Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 17 von 17.

  1. Ilse Aichingers Lyrik
    Das gedruckte Werk und die Handschriften
    Autor*in: Markus, Hannah
    Erschienen: [2015]; © 2015
    Verlag:  De Gruyter, Berlin ;Boston

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110430103; 9783110431728
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Deutsche Literatur. Studien und Quellen ; 19
    Schlagworte: Aichinger, Ilse; German Literature, general; Literary Studies; Lyrikgeschichte; Nachkriegsliteratur; Textgenese; Lyrik
    Weitere Schlagworte: Aichinger, Ilse (1921-2016)
    Umfang: 1 online resource
  2. Quantitative analysis of poetic texts
    Erschienen: [2015]; © 2015
    Verlag:  De Gruyter Mouton, Berlin

    The book presents methods for the objective analysis of poetic language. Common objects of literary studies such as rhythm, semantic explications, interpretation and personal impressions are avoided. Only those properties of poetic texts are taken... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The book presents methods for the objective analysis of poetic language. Common objects of literary studies such as rhythm, semantic explications, interpretation and personal impressions are avoided. Only those properties of poetic texts are taken into account that could be quantified. For all methods both statistical tests, theoretical derivations, and examples are presented. --

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110394795; 9783110363791
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: IX 6075 ; ES 250 ; ET 785 ; EC 1640
    Schriftenreihe: Quantitative linguistics ; Volume 67
    Quantitative Linguistics [QL] ; 67
    De Gruyter eBook-Paket Linguistik
    Schlagworte: Romanian literature; Romanian literature; Romanian literature; Romanian literature; Romanian literature.; Romanian literature.; Lyrik; Rumänisch; Dichtersprache; Sprachstatistik; Automatische Sprachanalyse; Poetik; Methode; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General
    Weitere Schlagworte: Eminescu, Mihai (1850-1889)
    Umfang: 1 Online-Ressource (VIII, 280 Seiten)
    Bemerkung(en):

    "The methods presented in this study are applied to a corpus of 150 Romanian poems (including also a few "outliers") written by Mihai Eminescu as they can be found in many editions of his works, texts analysing his works, or on the Internet..." -- Preface

    Includes bibliographical references and index

  3. The Cambridge companion to American poets
    Beteiligt: Richardson, Mark (Hrsg.)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Cambridge University Press, New York, NY

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Richardson, Mark (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781107123823; 9781107560789; 9781316403532
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HR 1760
    Schriftenreihe: Cambridge companions to literature
    Schlagworte: Lyrik; Lyriker
    Umfang: 1 Online-Ressourve (xxii, 464 Seiten)
  4. La "funzione Morgante"
    Persistenze e variazioni nel genere comico in ottave tra Cinque e Settecento
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Peter Lang AG, Internationaler Verlag der Wissenschaften, Brussels

    Il libro percorre e analizza la produzione comica italiana in ottave, e la legge attraverso il Morgante, ridiscutendo i territori marcati dall’eroicomico e dalle opere di Teofilo Folengo, Pietro Aretino, Piero de’ Bardi e Niccolò Forteguerri. Il... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Il libro percorre e analizza la produzione comica italiana in ottave, e la legge attraverso il Morgante, ridiscutendo i territori marcati dall’eroicomico e dalle opere di Teofilo Folengo, Pietro Aretino, Piero de’ Bardi e Niccolò Forteguerri. Il poema pulciano funziona così come una lente attraverso cui interpretare la tradizione, sulla quale l’opera stampa una vasta orma, e al contempo come un esempio della formazione della tradizione stessa. La presenza del Morgante nella letteratura italiana può, dunque, essere letta come una funzione di lungo periodo, esprimibile attraverso i diversi modi con cui il poema influenza le scritture nel tempo Contenuto: Il paradigma tassoniano – La funzione Morgante – Pietro De’ Bardi: il Poemone e un’ibridazione pulciana – Il Ricciardetto: l’estremo della funzione?

