Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 19 von 19.

  1. Talking about books
    creating literate communities
    Erschienen: 1990
    Verlag:  Heinemann, Portsmouth, NH

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Internationale Jugendbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  2. Start with a story
    literature and learning in your classroom
    Erschienen: 1991
    Verlag:  Heinemann, Portsmouth, NH

  3. Native American in children's literature
    Autor*in: Stott, Jon C.
    Erschienen: 1995
    Verlag:  Oryx Press, Phoenix, Ariz.

    Build high-interest theme lesson plans that accurately portray Native peoples and cultures with this authoritative guide to the best children's fiction. Professor Jon Stott describes books on Native Americans and their cultures for readers through... mehr

    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Build high-interest theme lesson plans that accurately portray Native peoples and cultures with this authoritative guide to the best children's fiction. Professor Jon Stott describes books on Native Americans and their cultures for readers through junior high school age. This highly readable reference book also provides a balanced discussion of the disservice done to Native Americans by misleading, inaccurate, and insensitive books. Stott's perceptive text explains how some well-loved books make mistakes and reinforce stereotypes. He also includes valuable ideas on incorporating stories about Native American traditions and experiences into your lesson plans.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  4. Children learning through literature
    a teacher researcher study
    Erschienen: 1990
    Verlag:  Heinemann, Portsmouth, NH

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Internationale Jugendbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  5. Children's choices
    teaching with books children like
    Erschienen: 1983
    Verlag:  Internat. Reading Assoc., Newark, Del.

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0872077357
    Schlagworte: Enfants - Livres et lecture; Lecture; Meilleurs ouvrages - Littérature de jeunesse; Kind; Best books; Children; Literaturunterricht
    Umfang: VIII, 119 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben u. Literaturverz. S. 93 - 119

  6. The acquisition of literacy
    ethnographic perspectives
    Beteiligt: Schieffelin, Bambi B. (Hrsg.)
    Erschienen: 1986
    Verlag:  Ablex Publ. Corp., Norwood, NJ

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Schieffelin, Bambi B. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0893912069; 0893913790
    RVK Klassifikation: ES 115 ; MS 7300
    Schriftenreihe: Advances in discourse processes ; 21
    Schlagworte: Alfabetisme; Alphabétisation; Alphabétisation - Aspect sociologique; Enfants - Livres et lecture; Enfants - Livres et lecture; Lecture; Lecture; Taalverwerving; Kind; Children; Literacy; Reading; Alphabetisierung; Leseunterricht; Kind; Lesenlernen; Schreibenlernen; Literatur; Kulturvergleich
    Umfang: XIII, 282 S.
  7. Teaching multicultural literature in grades K-8
    Beteiligt: Harris, Violet (HerausgeberIn)
    Erschienen: 1992
    Verlag:  Christopher-Gordon, Norwood, MA

    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    E 23 B 921
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Harris, Violet (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0926842137; 9780926842137
    Schlagworte: Multicultural education; Children's literature; Children; Comparative literature; Éducation interculturelle; Enfants - Livres et lecture; Children - Books and reading; Children's literature; Comparative literature; Multicultural education; Criticism, interpretation, etc
    Umfang: xvii, 296 pages, illustrations, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Politics of children's literature : reflections on multiculturalism, political correctness, and Christopher Columbus / Joel Taxel -- Multicultural literature for children : making informed choices / Rudine Sims Bishop -- Contemporary griots : African-American writers of children's literature / Violet J. Harris -- Turning the page : Asian Pacific American children's literature / Elaine Aoki -- Native Americans in books for the young / Donnarae MacCann -- We have stories to tell : a case study of Puerto Ricans in children's books / Sonia Nieto -- Ideas a literature can grow on : key insights for enriching and expanding children's literature about the Mexican-American experience / Rosalinda B. Barrera, Olga Liguori, and Loretta Salas -- Caribbean children's literature / Yahaya Bello -- Sources for multicultural literature / Violet J. Harris.

  8. An introduction to the world of children's books
    Erschienen: 1982
    Verlag:  Gower, Aldershot, Hants

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  9. Developmental reading
    a psycholinguistic perspective
    Erschienen: 1978
    Verlag:  Rand McNally, Chicago

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0528610163
    RVK Klassifikation: DP 4000 ; ER 910 ; ER 985
    Schriftenreihe: Rand McNally education series
    Schlagworte: Aanvankelijk lezen; Enfants - Livres et lecture; Lecture - Développement; Littérature - Étude et enseignement (Primaire); Psycholinguistique; Kind; Literatur; Children; Developmental reading; Literature; Psycholinguistics; Lesenlernen; Leseunterricht; Psycholinguistik
    Umfang: XIII,430 S., Ill., graph.Darst.
  10. The acquisition of literacy
    ethnographic perspectives
    Beteiligt: Schieffelin, Bambi B. (Hrsg.)
    Erschienen: 1986
    Verlag:  Ablex Publ. Corp., Norwood, NJ

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Schieffelin, Bambi B. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0893912069; 0893913790
    RVK Klassifikation: ES 115 ; MS 7300
    Schriftenreihe: Advances in discourse processes ; 21
    Schlagworte: Alfabetisme; Alphabétisation; Alphabétisation - Aspect sociologique; Enfants - Livres et lecture; Enfants - Livres et lecture; Lecture; Lecture; Taalverwerving; Kind; Children; Literacy; Reading; Alphabetisierung; Leseunterricht; Kind; Lesenlernen; Schreibenlernen; Literatur; Kulturvergleich
    Umfang: XIII, 282 S.
  11. Children and literature
    Autor*in: Stewig, John W.
    Erschienen: 1988
    Verlag:  Houghton Mifflin, Boston u.a.

