Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 23 von 23.

  1. Research Methods for the Digital Humanities
    Beteiligt: Levenberg, Lewis (Hrsg.); Neilson, Tai (Hrsg.); Rheams, David (Hrsg.)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Levenberg, Lewis (Hrsg.); Neilson, Tai (Hrsg.); Rheams, David (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319967134
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AK 39950 ; EC 1300
    Schlagworte: Digital/New Media; Digital Humanities; Research Methodology; Media Research; Culture and Technology; Digital media; Humanities-Digital libraries; Sociology-Research; Culture; Technology; Digital Humanities; Methode
    Umfang: 1 Online-Ressource (XVII, 325 p. 52 illus., 44 illus. in color)
  2. Public Humanities and the Spanish Civil War
    Connected and Contested Histories
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Ribeiro de Menezes, Alison (Hrsg.); Cazorla Sánchez, Antonio (Hrsg.); Shubert, Adrian (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319972749
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: IM 1270 ; NB 3400
    Schriftenreihe: Palgrave Studies in Cultural Heritage and Conflict
    Schlagworte: Digital Humanities; European Culture; Memory Studies; Humanities-Digital libraries; Ethnology-Europe; Historiography; Materialität; Bürgerkrieg; Kollektives Gedächtnis
    Umfang: 1 Online-Ressource (xvi, 286 Seiten), Illustrationen
  3. Research Methods for the Digital Humanities
    Beteiligt: Levenberg, Lewis (Hrsg.); Neilson, Tai (Hrsg.); Rheams, David (Hrsg.)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheca Hertziana - Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Levenberg, Lewis (Hrsg.); Neilson, Tai (Hrsg.); Rheams, David (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319967134
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AK 39950 ; EC 1300
    Schlagworte: Digital/New Media; Digital Humanities; Research Methodology; Media Research; Culture and Technology; Digital media; Humanities-Digital libraries; Sociology-Research; Culture; Technology; Digital Humanities; Methode
    Umfang: 1 Online-Ressource (XVII, 325 p. 52 illus., 44 illus. in color)
  4. Research methods for the digital humanities
    Beteiligt: Levenberg, Lewis (Hrsg.); Neilson, Tai (Hrsg.); Rheams, David (Hrsg.)
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  palgrave macmillan, Cham, Switzerland

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Levenberg, Lewis (Hrsg.); Neilson, Tai (Hrsg.); Rheams, David (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783319967127
    RVK Klassifikation: AK 39950 ; EC 1300
    Schlagworte: Digital/New Media; Digital Humanities; Research Methodology; Media Research; Culture and Technology; Digital media; Humanities-Digital libraries; Sociology-Research; Culture; Technology; Digital Humanities; Methode
    Umfang: xvii, 325 Seiten, Illustrationen, Diagramme
  5. Living the stories we create
    preparing students for the digital age
    Autor*in: McCabe, Ellen
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Springer, Cham, Switzerland

    This work explores the potential of digital media to rectify the disparity between formal learning contexts and contemporary perceptions and expectations of narrative. How can education systems respond to the changing technological landscape, thus... mehr

    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This work explores the potential of digital media to rectify the disparity between formal learning contexts and contemporary perceptions and expectations of narrative. How can education systems respond to the changing technological landscape, thus preparing students to become active participants in society as well as to realise the extent of their own potential? This book explores such concepts in the classroom environment through direct engagement with students and teachers with the case of Shakespeare's Macbeth. Written in approximately 1606, Macbeth has its roots in a culture of orality and yet has sustained through centuries of print dominance. Indeed, as both text and performance the work itself embodies both the literary and the oral. Yet as a staple of many second level curricula increasingly Macbeth is perceived as an educational text. Macbeth reflects its cultural moment, an age of ambiguity where much like today notions of selfhood, privacy, societal structures, media and economy were being called into question. Thus Macbeth can be understood as a microcosm of the challenges existing in contemporary education in both content and form. This book examines Macbeth as a case-study in seeking to explore the implications of digital media for learning, as well as its possible potential to constructively facilitate in realigning formal learning contexts to contemporary experiences of narrative

