Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 47.

  1. STAMMHEIM
  2. British theatre, consisting of the most esteemed english plays
    Suppl.2, The mayor of Garrat
    Verlag:  John Bell, London

    Zugang:
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Smollett, Tobias George (Hrsg.); O'Hara, Kane (Hrsg.); Garrick, David (Hrsg.); Fielding, Henry (Hrsg.); Burney, Charles (Hrsg.); Murphy, Arthur (Hrsg.); Bickerstaffe, Isaac (Hrsg.); Carey, Henry (Hrsg.); Colman, George (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online; Druck
    Übergeordneter Titel:
    Schriftenreihe: Bell, John: British theatre. Suppl.2.
    Schlagworte: Posse; Englisch; ; Farce; Englisch; ; Schwank; Englisch; ; Komödie; Englisch; ; Singspiel; ; Burleske <Literatur>; Englisch;
    Bemerkung(en):

    The reprisal, or the tars of Old England / Smollet. - The devil to pay, or the wives metamorphos'd / Coffey. - The lying valet / Garrick. - The virgin unmask'd / Fielding. - The lyar / Foote. - The cunning man, a musical entertainment / Burney. - The old maid / Murphy. - Thomas and Sally, or the sailor's return / Bickerstaff. - Chrononhotonthologos / Carey. - Neck or nothing / Garrick. - The lottery / Fielding. - The musical lady / Coleman. - Midas, a burletta / O'Hara

  3. Dorische Posse, Epicharm und Attische Komödie
    Autor*in: Kerkhof, Rainer
    Erschienen: 2001
    Verlag:  De Gruyter, Berlin ; K.G. Saur, München ; Leipzig

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783110961683
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: FH 21613
    Schriftenreihe: Beiträge zur Altertumskunde ; Band 147
    Schlagworte: Grieks; Komedies; Griechisch; Farce; Greek drama (Comedy); Griechisch; Komödie; Dorisch; Posse
    Weitere Schlagworte: Epicharmus <5th cent. B.C>; Epicharmus (v550-v460)
    Umfang: 1 Online-Ressource (194 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Universität Köln, 1999/2000

  4. Laughing Matters
    Farce and the Making of Absolutism in France
    Autor*in: Beam, Sara
    Erschienen: [2018]; © 2007
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca, NY

    Bawdy satirical plays-many starring law clerks and seminarians-savaged corrupt officials and royal policies in fifteenth- and sixteenth-century France. The Church and the royal court tolerated-and even commissioned-such performances, the audiences... mehr

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Bawdy satirical plays-many starring law clerks and seminarians-savaged corrupt officials and royal policies in fifteenth- and sixteenth-century France. The Church and the royal court tolerated-and even commissioned-such performances, the audiences for which included men and women from every social class. From the mid-sixteenth century, however, local authorities began to temper and in some cases ban such performances.Sara Beam, in revealing how theater and politics were intimately intertwined, shows how the topics we joke about in public reflect and shape larger religious and political developments. For Beam, the eclipse of the vital tradition of satirical farce in late medieval and early modern France is a key aspect of the complex political and cultural factors that prepared the way for the emergence of the absolutist state. In her view, the Wars of Religion were the major reason attitudes toward the farceurs changed; local officials feared that satirical theater would stir up violence, and Counter-Reformation Catholicism proved hostile to the bawdiness that the clergy had earlier tolerated.In demonstrating that the efforts of provincial urban officials prepared the way for the taming of popular culture throughout France, Laughing Matters provides a compelling alternative to Norbert Elias's influential notion of the "civilizing process," which assigns to the royal court at Versailles the decisive role in the shift toward absolutism

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501732379
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: French drama; French drama; French farces; Theater; Französisch; Farce
    Umfang: 1 online resource, 8 halftones
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 23. Jan 2019)

  5. Century of English Farce
    Autor*in: Hughes, Leo
    Erschienen: [2016]; ©1956
    Verlag:  Princeton University Press, Princeton, NJ

    This study of farce and low comedy in the English theatre covers the period in which farce as a distinct genre had its beginning.Originally published in 1956.The Princeton Legacy Library uses the latest print-on-demand technology to again make... mehr

