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  1. Segmenting the Chinese consumer goods market
    a hybrid approach
    Erschienen: 2006
    Verlag:  IWIM, Univ. Bremen, Bremen

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    RVK Klassifikation: QB 910 ; QM 000 ; QR 540
    DDC Klassifikation: Wirtschaft (330)
    Schriftenreihe: Materialien des Wissenschaftsschwerpunktes Globalisierung der Weltwirtschaft ; 39
    Schlagworte: Konsumgütermarkt; Marktsegmentierung; Positionierung <Marketing>
    Umfang: V, 82 S., graph. Darst.
  2. China made
    consumer culture and the creation of the nation
    Autor*in: Gerth, Karl
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Harvard Univ. Press, Cambridge, Mass. [u.a.]

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    339 G384c
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 507908
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    A 2009 A 39029
    keine Fernleihe
    German Institute for Global and Area Studies, Bibliothek
    1.62.05.04/222
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2004/4902
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Centre for Asian and Transcultural Studies (CATS), Abteilung Ostasien
    HC430.C6 G47 2003
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    B 331224
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    Wi 17-570-347
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Asien-Orient-Institut, Abteilung für Koreanistik und Abteilung für Sinologie, Bibliothek
    GKGH 0304
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Deutsches Historisches Institut Washington, Bibliothek
    HC 430 .C6 G47 2003
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0674012143; 9780674016545
    Weitere Identifier:
    2003011610
    RVK Klassifikation: LC 10440 ; NK 5190 ; MS 5560
    Schriftenreihe: Harvard East Asian monographs ; 224
    Schlagworte: Konsumentenverhalten; Konsumentenboykott; Nationalismus; Staatsbildung; Sozialgeschichte; Kulturgeschichte; China; Consumption (Economics); Nationalism; Manufacturing industries; Boycotts; Geschichte; Nationalbewusstsein; Nationalismus; Ideologie; Verbrauch; Konsumgut; Propaganda; Kultur; Wert; Norm <Ethik>; Kulturstandard; Politische Bewegung; Soziale Bewegung; Antiimperialismus; Antiamerikanismus; Konsumgütermarkt; Verbraucherverhalten; Gruppe; Geschlecht; Frau
    Umfang: XV, 445 S., Ill., Kt., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [371]-423

  3. Sports retailing in India
    opportunities, constraints and way forward
    Erschienen: June 2010
    Verlag:  ICRIER, New Delhi

    Sports retail is a small but fast growing segment of modern retail in India. Recently, the country has been hosting many international sports and this has given a boost to this sector. Many foreign and domestic corporate retailers have entered sports... mehr

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 184 (250)
    keine Fernleihe

     

    Sports retail is a small but fast growing segment of modern retail in India. Recently, the country has been hosting many international sports and this has given a boost to this sector. Many foreign and domestic corporate retailers have entered sports retail. Sports goods manufacturing is a focus area in the Foreign Trade Policy (2009-2014) and the government is taking a fresh look at the current foreign direct investment policy in retail. In the above context, this paper provides an overview of the sports retail sector in India. Specifically, it presents the different retail formats, consumer profile, retailers’ supply chain and sourcing. It also examines the retail and sports policies and their implications for this segment of retail, analyses the barriers faced by this sector and suggests policy reforms. The study found that the policy of allowing 51 per cent FDI in the single-brand format has not benefited this sector. The FDI ban on multi-brand retail is not an entry barrier since foreign retailers can establish their presence in India through other routes. The study found that since this is a niche segment of retail, FDI would not have an adverse impact on traditional retailers. It concludes that government should allow 51 per cent FDI in multi-brand sports retail. This will increase sourcing from India, lead to diffusion of technology, proliferation of brands, investment in sports and sports promotion, among others. -- Retail ; sports ; government policy ; trade ; consumer survey

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/176268
    Schriftenreihe: Working paper / Indian Council for Research on International Economic Relations ; 250
    Schlagworte: Sportartikel; Sportbekleidung; Außenhandel; Auslandsinvestition; Außenwirtschaftspolitik; Wirkungsanalyse; Indien; Sport; Breitensport; Leistungssport; Konsumgut; Einzelhandel; Konsumgütermarkt; Verbrauch; Indien
    Umfang: 91 S.