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Italienisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783035265385
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: IU 4705
    Schriftenreihe: Destini incrociati / Destins croisés ; 15
    Schlagworte: Pulci, Luigi; Rezeption; Italienisch; Lyrik; Komik; Geschichte 1500-1700;
    Umfang: 1 Online-Ressource (191 Seiten)
  5. Ilse Aichingers Lyrik
    das gedruckte Werk und die Handschriften
    Autor*in: Markus, Hannah
    Erschienen: 2015
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Ilse Aichinger's legacy in the Marbach literature archive has yielded around a hundred unpublished poems and sketches for poems along with many preliminary drafts. The study places them in relation to the published poems. Examinations of Aichinger's... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Ilse Aichinger's legacy in the Marbach literature archive has yielded around a hundred unpublished poems and sketches for poems along with many preliminary drafts. The study places them in relation to the published poems. Examinations of Aichinger's prose poems, characteristic stylistic features and lines of development, her work in text, and her publishing policy reveal the poetical principles that shaped this poet's lyrical works. Hannah Markus, centre for literary and cultural research Berlin, Germany.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110430103
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel: In: EBOOK PACKAGE Literary, Cultural and Area Studies 2015;
    In: EBOOK PACKAGE COMPLETE 2015;
    Schriftenreihe: Array ; 19
    Schlagworte: Aichinger, Ilse; Lyrik;
    Umfang: Online-Ressource (VIII, 336 S,)
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Frontmatter -- Inhalt -- 1. Einleitung -- 2. Aichingers gedrucktes lyrisches Werk -- 3. Aichingers Lyrik im Deutschen Literaturarchiv -- 4. Vorlass und Publikationen – Vergleich und Gewichtung. Ein Fazit -- Verzeichnis der verwendeten Siglen und Abkürzungen -- Literaturverzeichnis -- Anhang: Nachweis und Beschreibung der Gedichte und Gedichtfassungen Ilse Aichingers im DLA -- Register der Gedichte -- Danksagung

  6. Translation as Oneself
    The Re-Creative Modernism in Stéphane Mallarmé’s Late Sonnets, T. S. Eliot’s Poems, and the Prose Poetry since Charles-Pierre Baudelaire
    Autor*in: Takeda, Noriko
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  Peter Lang Inc., International Academic Publishers, New York

    Translation encompasses the whole of humanness, and, as indicated by C. S. Peirce, translation is interpretation. It involves the cognitive process in its entirety, which is based on the unconscious life force shared globally through the species.... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe

     

    Translation encompasses the whole of humanness, and, as indicated by C. S. Peirce, translation is interpretation. It involves the cognitive process in its entirety, which is based on the unconscious life force shared globally through the species. Synonymous with «untranslatability» in the challenging ambiguity, the generic unit named modernist poetry represents the potential of human activities as incessant translations. The interactive cognateness of translation and modernist poetry is clarified through this book on the purported untranslatability of the poems by the avant-gardists, in particular, Stéphane Mallarmé and T. S. Eliot. Modernism also accelerated the reformation of Japanese poetry, as is exemplified by a new genre modeled on Charles-Pierre Baudelaire’s poetry in prose. These inspiring texts direct the reader to re-create the world with their multidimensional growth of meanings. The translation of the verbal artifacts plays a key role to the sustainability of human beings, along with their conditions as a circular whole Contents: Translation as Re-Creative Acquisition: The Concurrence with Modernist Poetry in Interpretive Self-Reproduction – Form or Meaning: Stéphane Mallarmé's Quest for Oneness through Poetic Totalization – Revising a Civilization: T.S. Eliot's Secretive Ambition as Poems 1919/1920 – Poetic as Encyclopedic: The Prose Poetry in Reunifying Enlightenment – What the Thrush Said: The Re-Creative Secondness as a Synthetic Thirdness – Salvation as Translation

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781453912409
    Weitere Identifier:
    9781453912409
    RVK Klassifikation: HM 2455 ; IG 6805
    Schriftenreihe: Currents in Comparative Romance Languages and Literatures ; 224
    Schlagworte: Mallarmé, Stéphane; Eliot, T. S.; Lyrik; Moderne; Übersetzung;
    Umfang: 1 Online-Ressource (XII, 119 Seiten)
  7. The testimonies of Russian and American postmodern poetry
    reference, trauma, and history
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York

