Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 13 von 13.

  1. The psycholinguistics of readable writing
    a multidisciplinary exploration
    Erschienen: 1993
    Verlag:  Ablex Publ. Corp., Norwood, NJ

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0893918962
    Schriftenreihe: The communication and information science series
    Schlagworte: Analyse du discours - Aspect psychologique; Lecture - Psychologie; Rhétorique - Aspect psychologique; Psychologie; Discourse analysis; Reading, Psychology of; Report writing; Rhetoric and psychology; Psychologie; Textkohärenz; Lesen
    Umfang: XVII, 210 S., graph. Darst.
  2. The function of fiction
    The function of written fiction in the social process. An investigation into the relation between the reader's real world and the fictional world of his reading
    Autor*in: Gaus, Helmut
    Erschienen: 1979
    Verlag:  Story-Scientia, Gent

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Zeitgeschichte München-Berlin, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9064391564
    RVK Klassifikation: EC 4630 ; MS 8010
    Schriftenreihe: Tekst en kontekst. ; 2.
    Schlagworte: Lecture - Psychologie; Littérature - Philosophie; Roman; Literatur; Philosophie; Fiction; Literature; Reading, Psychology of
    Umfang: VI, 180 S.
  3. Éduquer à la lecture
    Autor*in: Tournus, Régis
    Erschienen: 1985
    Verlag:  Robert, Lyon

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  4. Text, Assoziation, Konnotation
    Autor*in: Andringa, Els
    Erschienen: 1979
    Verlag:  Athenäum, Königstein/Ts.

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    ISBN: 3761080670
    RVK Klassifikation: EC 1640 ; EC 2120 ; ER 935 ; ET 760
    Schriftenreihe: Empirische Literaturwissenschaft. ; 6.
    Schlagworte: Lecture - Psychologie; Littérature - Psychologie; Literatur; Literature; Reading, Psychology of; Literaturwissenschaft; Textlinguistik; Konnotation; Literaturpsychologie; Textverarbeitung <Psycholinguistik>; Textsemantik; Literatur; Texttheorie; Rezeptionsforschung; Psycholinguistik; Textverarbeitung <Linguistik>; Assoziation; Textverarbeitung
    Umfang: XI,276 S.
    Bemerkung(en):

    Zugl.: Utrecht, Univ., Diss., 1979

  5. Understanding written language
    explorations of comprehension beyond the sentence
    Erschienen: 1981
    Verlag:  Wiley, Chichester [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0471278424
    RVK Klassifikation: CP 6500 ; ER 985
    Schlagworte: Lecture - Psychologie; Comprehension; Reading, Psychology of; Leseverstehen; Lesen; Sprachwahrnehmung
    Umfang: XIV, 224 S., graph. Darst.
  6. The psycholinguistics of readable writing
    a multidisciplinary exploration
    Erschienen: 1993
    Verlag:  Ablex Publ. Corp., Norwood, NJ

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0893918962
    Schriftenreihe: The communication and information science series
    Schlagworte: Analyse du discours - Aspect psychologique; Lecture - Psychologie; Rhétorique - Aspect psychologique; Psychologie; Discourse analysis; Reading, Psychology of; Report writing; Rhetoric and psychology; Psychologie; Textkohärenz; Lesen
    Umfang: XVII, 210 S., graph. Darst.
  7. La fibre littéraire
    le discours médical sur la lecture au XVIIIe siècle
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Droz, Genève

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  8. Researching response to literature and the teaching of literature
    points of departure
    Erschienen: 1985
    Verlag:  Ablex Publ. Corp., Norwood, N.J.

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0893911844
    RVK Klassifikation: HD 210
    Schlagworte: Lecture - Psychologie; Littérature - Étude et enseignement; Literatur; Literature; Reading, Psychology of; Literaturwissenschaft; Literatur; Englischunterricht; Literaturunterricht
    Umfang: XIX, 342 S.
  9. Text, Assoziation, Konnotation
    Autor*in: Andringa, Els
    Erschienen: 1979
    Verlag:  Athenäum, Königstein/Ts.