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0395429501
    RVK Klassifikation: DV 2850
    Auflage/Ausgabe: 2. ed.
    Schlagworte: Enfants - Livres et lecture; Literatura infanto-juvenil (história e crítica); Littérature de jeunesse - Histoire et critique; Kind; Children; Children's literature; Kind; Lektüre; Kinderliteratur
    Umfang: XIX, 748 S., Ill.
  12. Literature for young children
    Autor*in: Glazer, Joan I.
    Erschienen: 1986
    Verlag:  Merril, Columbus, Ohio u.a.

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0675203988
    RVK Klassifikation: DX 4250 ; EC 8500
    Auflage/Ausgabe: 2. ed.
    Schlagworte: Enfants - Livres et lecture; Littérature de jeunesse - Bibliographie; Meilleurs ouvrages - Littérature de jeunesse; Kleinkind; Kinderliteratur
    Umfang: VI, 282 S., Ill., graph. Darst.
  13. Children's literature
    theory, research, and teaching
    Erschienen: 1990
    Verlag:  Libraries Unlimited, Englewood, Colo.

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Internationale Jugendbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  14. Native Americans in children's literature
    Autor*in: Stott, Jon C.
    Erschienen: 1995
    Verlag:  Oryx Press, Phoenix

    Build high-interest theme lesson plans that accurately portray Native peoples and cultures with this authoritative guide to the best children's fiction. Professor Jon Stott describes books on Native Americans and their cultures for readers through... mehr

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Build high-interest theme lesson plans that accurately portray Native peoples and cultures with this authoritative guide to the best children's fiction. Professor Jon Stott describes books on Native Americans and their cultures for readers through junior high school age. This highly readable reference book also provides a balanced discussion of the disservice done to Native Americans by misleading, inaccurate, and insensitive books. Stott's perceptive text explains how some well-loved books make mistakes and reinforce stereotypes. He also includes valuable ideas on incorporating stories about Native American traditions and experiences into your lesson plans.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  15. Child and story
    the literary connection
    Erschienen: 1980
    Verlag:  Neal-Schuman, New York, NY

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Internationale Jugendbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0918212421
    RVK Klassifikation: EC 8500
    Schriftenreihe: Diversity and direction in children's literature ; 1
    Schlagworte: Enfants - Livres et lecture; Littérature de jeunesse - Histoire et critique; Kind; Children; Children's literature; Kinderliteratur
    Umfang: XIX, 340 S., graph. Darst.
  16. Recycling Red Riding Hood
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Routledge, New York

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Internationale Jugendbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0415930006
    Schriftenreihe: Children's literature and culture ; 23
    Schlagworte: Enfants - Livres et lecture; Littérature pour la jeunesse - Histoire et critique; Kind; Children; Children's literature; Little Red Riding Hood (Tale); Variation; Lesart
    Weitere Schlagworte: Rotkäppchen Literarische Gestalt
    Umfang: xxii, 362 p., ill. : 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 333-349) and index

  17. New kid in school
    using literature to help children in transition
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Teachers College Press, New York [u.a.]

  18. Understanding children's animal stories
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Mellen, Lewiston [u.a.]

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  19. When toys come alive
    narratives of animation, metamorphosis, and development
    Erschienen: 1994
    Verlag:  Yale University Press, New Haven

    Kuznets concludes that although many of these texts subvert conformity on an individual level, they also tend to evoke a romantic nostalgia that supports the underlying values and hierarchies of a patriarchal society Since the eighteenth century,... mehr

    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe

     

    Kuznets concludes that although many of these texts subvert conformity on an individual level, they also tend to evoke a romantic nostalgia that supports the underlying values and hierarchies of a patriarchal society Since the eighteenth century, toys have had an important place in European and American stories written for children and adults, often taking on a secret, sensual, even carnivalesque life of their own. In this ground-breaking work, Lois Rostow Kuznets studies the role of toy characters in works ranging from older classics like Pinocchio, Winnie the Pooh, and The Velveteen Rabbit, through modern texts like The Mouse and His Child and the popular comic strip Calvin and Hobbes, to the latest science fiction featuring robots and cyborgs Using a variety of intertextual critical approaches, including feminist theory, neo-Freudian Winnicott play analysis, structuralism, and neo-Marxism, Kuznets focuses on how toy characters, like children's play, can be associated with deep human needs, desires, and fears. Anxiety about being "real"--An autonomous subject rather than an object - permeates many of the texts Kuznets analyzes. Toy fantasies also raise existential issues of power: what it means either to dominate or to be dominated by more powerful beings, and what dangers might lie in the transformation of a toy into a living being - an act of human creativity that represents a challenge to divine creation An introduction to my world of literary toys -- Toys : their first ten thousand years -- On the couch with Calvin, Hobbes, and Winnie the Pooh -- Coming out in flesh and blood -- Where have all the young men gone? -- The doll connection -- Magic settings, transitional space -- The animal-toy league -- Beyond the last visible toy -- Life(size) endowments : monsters, automata, robots, cyborgs

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)