist family.

    Bringing to life the entwined racial cultures of New Orleans society, Charles Chesnutt not only writes an exciting tale of adventure and mystery but also makes a provocative comment on the nature of racial identity, self-worth, and family loyalty.Although he was the first African-American writer of fiction to gain acceptance by America's white literary establishment, Charles W. Chesnutt (1858-1932) has been eclipsed in popularity by other writers who later rose to prominence during the Harlem Renaissance. Recently, this pathbreaking American writer has been receiving an increasing amount of attention. Two of his novels, Paul Marchand, F.M.C. (completed in 1921) and The Quarry (completed in 1928), were considered too incendiary to be published during Chesnutt's lifetime. Their publication now provides us not only the opportunity to read these two books previously missing from Chesnutt's oeuvre but also the chance to appreciate better the intellectual progress of this literary pioneer.

    Chesnutt was the author of many other works, including The Conjure Woman & Other Conjure Tales, The House Behind the Cedars, The Marrow Tradition, and Mandy Oxendine. Princeton University Press recently published To Be an Author: Letters of Charles W. Chesnutt, 1889-1905 (edited by Joseph R. McElrath, Jr., and Robert C. Leitz, III).Originally published in 1999.The Princeton Legacy Library uses the latest print-on-demand technology to again make available previously out-of-print books from the distinguished backlist of Princeton University Press. These paperback editions preserve the original texts of these important books while presenting them in durable paperback editions. The goal of the Princeton Legacy Library is to vastly increase access to the rich scholarly heritage found in the thousands of books published by Princeton University Press since its founding in 1905

  3. Beetlecreek
    Autor*in: Demby, William
    Erschienen: ©1998
    Verlag:  University Press of Mississippi, Jackson, Miss.

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 058522711X; 9780585227115; 9781617030864; 1617030864; 1578061067
    Schlagworte: Psychological fiction; FICTION / General; African American teenage boys; City and town life; Male friendship; Men, White; Race relations; African American teenage boys; City and town life; Male friendship; Race relations; Men, White; Psychological fiction
    Umfang: 1 Online-Ressource (236 pages)
    Bemerkung(en):

    "Banner Books."

    Includes bibliographical references (page 236)

    After several years of silence and seclusion in Beetlecreek's black quarter, a carnival worker named Bill Trapp befriends Johnny Johnson, a Pittsburgh teenager living with relatives in Beetlecreek. Bill is white. Johnny is black. Both are searching for acceptance, something that will give meaning to their lives. Bill tries to find it through good will in the community. Johnny finds it in the Nightriders, a local gang. David Diggs, the boy's dispirited uncle, aspires to be an artist but has to settle for sign painting. David and Johnny's new friendship with Bill kindles hope that their lives will get better. David's marriage has failed; his wife's shallow faith serves as her outlet from racial and financial oppression. David's unhappy routine is broken by Edith Johnson's return to Beetlecreek, but this relationship will be no better than his loveless marriage. Bill's attempts to unify black and white children with a community picnic is a disaster.

    A rumor scapegoats him as a child molester, and Beetlecreek is titillated by the imagined crimes. This novel portraying race relations in a remote West Virginia town has been termed an existential classic. It would be hard, said The New Yorker, to give Mr. Demby too much praise for the skill with which he has maneuvered the relationships in this book. During the 1960s Arna Bontemps wrote, "Demby's troubled townsfolk of the West Virginia mining region foreshadow present dilemmas. The pressing and resisting social forces in this season of our discontent and the fatal paralysis of those of us unable or unwilling to act are clearly anticipated with the dependable second sight of a true artist." First published in 1950, Beetlecreek stands as a moving condemnation of provincialism and fundamentalism.

    Both a critique of racial hypocrisy and a new direction for the African-American novel, it occupies fresh territory that is neither the ghetto realism of Richard Wright nor the ironic modernism of Ralph Ellison. Even after fifty years, more or less, William Demby said in 1998, "It still seems to me that Beetlecreek is about the absence of symmetry in human affairs, the imperfectibility of justice the tragic inevitability of mankind's inhumanity to mankind." William Demby is the author of The Catacombs and Love Story: Black. He lives in Sag Harbor, N.Y. James C. Hall, a professor of African-American Studies and English at the University of Illinois, Chicago, is the author of the forthcoming book, Mercy, Mercy, Me: African-American Culture and the American Sixties, and editor of Langston Hughes: A Collection of Poems

  4. Paul Marchand, F.M.C.
    = Paul Marchand, FMC
    Erschienen: [1999]; © 1999
    Verlag:  Princeton University Press, Princeton, New Jersey