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Erziehungswissenschaftliche Zweigbibliothek Nürnberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Zweigbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    ISBN: 3761080670
    RVK Klassifikation: EC 1640 ; EC 2120 ; ER 935 ; ET 760
    Schriftenreihe: Empirische Literaturwissenschaft. ; 6.
    Schlagworte: Lecture - Psychologie; Littérature - Psychologie; Literatur; Literature; Reading, Psychology of; Literaturwissenschaft; Textlinguistik; Konnotation; Literaturpsychologie; Textverarbeitung <Psycholinguistik>; Textsemantik; Literatur; Texttheorie; Rezeptionsforschung; Psycholinguistik; Textverarbeitung <Linguistik>; Assoziation; Textverarbeitung
    Umfang: XI,276 S.
    Bemerkung(en):

    Zugl.: Utrecht, Univ., Diss., 1979

  10. Understanding written language
    explorations of comprehension beyond the sentence
    Erschienen: 1981
    Verlag:  Wiley, Chichester [u.a.]

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0471278424
    RVK Klassifikation: CP 6500 ; ER 985
    Schlagworte: Lecture - Psychologie; Comprehension; Reading, Psychology of; Leseverstehen; Lesen; Sprachwahrnehmung
    Umfang: XIV, 224 S., graph. Darst.
  11. Sur la lecture
    perspectives sociocognitives dans le champ de la lecture-écriture
    Erschienen: 2000
    Verlag:  ESF Éd., Issy-les-Moulineaux

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 271011416X
    RVK Klassifikation: DU 5005
    Schriftenreihe: Didactique du français
    Schlagworte: Ecriture - Aspect cognitif; Lecture - Aspect cognitif; Lecture - Psychologie; Lecture - Recherche; Lecture - Recherche; Psychologie cognitive; Sociologie de l'éducation; Cognitive psychology; Reading; Reading, Psychology of; Psycholinguistik; Lektüre
    Umfang: 206 S.
  12. La fibre littéraire
    le discours médical sur la lecture au XVIIIe siècle
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Droz, Genève

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  13. When fiction feels real
    representation and the reading mind
    Autor*in: Auyoung, Elaine
    Erschienen: 2021; © 2018
    Verlag:  Oxford University Press US, New York

    "Why do readers claim that fictional worlds feel real even when they know they're not? How can certain literary characters seem capable of leading lives of their own, outside the stories in which they appear? What is uniquely pleasurable about the... mehr

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2023 A7618
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Why do readers claim that fictional worlds feel real even when they know they're not? How can certain literary characters seem capable of leading lives of their own, outside the stories in which they appear? What is uniquely pleasurable about the experience of reading a novel and what do readers lose when this experience comes to an end? These questions are central to literary experience but remain difficult for readers, critics, and philosophers to explain. When Fiction Feels Real introduces a new set of tools for thinking about the phenomenology of reading by bringing narrative techniques into conversation with well-established psychological research on reading and cognition. Through sensitive attention to classic novels by Jane Austen, Charles Dickens, George Eliot, and Leo Tolstoy, as well as to the elegies of Thomas Hardy, Elaine Auyoung reveals what nineteenth-century writers know about what happens when we read. This book changes the way we think about literary language, realist aesthetics, and what readers bring to a text, opening up a new field of inquiry centered on the intricate relationship between fictional representation and comprehension"--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0197621279; 9780197621271
    Auflage/Ausgabe: First issued
    Schlagworte: Fiction; Fiction; English fiction; Realism in literature; Mimesis in literature; Reading, Psychology of; Roman - Histoire et critique - Théorie, etc; Roman - Aspect psychologique; Roman anglais - 19e siècle - Histoire et critique; Réalisme dans la littérature; Mimêsis dans la littérature; Lecture - Psychologie; English fiction; Fiction - Psychological aspects; Mimesis in literature; Reading, Psychology of; Realism in literature; Criticism, interpretation, etc
    Weitere Schlagworte: Tolstoy, Leo graf (1828-1910): Anna Karenina
    Umfang: x, 164 Seiten, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Originally published 2018

    Introduction: A novel approach to reading -- Tolstoy's embodied reader : grasping the fictional world -- Enduring minds in Austen : becoming familiar with fictional characters -- Organizing things in Dickens : comprehension and narrative form -- George Eliot's promise of more : how realism enchants the everyday -- When novels end : Hardy and the liberty of literary experience -- Conclusion: On mimesis.