Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

  1. Situating global art
    topologies - temporalities - trajectories
    Beteiligt: Buurman, Nanne (HerausgeberIn); Dornhof, Sarah (HerausgeberIn); Hopfener, Birgit (HerausgeberIn); Lutz, Barbara (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2018]; ©2018
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    In recent years, the term global art has become a catchphrase in contemporary art discourses. Going beyond additive notions of canon expansion, this volume encourages a differentiated inquiry into the complex aesthetic, cultural, historical,... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In recent years, the term global art has become a catchphrase in contemporary art discourses. Going beyond additive notions of canon expansion, this volume encourages a differentiated inquiry into the complex aesthetic, cultural, historical, political, epistemological and socio-economic implications of both the term global art itself and the practices it subsumes. Focusing on diverse examples of art, curating, historiography and criticism, the contributions not only take into account (new) hegemonies and exclusions but also the shifting conditions of transcultural art production, circulation and reception.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Buurman, Nanne (HerausgeberIn); Dornhof, Sarah (HerausgeberIn); Hopfener, Birgit (HerausgeberIn); Lutz, Barbara (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839433973
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: CC 6900 ; LH 61100
    Schriftenreihe: Image ; Volume 89
    Schlagworte: Art and globalization; Art and society; Art.; Contemporary Art.; Curating.; Fine Arts.; Globalization.; Interculturalism.; Postcolonialism.; Theory of Art.; Transculturality.; ART / Criticism
    Umfang: 1 Online-Ressource (336 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Buurman, Nanne / Dornhof, Sarah / Hopfener, Birgit / Lutz, Barbara --: Frontmatter -- ; Acknowledgements -- ; Contents -- ; Situating Global Art. An Introduction

    Birken, Jacob --: Epistemological Frameworks -- ; Spectres of 1989: On some Misconceptions of the ‘Globality’ in and of Contemporary Art

    Weiner, Andrew Stefan --: The Scrim, The Pistol, and the Lectern: Dis-Situating the Global Contemporary

    Bartlett, Voon Pow --: The Aesthetics of Irony as a Form of Resistance: Zhang Peili in “Harmonious Society, 天下無事”

    Memou, Antigoni --: “A Collage of Globalization” in Documenta11’s Exhibition Catalogue

    Mersmann, Birgit --: Institutional Politics -- ; Lacing Places: Situationist Practices and Socio-Political Strategies in Korean Urban Art Projects

    Redmann, Janna-Mirl --: Gulf Labor: The Boycott as Political Activism and Institutional Critique

    Gordon, Leah --: You Can’t Always Curate Your Way Out! Reflections on the Ghetto Biennale

    Karroum, Abdellah --: Generation 00: The Artist as Citizen

    Bouwhuis, Jelle --: Museological Narratives -- ; How Far How Near: A Global Assemblage in the Modern Art Museum

    Bhagwati, Annette --: Of Maps, Nodes and Trajectories: Changing Topologies in Transcultural Curating

    Lutz, Barbara --: Curating as Transcultural Practice. documenta 12 and the “Migration of Form”

    Dornhof, Sarah --: Exhibiting Contemporary Moroccan Art: Situated Curatorial Narratives and Institutional Frames of Globalization

    Seliger, Isabel --: Practices of Self-Cultivation -- ; The Art of Globalization / The Globalization of Art: Creating Trans-national, Interethnic, Cross- Gender and Interspecies Identities in the 3D Work of Miao Xiaochun

    Hopfener, Birgit --: Transculturally Entangled – Qiu Zhijie’s Concept of Total Art

    Milano, Ronit --: Globalization as an Artistic Strategy: The Case of Takashi Murakami

    Buurman, Nanne --: The Blind Spot of Global Art? Hans Ulrich Obrist’s Ways of Curating