    "This book challenges the belief in the purely linguistic nature of contemporary poetry and offers an interpretation of late twentieth-century Russian poetry as a testimony to the unforeseen annulment of communist reality and its overnight... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "This book challenges the belief in the purely linguistic nature of contemporary poetry and offers an interpretation of late twentieth-century Russian poetry as a testimony to the unforeseen annulment of communist reality and its overnight displacement by a completely unfathomable post-totalitarian order. Albena Vassileva argues that, because of the sudden invalidation of a reality that had been largely seen as unattained and everlasting, this shift remained secluded from the mind and totally resistant to cognition, thus causing a collectively traumatic psychological experience. The book proceeds by inquiring into a school of contemporary American poetry that has been likewise read as cut off from reality. Executing a comparative analysis, Vassileva advances a new understanding of this poetry as a testimony to the overwhelming and traumatic impact of contemporary media, which have assailed the mind with far more signals than it can register, digest and furnish with semantic weight."--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  8. Das Wissen der Poesie
    Lyrik, Versepik und die Wissenschaften im 19. Jahrhundert
    Beteiligt: Hufnagel, Henning (Hrsg.)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  De Gruyter, Berlin [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Hufnagel, Henning (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch; Französisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110348514; 9783110383997
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 2400 ; EC 2490 ; EC 6055 ; IG 3480
    DDC Klassifikation: Literatur und Rhetorik (800)
    Schriftenreihe: linguae & litterae ; 52
    Schlagworte: Englisch; Deutsch; Wissenschaft <Motiv>; Versepik; Lyrik; Französisch
    Umfang: 1 Online-Ressource (VI, 300 S.)
    Bemerkung(en):

    Beitr. überw. dt., teilw. franz.

  9. Der lyrische Augenblick
    eine Denkfigur der Romania
    Beteiligt: Herold, Milan (Hrsg.); Bernsen, Michael (Hrsg.)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  de Gruyter, Berlin

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Herold, Milan (Hrsg.); Bernsen, Michael (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110354447; 9783110354454; 9783110394085
    Weitere Identifier:
    9783110354249
    RVK Klassifikation: IB 3200 ; IB 4950 ; IB 5600
    DDC Klassifikation: Romanische Sprachen; Französisch (440)
    Schriftenreihe: Mimesis ; Band 55
    Schlagworte: Lyrik; Augenblick <Motiv>; Romanische Sprachen
    Umfang: 1 Online-Ressource (330 Seiten)
  10. Dialog der Dichter
    Poetische Beziehungen in der Lyrik des 20. Jahrhunderts
    Autor*in: Schilling, Erik
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Alice Salomon Hochschule Berlin, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  11. Translation as Oneself
    The Re-Creative Modernism in Stéphane Mallarmé’s Late Sonnets, T. S. Eliot’s Poems, and the Prose Poetry since Charles-Pierre Baudelaire
    Autor*in: Takeda, Noriko
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  Peter Lang Inc., International Academic Publishers, New York

    Translation encompasses the whole of humanness, and, as indicated by C. S. Peirce, translation is interpretation. It involves the cognitive process in its entirety, which is based on the unconscious life force shared globally through the species.... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Translation encompasses the whole of humanness, and, as indicated by C. S. Peirce, translation is interpretation. It involves the cognitive process in its entirety, which is based on the unconscious life force shared globally through the species. Synonymous with «untranslatability» in the challenging ambiguity, the generic unit named modernist poetry represents the potential of human activities as incessant translations. The interactive cognateness of translation and modernist poetry is clarified through this book on the purported untranslatability of the poems by the avant-gardists, in particular, Stéphane Mallarmé and T. S. Eliot. Modernism also accelerated the reformation of Japanese poetry, as is exemplified by a new genre modeled on Charles-Pierre Baudelaire’s poetry in prose. These inspiring texts direct the reader to re-create the world with their multidimensional growth of meanings. The translation of the verbal artifacts plays a key role to the sustainability of human beings, along with their conditions as a circular whole Contents: Translation as Re-Creative Acquisition: The Concurrence with Modernist Poetry in Interpretive Self-Reproduction – Form or Meaning: Stéphane Mallarmé's Quest for Oneness through Poetic Totalization – Revising a Civilization: T.S. Eliot's Secretive Ambition as Poems 1919/1920 – Poetic as Encyclopedic: The Prose Poetry in Reunifying Enlightenment – What the Thrush Said: The Re-Creative Secondness as a Synthetic Thirdness – Salvation as Translation