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319957982
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: SpringerBriefs in education
    Schlagworte: Technology and Digital Education; Learning & Instruction; Digital Humanities; Media Studies; Literature and Technology/Media; Educational technology; Humanities-Digital libraries; Communication; Technology in literature; Computerunterstütztes Lernen; Sekundarstufe; Neue Medien; Erzählen; Lernen
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616): Macbeth
    Umfang: 1 Online-Ressource (ix, 130 Seiten), Illustrationen
  6. Interactive Media for Sustainability
    Autor*in: Bendor, Roy
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319703831
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Palgrave Studies in Media and Environmental Communication
    Schlagworte: Media and Communication; Sustainable Development; Sustainability Management; Digital Humanities; Social Media; Environmental Sociology; Communication; Sustainable development; Industrial management-Environmen; Humanities-Digital libraries; Social media; Environmental sociology
    Umfang: 1 Online-Ressource (XIII, 222 p. 13 illus)
  7. Guide to programming for the digital humanities
    lessons for introductory Python
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Springer, Cham

    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule München, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    OTH- Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschulbibliothek Rosenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt, Abteilungsbibliothek Schweinfurt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319991153
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AK 39950 ; ST 250
    Schriftenreihe: SpringerBriefs in computer science
    Schlagworte: Programming Techniques; Digital Humanities; Python; Visualization; Computer science; Humanities-Digital libraries; Python (Computer program language); Visualization; Digital Humanities; Python <Programmiersprache>
    Umfang: 1 Online-Ressource (VIII, 93 Seiten, 22 illus., 15 illus. in color)
  8. Guide to programming for the digital humanities
    lessons for introductory Python
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Springer, Cham, CH

    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783319991146
    RVK Klassifikation: AK 39950 ; ST 250
    Schriftenreihe: SpringerBriefs in Computer Science
    Schlagworte: Programming Techniques; Digital Humanities; Python; Visualization; Computer science; Humanities-Digital libraries; Python (Computer program language); Visualization; Digital Humanities; Python <Programmiersprache>
    Umfang: viii, 93 Seiten, Illustrationen
  9. Research methods for the digital humanities
    Beteiligt: Levenberg, Lewis (HerausgeberIn); Neilson, Tai (HerausgeberIn); Rheams, David (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham

    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    2020 A 1369
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    TUC 169 170
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    69.2722
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    cover (Cover)
  10. Guide to Programming for the Digital Humanities
    Lessons for Introductory Python
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Imprint: Springer

    As an introduction to programming for the Digital Humanities (DH), this book presents six key assignments oriented on DH topics. The topics include Computing Change Over Time (calculating burials at a historic cemetery), Visualizing Change Over Time... mehr

     

    As an introduction to programming for the Digital Humanities (DH), this book presents six key assignments oriented on DH topics. The topics include Computing Change Over Time (calculating burials at a historic cemetery), Visualizing Change Over Time (visualizing the burials at the historic cemetery), Textual Analysis (finding word frequencies and “stop words” in public domain texts), XML Transformation (transforming a simplified version of XML into HTML styled with CSS), Stylometry (comparing the measured features of graphic images), and Social Network Analysis (analyzing extended relationships in historic circles). The book focuses on the practical application of these assignments in the classroom, providing a range of variations for each assignment, which can be selected on the basis of students’ specific programming background and skills; “atomic” assignments, which can be used to give students the experience they need to successfully complete the main assignments; and some common pitfalls and gotchas to manage in the classroom. The book’s chief goals are to introduce novice computer science (CS) students to programming for DH, and to offer them valuable hands-on experience with core programming concepts

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook; Datenträger
    Format: Online
    ISBN: 9783319991153
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: SpringerBriefs in Computer Science
    Schlagworte: Computer science; Humanities-Digital libraries; Python (Computer program language); Visualization; Programming Techniques; Digital Humanities; Python; Visualization
    Umfang: 1 Online-Ressource (VIII, 93 Seiten), 22 Illustrationen, 15 Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Chapter 1. Introduction -- Chapter 2. Introductory Programming – Common Topics -- Chapter 3. Digital Humanities – Special Considerations for the Programmer -- Chapter 4. Introduction to the Digital Humanities Assignments -- Chapter 5. Change Over Time: Burials in an Historic Cemetery -- Chapter 6. Visualizing Change Over Time: Simple Visualization of the Burials in an Historic Cemetery -- Chapter 7. Textual Analysis: Frequencies and Stop Words in Dirty Text -- Chapter 8. Code Transformation: From XML to Stylized HTML -- Chapter 9. Art Stylometry: Recognizing Regional Differences in Great Works of Art -- Chapter 10. Social Network Analysis: Historic Circles of Friends and Acquaintances -- Chapter 11. Conclusion

