Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 7 von 7.

  1. Studio e lettura della Bibbia al tempo di Mario da Calascio (1550-1620) protagonista del secolo d'oro dell'esegesi biblica
    Erschienen: 2009

    Index theologicus der Universitätsbibliothek Tübingen
    keine Fernleihe
    FTHNT097631/59/BIG
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Italienisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: Studium Biblicum Franciscanum (Jerusalem); Liber annuus; Turnhout : Brepols, 1981; 59(2009), Seite 231-250

    Schlagworte: Mario; Hermeneutik; Bibel; ; Exegese; Geschichte; ; Exegese; Neuzeit;
    Weitere Schlagworte: Calasio, Mario di (1550-1620)
  2. The Art of Foreign Language Teaching
    Improvisation and Drama in Teacher Development and Language Learning
    Autor*in: Lutzker, Peter
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Narr Francke Attempto Verlag, Tübingen

    The first edition of this work became a standard reference work in the general context of humanistic approaches to foreign language teaching and learning. This new edition gives a brief overview of further developments in relevant fields and... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    The first edition of this work became a standard reference work in the general context of humanistic approaches to foreign language teaching and learning. This new edition gives a brief overview of further developments in relevant fields and discusses the importance of the concept of teaching as an art in light of the increasing standardization and digitalization of education. Reviews of the 1st edition I believe that the book will become a standard reference point for all those who, against the current tide of 'scientific', objectives-based, test-oriented, control-obsessed, sterile approaches to language teaching, continue to believe that language teaching is indeed an art, and a joyful art at that. Prof. Dr. Alan Maley in English Language Teaching Journal Peter Lutzker is a major educational thinker and has spent half an earthly span living towards this major book. (...) I have placed Peter's book on my shelves next to those of Rogers, Curran, Dufeu and Stevick. Mario Rinvolucri in Humanising Language Teaching

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  3. The Art of Foreign Language Teaching
    Improvisation and Drama in Teacher Development and Language Learning
    Autor*in: Lutzker, Peter
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Gunter Narr Verlag, Tübingen

    The first edition of this work became a standard reference work in the general context of humanistic approaches to foreign language teaching and learning. This new edition gives a brief overview of further developments in relevant fields and... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Westküste, Hochschule für Wirtschaft und Technik, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook Narr
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    ebook Narr
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Technische Hochschule Ulm, Bibliothek
    eBook Narr
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Vechta
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Wismar, University of Applied Sciences: Technology, Business and Design, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    The first edition of this work became a standard reference work in the general context of humanistic approaches to foreign language teaching and learning. This new edition gives a brief overview of further developments in relevant fields and discusses the importance of the concept of teaching as an art in light of the increasing standardization and digitalization of education. Reviews of the 1st edition I believe that the book will become a standard reference point for all those who, against the current tide of 'scientific', objectives-based, test-oriented, control-obsessed, sterile approaches to language teaching, continue to believe that language teaching is indeed an art, and a joyful art at that. Prof. Dr. Alan Maley in English Language Teaching Journal Peter Lutzker is a major educational thinker and has spent half an earthly span living towards this major book. (...) I have placed Peter's book on my shelves next to those of Rogers, Curran, Dufeu and Stevick. Mario Rinvolucri in Humanising Language Teaching

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  4. The Art of Foreign Language Teaching
    Improvisation and Drama in Teacher Development and Language Learning
    Autor*in: Lutzker, Peter
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Narr Francke Attempto Verlag, Tübingen

    The first edition of this work became a standard reference work in the general context of humanistic approaches to foreign language teaching and learning. This new edition gives a brief overview of further developments in relevant fields and... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Fernleihe

     

    The first edition of this work became a standard reference work in the general context of humanistic approaches to foreign language teaching and learning. This new edition gives a brief overview of further developments in relevant fields and discusses the importance of the concept of teaching as an art in light of the increasing standardization and digitalization of education. Reviews of the 1st edition I believe that the book will become a standard reference point for all those who, against the current tide of 'scientific', objectives-based, test-oriented, control-obsessed, sterile approaches to language teaching, continue to believe that language teaching is indeed an art, and a joyful art at that. Prof. Dr. Alan Maley in English Language Teaching Journal Peter Lutzker is a major educational thinker and has spent half an earthly span living towards this major book. (...) I have placed Peter's book on my shelves next to those of Rogers, Curran, Dufeu and Stevick. Mario Rinvolucri in Humanising Language Teaching