  2. Situating global art
    topologies - temporalities - trajectories
    Beteiligt: Dornhof, Sarah (HerausgeberIn); Buurman, Nanne (HerausgeberIn); Hopfener, Birgit (HerausgeberIn); Lutz, Barbara (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    In recent years, the term global art has become a catchphrase in contemporary art discourses. Going beyond additive notions of canon expansion, this volume encourages a differentiated inquiry into the complex aesthetic, cultural, historical,... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Braunschweig, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik Stuttgart, Bibliothek
    deGruyter eBook
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    In recent years, the term global art has become a catchphrase in contemporary art discourses. Going beyond additive notions of canon expansion, this volume encourages a differentiated inquiry into the complex aesthetic, cultural, historical, political, epistemological and socio-economic implications of both the term global art itself and the practices it subsumes. Focusing on diverse examples of art, curating, historiography and criticism, the contributions not only take into account (new) hegemonies and exclusions but also the shifting conditions of transcultural art production, circulation and reception.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Dornhof, Sarah (HerausgeberIn); Buurman, Nanne (HerausgeberIn); Hopfener, Birgit (HerausgeberIn); Lutz, Barbara (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzschrift
    Format: Online
    ISBN: 9783839433973
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: LH 61100 ; CC 6900
    Körperschaften/Kongresse: Conference Situating Global Art (2015, Berlin)
    Schriftenreihe: Image ; volume 89
    Schlagworte: Art and globalization; Art and society; Art.; Contemporary Art.; Curating.; Fine Arts.; Globalization.; Interculturalism.; Postcolonialism.; Theory of Art.; Transculturality.; ART / Criticism
    Umfang: 1 Online-Ressource (334 Seiten)
    Bemerkung(en):

    "This publication developed out of the conference Situating Global Art that took place in Berlin on 12-14 February 2015 ..." - Rückseite Titelseite

    Buurman, Nanne / Dornhof, Sarah / Hopfener, Birgit / Lutz, Barbara --: Frontmatter -- ; Acknowledgements -- ; Contents -- ; Situating Global Art. An Introduction

    Birken, Jacob --: Epistemological Frameworks -- ; Spectres of 1989: On some Misconceptions of the ‘Globality’ in and of Contemporary Art

    Weiner, Andrew Stefan --: The Scrim, The Pistol, and the Lectern: Dis-Situating the Global Contemporary

    Bartlett, Voon Pow --: The Aesthetics of Irony as a Form of Resistance: Zhang Peili in “Harmonious Society, 天下無事”

    Memou, Antigoni --: “A Collage of Globalization” in Documenta11’s Exhibition Catalogue

    Mersmann, Birgit --: Institutional Politics -- ; Lacing Places: Situationist Practices and Socio-Political Strategies in Korean Urban Art Projects

    Redmann, Janna-Mirl --: Gulf Labor: The Boycott as Political Activism and Institutional Critique

    Gordon, Leah --: You Can’t Always Curate Your Way Out! Reflections on the Ghetto Biennale

    Karroum, Abdellah --: Generation 00: The Artist as Citizen

    Bouwhuis, Jelle --: Museological Narratives -- ; How Far How Near: A Global Assemblage in the Modern Art Museum

    Bhagwati, Annette --: Of Maps, Nodes and Trajectories: Changing Topologies in Transcultural Curating

    Lutz, Barbara --: Curating as Transcultural Practice. documenta 12 and the “Migration of Form”

    Dornhof, Sarah --: Exhibiting Contemporary Moroccan Art: Situated Curatorial Narratives and Institutional Frames of Globalization

    Seliger, Isabel --: Practices of Self-Cultivation -- ; The Art of Globalization / The Globalization of Art: Creating Trans-national, Interethnic, Cross- Gender and Interspecies Identities in the 3D Work of Miao Xiaochun

    Hopfener, Birgit --: Transculturally Entangled – Qiu Zhijie’s Concept of Total Art

    Milano, Ronit --: Globalization as an Artistic Strategy: The Case of Takashi Murakami

    Buurman, Nanne --: The Blind Spot of Global Art? Hans Ulrich Obrist’s Ways of Curating