    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    This study of farce and low comedy in the English theatre covers the period in which farce as a distinct genre had its beginning.Originally published in 1956.The Princeton Legacy Library uses the latest print-on-demand technology to again make available previously out-of-print books from the distinguished backlist of Princeton University Press. These paperback editions preserve the original texts of these important books while presenting them in durable paperback editions. The goal of the Princeton Legacy Library is to vastly increase access to the rich scholarly heritage found in the thousands of books published by Princeton University Press since its founding in 1905.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781400876891
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Princeton Legacy Library
    Schlagworte: English drama; Farce; English drama; English drama (Comedy); Farce; English drama; English drama (Comedy); English drama; English drama (Comedy).; English drama.; English drama.; Farce.
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Frontmatter -- -- Preface -- -- Contents -- -- 1. A Problem in Definition -- -- 2. Structure and Devices -- -- 3. Farce and the Afterpiece -- -- 4. Rival Entertainments: Pantomime, Burlesque, Satire, Sentiment -- -- 5. Sources and Influences -- -- 6. The Actors -- -- 7. Fairs and Strollers -- -- 8. Some Representative Farces -- -- 9. Conclusion: The Status of Farce -- -- Bibliography -- -- Index

  6. Rabelais's radical farce
    late medieval comic theater and its function in Rabelais
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Routledge,, London

    pt. 1. The world of farce -- pt. 2. Rabelais's radical farce. mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe

     

    pt. 1. The world of farce -- pt. 2. Rabelais's radical farce.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781315603346; 9781317072294; 9781317072300
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: French drama (Comedy); Farce
    Weitere Schlagworte: Rabelais, Francois (approximately 1490-1553?): Gargantua; Rabelais, Francois (approximately 1490-1553?): Pantagruel; Rabelais, Francois (approximately 1490-1553?)
    Umfang: 1 online resource (viii, 188 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages [175]-184) and index

  7. Farce
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Routledge,, London

    chapter Introduction to the Transaction Edition -- chapter 1 What is Farce? -- chapter 2 The World of Rebellion -- chapter 3 Tit-for-Tat, the World of Revenge -- chapter 4 The World of Coincidence -- chapter 5 On the Borderline. mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe

     

    chapter Introduction to the Transaction Edition -- chapter 1 What is Farce? -- chapter 2 The World of Rebellion -- chapter 3 Tit-for-Tat, the World of Revenge -- chapter 4 The World of Coincidence -- chapter 5 On the Borderline.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780203792100; 9781351520225
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Farce
    Umfang: 1 online resource (xi, 191 pages)
  8. Comedy on stage and screen
    an introduction
    Erschienen: [2022]; © 2022
    Verlag:  Narr Francke Attempto, Tübingen

    This book introduces readers to the genre of comedy, both on the stage and on the screen. It chronicles the history of comedy, starting with Ancient Greece, before summarising key chapters in Anglophone literary history, such as Shakespearean comedy,... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Westküste, Hochschule für Wirtschaft und Technik, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook Narr
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    ebook Narr
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Technische Hochschule Ulm, Bibliothek
    eBook Narr
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Vechta
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Wismar, University of Applied Sciences: Technology, Business and Design, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    This book introduces readers to the genre of comedy, both on the stage and on the screen. It chronicles the history of comedy, starting with Ancient Greece, before summarising key chapters in Anglophone literary history, such as Shakespearean comedy, Restoration comedy, and Theatre of the Absurd. The book features an overview of key comic techniques (including slapstick, puns, and wit), as well as concise summaries of major theoretical debates (including the superiority theory and the Freudian account of laughter). The book works with many examples from the history of Anglophone comedy, including Oscar Wilde, Monty Python, and classic sitcoms. It addresses current research into cringe humour and the controversial topic of diversity in the field of comedy, and it connects classical tropes of comedy (like the fool or the marriage plot) to present-day examples. The book thus serves as an up-to-date study guide for everyone interested in comedy and its various subgenres.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783823395331; 9783823303817
    Weitere Identifier:
    9783823395331
    RVK Klassifikation: EC 4750 ; HG 590
    Schriftenreihe: narr STUDIENBÜCHER LITERATUR- UND KULTURWISSENSCHAFT
    Schlagworte: Englisch; Comedy; Humour; Shakespeare; Farce; Cringe; Oscar Wilde; Genre; Comic; Monty Python; Diversity; Sitcom; Shakespearean; Theatre; comedy of manners; history of comedy; Shakespearean comedy; Restoration comedy; Theatre of the Absurd; key comic techniques; superiority theory; Freudian account of laughter; Anglophone comedy; cringe humour
    Umfang: 1 Online-Ressource (239 Seiten), Illustrationen
  9. Comedy on stage and screen
    an introduction
    Erschienen: [2022]; © 2022
    Verlag:  Narr Francke Attempto, Tübingen