  11. Public Humanities and the Spanish Civil War
    Connected and Contested Histories
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Imprint: Palgrave Macmillan

    This interdisciplinary collection of essays examines contemporary public history’s engagement with the Spanish Civil War. The chapters discuss the history and mission of the main institutional archives of the war, contemporary and forensic archeology... mehr

     

    This interdisciplinary collection of essays examines contemporary public history’s engagement with the Spanish Civil War. The chapters discuss the history and mission of the main institutional archives of the war, contemporary and forensic archeology of the war, burial sites, the affordances of digital culture in the sphere of war memory, the teaching of the war in Spanish school curricula, and the place of war memory within human rights initiatives. Adopting a strongly comparative focus, the authors argue for greater public visibility and more nuanced discussion of the Civil War’s legacy, positing a virtual museum as one means to foster dialogue

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Ribeiro de Menezes, Alison (Hrsg.); Cazorla-Sánchez, Antonio (Hrsg.); Shubert, Adrian (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook; Datenträger
    Format: Online
    ISBN: 9783319972749
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Palgrave Studies in Cultural Heritage and Conflict
    Schlagworte: Humanities-Digital libraries; Ethnology-Europe; Historiography; Digital Humanities; European Culture; Memory Studies
    Umfang: 1 Online-Ressource (XVI, 286 Seiten), 18 Illustrationen, 17 Illustrationen
    Bemerkung(en):

    1. Introduction: Public Humanities and the Spanish Civil War, Alison Ribeiro de Menezes -- 2. Sites Without Memory and Memory Without Sites: On the Failure of the Public History of the Spanish Civil War, Antonio Cazorla-Sánchez and Adrian Shubert -- 3. The Spanish Civil War Archive and the Construction of Memory, Jesús Espinosa Romero -- 4. The Historical Memory Records Centre: A Museum for Memory and the Recent History of Spain, Manuel Melgar Camarzana -- 5. Museums and Material Memories of the Spanish Civil War: An Archaeological Critique, Alfredo González-Ruibal -- 6. The Necropolitics of Spain's Civil War Dead, Alison Ribeiro de Menezes -- 7. Thinking Outside the Grave: The Material Traces of Republican Lives Before the Spanish Civil War, Layla Renshaw -- 8. Visualizing Mass Grave Recovery: Ritual, Digital Culture and Geographic Information Systems, Wendy Perla Kurtz -- 9. Digitally Mediated Memory and the Spanish Civil War, Paul Spence -- 10. The Spanish Civil War in the Classroom: From Absence to Didactic Potential, María Feliu Torruella -- 11. Veiling and Exhuming the Past: Conflict and Postconflict Challenges, Jordi Palou-Louverdos.

  12. Guide to programming for the digital humanities
    lessons for introductory Python
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Springer, Cham ; ProQuest Ebook Central, [Ann Arbor]

    As an introduction to programming for the Digital Humanities (DH), this book presents six key assignments oriented on DH topics. The topics include Computing Change Over Time (calculating burials at a historic cemetery), Visualizing Change Over Time... mehr

     

    As an introduction to programming for the Digital Humanities (DH), this book presents six key assignments oriented on DH topics. The topics include Computing Change Over Time (calculating burials at a historic cemetery), Visualizing Change Over Time (visualizing the burials at the historic cemetery), Textual Analysis (finding word frequencies and “stop words” in public domain texts), XML Transformation (transforming a simplified version of XML into HTML styled with CSS), Stylometry (comparing the measured features of graphic images), and Social Network Analysis (analyzing extended relationships in historic circles). The book focuses on the practical application of these assignments in the classroom, providing a range of variations for each assignment, which can be selected on the basis of students’ specific programming background and skills; “atomic” assignments, which can be used to give students the experience they need to successfully complete the main assignments; and some common pitfalls and gotchas to manage in the classroom. The book’s chief goals are to introduce novice computer science (CS) students to programming for DH, and to offer them valuable hands-on experience with core programming concepts