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781453912409
    Weitere Identifier:
    9781453912409
    RVK Klassifikation: HM 2455 ; IG 6805
    Schriftenreihe: Currents in Comparative Romance Languages and Literatures ; 224
    Schlagworte: Mallarmé, Stéphane; Eliot, T. S.; Lyrik; Moderne; Übersetzung;
    Umfang: 1 Online-Ressource (XII, 119 Seiten)
  12. Text and Tune
    On the Association of Music and Lyrics in Sung Verse
    Beteiligt: Proto, Teresa (HerausgeberIn); Valenti, Gianluca (HerausgeberIn); Canettieri, Paolo (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  Peter Lang AG, Internationaler Verlag der Wissenschaften, Bern

    This book offers an overview of issues related to the regulated, formal organization of sound and speech in verse intended for singing. Particularly, it is concerned with the structural properties and underlying mechanisms involved in the association... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book offers an overview of issues related to the regulated, formal organization of sound and speech in verse intended for singing. Particularly, it is concerned with the structural properties and underlying mechanisms involved in the association of lyrics and music. While in spoken verse the underlying metrical scheme is grounded in the prosody of the language in which it is composed, in sung verse the structure is created by the mapping of specific prosodic units of the text (syllables, moras, tones, etc.) onto the rhythmic-melodic structure provided by the tune. Studying how this mapping procedure takes place across different musical genres and styles is valuable for what it can add to our knowledge of language and music in general, and also for what it can teach us about individual languages and poetic traditions. In terms of empirical coverage, the collection includes a wide variety of (Western) languages and metrical/musical forms, ranging from the Latin hexameter to the Norwegian stev, from the French chant courtois to the Sardinian mutetu longu. Readers interested in formal analyses of vocal music, or in metrics and linguistics, will find useful insights here Contents: Michele Napolitano: Poetry and music in archaic and classical Greece. Some thoughts – Antoni Rossell: Medieval liturgical drama, Carmina Burana and the Arnaut Daniel's sestina: Music and literature – Giorgio Monari: M’es belhs dous chans: Melody, metre and imagery in a «love verse» of early troubadours – Oliver Vogel: Poetic rhythm in musical notations of the 14th century: The amateur tradition of grand chant courtois under the patronage of the autonomous system of ars musicae – Fabio Sangiovanni: For the anisosyllabic whim of the romance Middle Ages: Disciplines and non-regularity in the lyric poetry – Nausica Morandi: Creation, appropriation and development of the «sung verse» in the medieval musico-liturgical drama Officium Stellae – Levente Seláf/Patrizia Noel Aziz Hanna: Textsetting of multilingual poems: The example of Bruder Hans’ Ave Maria – Jon Storm-Mathisen: Norwegian gamalstev: A millennium of sung verse – Paolo Bravi: Verse structure and time patterns in the a mutetus extemporary sung poetry of Southern Sardinia – Varu? DeCastro-Arrazola: The prosody of Basque songs: A methodological proposal – François Dell: Text-to-tune alignment and lineation in traditional French songs – Daniela Rossi: Stress-to-beat mismatches in French rap – Luca Zuliani: New directions in Italian song lyrics? – Clara Isabel Martínez Cantón: Traditional metrics in Javier Krahe’s lyrics: Accords and discords – Wencke Ophaug: The challenge of identifying vowel phonemes in singing – Annjo K. Greenall: Textsetting in translation: Rhythmical (non-)equivalence in the works of three Scandinavian «singer-translators» – Johan Franzon: Three dimensions of singability. An approach to subtitled and sung translations – Andy Arleo: What can the cross-cultural study of children's clapping games teach us about the universality of sung verse?

