Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

  1. Generierung feiner Unterschiede? Horizontale Distinktion und Hierarchisierung im gymnasialen Feld
    Autor*in: Gibson, Anja
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Beltz Juventa, Weinheim

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Gymnasium; Schüler; Habitus; Exklusivismus; Bildungsstatus; Schuljahr 8-13; Geschmack <Ästhetik>; Bildungsgang; Soziale Ungleichheit; Schüler; Literatur; Habitus; Gymnasium
    Weitere Schlagworte: Array
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    In: Exklusive Bildung und neue Ungleichheit. Ergebnisse der DFG-Forschergruppe "Mechanismen der Elitebildung im deutschen Bildungssystem". Weinheim; Basel : Beltz Juventa 2019, S. 144-161. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 65). - ISBN 978-3-7799-3531-5

  2. A Tree with Many Branches
    Abrahamic Approaches to Interreligious Dialogue
    Autor*in: Wells, Adam Y.
    Erschienen: [2017]

    While dialogue is critically necessary in the modern world, it raises a host of epistemological, theological, and metaphysical problems. If a religious practitioner regards her tradition as absolutely true, must she then regard other traditions as... mehr

    Index theologicus der Universitätsbibliothek Tübingen
    keine Fernleihe

     

    While dialogue is critically necessary in the modern world, it raises a host of epistemological, theological, and metaphysical problems. If a religious practitioner regards her tradition as absolutely true, must she then regard other traditions as false or derivative, either wholly or in part? Is genuine dialogue actually possible, or is it just a show of conciliation and unity against a backdrop of irreconcilable differences? The first section of this essay surveys four modern models of interreligious dialogue: exclusivism, inclusivism, pluralism, and particularism. None of them will prove satisfactory. The second section sketches out an interreligious approach to truth by spinning together three conceptual threads: truth (ἀλήθεια) in the Gospel of John, love in Hasdai Crescas's Or Adonai, and imagination in the work of Muhyi al-Din Ibn al-'Arabi. It will be argued that interreligious truth is not a matter of resolving contradictory truth claims; rather, it is a hermeneutical process involving imaginative encounters across traditions.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel: Enthalten in: Studies in interreligious dialogue; Leuven : Peeters, 1995; 27(2017), 1, Seite 25-44; Online-Ressource

    Schlagworte: Judentum; Christentum; Islam; Interreligiöser Dialog; Religion; Verschiedenheit; Baum <Motiv>; ; Interreligiöser Dialog; Inklusivismus; Exklusivismus; Pluralismus; Partikularismus <Theologie>;