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319991153
    Schriftenreihe: SpringerBriefs in Computer Science
    Schlagworte: Computer science; Humanities-Digital libraries; Python (Computer program language); Visualization; Programming Techniques; Digital Humanities; Python; Visualization
    Umfang: 1 Online-Ressource (viii, 93 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturangaben

  13. Higher Education in the Era of the Fourth Industrial Revolution
    Beteiligt: Gleason, Nancy W. (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Singapore

    This book is open access under a CC BY 4.0 license. This collection examines how higher education responds to the demands of the automation economy and the fourth industrial revolution. Considering significant trends in how people are learning,... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book Springer
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Berlin, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Erfurt, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Freiburg, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Furtwangen University. Informatik, Technik, Wirtschaft, Medien. Campus Furtwangen, Bibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Westküste, Hochschule für Wirtschaft und Technik, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Heidelberg
    E-Book OA
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    Springer E-Book
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheksservice-Zentrum Baden-Württemberg (BSZ)
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Hochschule für öffentliche Verwaltung und Finanzen Ludwigsburg, Bibliothek
    OASpringer
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Pädagogische Hochschulbibliothek Ludwigsburg
    E-Book Springer
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Hochschule Mannheim, Hochschulbibliothek
    eBook OA
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Book Springer
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book Springer
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    Springer Nature Open Access Bücher
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book OA
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Landesbibliothek Mecklenburg-Vorpommern Günther Uecker im Landesamt für Kultur und Denkmalpflege
    keine Fernleihe
    Hochschule für Gestaltung Schwäbisch Gmünd, Bibliothek
    eBook OA Springer
    keine Fernleihe
    Pädagogische Hochschule, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    eBook Springer Open Access
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Hochschule der Medien, Bibliothek Standort Nobelstr.
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik Stuttgart, Bibliothek
    Springer OA eBook
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Ulm, Bibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Universität Ulm, Kommunikations- und Informationszentrum, Bibliotheksservices
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Weingarten
    eBook Springer OpenAccess
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Weingarten
    eBook Springer
    keine Ausleihe von Bänden, der Endnutzer erhält eine elektronische Kopie
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Wismar, University of Applied Sciences: Technology, Business and Design, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    This book is open access under a CC BY 4.0 license. This collection examines how higher education responds to the demands of the automation economy and the fourth industrial revolution. Considering significant trends in how people are learning, coupled with the ways in which different higher education institutions and education stakeholders are implementing adaptations, it looks at new programs and technological advances that are changing how and why we teach and learn. The book addresses trends in liberal arts integration of STEM innovations, the changing role of libraries in the digital age, global trends in youth mobility, and the development of lifelong learning programs. This is coupled with case study assessments of the various ways China, Singapore, South Africa and Costa Rica are preparing their populations for significant shifts in labour market demands - shifts that are already underway. Offering examples of new frameworks in which collaboration between government, industry, and higher education institutions can prevent lagging behind in this fast changing environment, this book is a key read for anyone wanting to understand how the world should respond to the radical technological shifts underway on the frontline of higher education Introduction -- Higher Education Themes in 4IR Context -- Globalizing the Liberal Arts: Twenty-first century education -- Educational Mobility and Transnationalization -- Academic Library Futures in a Diversified University System -- How Education Has Begun to Adapt: Case Study Assessment -- Innovation Education in China: Preparing attitudes, approaches, and intellectual environments for life in the automation economy -- Regenerative Development in Higher Education: Costa Rica’s Perspective -- Singapore’s Higher Education Systems in the Era of the Fourth Industrial Revolution: Preparing Lifelong Learners -- Adopt Fast, Adapt Quick: Adaptive Approaches in the South African Context -- The Fourth Industrial Revolution and Higher Education