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Proto, Teresa (HerausgeberIn); Valenti, Gianluca (HerausgeberIn); Canettieri, Paolo (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783035108385
    Weitere Identifier:
    9783035108385
    RVK Klassifikation: EC 2440
    Schriftenreihe: Varia Musicologica ; 21
    Schlagworte: Liedermachen; Komposition <Musik>; ; Lyrik;
    Umfang: 1 Online-Ressource (371 Seiten)
  13. Textures
    Processus et événements dans la création poétique moderne et contemporaine
    Beteiligt: Barda, Jeff (HerausgeberIn); Finch-Race, Daniel (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Peter Lang AG, Internationaler Verlag der Wissenschaften, Bern

    Le présent volume vise à questionner la place qu’entretiennent les textures dans le champ de l’expérience esthétique. Dans une image, un texte, un mouvement quelque chose se trame, achoppe, râpe, se défait et se déforme ; une couleur, une tache, une... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Le présent volume vise à questionner la place qu’entretiennent les textures dans le champ de l’expérience esthétique. Dans une image, un texte, un mouvement quelque chose se trame, achoppe, râpe, se défait et se déforme ; une couleur, une tache, une ligne, un tracé, une rupture syntaxique, un bégaiement, un bruit, un gros plan ouvrent à de multiples bifurcations sensorielles. Ainsi quelles techniques d’inscription, de composition – de tissage – sont à l’œuvre en peinture, au cinéma, en musique, au théâtre, en vidéo, en performance et dans les lettres ? Comment les définir, les saisir, les approcher dans leur singularité ? Les articles ici rassemblés cherchent à décrire et rendre sensible la manière dont les textures forment-déforment-reconfigurent-réactualisent non seulement les objets dans lesquelles elles s’engagent, mais aussi nos manières d’être. Si la problématique des textures jouit d’une certaine actualité dans les domaines de la création et de la recherche, reste pour nous la nécessité de cartographier cette notion, et d’en proposer une constellation dans le ciel du présent Contenu : Jeff Barda/Daniel A. Finch-Race : Ce que les textures disent de nos pratiques – Cyril Barde : Flocons fin-de-siècle : Textures paradoxales – Natasha Ryan : Le ‘Verre complice’ : La Poésie symboliste sous verre (et si bien à l’abri) – Marion Brun : La Texture de pierres sèches dans les Souvenirs d’enfance et L’Eau des collines : Matière d’un paysage et d’une structure textuelle – Matt Phillips : Le Crachat de Stilitano : Le Visqueux dans Journal du voleur de Jean Genet et chez ses lecteurs – Sophie Walon : ‘Écrans tactiles’ : Esthétique, dramaturgie et épistémologie des textures dans le ‘cinéma français des sensations’ – Éline Grignard : De la faktura à l’ornemental : La Fabrique des textures au cinéma et dans les arts visuels – Alexandre Burin : Greffer le mot étranger dans la langue : Le Cas du français d’Oscar Wilde – James Wishart : La Pratique du ‘néo-français’ dans Petite cosmogonie portative de Raymond Queneau : Vers une texture de la langue vulgaire – Jeff Barda : Espace de virtualités et essaim de singularités dans la poésie sonore et graphique d’Anne-James Chaton – Daniel A. Finch-Race : Les Textures infernales du triptyque hugolien de Baudelaire – David Evans : La Poésie entre formes fixes et formes fluides : Textures insaisissables dans les vers français au dix-neuvième siècle – Anne-James Chaton : L’Affaire La Pérouse

