Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

  1. Using Donald Trump's COVID-19 vaccine endorsement to give public health a shot in the arm
    a large-scale ad experiment
    Erschienen: [2022]
    Verlag:  Stanford Institute for Economic Policy Research (SIEPR), Stanford, CA

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    Keine Rechte
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Working paper / Stanford Institute for Economic Policy Research (SIEPR) ; no. 22, 08 (March, 2022)
    Schlagworte: Coronavirus; Impfung; Gesundheitspolitik; Gesundheitsmarketing; Politische Kommunikation; Experiment; USA; COVID-19; vaccines; vaccine-hesitancy; political polarization; advertising; online auctions; political science; economics; marketing
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 47 Seiten), Illustrationen
  2. Using Donald Trump's COVID-19 Vaccine Endorsement to Give Public Health a Shot in the Arm
    A Large-Scale Ad Experiment
    Erschienen: April 2022
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass

    We report a large-scale randomized controlled trial designed to assess whether the partisan cue of a provaccine message from Donald Trump would induce Americans to get COVID-19 vaccines. Our study involved presenting a 27-second advertisement to... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe

     

    We report a large-scale randomized controlled trial designed to assess whether the partisan cue of a provaccine message from Donald Trump would induce Americans to get COVID-19 vaccines. Our study involved presenting a 27-second advertisement to millions of U.S. YouTube users in October 2021. Results indicate that the campaign increased the number of vaccines in the average treated county by 103. Spread across 1,014 treated counties, the total effect of the campaign was an estimated increase of 104,036 vaccines. The campaign was cost-effective: with an overall budget of about $100,000, the cost to obtain an additional vaccine was about $1 or less

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; no. w29896
    Schlagworte: Impfung; Coronavirus; Celebrity-Werbung; Regierungschef; Werbewirkung; Gesundheitspolitik; USA
    Umfang: 1 Online-Ressource, illustrations (black and white)
    Bemerkung(en):

    Hardcopy version available to institutional subscribers