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Gleason, Nancy W. (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789811301940
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Array
    Array
    Schlagworte: Education; Humanities-Digital libraries; Humanities; Higher education; Education, Higher; Educational technology; Digital humanities.
    Umfang: Online-Ressource (XIX, 229 p. 14 illus, online resource)
  14. Research methods for the digital humanities
    Beteiligt: Levenberg, Lewis (HerausgeberIn); Neilson, Tai (HerausgeberIn); Rheams, David (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham, Switzerland

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    Forschungsbibliothek Gotha
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    2020 A 1369
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Aka 0041
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    TUC 169 170
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Stuttgart, Bibliothek der Institute für Linguistik und Literaturwissenschaft
    U8--RES28
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    302166 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    69.2722
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    cover (Cover)
  15. Research methods for the digital humanities
    Beteiligt: Levenberg, Lewis (Verfasser, Herausgeber); Neilson, Tai (Verfasser, Herausgeber); Rheams, David (Verfasser, Herausgeber)
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham, Switzerland

    Universitätsbibliothek Dortmund
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Levenberg, Lewis (Verfasser, Herausgeber); Neilson, Tai (Verfasser, Herausgeber); Rheams, David (Verfasser, Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783319967127
    Weitere Identifier:
    9783319967127
    Schlagworte: Digital media; Humanities-Digital libraries; Sociology-Research; Culture; Technology; Culture-Study and teaching; Research Methods;Digital Humanities;Method;Methodologies;Research Tools;Digital Culture;Qualitiative;Quantitative;Social Science;Methodology
    Weitere Schlagworte: Digitale Medien, Internet, Telekommunikation; B; Digital/New Media; Literature, Cultural and Media Studies; Digital Humanities; Computeranwendungen in Geistes- und Sozialwissenschaften; Research Methodology; Empirische Sozialforschung, Statistik; Media Research; Medienwissenschaften; Culture and Technology; Kulturwissenschaften; Hardcover, Softcover / Medien, Kommunikation/Kommunikationswissenschaft
    Umfang: xvii, 325 Seiten, Illustrationen, 210 mm
    Bemerkung(en):

    This volume introduces the reader to the wide range of methods that digital humanities employ, and offers a practical guide to the study, interpretation, and presentation of cultural material and practices. In this instance, the editors consider digital humanities to include both the use of computing to understand cultural material in new ways, and the application of theories and methods from the humanities to interpret new technologies. Each chapter provides a step-by-step guide to cutting-edge methodologies so that students can make informed decisions about the methods they use, consider ethical practices, follow practical procedures, and present their work effectively. Readers will develop practical and reflexive understandings of the software and digital devices that they study and use for research, and the book will help new researchers collaborate and contribute to their scholarly communities, and to public discourse. As contemporary humanities work becomes increasingly interdisciplinary, and increasingly permeated by and with digital technologies, this volume helps new researchers navigate an evolving academic environment. Humanities and social sciences students will find this textbook an invaluable resource for assessing and creating digital projects. - Cover

    Chapter 1 Introduction: Research Methods for Digital Humanities.- Chapter 2 On Interdisciplinary Studies of Physical Information Infrastructure.- Chapter 3 Archives for the Dark Web: A Field Guide for Study.- Chapter 4 MusicDetour: Building a digital humanities archive.- Chapter 4 MusicDetour: Building a digital humanities archive.- Chapter 5 Creating an Influencer-Relationship Model to Locate Actors in Environmental Communications.- Chapter 6 Digital Humanities for History of Philosophy: A Case Study on Nietzsche.- Chapter 7 Researching Online Museums: Digital Methods to Study Virtual Visitors.- Chapter 8 Smart Phones and Photovoice: Exploring Participant Lives with Photos of the Everyday.- Chapter 9 Digital Media, Conventional Methods: Using Video Interviews to Study the Labor of Digital Journalism.- Chapter 10 Building Video Game Adaptations of Dramatic and Literary Texts.- Chapter 11 Virtual Bethel: Preservation of Indianapolis’ Oldest Black Church.- Chapter 12 Code/Art Approaches to Data Visualization.- Chapter 13 Research methods in recording oral tradition: Choosing between the evanescence of the digital or the senescence of the analog.- Chapter 14 A Philological Approach to Sound Preservation.- Chapter 15 User Interfaces for Creating Digital Research.- Chapter 16 Developing Sustainable Open Heritage Datasets.- Chapter 17 Telling Untold Stories: Digital Textual Recovery Methods