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  5. The Art of Foreign Language Teaching
    Improvisation and Drama in Teacher Development and Language Learning
    Autor*in: Lutzker, Peter
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Narr Francke Attempto Verlag, Tübingen

    The first edition of this work became a standard reference work in the general context of humanistic approaches to foreign language teaching and learning. This new edition gives a brief overview of further developments in relevant fields and... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Fernleihe

     

    The first edition of this work became a standard reference work in the general context of humanistic approaches to foreign language teaching and learning. This new edition gives a brief overview of further developments in relevant fields and discusses the importance of the concept of teaching as an art in light of the increasing standardization and digitalization of education. Reviews of the 1st edition I believe that the book will become a standard reference point for all those who, against the current tide of 'scientific', objectives-based, test-oriented, control-obsessed, sterile approaches to language teaching, continue to believe that language teaching is indeed an art, and a joyful art at that. Prof. Dr. Alan Maley in English Language Teaching Journal Peter Lutzker is a major educational thinker and has spent half an earthly span living towards this major book. (...) I have placed Peter's book on my shelves next to those of Rogers, Curran, Dufeu and Stevick. Mario Rinvolucri in Humanising Language Teaching

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  6. Confined weathers : Graciela Iturbide and Mario Bellatin's "The Bathroom of Frida Kahlo/Demerol without Expiration Date"
    Erschienen: 2020

    What is the effect of weathering in a confined space? What if this space is the bathroom of the famous Mexican painter Frida Kahlo? Writer Mario Bellatin and photographer Graciela Iturbide venture into this once intimate room and through a series of... mehr

     

    What is the effect of weathering in a confined space? What if this space is the bathroom of the famous Mexican painter Frida Kahlo? Writer Mario Bellatin and photographer Graciela Iturbide venture into this once intimate room and through a series of artistic interventions breathe new life into it. The logic of the archive is their guiding principle: in order to preserve what has been locked away and stored, it must be exposed and put to new uses.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einem Sammelband
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Künste; Bildende und angewandte Kunst (700); Literatur und Rhetorik (800)
    Schlagworte: Bellatín; Mario; Iturbide; Graciela; Kahlo; Frida; Rivera; Diego; Verwitterung; Badezimmer; Archiv
    Lizenz:

    creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/de/deed.de ; info:eu-repo/semantics/openAccess

  7. [Rezension zu:] Mario Zanucchi. Transfer und Modifikation. Die französischen Symbolisten in der deutschsprachigen Lyrik der Moderne (1890-1923). - Berlin/Boston: de Gruyter, 2016
    Erschienen: 2018

    Mit dieser umfangreichen Monografie dokumentiert Mario Zanucchi in geschlossener Form die Rezeption der Lyrik des französischen Symbolismus in der deutschsprachigen Dichtung der Moderne. Die Arbeit befasst sich mit Prozessen und Figuren der... mehr

     

    Mit dieser umfangreichen Monografie dokumentiert Mario Zanucchi in geschlossener Form die Rezeption der Lyrik des französischen Symbolismus in der deutschsprachigen Dichtung der Moderne. Die Arbeit befasst sich mit Prozessen und Figuren der transnationalen Übernahme literarischer Formen und Motive (Transfer) und deren poetischer Anverwandlung bzw. Überformung (Modifikation): Es werden imitative, transformative und transgressive Verfahren der Textproduktion und -reproduktion berücksichtigt [.], die in Übersetzungen, Übertragungen, Pastiches, Adaptationen, Nachdichtungen, Parodien und Kontrafakturen ihren Niederschlag finden. Demzufolge orientiert sich die komparatistisch angelegte Studie methodologisch und begrifflich stark an der Intertextualitätsforschung. Sie deckt die Zeitspanne zwischen 1890, dem Erscheinungsjahr von Stefan Georges 'Hymnen', und dem Jahr 1923, in dem die 'Sonette an Orpheus' von Rainer Maria Rilke erstmalig veröffentlicht werden, ab. Von daher umfasst sie sowohl die ästhetizistische als auch die avantgardistische Moderne. Zanucchis Arbeit begegnet einem langjährigen Forschungsdesiderat schon allein deswegen, weil eine derart breit angelegte und auf einem umfangreichen Textkorpus basierende Überblicksdarstellung über die deutschsprachige symbolistische Lyrik bisher fehlte.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Rezension
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Literatur und Rhetorik (800)
    Schlagworte: Symbolismus; Rezeption; Französisch; Lyrik; Zanucchi; Mario; Rezension
    Lizenz:

    publikationen.ub.uni-frankfurt.de/home/index/help ; info:eu-repo/semantics/openAccess