    This book introduces readers to the genre of comedy, both on the stage and on the screen. It chronicles the history of comedy, starting with Ancient Greece, before summarising key chapters in Anglophone literary history, such as Shakespearean comedy,... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    This book introduces readers to the genre of comedy, both on the stage and on the screen. It chronicles the history of comedy, starting with Ancient Greece, before summarising key chapters in Anglophone literary history, such as Shakespearean comedy, Restoration comedy, and Theatre of the Absurd. The book features an overview of key comic techniques (including slapstick, puns, and wit), as well as concise summaries of major theoretical debates (including the superiority theory and the Freudian account of laughter). The book works with many examples from the history of Anglophone comedy, including Oscar Wilde, Monty Python, and classic sitcoms. It addresses current research into cringe humour and the controversial topic of diversity in the field of comedy, and it connects classical tropes of comedy (like the fool or the marriage plot) to present-day examples. The book thus serves as an up-to-date study guide for everyone interested in comedy and its various subgenres.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783823395331; 9783823303817
    Weitere Identifier:
    9783823395331
    RVK Klassifikation: EC 4750 ; HG 590
    Schriftenreihe: Narr Studienbücher Literatur- und Kulturwissenschaft
    Schlagworte: Comedy; Humour; Shakespeare; Farce; Cringe; Oscar Wilde; Genre; Comic; Monty Python; Diversity; Sitcom; Shakespearean; Theatre; comedy of manners; history of comedy; Shakespearean comedy; Restoration comedy; Theatre of the Absurd; key comic techniques; superiority theory; Freudian account of laughter; Anglophone comedy; cringe humou
    Umfang: 1 Online-Ressource (239 Seiten), Illustrationen
  10. Farce and farcical elements
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Rodopi, Amsterdam

    Introduction /Wim Hüsken and Konrad Schoell -- Farcical Elements in the English Mystery Cycles /Peter Happé -- Mockery, Farce, and Risus Paschalis in the York Christ before Herod /Michael O’Connell -- Mirth and Mockery: The Devil’s Way /Charlotte... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe

     

    Introduction /Wim Hüsken and Konrad Schoell -- Farcical Elements in the English Mystery Cycles /Peter Happé -- Mockery, Farce, and Risus Paschalis in the York Christ before Herod /Michael O’Connell -- Mirth and Mockery: The Devil’s Way /Charlotte Spivack -- Farce and Farcical Elements in the English Interludes, or: How the Vice beat the Farce /Jean Paul Debax -- Chaucer, Medieval Drama and a Newly Discovered Seventeenth-Century Play: The Survival of Medieval Stereotypes? /Elizabeth Baldwin -- L’Individu et le Groupe Social dans la Farce /Konrad Schoell -- Les Eléments Farcesques dans la Sottie Française /Jelle Koopmans -- “Le Silence est le bouclier de la sagesse”: Le Dialogo da Ressurreição de Gil Vicente /Maria José Palla -- Combat Between the Genders: Farcical Elements in the German Fastnachtspiel /Leif Søndergaard -- Das heiß eysen, un Jeu de Carnaval de Hans Sachs /Marie Lesaffre -- La Reception du Décaméron dans les Jeux de Carnaval de Hans Sachs /Danielle Buschinger -- From Revelry to Reality: Drinking, Poverty and Salvation in Hans Rudolf Manuel’s Weinspiel /Joe G. Delap. Farcical elements were incorporated into non-comic drama ever since the theatre had been rediscovered in the Middle Ages. Already at a very early stage, comic scenes proved to be popular additions to liturgical music drama and, later, to religious plays in the vernacular. Some scholars believe that the genre of farce developed out of these farcical elements. The suggestion was made that farces, similar to the stuffing of meat or poultry, had been added to plays to increase audience involvement. Other researchers see quite different origins for the farce. The present volume does not aspire to solve the question of the relationship between the two types of “comedy” on the medieval stages but its editors hope that it will nevertheless contribute to this discussion. In addition, it will enable its readers to form an impression of the huge variety of the comic in the vast area of medieval and early Renaissance theatre and drama