  16. Living the stories we create
    preparing students for the digital age
    Autor*in: McCabe, Ellen
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Springer, Cham, Switzerland

    This work explores the potential of digital media to rectify the disparity between formal learning contexts and contemporary perceptions and expectations of narrative. How can education systems respond to the changing technological landscape, thus... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This work explores the potential of digital media to rectify the disparity between formal learning contexts and contemporary perceptions and expectations of narrative. How can education systems respond to the changing technological landscape, thus preparing students to become active participants in society as well as to realise the extent of their own potential? This book explores such concepts in the classroom environment through direct engagement with students and teachers with the case of Shakespeare's Macbeth. Written in approximately 1606, Macbeth has its roots in a culture of orality and yet has sustained through centuries of print dominance. Indeed, as both text and performance the work itself embodies both the literary and the oral. Yet as a staple of many second level curricula increasingly Macbeth is perceived as an educational text. Macbeth reflects its cultural moment, an age of ambiguity where much like today notions of selfhood, privacy, societal structures, media and economy were being called into question. Thus Macbeth can be understood as a microcosm of the challenges existing in contemporary education in both content and form. This book examines Macbeth as a case-study in seeking to explore the implications of digital media for learning, as well as its possible potential to constructively facilitate in realigning formal learning contexts to contemporary experiences of narrative

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319957982
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: SpringerBriefs in education
    Schlagworte: Technology and Digital Education; Learning & Instruction; Digital Humanities; Media Studies; Literature and Technology/Media; Educational technology; Humanities-Digital libraries; Communication; Technology in literature; Computerunterstütztes Lernen; Sekundarstufe; Neue Medien; Erzählen; Lernen
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616): Macbeth
    Umfang: 1 Online-Ressource (ix, 130 Seiten), Illustrationen
  17. Interactive Media for Sustainability
    Autor*in: Bendor, Roy
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319703831
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Palgrave Studies in Media and Environmental Communication
    Schlagworte: Media and Communication; Sustainable Development; Sustainability Management; Digital Humanities; Social Media; Environmental Sociology; Communication; Sustainable development; Industrial management-Environmen; Humanities-Digital libraries; Social media; Environmental sociology
    Umfang: 1 Online-Ressource (XIII, 222 p. 13 illus)
  18. Guide to programming for the digital humanities
    lessons for introductory Python
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Springer, Cham

    Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319991153
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AK 39950 ; ST 250
    Schriftenreihe: SpringerBriefs in computer science
    Schlagworte: Programming Techniques; Digital Humanities; Python; Visualization; Computer science; Humanities-Digital libraries; Python (Computer program language); Visualization; Digital Humanities; Python <Programmiersprache>
    Umfang: 1 Online-Ressource (VIII, 93 Seiten, 22 illus., 15 illus. in color)
  19. Guide to programming for the digital humanities
    lessons for introductory Python
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Springer, Cham, CH

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783319991146
    RVK Klassifikation: AK 39950 ; ST 250
    Schriftenreihe: SpringerBriefs in Computer Science
    Schlagworte: Programming Techniques; Digital Humanities; Python; Visualization; Computer science; Humanities-Digital libraries; Python (Computer program language); Visualization; Digital Humanities; Python <Programmiersprache>
    Umfang: viii, 93 Seiten, Illustrationen
  20. Public Humanities and the Spanish Civil War
    Connected and Contested Histories
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Ribeiro de Menezes, Alison (Hrsg.); Cazorla Sánchez, Antonio (Hrsg.); Shubert, Adrian (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319972749
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: IM 1270 ; NB 3400
    Schriftenreihe: Palgrave Studies in Cultural Heritage and Conflict
    Schlagworte: Digital Humanities; European Culture; Memory Studies; Humanities-Digital libraries; Ethnology-Europe; Historiography; Materialität; Bürgerkrieg; Kollektives Gedächtnis
    Umfang: 1 Online-Ressource (xvi, 286 Seiten), Illustrationen
  21. Research Methods for the Digital Humanities
    Beteiligt: Levenberg, Lewis (HerausgeberIn); Neilson, Tai (HerausgeberIn); Rheams, David (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham