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: McWilliams, Dean (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781400864959; 140086495X; 0691059934; 0691059942; 9780691059938; 9780691059945; 0691602298; 9780691602295
    Schlagworte: FICTION / General; Inheritance and succession; Intermarriage; Men, White; Passing (Identity); Race relations; Array
    Umfang: 1 online resource (213 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on print version record

  5. Hard hats, rednecks, and macho men
    class in 1970s American cinema
    Autor*in: Nystrom, Derek
    Erschienen: ©2009
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0199714320; 9780199714322
    RVK Klassifikation: AP 59783
    Schlagworte: PERFORMING ARTS / Film & Video / Reference; Masculinity; Men, White; Motion pictures; Rednecks; Working class; Film; Geschichte; Working class in motion pictures; Rednecks in motion pictures; Men, White, in motion pictures; Masculinity in motion pictures; Motion pictures; Soziale Klasse <Motiv>; Männlichkeit <Motiv>; Film
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 251 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Introduction: Making Class Visible in Film and Cultural Studies; PART I: HARD HATS AND MOVIE BRATS; 1 Class and the Youth-Cult Cycle; PART II: REDNECKS AND GOOD OLE BOYS: THE RISE OF THE SOUTHERN; 2 Deliverance, An Allegory of the Sunbelt; 3 Keep On Truckin': The Southern Cycle and the Invention of the Good Ole Boy; PART III: MACHO MEN AND THE NEW NIGHTLIFE FILM; 4 Saturday Night Fever and the Queering of the White, Working-Class Male Body; 5 Extra Masculinity: Looking for Mr. Goodbar and Cruising; Conclusion: Working-Class Solidarity and Its Others

    Everywhere you look in 1970s American cinema, you find white working-class men. They bring a violent conclusion to Easy Rider, murdering the film's representatives of countercultural alienation and disaffection. They lurk in the Georgia woods of Deliverance, attacking outsiders in a manner that evokes the South's recent history of racial violence and upheaval. They haunt the singles nightclubs of Looking for Mr. Goodbar, threatening the film's newly liberated heroine with patriarchal violence. They strut through the disco clubs of Saturday Night Fever, dancing to music whose roots in post-Ston

  6. Paul Marchand, F.M.C
    Beteiligt: McWilliams, Dean (Hrsg.)
    Erschienen: [1999]
    Verlag:  Princeton University Press, Princeton, New Jersey

    ""Cover""; ""Contents""; ""VII. Monsieur Renard""; ""VIII. The Will"" Evoking the atmosphere of early-nineteenth-century New Orleans and the deadly aftermath of the San Domingo slave revolution, this historical novel begins as its protagonist puzzles... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    ""Cover""; ""Contents""; ""VII. Monsieur Renard""; ""VIII. The Will"" Evoking the atmosphere of early-nineteenth-century New Orleans and the deadly aftermath of the San Domingo slave revolution, this historical novel begins as its protagonist puzzles over the seemingly prophetic dream of an aged black praline seller in the famous Place d'Armes. Paul Marchand, a free man of color living in New Orleans in the 1820s, is despised by white society for being a quadroon, yet he is a proud, wealthy, well-educated man. In this city where great wealth and great poverty exist side by side, the richest Creole in town lies dying. The family of the aged Pierre Beaurepas eage

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: McWilliams, Dean (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781400864959; 140086495X
    Schriftenreihe: Princeton legacy library
    Schlagworte: Inheritance and succession; Passing (Identity); Intermarriage; Race relations; Men, White; Inheritance and succession; Passing (Identity); Intermarriage; Race relations; Men, White; Intermarriage; Men, White; Passing (Identity); Inheritance and succession; Race relations; Intermarriage; Men, White; Passing (Identity); Race relations; FICTION ; General; Inheritance and succession; Fiction
    Umfang: Online Ressource (213 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references. - Description based on print version record

  7. Beetlecreek
    Autor*in: Demby, William
    Erschienen: c1998
    Verlag:  University Press of Mississippi, Jackson

    After several years of silence and seclusion in Beetlecreek's black quarter, a carnival worker named Bill Trapp befriends Johnny Johnson, a Pittsburgh teenager living with relatives in Beetlecreek. Bill is white. Johnny is black. Both are searching... mehr

