Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

  1. History in Transit
    Experience, Identity, Critical Theory
    Erschienen: [2018]; ©2004
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca, NY

    History in Transit comprises Dominick LaCapra's explorations of relationships he believes have been insufficiently theorized: between experience and identity, between history and various theories of subjectivity, between extreme events and their... mehr

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    keine Fernleihe
    Hochschule Bielefeld – University of Applied Sciences and Arts, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Rheinland-Westfalen-Lippe, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Georg Agricola, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    keine Fernleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Hagen, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    keine Fernleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Kunsthochschule für Medien, Bibliothek / Mediathek
    keine Fernleihe
    Rheinische Hochschule Köln gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    keine Fernleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Service Kommunikation Information Medien
    keine Fernleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    keine Fernleihe

     

    History in Transit comprises Dominick LaCapra's explorations of relationships he believes have been insufficiently theorized: between experience and identity, between history and various theories of subjectivity, between extreme events and their representation, between institutional structures and the kinds of knowledge produced within them. Taken together, these discussions form a dialogical encounter, positing the links among epistemological questions, historicist ones, and issues pertaining to disciplinary and institutional politics.Reacting against the antitheoretical bias of some prominent historians, LaCapra presents an alternative model of historiographical practice-one in which emphases on plurality and hybridity are combined with the concept of historical experience. For LaCapra experience emerges as a category both theoretically determined and anchored in the facticity of the everyday. LaCapra tests the assumptions and implications of the way one approaches the past by looking to psychoanalysis to render more self-aware the relationship between the historian and his or her material. He offers criticisms of assumptions held by practicing historians and theorists, placing the study of history at the center of a larger argument about the role of the contemporary university.Contesting both corporatization and claims that the university is in ruins, LaCapra writes, "It is paradoxical that the demand to make the university conform to an ever-increasing extent to a market or business model seems oblivious to the fact that the American university has probably been the most successful of its type in the world, that students from other countries disproportionately desire to study in it."

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501727467
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 1850
    Schlagworte: History / Philosophy; History / Psychological aspects; History / Social aspects; Personality and history; Psychohistory; Europe; HISTORY / Historiography
    Umfang: 1 online resource