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789004334243
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Ludus ; 6
    Schlagworte: Farce; Drama, Medieval; Drama, Medieval; Farce; Criticism, interpretation, etc
    Umfang: 1 Online-Ressource (223 pages)
    Bemerkung(en):

    "Ludus: medieval and early Renaissance theatre and drama"--Preliminary page

  11. Goodbye Yeats and O'Neill
    farce in contemporary Irish and Irish-American narratives
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Rodopi, Amsterdam

    Preliminary Material -- THE DONKEYS AND THE NARROWBACKS: CONTEMPORARY CIRCUS ANIMALS -- DEFINING THE OBJECT FOR STRUGGLE: EPISTEMOLOGY IN THE AGE OF AUTOBIOGRAPHY – FRANK MCCOURT, ANGELA’S ASHES AND SEAMUS DEANE, READING IN THE DARK -- BELFAST AND... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe

     

    Preliminary Material -- THE DONKEYS AND THE NARROWBACKS: CONTEMPORARY CIRCUS ANIMALS -- DEFINING THE OBJECT FOR STRUGGLE: EPISTEMOLOGY IN THE AGE OF AUTOBIOGRAPHY – FRANK MCCOURT, ANGELA’S ASHES AND SEAMUS DEANE, READING IN THE DARK -- BELFAST AND SOUTH BOSTON: CUT OFF FROM SERIOUS CONSIDERATION – GERRY ADAMS, BEFORE THE DAWN AND MICHAEL PATRICK MACDONALD, ALL SOULS -- THE VOID OF IRISH IDENTITY: NUALA O’FAOLAIN, ARE YOU SOMEBODY -- TIM O’BRIEN’S IRONIC AESTHETIC: FAITH AND THE NATURE OF A “TRUE” STORY -- THE DELUSION OF CULTURAL STUDIES: COLM TÓIBÍN, THE BLACKWATER LIGHTSHIP -- PICARESQUE FARCE: NICK LAIRD, UTTERLY MONKEY -- ICONS FOR THE NEW AGE: THE TRANSVESTITE IN PATRICK MCCABE’S BREAKFAST ON PLUTO AND THE BALLET DANCER IN COLUM MCCANN’S DANCER -- HOME ISN’T THERE ANY MORE: WILLIAM TREVOR’S THE STORY OF LUCY GAULT AND JOHN MCGAHERN’S BY THE LAKE -- TRANSFORMING NOSTALGIA FOR THE VICTORIAN: CLARE BOYLAN’S CHARLOTTE BRONTË NOVEL, EMMA BROWN -- THE IRISH WESTERN EPIC: RODDY DOYLE REMAKES JOHN FORD – THE LAST ROUNDUP -- THE AMERICAN WAKE: ALICE MCDERMOTT, CHILD OF MY HEART -- BEING IRISH AND BEING NOTHING: THE ABYSS OF IDENTITY IN ALICE MCDERMOTT’S CHARMING BILLY AND EDWARD J. DELANEY’S FICTION -- THE HEADACHE AND THE ASPIRIN: SEX AS DISEASE AND CURE IN SHERMAN ALEXIE’S THE TOUGHEST INDIAN IN THE WORLD, COLUM MCCANN’S THIS SIDE OF BRIGHTNESS, AND OTHER CONTEMPORARY STORIES -- LOW SERIOUSNESS IN BETH LORDAN’S BUT COME YE BACK -- THE DECAY OF LYING? ON LIFE SUPPORT IN WILLIAM KENNEDY’S ROSCOE AND THOMAS KELLY’S THE RACKETS -- VISITING THE AMERICAN SIXTIES ON IRELAND: MARY GORDON’S PEARL -- THE NECESSITY AND FUTILITY OF ROMANCE: THOMAS KELLY’S EMPIRE RISING -- WHAT IS THE IRISH STORY? R.F. FOSTER’S THE IRISH STORY -- THE FUNCTION OF FARCE AT THE PRESENT TIME -- THE PATTERN OF READING IN THE DARK -- BIBLIOGRAPHY -- INDEX. Goodbye Yeats and O’Neill is a reading of one or two books recently written by the following major authors: Roddy Doyle, Colm Tóibín, John McGahern, William Trevor, Seamus Deane, Nuala O’Faolain, Patrick McCabe, Colum McCann, Nick Laird, Gerry Adams, Claire Boylan, Frank McCourt, Tim O’Brien, Michael Patrick MacDonald, Alice McDermott, Edward J. Delaney, Beth Lordan, William Kennedy, Thomas Kelly, and Mary Gordon. The study argues that farce has been a major mode of recent Irish and Irish-American fiction and memoir—a primary indicator of the state of both Irish and Irish-American cultures in the early twenty-first century

