Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 10 von 10.

  1. The instrumental music of Iannis Xenakis
    theory, practice, self-borrowing
    Autor*in: Gibson, Benoît
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Pendragon Press, Hillsdale, NY

    Hochschule für Musik Detmold, Bibliothek
    BXe 111
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781576471616
    RVK Klassifikation: LP 95570
    Schriftenreihe: The Iannis Xenakis series ; 3
    Schlagworte: Instrumental music; Selbstbezüglichkeit; Instrumentalmusik; Mathematik <Motiv>; Montage <Künste>
    Weitere Schlagworte: Xenakis, Iannis (1922-2001): Instrumental music; Xenakis, Iannis (1922-2001); Xenakis, Iannis (1922-2001)
    Umfang: XXI, 231 S., graph. Darst., Notenbeisp.
  2. The virtuoso as subject
    the reception of instrumental virtuosity, c. 1815-c. 1850
    Autor*in: Cvejić, Žarko
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne

    Robert Schumann Hochschule, Hochschulbibliothek
    bm 441 CvejZ Virt 21
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3L 15039
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781443890717
    Schlagworte: Instrumental music; Music; Idealism, German; Leiblichkeit; Violine; Virtuose; Klavier; Aufführung; Ästhetik; Komposition <Musik>
    Umfang: vi, 355 Seiten, Notenbeispiele, 21 cm
  3. Ohne Worte
    vocality and instrumentality in 19th-century music
    Beteiligt: Brooks, William (HerausgeberIn); Torbianelli, Edoardo (HerausgeberIn); Roudet, Jeanne (HerausgeberIn); Bartoli, Jean-Pierre (HerausgeberIn); Seaton, Douglass (HerausgeberIn); Moßburger, Hubert (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Leuven University Press, Leuven

    What can music tell us - without words? Can it depict scenes, narrate stories, elucidate beliefs? And can it be an instrument through which we access the inner lives not only of musicians from the past but of ourselves, today? In this book five... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    What can music tell us - without words? Can it depict scenes, narrate stories, elucidate beliefs? And can it be an instrument through which we access the inner lives not only of musicians from the past but of ourselves, today? In this book five scholars and performers probe these and related questions to illuminate both the experience and performance of nineteenth-century music. Drawing on a rich range of sources, they reveal the musical thought and practice of canonical composers like Berlioz, Mendelssohn, and Schumann. Their work challenges us to reconsider our musical practices and the voices manifested in them, and it encourages the creation of an art that is both historical and transcendental Playing with images : character and emotion in the age of romanticism / Edoardo Torbianelli -- "Inner voices' and "deep combinations" : Robert Schumann's approach to romantic polyphony / Hubert Mossburger -- Frédéric Chopin, Clara Schuman, and the singing piano school / Jeanne Roudet -- Vocal patterns in the themes of Berlioz's instrumental music / Jean-Pierre Bartoli -- Plot and narrative in Mendelssohn's chamber music for strings and piano / Douglass Seaton -- Robert Schumann's poetic paraphrases : analytical implications / Hubert Mossburger

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Brooks, William (HerausgeberIn); Torbianelli, Edoardo (HerausgeberIn); Roudet, Jeanne (HerausgeberIn); Bartoli, Jean-Pierre (HerausgeberIn); Seaton, Douglass (HerausgeberIn); Moßburger, Hubert (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789058679987
    Schriftenreihe: Collected writings of the Orpheus Institute ; 12
    Schlagworte: Vocal music; Instrumental music; Composers
    Umfang: 227 Seiten, Illusttrationen
  4. Ohne Worte
    vocality and instrumentality in 19th-century music
    Erschienen: 2014; © 2014
    Verlag:  Leuven University Press, Leuven

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Brooks, William (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789461661616; 9461661614; 9789058679987; 9058679985
    Schriftenreihe: Collected writings of the Orpheus Institute ; #12
    Schlagworte: Composers; Instrumental music; Vocal music; MUSIC / Genres & Styles / Classical; MUSIC / Reference; Array; Instrumentalmusik; Narrativität
    Umfang: 1 online resource (227 pages), music
    Bemerkung(en):

    Print version record

    Playing with images : character and emotion in the age of romanticism / Edoardo Torbianelli -- "Inner voices' and "deep combinations" : Robert Schumann's approach to romantic polyphony / Hubert Moßburger -- Frédéric Chopin, Clara Schuman, and the singing piano school / Jeanne Roudet -- Vocal patterns in the themes of Berlioz's instrumental music / Jean-Pierre Bartoli -- Plot and narrative in Mendelssohn's chamber music for strings and piano / Douglass Seaton -- Robert Schumann's poetic paraphrases : analytical implications / Hubert Moßburger

    What can music tell us - without words? Can it depict scenes, narrate stories, elucidate beliefs? And can it be an instrument through which we access the inner lives not only of musicians from the past but of ourselves, today? In this book five scholars and performers probe these and related questions to illuminate both the experience and performance of nineteenth-century music. Drawing on a rich range of sources, they reveal the musical thought and practice of canonical composers like Berlioz, Mendelssohn, and Schumann. Their work challenges us to reconsider our musical practices and the voices manifested in them, and it encourages the creation of an art that is both historical and transcendental

  5. The instrumental music of Iannis Xenakis
    theory, practice, self-borrowing
    Autor*in: Gibson, Benoît
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Pendragon Press, Hillsdale, NY