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Barda, Jeff (HerausgeberIn); Finch-Race, Daniel (HerausgeberIn)
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783035307238
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: IH 1546
    Schriftenreihe: Modern French Identities ; 120
    Schlagworte: Französisch; Lyrik; Poetik; Geschichte 1800-2011;
    Umfang: 1 Online-Ressource (VII, 236 Seiten)
  14. Text and Tune
    On the Association of Music and Lyrics in Sung Verse
    Beteiligt: Proto, Teresa (HerausgeberIn); Valenti, Gianluca (HerausgeberIn); Canettieri, Paolo (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  Peter Lang AG, Internationaler Verlag der Wissenschaften, Bern

    This book offers an overview of issues related to the regulated, formal organization of sound and speech in verse intended for singing. Particularly, it is concerned with the structural properties and underlying mechanisms involved in the association... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe

     

    This book offers an overview of issues related to the regulated, formal organization of sound and speech in verse intended for singing. Particularly, it is concerned with the structural properties and underlying mechanisms involved in the association of lyrics and music. While in spoken verse the underlying metrical scheme is grounded in the prosody of the language in which it is composed, in sung verse the structure is created by the mapping of specific prosodic units of the text (syllables, moras, tones, etc.) onto the rhythmic-melodic structure provided by the tune. Studying how this mapping procedure takes place across different musical genres and styles is valuable for what it can add to our knowledge of language and music in general, and also for what it can teach us about individual languages and poetic traditions. In terms of empirical coverage, the collection includes a wide variety of (Western) languages and metrical/musical forms, ranging from the Latin hexameter to the Norwegian stev, from the French chant courtois to the Sardinian mutetu longu. Readers interested in formal analyses of vocal music, or in metrics and linguistics, will find useful insights here Contents: Michele Napolitano: Poetry and music in archaic and classical Greece. Some thoughts – Antoni Rossell: Medieval liturgical drama, Carmina Burana and the Arnaut Daniel's sestina: Music and literature – Giorgio Monari: M’es belhs dous chans: Melody, metre and imagery in a «love verse» of early troubadours – Oliver Vogel: Poetic rhythm in musical notations of the 14th century: The amateur tradition of grand chant courtois under the patronage of the autonomous system of ars musicae – Fabio Sangiovanni: For the anisosyllabic whim of the romance Middle Ages: Disciplines and non-regularity in the lyric poetry – Nausica Morandi: Creation, appropriation and development of the «sung verse» in the medieval musico-liturgical drama Officium Stellae – Levente Seláf/Patrizia Noel Aziz Hanna: Textsetting of multilingual poems: The example of Bruder Hans’ Ave Maria – Jon Storm-Mathisen: Norwegian gamalstev: A millennium of sung verse – Paolo Bravi: Verse structure and time patterns in the a mutetus extemporary sung poetry of Southern Sardinia – Varu? DeCastro-Arrazola: The prosody of Basque songs: A methodological proposal – François Dell: Text-to-tune alignment and lineation in traditional French songs – Daniela Rossi: Stress-to-beat mismatches in French rap – Luca Zuliani: New directions in Italian song lyrics? – Clara Isabel Martínez Cantón: Traditional metrics in Javier Krahe’s lyrics: Accords and discords – Wencke Ophaug: The challenge of identifying vowel phonemes in singing – Annjo K. Greenall: Textsetting in translation: Rhythmical (non-)equivalence in the works of three Scandinavian «singer-translators» – Johan Franzon: Three dimensions of singability. An approach to subtitled and sung translations – Andy Arleo: What can the cross-cultural study of children's clapping games teach us about the universality of sung verse?

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Proto, Teresa (HerausgeberIn); Valenti, Gianluca (HerausgeberIn); Canettieri, Paolo (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783035108385
    Weitere Identifier:
    9783035108385
    RVK Klassifikation: EC 2440
    Schriftenreihe: Varia Musicologica ; 21
    Schlagworte: Liedermachen; Komposition <Musik>; ; Lyrik;
    Umfang: 1 Online-Ressource (371 Seiten)
  15. Textures
    Processus et événements dans la création poétique moderne et contemporaine
    Beteiligt: Barda, Jeff (HerausgeberIn); Finch-Race, Daniel (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Peter Lang AG, Internationaler Verlag der Wissenschaften, Bern