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789042029941
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Costerus ; new ser., v. 183
    Schlagworte: Irish literature; Irish American literature; Farce; Irony in literature; Farce; Irish American literature; Irish literature; Irony in literature; Criticism, interpretation, etc
    Umfang: 1 Online-Ressource (vi, 329 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 315-320) and index

  12. Comedy on Stage and Screen
    An Introduction
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Narr Francke Attempto Verlag, Tübingen ; UTB GmbH, Stuttgart

    This book introduces readers to the genre of comedy, both on the stage and on the screen. It chronicles the history of comedy, starting with Ancient Greece, before summarising key chapters in Anglophone literary history, such as Shakespearean comedy,... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe

     

    This book introduces readers to the genre of comedy, both on the stage and on the screen. It chronicles the history of comedy, starting with Ancient Greece, before summarising key chapters in Anglophone literary history, such as Shakespearean comedy, Restoration comedy, and Theatre of the Absurd. The book features an overview of key comic techniques (including slapstick, puns, and wit), as well as concise summaries of major theoretical debates (including the superiority theory and the Freudian account of laughter). The book works with many examples from the history of Anglophone comedy, including Oscar Wilde, Monty Python, and classic sitcoms. It addresses current research into cringe humour and the controversial topic of diversity in the field of comedy, and it connects classical tropes of comedy (like the fool or the marriage plot) to present-day examples. The book thus serves as an up-to-date study guide for everyone interested in comedy and its various subgenres.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  13. Rabelais's radical farce
    late medieval comic theater and its function in Rabelais
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Routledge,, London

    pt. 1. The world of farce -- pt. 2. Rabelais's radical farce. mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    pt. 1. The world of farce -- pt. 2. Rabelais's radical farce.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781315603346; 9781317072294; 9781317072300
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: French drama (Comedy); Farce
    Weitere Schlagworte: Rabelais, Francois (approximately 1490-1553?): Gargantua; Rabelais, Francois (approximately 1490-1553?): Pantagruel; Rabelais, Francois (approximately 1490-1553?)
    Umfang: 1 online resource (viii, 188 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages [175]-184) and index

  14. Farce
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Routledge,, London

    chapter Introduction to the Transaction Edition -- chapter 1 What is Farce? -- chapter 2 The World of Rebellion -- chapter 3 Tit-for-Tat, the World of Revenge -- chapter 4 The World of Coincidence -- chapter 5 On the Borderline. mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    chapter Introduction to the Transaction Edition -- chapter 1 What is Farce? -- chapter 2 The World of Rebellion -- chapter 3 Tit-for-Tat, the World of Revenge -- chapter 4 The World of Coincidence -- chapter 5 On the Borderline.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780203792100; 9781351520225
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Farce
    Umfang: 1 online resource (xi, 191 pages)
  15. Dorische Posse, Epicharm und Attische Komödie
    Autor*in: Kerkhof, Rainer
    Erschienen: 2012; ©2001
    Verlag:  K.G. Saur, München