    This volume introduces the reader to the wide range of methods that digital humanities employ, and offers a practical guide to the study, interpretation, and presentation of cultural material and practices. In this instance, the editors consider... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheksservice-Zentrum Baden-Württemberg (BSZ)
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe

     

    This volume introduces the reader to the wide range of methods that digital humanities employ, and offers a practical guide to the study, interpretation, and presentation of cultural material and practices. In this instance, the editors consider digital humanities to include both the use of computing to understand cultural material in new ways, and the application of theories and methods from the humanities to interpret new technologies. Each chapter provides a step-by-step guide to cutting-edge methodologies so that students can make informed decisions about the methods they use, consider ethical practices, follow practical procedures, and present their work effectively. Readers will develop practical and reflexive understandings of the software and digital devices that they study and use for research, and the book will help new researchers collaborate and contribute to their scholarly communities, and to public discourse. As contemporary humanities work becomes increasingly interdisciplinary, and increasingly permeated by and with digital technologies, this volume helps new researchers navigate an evolving academic environment. Humanities and social sciences students will find this textbook an invaluable resource for assessing and creating digital projects Chapter 1 Introduction: Research Methods for Digital Humanities -- Chapter 2 On Interdisciplinary Studies of Physical Information Infrastructure -- Chapter 3 Archives for the Dark Web: A Field Guide for Study -- Chapter 4 MusicDetour: Building a digital humanities archive -- Chapter 4 MusicDetour: Building a digital humanities archive -- Chapter 5 Creating an Influencer-Relationship Model to Locate Actors in Environmental Communications -- Chapter 6 Digital Humanities for History of Philosophy: A Case Study on Nietzsche -- Chapter 7 Researching Online Museums: Digital Methods to Study Virtual Visitors -- Chapter 8 Smart Phones and Photovoice: Exploring Participant Lives with Photos of the Everyday -- Chapter 9 Digital Media, Conventional Methods: Using Video Interviews to Study the Labor of Digital Journalism -- Chapter 10 Building Video Game Adaptations of Dramatic and Literary Texts -- Chapter 11 Virtual Bethel: Preservation of Indianapolis’ Oldest Black Church -- Chapter 12 Code/Art Approaches to Data Visualization -- Chapter 13 Research methods in recording oral tradition: Choosing between the evanescence of the digital or the senescence of the analog -- Chapter 14 A Philological Approach to Sound Preservation -- Chapter 15 User Interfaces for Creating Digital Research -- Chapter 16 Developing Sustainable Open Heritage Datasets -- Chapter 17 Telling Untold Stories: Digital Textual Recovery Methods

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  22. Public Humanities and the Spanish Civil War
    Connected and Contested Histories
    Beteiligt: Ribeiro de Menezes, Alison (HerausgeberIn); Cazorla-Sánchez, Antonio (HerausgeberIn); Shubert, Adrian (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham

    This interdisciplinary collection of essays examines contemporary public history’s engagement with the Spanish Civil War. The chapters discuss the history and mission of the main institutional archives of the war, contemporary and forensic archeology... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheksservice-Zentrum Baden-Württemberg (BSZ)
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe

     

    This interdisciplinary collection of essays examines contemporary public history’s engagement with the Spanish Civil War. The chapters discuss the history and mission of the main institutional archives of the war, contemporary and forensic archeology of the war, burial sites, the affordances of digital culture in the sphere of war memory, the teaching of the war in Spanish school curricula, and the place of war memory within human rights initiatives. Adopting a strongly comparative focus, the authors argue for greater public visibility and more nuanced discussion of the Civil War’s legacy, positing a virtual museum as one means to foster dialogue 1. Introduction: Public Humanities and the Spanish Civil War, Alison Ribeiro de Menezes -- 2. Sites Without Memory and Memory Without Sites: On the Failure of the Public History of the Spanish Civil War, Antonio Cazorla-Sánchez and Adrian Shubert -- 3. The Spanish Civil War Archive and the Construction of Memory, Jesús Espinosa Romero -- 4. The Historical Memory Records Centre: A Museum for Memory and the Recent History of Spain, Manuel Melgar Camarzana -- 5. Museums and Material Memories of the Spanish Civil War: An Archaeological Critique, Alfredo González-Ruibal -- 6. The Necropolitics of Spain's Civil War Dead, Alison Ribeiro de Menezes -- 7. Thinking Outside the Grave: The Material Traces of Republican Lives Before the Spanish Civil War, Layla Renshaw -- 8. Visualizing Mass Grave Recovery: Ritual, Digital Culture and Geographic Information Systems, Wendy Perla Kurtz -- 9. Digitally Mediated Memory and the Spanish Civil War, Paul Spence -- 10. The Spanish Civil War in the Classroom: From Absence to Didactic Potential, María Feliu Torruella -- 11. Veiling and Exhuming the Past: Conflict and Postconflict Challenges, Jordi Palou-Louverdos