    Le présent volume vise à questionner la place qu’entretiennent les textures dans le champ de l’expérience esthétique. Dans une image, un texte, un mouvement quelque chose se trame, achoppe, râpe, se défait et se déforme ; une couleur, une tache, une... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe

     

    Le présent volume vise à questionner la place qu’entretiennent les textures dans le champ de l’expérience esthétique. Dans une image, un texte, un mouvement quelque chose se trame, achoppe, râpe, se défait et se déforme ; une couleur, une tache, une ligne, un tracé, une rupture syntaxique, un bégaiement, un bruit, un gros plan ouvrent à de multiples bifurcations sensorielles. Ainsi quelles techniques d’inscription, de composition – de tissage – sont à l’œuvre en peinture, au cinéma, en musique, au théâtre, en vidéo, en performance et dans les lettres ? Comment les définir, les saisir, les approcher dans leur singularité ? Les articles ici rassemblés cherchent à décrire et rendre sensible la manière dont les textures forment-déforment-reconfigurent-réactualisent non seulement les objets dans lesquelles elles s’engagent, mais aussi nos manières d’être. Si la problématique des textures jouit d’une certaine actualité dans les domaines de la création et de la recherche, reste pour nous la nécessité de cartographier cette notion, et d’en proposer une constellation dans le ciel du présent Contenu : Jeff Barda/Daniel A. Finch-Race : Ce que les textures disent de nos pratiques – Cyril Barde : Flocons fin-de-siècle : Textures paradoxales – Natasha Ryan : Le ‘Verre complice’ : La Poésie symboliste sous verre (et si bien à l’abri) – Marion Brun : La Texture de pierres sèches dans les Souvenirs d’enfance et L’Eau des collines : Matière d’un paysage et d’une structure textuelle – Matt Phillips : Le Crachat de Stilitano : Le Visqueux dans Journal du voleur de Jean Genet et chez ses lecteurs – Sophie Walon : ‘Écrans tactiles’ : Esthétique, dramaturgie et épistémologie des textures dans le ‘cinéma français des sensations’ – Éline Grignard : De la faktura à l’ornemental : La Fabrique des textures au cinéma et dans les arts visuels – Alexandre Burin : Greffer le mot étranger dans la langue : Le Cas du français d’Oscar Wilde – James Wishart : La Pratique du ‘néo-français’ dans Petite cosmogonie portative de Raymond Queneau : Vers une texture de la langue vulgaire – Jeff Barda : Espace de virtualités et essaim de singularités dans la poésie sonore et graphique d’Anne-James Chaton – Daniel A. Finch-Race : Les Textures infernales du triptyque hugolien de Baudelaire – David Evans : La Poésie entre formes fixes et formes fluides : Textures insaisissables dans les vers français au dix-neuvième siècle – Anne-James Chaton : L’Affaire La Pérouse

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Barda, Jeff (HerausgeberIn); Finch-Race, Daniel (HerausgeberIn)
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783035307238
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: IH 1546
    Schriftenreihe: Modern French Identities ; 120
    Schlagworte: Französisch; Lyrik; Poetik; Geschichte 1800-2011;
    Umfang: 1 Online-Ressource (VII, 236 Seiten)
  16. La "funzione Morgante"
    Persistenze e variazioni nel genere comico in ottave tra Cinque e Settecento
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Peter Lang AG, Internationaler Verlag der Wissenschaften, Brussels

    Il libro percorre e analizza la produzione comica italiana in ottave, e la legge attraverso il Morgante, ridiscutendo i territori marcati dall’eroicomico e dalle opere di Teofilo Folengo, Pietro Aretino, Piero de’ Bardi e Niccolò Forteguerri. Il... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe

     

    Il libro percorre e analizza la produzione comica italiana in ottave, e la legge attraverso il Morgante, ridiscutendo i territori marcati dall’eroicomico e dalle opere di Teofilo Folengo, Pietro Aretino, Piero de’ Bardi e Niccolò Forteguerri. Il poema pulciano funziona così come una lente attraverso cui interpretare la tradizione, sulla quale l’opera stampa una vasta orma, e al contempo come un esempio della formazione della tradizione stessa. La presenza del Morgante nella letteratura italiana può, dunque, essere letta come una funzione di lungo periodo, esprimibile attraverso i diversi modi con cui il poema influenza le scritture nel tempo Contenuto: Il paradigma tassoniano – La funzione Morgante – Pietro De’ Bardi: il Poemone e un’ibridazione pulciana – Il Ricciardetto: l’estremo della funzione?