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781576471616
    RVK Klassifikation: LP 95570
    Schriftenreihe: The Iannis Xenakis series ; 3
    Schlagworte: Instrumental music; Selbstbezüglichkeit; Montage <Künste>; Instrumentalmusik; Mathematik <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Xenakis, Iannis (1922-2001): Instrumental music; Xenakis, Iannis (1922-2001); Xenakis, Iannis (1922-2001)
    Umfang: XXI, 231 S., graph. Darst., Notenbeisp.
  6. <<The>> instrumental music of Iannis Xenakis
    theory, practice, self-borrowing
    Autor*in: Gibson, Benoît
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Pendragon Press, Hillsdale, NY

    Hochschule für Musik Detmold, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781576471616
    RVK Klassifikation: LP 95570
    Schriftenreihe: <<The>> Iannis Xenakis series ; 3
    Schlagworte: Instrumental music
    Weitere Schlagworte: Xenakis, Iannis (1922-2001): Instrumental music; Xenakis, Iannis (1922-2001)
    Umfang: XXI, 231 S. : graph. Darst., Notenbeisp.
  7. The instrumental music of Iannis Xenakis
    theory, practice, self-borrowing
    Autor*in: Gibson, Benoît
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Pendragon Press, Hillsdale, NY

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781576471616
    RVK Klassifikation: LP 95570
    Schriftenreihe: The Iannis Xenakis series ; 3
    Schlagworte: Instrumental music; Selbstbezüglichkeit; Montage <Künste>; Instrumentalmusik; Mathematik <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Xenakis, Iannis (1922-2001): Instrumental music; Xenakis, Iannis (1922-2001); Xenakis, Iannis (1922-2001)
    Umfang: XXI, 231 S., graph. Darst., Notenbeisp.
  8. Changing aesthetic views of instrumental music in 18th-Century Germany
    Autor*in: Hosler, Bellamy
    Erschienen: 1981
    Verlag:  UMI Research Pr., Ann Arbor, Mich.

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0835711722
    RVK Klassifikation: LR 11184 ; LR 56710 ; LR 56820
    Schriftenreihe: Studies in musicology ; 42
    Schlagworte: Esthetica; Musique - 18e siècle - Histoire et critique; Musique - Philosophie et esthétique; Musique instrumentale - Allemagne - Histoire et critique; Muziekfilosofie; Structuuranalyse; Musik; Ästhetik; Instrumental music; Music; Instrumentalmusik; Ästhetik; Musikästhetik
    Umfang: XXIV, 295 S.
    Bemerkung(en):

    Teilw.zugl.: Madison, Wisc., Univ., Diss., 1978

  9. <<The>> virtuoso as subject
    the reception of instrumental virtuosity, c. 1815-c. 1850
    Autor*in: Cvejić, Žarko
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne

    Robert Schumann Hochschule, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781443890717
    Schlagworte: Instrumental music; Music; Idealism, German
    Umfang: vi, 355 Seiten, Notenbeispiele, 21 cm
  10. Ohne Worte
    vocality and instrumentality in 19th-century music
    Beteiligt: Brooks, William (HerausgeberIn); Torbianelli, Edoardo (HerausgeberIn); Roudet, Jeanne (HerausgeberIn); Bartoli, Jean-Pierre (HerausgeberIn); Seaton, Douglass (HerausgeberIn); Moßburger, Hubert (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Leuven University Press, Leuven

    What can music tell us - without words? Can it depict scenes, narrate stories, elucidate beliefs? And can it be an instrument through which we access the inner lives not only of musicians from the past but of ourselves, today? In this book five... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    8 A 3795
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2017/6951
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Musik, Theater und Medien Hannover, Bibliothek
    K 111/12
    keine Fernleihe

     

    What can music tell us - without words? Can it depict scenes, narrate stories, elucidate beliefs? And can it be an instrument through which we access the inner lives not only of musicians from the past but of ourselves, today? In this book five scholars and performers probe these and related questions to illuminate both the experience and performance of nineteenth-century music. Drawing on a rich range of sources, they reveal the musical thought and practice of canonical composers like Berlioz, Mendelssohn, and Schumann. Their work challenges us to reconsider our musical practices and the voices manifested in them, and it encourages the creation of an art that is both historical and transcendental Playing with images : character and emotion in the age of romanticism / Edoardo Torbianelli -- "Inner voices' and "deep combinations" : Robert Schumann's approach to romantic polyphony / Hubert Mossburger -- Frédéric Chopin, Clara Schuman, and the singing piano school / Jeanne Roudet -- Vocal patterns in the themes of Berlioz's instrumental music / Jean-Pierre Bartoli -- Plot and narrative in Mendelssohn's chamber music for strings and piano / Douglass Seaton -- Robert Schumann's poetic paraphrases : analytical implications / Hubert Mossburger

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Brooks, William (HerausgeberIn); Torbianelli, Edoardo (HerausgeberIn); Roudet, Jeanne (HerausgeberIn); Bartoli, Jean-Pierre (HerausgeberIn); Seaton, Douglass (HerausgeberIn); Moßburger, Hubert (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789058679987
    Schriftenreihe: Collected writings of the Orpheus Institute ; 12
    Schlagworte: Vocal music; Instrumental music; Composers
    Umfang: 227 Seiten, Illusttrationen