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Ribeiro de Menezes, Alison (HerausgeberIn); Cazorla-Sánchez, Antonio (HerausgeberIn); Shubert, Adrian (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319972749
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Palgrave Studies in Cultural Heritage and Conflict
    Array
    Schlagworte: Digital Humanities; Humanities-Digital libraries; Ethnology-Europe; Historiography; Humanities-Digital libraries; Ethnology-Europe; Historiography
    Umfang: Online-Ressource (XVI, 286 p. 18 illus., 17 illus. in color, online resource)
  23. Digital humanities, libraries, and partnerships
    a critical examination of labor, networks, and community
    Beteiligt: Kear, Robin (HerausgeberIn); Joranson, Kate (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2018]; ©2018
    Verlag:  CP, Chandos Publishing, Cambridge, MA

    Front Cover -- Digital Humanities, Libraries, and Partnerships -- Copyright Page -- Dedication -- Contents -- List of Contributors -- Foreword -- A View on Libraries and Librarians in Digital Humanities -- References -- Further Reading -- 1 Labor and... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe

     

    Front Cover -- Digital Humanities, Libraries, and Partnerships -- Copyright Page -- Dedication -- Contents -- List of Contributors -- Foreword -- A View on Libraries and Librarians in Digital Humanities -- References -- Further Reading -- 1 Labor and Roles -- 1 Transforming the Landscape of Labor at Universities through Digital Humanities -- 1.1 Libraries and Digital Humanities at Regional Comprehensive Universities -- 1.2 Equity in Library-Faculty Partnerships -- 1.3 Productive Partnerships for Student Learning -- 1.4 Ethical Labor Relationships -- 1.5 Evaluating Expectations -- 1.6 Guidance for Ethical Collaborations -- 1.7 Digital Futures at Salem State -- References -- 2 Our Marathon: The Role of Graduate Student and Library Labor in Making the Boston Bombing Digital Archive -- 2.1 Project History -- 2.2 Graduate Student Labor -- 2.3 Libraries and Labor -- 2.4 The Bigger Picture: Boston Better and Better Models of Collaboration -- 2.5 Conclusion -- References -- 3 Digital Humanities as Public Humanities: Transformative Collaboration in Graduate Education -- 3.1 Libraries as Community Partners in Digital Humanities Program Building -- 3.2 Creating the Digital Humanities Graduate Certificate -- 3.3 Internship Case Study: Publishing Digital Humanities Work -- 3.4 Internship Case Study: Sustaining Digital Humanities Work -- 3.5 Internship Case Study: Translating Digital Humanities Work -- 3.6 Conclusion -- References -- Further Reading -- 4 Exploring the Moving Image: The Role of Audiovisual Archives as Partners for Digital Humanities and Cultural Heritage Ins... -- 4.1 Digital Humanities: Another Word for Information Sciences? -- 4.2 Galleries, Libraries, Archives, and Museum Institutions as the Logical Partners -- 4.3 Collaboration With Lev Manovich in and Beyond the Project "Digital Formalism" -- 4.4 Conclusions -- References.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kear, Robin (HerausgeberIn); Joranson, Kate (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780081020241
    RVK Klassifikation: AK 39950
    Schriftenreihe: Chandos information professional series
    Schlagworte: Humanities-Digital libraries; Digital humanities; Humanities-Digital libraries..; Digital humanities; Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (xxiii, 199 Seiten)