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Italienisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783035265385
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: IU 4705
    Schriftenreihe: Destini incrociati / Destins croisés ; 15
    Schlagworte: Pulci, Luigi; Rezeption; Italienisch; Lyrik; Komik; Geschichte 1500-1700;
    Umfang: 1 Online-Ressource (191 Seiten)
  17. Der lyrische Augenblick
    Eine Denkfigur der Romania
    Beteiligt: Herold, Milan (HerausgeberIn); Bernsen, Michael (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2015; ©2015
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Every moment represents eternity - Goethe's words poignantly capture the nuances and special complexity of the term "moment." It can refer to such varied notions as ecstasy, empty presence, and epiphany. This volume examines the semantic richness of... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    HeiBIB - Die Heidelberger Universitätsbibliographie
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Every moment represents eternity - Goethe's words poignantly capture the nuances and special complexity of the term "moment." It can refer to such varied notions as ecstasy, empty presence, and epiphany. This volume examines the semantic richness of the "moment" using paradigmatic examples from Italian, French, Spanish, Portuguese, and Brazilian poetry from their beginnings to the modern era

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Herold, Milan (HerausgeberIn); Bernsen, Michael (HerausgeberIn)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110394085; 9783110354447
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: IB 3200
    Schriftenreihe: Mimesis ; Band 55
    De Gruyter eBook-Paket Literatur- und Kulturwissenschaft, Area Studies
    Schlagworte: Lyrik; Augenblick; Romanische Sprachen; LITERARY CRITICISM / Poetry
    Umfang: 1 Online-Ressouce (VI, 382 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Bilderscheinung, flüchtige Schönheit und Ästhetik der Farbe.Baudelaires À une Passante und La belle Dorothée« La douceur qui fascine et le plaisir qui tue ».Der Blick der Femme fatale in Baudelaires Fleurs du mal; Noetische Gegenwart.Von der Sakralisierung des Ästhetischen zur Introversion der Wahrnehmung in der Literatur des französischen Symbolismus; « Un instant à la fois très vague et très aigu …».Der Augenblick und seine musikalische Transgression in der Lyrik Paul Verlaines; Die Wahrheit des Augenblicks.Mallarmé und die Kontingenz.

    Der Biss der Schlange und die Ironie des langen Augenblicks in der klassischen Moderne.Paul Valéry, La Jeune ParqueKonvaleszenz, ‹ réveil › und die Möglichkeit einer ‹ durée ›.Zur Dialektik von Augenblick und Dauer am Beispiel Valérys; Zeit als Dichten in Giuseppe Ungaretti; Die Epiphanie im portugiesischen und brasilianischen Modernismus; Augenblick des Begehrens - Begehren des Augenblicks; Personen- und Werkregister.

    Inhalt; Einleitung; « In the twinkling of an eye ».Aspekte des Moments; ́€£ Innamoramento ́€ð.Der Ansto©Ÿ des Herzens als Anfang des Denkens und Dichtens (Dante, Vita nova I-III); Beatrices Erscheinungen zwischen heilig und profan.Zur Modernit©Þt des Augenblicks in Dantes Vita nuova; Augenblicke der Erinnerung - erinnerte Augenblicke.Zeitfragmente in Petrarcas Rerum vulgarium fragmenta; Liebe geht durch die Augen.Neuplatonismus, Homoerotik und Liebeskunst in Michelangelos Lyrik; « Il presente non pu©ø esser poetico ».Giacomo Leopardis Lesbarkeit der Zeit (Il primo amore, Alla sua donna).