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Badische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110961683
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Beiträge zur Altertumskunde ; Band 147
    Schlagworte: Farce; Greek drama (Comedy); Epicharmus; Griechisch; Komödie; Farce.; Greek drama (Comedy).; Epicharmus.; Griechisch.; Komödie.; HISTORY / Ancient / General
    Umfang: 194 Seiten
  16. Mirages de la farce
    Fête des fous, Bruegel et Molière
    Erschienen: 1991
    Verlag:  John Benjamins Pub. Co., Amsterdam/Philadelphia

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1283358670; 9027277788; 9781283358675; 9789027277787
    Schlagworte: Bruegel, Pieter, 1564-1638; Molière, 1622-1673 / Criticism and interpretation; LITERARY CRITICISM / General; TRAVEL / Special Interest / Literary; French farces; French drama (Comedy); Fools and jesters in literature; Fools and jesters in art; Art and literature; Literatur; Narrenfest; Französisch; Farce; Kunst; Geschichte; Narr
    Weitere Schlagworte: Molière (1622-1673); Bruegel, Pieter (approximately 1525-1569); Bruegel, Pieter de Oudere (1525-1569); Molière (1622-1673)
    Umfang: 1 online resource (175 pages)
    Bemerkung(en):

    Print version record

    Establishing the notion of reasonable foolishness and foolish reason as a generic principle of the old French farce, Boucquey's study examines the interdependencies among four key mimetic phenomena: the demented universe of the Feast of Fools festival, the genre of the farce, Bruegel's representation of the world, and the euphoric comedies of triumphant madness created by Moliere. This reinterpretation of French farce according to the principle of a topsy-turvy world reveals the link of madness that unites the four modes of production studied, from textual linearity, through representational s

  17. Goodbye Yeats and O'Neill
    farce in contemporary Irish and Irish-American narratives
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Rodopi, Amsterdam

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9042029935; 9042029943; 9789042029941
    RVK Klassifikation: HN 1293
    Schriftenreihe: Costerus ; new ser., v. 183
    Schlagworte: LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh; Farce; Irish American literature; Irish literature; Irony; Literature; Literatur; Irish literature; Irish American literature; Farce; Irony in literature; Prosa; Farce; Iren
    Umfang: 1 Online-Ressource (vi, 329 p.)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [315]-320) and index

    Memoirs : defining where we are now -- The writers strike back : using irony to subvert the fascination of cultural studies -- Serious and not-so-serious farce in contemporary Irish fiction -- Farce in contemporary Irish-American fiction : symptom of the triviality of American society -- An historian's need to define the Irish story

  18. Laughing Matters
    Farce and the Making of Absolutism in France
    Autor*in: Beam, Sara
    Erschienen: [2018]; © 2007
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca, NY

    Bawdy satirical plays-many starring law clerks and seminarians-savaged corrupt officials and royal policies in fifteenth- and sixteenth-century France. The Church and the royal court tolerated-and even commissioned-such performances, the audiences... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Bawdy satirical plays-many starring law clerks and seminarians-savaged corrupt officials and royal policies in fifteenth- and sixteenth-century France. The Church and the royal court tolerated-and even commissioned-such performances, the audiences for which included men and women from every social class. From the mid-sixteenth century, however, local authorities began to temper and in some cases ban such performances.Sara Beam, in revealing how theater and politics were intimately intertwined, shows how the topics we joke about in public reflect and shape larger religious and political developments. For Beam, the eclipse of the vital tradition of satirical farce in late medieval and early modern France is a key aspect of the complex political and cultural factors that prepared the way for the emergence of the absolutist state. In her view, the Wars of Religion were the major reason attitudes toward the farceurs changed; local officials feared that satirical theater would stir up violence, and Counter-Reformation Catholicism proved hostile to the bawdiness that the clergy had earlier tolerated.In demonstrating that the efforts of provincial urban officials prepared the way for the taming of popular culture throughout France, Laughing Matters provides a compelling alternative to Norbert Elias's influential notion of the "civilizing process," which assigns to the royal court at Versailles the decisive role in the shift toward absolutism

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501732379
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: French drama; French drama; French farces; Theater; Französisch; Farce
    Umfang: 1 online resource, 8 halftones
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 23. Jan 2019)

