Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. Dance and the lived body
    a descriptive aesthetics
    Erschienen: [1987]; © 1987
    Verlag:  University of Pittsburgh Press, Pittsburgh, Pa.

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0822935481; 0822971704; 9780822935483; 9780822971702
    Schlagworte: Danse / Philosophie; Existentialisme; Phénoménologie; Danse moderne / Philosophie; Esthétique; Dans; Existentiefilosofie; Fenomenologie; Filosofie; Tanz; Ästhetik; Aesthetics; Dance / Philosophy; Existentialism; Modern dance / Philosophy; Phenomenology; GAMES / Reference; GAMES / Travel Games; PERFORMING ARTS / Dance / Modern; Philosophie; Ästhetik; Dance; Existentialism; Phenomenology; Modern dance; Aesthetics; Tanz; Ästhetik
    Umfang: 1 online resource (xli, 284 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    Includes index

    Description based on print version record

    Part 1. Dance and embodiment -- part 2. A tension of opposites -- part 3. Sign for life

  2. Knowledge games
    how playing games can solve problems, create insight, and make change
    Autor*in: Schrier, Karen
    Erschienen: [2016]
    Verlag:  Johns Hopkins University Press, Baltimore

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781421419213; 1421419211
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; ST 324
    Schriftenreihe: Tech.edu
    Schlagworte: GAMES / Reference; GAMES / Travel Games; Educational games; Games / Psychological aspects; Games / Social aspects; Computer Technology; Education; Technology; Nonfiction; Erziehung; Gesellschaft; Psychologie; Array; Lernspiel; E-Learning; Computerspiel
    Umfang: 1 online resource (x, 270 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    Print version record

    Imagine if new knowledge and insights came not just from research centers, think tanks, and universities but also from games, of all things. Video games have been viewed as causing social problems, but what if they actually helped solve them? This question drives Karen Schrier's Knowledge Games , which seeks to uncover the potentials and pitfalls of using games to make discoveries, solve real-world problems, and better understand our world. For example, so-called knowledge games?such as Foldit , a protein folding puzzle game, SchoolLife , which crowdsources bullying interventions, and Reverse the Odds , in which mobile game players analyze breast cancer data?are already being used by researchers to gain scientific, psychological, and humanistic insights. Schrier argues that knowledge games are potentially powerful because of their ability to motivate a crowd of problem solvers within a dynamic system while also tapping into the innovative data processing and computational abilities of games. In the near future, Schrier asserts, knowledge games may be created to understand and predict voting behavior, climate concerns, historical perspectives, online harassment, susceptibility to depression, or optimal advertising strategies, among other things. In addition to investigating the intersection of games, problem solving, and crowdsourcing, Schrier examines what happens when knowledge emerges from games and game players rather than scientists, professionals, and researchers. This accessible book also critiques the limits and implications of games and considers how they may redefine what it means to produce knowledge, to play, to educate, and to be a citizen

  3. Playing with the past
    digital games and the simulation of history
    Beteiligt: Kapell, Matthew (Hrsg.); Elliott, Andrew B. R. (Hrsg.)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Bloomsbury, New York

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kapell, Matthew (Hrsg.); Elliott, Andrew B. R. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781628928259; 9781623568245
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: NB 8000 ; AP 15963
    Schlagworte: GAMES / Reference; GAMES / Travel Games; Gesellschaft; Internet games; Mass media and history; Computer games; Simulation; Computerspiel; Geschichtsbild; Geschichte
    Umfang: 1 Online-Ressource (xii, 388 Seiten)
  4. Playing with the past
    digital games and the simulation of history
    Beteiligt: Kapell, Matthew (Hrsg.); Elliott, Andrew B. R. (Hrsg.)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Bloomsbury, New York

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kapell, Matthew (Hrsg.); Elliott, Andrew B. R. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781628928259; 9781623568245
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: NB 8000 ; AP 15963
    Schlagworte: GAMES / Reference; GAMES / Travel Games; Gesellschaft; Internet games; Mass media and history; Computer games; Simulation; Computerspiel; Geschichtsbild; Geschichte
    Umfang: 1 Online-Ressource (xii, 388 Seiten)