    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    After several years of silence and seclusion in Beetlecreek's black quarter, a carnival worker named Bill Trapp befriends Johnny Johnson, a Pittsburgh teenager living with relatives in Beetlecreek. Bill is white. Johnny is black. Both are searching for acceptance, something that will give meaning to their lives. Bill tries to find it through good will in the community. Johnny finds it in the Nightriders, a local gang. David Diggs, the boy's dispirited uncle, aspires to be an artist but has to settle for sign painting. David and Johnny's new friendship with Bill kindles hope that their lives wi

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1578061067; 9781578061068
    Schlagworte: Male friendship; Race relations; City and town life; Men, White; African American teenage boys
    Umfang: Online-Ressource (236 p), 22 cm
    Bemerkung(en):

    "Banner Books

    Includes bibliographical references (p. 236)

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    Beetlecreek; PART ONE; CHAPTER ONE; CHAPTER TWO; CHAPTER THREE; PART TWO; CHAPTER ONE; CHAPTER TWO; CHAPTER THREE; CHAPTER FOUR; CHAPTER FIVE; PART THREE; CHAPTER ONE; CHAPTER TWO; CHAPTER THREE; CHAPTER FOUR; CHAPTER FIVE; CHAPTER SIX; CHAPTER SEVEN; CHAPTER EIGHT; CHAPTER NINE; PART FOUR; CHAPTER ONE; CHAPTER TWO; CHAPTER THREE; REFERENCES;

  8. Der weiße Mann
    Ein Anti-Manifest
    Autor*in: Di Blasi, Luca
    Erschienen: 2013; ©2013.
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Der Dominanzverlust weißer Männer, so begrüßenswert er ist, birgt Sprengstoff. Dazu gehört die Versuchung, Dezentrierung mit Marginalisierung und Privilegienabbau mit Diskriminierung zu verwechseln und sich am Ende als »Opfer der Opfer« zu... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Vechta
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Der Dominanzverlust weißer Männer, so begrüßenswert er ist, birgt Sprengstoff. Dazu gehört die Versuchung, Dezentrierung mit Marginalisierung und Privilegienabbau mit Diskriminierung zu verwechseln und sich am Ende als »Opfer der Opfer« zu bemitleiden. Die Attentate von Anders Breivik haben Gefahren einer sich bedroht fühlenden Männlichkeit sichtbar gemacht. Die Selbstreflexion weißer Männer ist seither überfällig. Sie ist aber auch heikel. Als Privilegierte können sie sich nicht in gleicher Weise thematisieren wie jene, die sich an die Ränder einer von ihnen beherrschten Welt verwiesen sehen. Die Freilegung des Dilemmas, in dem sich weiße Männer heute befinden, eröffnet einen Ausweg jenseits von Selbstmitleid und Selbstüberhebung. Review text: »Der Autor warnt vor der Versuchung weißer Männer, Privilegienabbau mit Diskriminierung zu verwechseln und sich selbst als Opfer zu stilisieren.« Nina May, Märkische Allgemeine Zeitung, 02./03.11.2013/www.lvz-online.de, 01.11.2013/www.haz.de, 01.11.2013 The decline in white male dominance, as desirable as it may be, holds explosive potential. This includes the temptation to confuse decentralization with marginalization and privilege reduction with discrimination, and ultimately to pity oneself as a >>victim of victims<<. The attacks of Anders Breivik have exposed the dangers of a masculinity that feels threatened. The self-reflexion of white men is overdue ever since. But it is also a delicate matter. As the privileged ones, they cannot address issues in the same way as those who find themselves pushed to the edges of the world they dominate. Exposing the dilemma in which white men are caught today opens an exit route beyond self pity and hubris.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839425251
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 5410 ; LB 31960 ; LB 44000 ; LB 31950 ; MS 3100 ; MD 6200
    Schriftenreihe: X-Texte zu Kultur und Gesellschaft
    Schlagworte: Men, White; SOCIAL SCIENCE / Gender Studies; Gender Studies, Postcolonialism, Philosophy, Gender, Cultural Theory, Cultural Studies
    Umfang: Online-Ressource (112 S.)
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Online-Ausg. 2013.

    Cover Der weiße MannEin Anti-Manifest; Inhalt; Einleitung; 1. Schnittmengen; 2. Die weißen Heten; 3. Aufbruch nach Pandora; 4. Der Mann ohne Eigenschaften; 5. This eye fucks the world; 6. Ressentiment von oben; 7. White Trash; 8. Islamophobe Allianzen; 9. A strong horse and a weak horse; 10. Das Problem der Ausnahme; 11. Die Letzte der Minderheiten; 12. Transpartikularismus; 13. Versöhnende Spaltung; Postskriptum; Bibliographie; Danksagung; Zum Autor