  19. Dorische Posse, Epicharm und Attische Komödie
    Autor*in: Kerkhof, Rainer
    Erschienen: 2001
    Verlag:  De Gruyter, Berlin ; K.G. Saur, München ; Leipzig

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783110961683
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: FH 21613
    Schriftenreihe: Beiträge zur Altertumskunde ; Band 147
    Schlagworte: Grieks; Komedies; Griechisch; Farce; Greek drama (Comedy); Griechisch; Komödie; Dorisch; Posse
    Weitere Schlagworte: Epicharmus <5th cent. B.C>; Epicharmus (v550-v460)
    Umfang: 1 Online-Ressource (194 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Universität Köln, 1999/2000

  20. Century of English Farce
    Autor*in: Hughes, Leo
    Erschienen: [2016]
    Verlag:  Princeton University Press, Princeton, NJ

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781400876891
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Princeton Legacy Library
    Schlagworte: English drama (Comedy); English drama; English drama; Farce; Farce; Englisch
    Umfang: 1 Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    De Gruyter ; De Gruyter ; De Gruyter

  21. Goodbye Yeats and O'Neill
    farce in contemporary Irish and Irish-American narratives
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Rodopi, Amsterdam

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9042029935; 9789042029941
    RVK Klassifikation: HN 1293
    Schriftenreihe: Costerus ; 183
    Schlagworte: Farce; Humorous stories, Irish; Irish American literature; Prosa; Farce; Iren
    Umfang: vi, 329 p
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  22. Rabelais's radical farce
    late medieval comic theater and its function in Rabelais
    Autor*in: Hayes, E. Bruce
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Ashgate, Burlington, VT

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  23. Comedy on stage and screen
    an introduction
    Erschienen: [2022]
    Verlag:  Gunter Narr Verlag

    This book introduces readers to the genre of comedy, both on the stage and on the screen. It chronicles the history of comedy, starting with Ancient Greece, before summarising key chapters in Anglophone literary history, such as Shakespearean comedy,... mehr

    Hochschulbibliothek Ansbach
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book introduces readers to the genre of comedy, both on the stage and on the screen. It chronicles the history of comedy, starting with Ancient Greece, before summarising key chapters in Anglophone literary history, such as Shakespearean comedy, Restoration comedy, and Theatre of the Absurd. The book features an overview of key comic techniques (including slapstick, puns, and wit), as well as concise summaries of major theoretical debates (including the superiority theory and the Freudian account of laughter). The book works with many examples from the history of Anglophone comedy, including Oscar Wilde, Monty Python, and classic sitcoms. It addresses current research into cringe humour and the controversial topic of diversity in the field of comedy, and it connects classical tropes of comedy (like the fool or the marriage plot) to present-day examples. The book thus serves as an up-to-date study guide for everyone interested in comedy and its various subgenres

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  24. Die russische Komödie
    Ein gattungsgeschichtlicher Überblick von den Anfängen bis A. P. Tschechow
    Autor*in: Ibler, Reinhard
    Erschienen: 2012
    Verlag:  ibidem, Stuttgart

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    9783838259383
    Schlagworte: Russisch; Komödie; Gattungstheorie; Komödie; Charakterdrama; Tragödie; Drama; Farce; Gattungstheorie
    Weitere Schlagworte: Čechov, Anton Pavlovič (1860-1904); (Produktform)Electronic book text; (DNB-Sachgruppen)890; (VLB-WN)9586: NONBOOK/Kunst/Theater, Ballett
    Umfang: Online-Ressourcen, 336 Seiten
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig

  25. Das Problem der dramatischen Gattung bei Molières Dom Juan
    Erschienen: 2002
    Verlag:  GRIN Verlag, München

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783638146616
    Weitere Identifier:
    9783638146616
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schlagworte: Farce
    Weitere Schlagworte: Molière (1622-1673); (Produktform)Electronic book text; (BISAC Subject Heading)LIT004150: LITERARY CRITICISM / European / French; Molière dramatische Gattung Komödie Dom Don Juan; (VLB-WN)9566: Romanische Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Umfang: Online-Ressource, 16 Seiten
    Bemerkung(en):

    Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten