Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 41.

  1. <<The>> Hollywood curriculum
    teachers in the movies
    Autor*in: Dalton, Mary M.
    Erschienen: 2004
    Verlag:  P. Lang, New York, NY

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0820468215
    Weitere Identifier:
    9780820468211
    RVK Klassifikation: LR 57840 ; DN 2002 ; DN 1000 ; DN 2000
    DDC Klassifikation: Öffentliche Darbietungen, Film, Rundfunk (791)
    Auflage/Ausgabe: Revised ed.
    Schriftenreihe: Counterpoints ; 256
    Schlagworte: Teachers in motion pictures; Education in motion pictures
    Umfang: 173 S., Ill., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Filmogr. u. Literaturverz. S. 161 - 168

  2. Visual history
    images of education
    Beteiligt: Mietzner, Ulrike (Hrsg.)
    Erschienen: 2005
    Verlag:  Lang, Oxford

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Mietzner, Ulrike (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783039101511; 303910151X; 0820469610
    Weitere Identifier:
    9783039101511
    Übergeordneter Titel:
    RVK Klassifikation: DF 2500
    Schlagworte: Education; Education; Education; Education in motion pictures; Bildliche Darstellung; Bildungswesen; Erziehung <Motiv>; Fotografie; Geschichte; Bildliche Darstellung; Bildungswesen; Film; Erziehung; Education - Historiography; Education - Research; Education - Pictorial works - Study and teaching; Education in motion pictures
    Umfang: 268 S., Ill., 22,5 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  3. The Hollywood curriculum
    teachers in the movies
    Autor*in: Dalton, Mary M.
    Erschienen: 2004
    Verlag:  P. Lang, New York [u.a.]

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0820468215
    RVK Klassifikation: AP 51800
    Auflage/Ausgabe: Rev. ed.
    Schriftenreihe: Counterpoints ; 256
    Schlagworte: Teachers in motion pictures; Education in motion pictures
    Umfang: [IX], 173 S., Ill., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [165]-168) and index

    Filmography: p. [161]-163

  4. The pedagogical imagination
    the republican legacy in twenty-first-century French literature and film
    Autor*in: Sachs, Leon
    Erschienen: [2014]
    Verlag:  University of Nebraska Press, Lincoln [u.a.]

    "Study of French education and republicanism as represented in twenty-first century French literature and film"-- "French school debates of recent years, which are simultaneously debates about the French Republic's identity and values, have generated... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Study of French education and republicanism as represented in twenty-first century French literature and film"-- "French school debates of recent years, which are simultaneously debates about the French Republic's identity and values, have generated a spate of internationally successful literature and film on the topic of education. While mainstream media and scholarly essays tend to treat these works as faithful representations of classroom reality, The Pedagogical Imagination takes a different approach. In this study of French education and republicanism as represented in twenty-first-century French literature and film, Leon Sachs shifts our attention from "what" literature and film say about education to "how" they say it. He argues that the most important literary and filmic treatments of French education in recent years--the works of Agnes Varda, Érik Orsenna, Abdellatif Kechiche, Francois Bégaudeau--do more than merely depict the present-day school crisis. They explore questions of education through experiments with form. The Pedagogical Imagination shows how such techniques engage present-day readers and viewers in acts of interpretation that reproduce pedagogical principles of active, experiential learning--principles at the core of late nineteenth-century educational reform that became vehicles for the diffusion of republican ideology. "--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780803245051; 9780803255135
    Schlagworte: French literature; Education in literature; Education in motion pictures; Republicanism in literature; Motion pictures
    Umfang: xi, 227 pages, Ill, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  5. The pedagogical imagination
    the republican legacy in twenty-first-century French literature and film
    Autor*in: Sachs, Leon
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Univ. of Nebraska Press, Lincoln, Neb. [u.a.]

    "French school debates of recent years, which are simultaneously debates about the French Republic's identity and values, have generated a spate of internationally successful literature and film on the topic of education. While mainstream media and... mehr

    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    W 2014/4429
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien

     

    "French school debates of recent years, which are simultaneously debates about the French Republic's identity and values, have generated a spate of internationally successful literature and film on the topic of education. While mainstream media and scholarly essays tend to treat these works as faithful representations of classroom reality, The Pedagogical Imagination takes a different approach. In this study of French education and republicanism as represented in twenty-first-century French literature and film, Leon Sachs shifts our attention from "what" literature and film say about education to "how" they say it. He argues that the most important literary and filmic treatments of French education in recent years...the works of Agnes Varda, Érik Orsenna, Abdellatif Kechiche, Francois Bégaudeau...do more than merely depict the present-day school crisis. They explore questions of education through experiments with form. The Pedagogical Imagination shows how such techniques engage present-day readers and viewers in acts of interpretation that reproduce pedagogical principles of active, experiential learning...principles at the core of late nineteenth-century educational reform that became vehicles for the diffusion of republican ideology. "..

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  6. Exploring teachers in fiction and film
    saviors, scapegoats and schoolmarms
    Beteiligt: Shoffner, Melanie (Herausgeber)
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Routledge, New York ; London

    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3K 64243
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  7. Filmed school
    desire, transgression and the filmic fantasy of pedagogy
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Routledge, London ; New York

    Bibliothek für Erziehungswissenschaft und Kommunikationswissenschaft
    FE/DF 4002 S857
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781138931077; 9780815376538
    Auflage/Ausgabe: First issued in paperback
    Schriftenreihe: Theorizing education series
    Schlagworte: Teachers in motion pictures; Education in motion pictures; Film; Lehrer <Motiv>; Schule <Motiv>; Pädagogik <Motiv>
    Umfang: xiii, 152 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  8. The Hollywood curriculum
    teachers in the movies
    Autor*in: Dalton, Mary M.
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  Peter Lang, New York ; Bern ; Frankfurt ; Berlin ; Brussels ; Vienna ; Oxford ; Warsaw

    Universitätsbibliothek Koblenz
    KU/S 2018 6935(3)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781433130854
    RVK Klassifikation: DN 2002
    Auflage/Ausgabe: Third revised edition
    Schriftenreihe: Counterpoints ; vol. 495
    Schlagworte: Teachers in motion pictures; Education in motion pictures; Lehrer <Motiv>; Film
    Umfang: XVI, 242 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  9. Visual history
    images of education
    Beteiligt: Mietzner, Ulrike (Hrsg.)
    Erschienen: 2005
    Verlag:  Lang, Oxford

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Mietzner, Ulrike (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783039101511; 303910151X; 0820469610
    Weitere Identifier:
    9783039101511
    Übergeordneter Titel:
    RVK Klassifikation: DF 2500
    Schlagworte: Education; Education; Education; Education in motion pictures; Erziehung <Motiv>; Fotografie; Geschichte; Bildliche Darstellung; Bildungswesen; Film; Erziehung; Education - Historiography; Education - Research; Education - Pictorial works - Study and teaching; Education in motion pictures
    Umfang: 268 S., Ill., 22,5 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  10. Exploring teachers in fiction and film
    saviors, scapegoats and schoolmarms
    Beteiligt: Shoffner, Melanie (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Routledge, New York

    Introduction / Melanie Shoffner -- Identifying with the teacher image. Looking into the Mirror of Erised: transacting with representations of Hogwarts' teachers and pedagogy / Dawan Coombs, Jonathan Ostenson -- Playing the role of teacher: using... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction / Melanie Shoffner -- Identifying with the teacher image. Looking into the Mirror of Erised: transacting with representations of Hogwarts' teachers and pedagogy / Dawan Coombs, Jonathan Ostenson -- Playing the role of teacher: using film to explore teacher identities / Sheryl Long, Carol A. Pope -- The role of the teacher, real and imagined / Jason Whitney -- Coming of age in the classroom: representations of teachers in the short fiction of Toni Cade Bambara and Sandra Cisneros / Rodrigo Joseph Rodríguez -- From content literate to pedagogically content literate: teachers as tools for social justice / Nalova Westbrook -- (Re)imagining life in the classroom: inciting dialogue through an examination of teacher-student relationships in film / Mark A. Lewis, Ian Parker Renga -- Constructing the teacher with content. Teacher images in young adult literature: pedagogical implications for English preservice teachers / Benjamin Boche -- Why teach mathematics?: values underlying mathematics teaching in feature films / Amanda Jansen, Charles Hohensee -- I teach Jim and Jane; I don't teach gym / Carol A. Smith -- What does it mean to be literate? examining school film teachers and their literacy values with preservice teachers / Shelbie Witte -- The hidden curriculum in Room 10: school mythology and professional identity negotiation in the Miss Malarkey picture book series / Sarah Fischer -- Imaging the teacher as savior. Moving beyond the teacher savior: education films, teacher identity and public discourse / Carey Applegate -- Revisionist films: detaching from teacher as hero/savior / Chea Parton -- Deconstructing a new teacher savior: paladins and politics in Won't back down / Ashley Boyd -- Chalk: overwriting the savior narrative / Walter E. Squire -- The teacher construct as commentary. Films, governmentality and agency in the struggle over reading education / Patrick Shannon -- Why Bad teacher is a bad movie and where the real crisis is: implications for teachers and teacher education / J. Patrick McGrail, Ewa McGrail -- Preparing teachers in the time of Superman: the accountability narrative of education documentaries / Christian Z. Goering, Jen S. Dean, Brandon Flammang -- No human left behind: falling skies and the role of the pedagogue in the post-apocalypse / Jeff Spanke

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Shoffner, Melanie (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781138944404; 9781138944411
    Schlagworte: Teachers in literature; Education in literature; English fiction; American fiction; Teachers in motion pictures; Education in motion pictures
    Umfang: xvi, 232 pages, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  11. Cari maestri
    da Susanne Bier a Gianni Amelio ; i registi si interrogano sull'importanza dell'educazione
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Cittadella, Assisi (Perugia)

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Italienisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 8830811734; 9788830811737
    Auflage/Ausgabe: 1. ed
    Schriftenreihe: Array
    Schlagworte: Schools in motion pictures; Education in motion pictures; Motion pictures
    Umfang: 301 p, 21 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  12. The Hollywood curriculum
    teachers in the movies
    Autor*in: Dalton, Mary M.
    Erschienen: 2004
    Verlag:  P. Lang, New York [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 522345
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    364175
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    E F 204
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    MPF 180
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    KoM 2502.Sch 2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    AP 50300 LEH
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0820468215
    RVK Klassifikation: AP 51800
    Auflage/Ausgabe: Rev. ed.
    Schriftenreihe: Counterpoints ; 256
    Schlagworte: Teachers in motion pictures; Education in motion pictures
    Umfang: [IX], 173 S., Ill., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [165]-168) and index

    Filmography: p. [161]-163

  13. Educational institutions in horror film
    a history of mad professors, student bodies, and final exams
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke

    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781137469199
    RVK Klassifikation: AP 53900
    Schlagworte: Horror films; Schools in motion pictures; Education in motion pictures; Schule <Motiv>; Gewalt <Motiv>; Horrorfilm
    Umfang: 204 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  14. Filmed school
    desire, transgression and the filmic fantasy of pedagogy
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Routledge, London ; New York

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781138931077
    Schriftenreihe: Theorizing education series
    Schlagworte: Teachers in motion pictures; Education in motion pictures; Schule <Motiv>; Film; Lehrer <Motiv>; Pädagogik <Motiv>
    Umfang: xiii, 152 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  15. Filmed school
    desire, transgression and the filmic fantasy of pedagogy
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Routledge, London ; New York

    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780815376538
    RVK Klassifikation: AP 50300
    Auflage/Ausgabe: First issued in paperback
    Schriftenreihe: Theorizing education series
    Schlagworte: Teachers in motion pictures; Education in motion pictures; Lehrer <Motiv>; Schule <Motiv>; Pädagogik <Motiv>; Film
    Umfang: xiii, 152 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  16. The pedagogical imagination
    the republican legacy in twenty-first-century French literature and film
    Autor*in: Sachs, Leon
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Univ. of Nebraska Press, Lincoln, Neb. [u.a.]

    "French school debates of recent years, which are simultaneously debates about the French Republic's identity and values, have generated a spate of internationally successful literature and film on the topic of education. While mainstream media and... mehr

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "French school debates of recent years, which are simultaneously debates about the French Republic's identity and values, have generated a spate of internationally successful literature and film on the topic of education. While mainstream media and scholarly essays tend to treat these works as faithful representations of classroom reality, The Pedagogical Imagination takes a different approach. In this study of French education and republicanism as represented in twenty-first-century French literature and film, Leon Sachs shifts our attention from "what" literature and film say about education to "how" they say it. He argues that the most important literary and filmic treatments of French education in recent years...the works of Agnes Varda, Érik Orsenna, Abdellatif Kechiche, Francois Bégaudeau...do more than merely depict the present-day school crisis. They explore questions of education through experiments with form. The Pedagogical Imagination shows how such techniques engage present-day readers and viewers in acts of interpretation that reproduce pedagogical principles of active, experiential learning...principles at the core of late nineteenth-century educational reform that became vehicles for the diffusion of republican ideology. "..

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  17. The Hollywood curriculum
    teachers in the movies
    Autor*in: Dalton, Mary M.
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Peter Lang, New York

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781433130854
    RVK Klassifikation: DN 2002
    Auflage/Ausgabe: Third revised edition
    Schriftenreihe: Counterpoints: studies in criticality ; Vol. 495
    Schlagworte: Teachers in motion pictures; Education in motion pictures; Lehrer; Film; Lehrer <Motiv>
    Umfang: XVI, 242 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  18. Forgotten futures
    British municipal cinema 1920 - 1980
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Black Dog, London

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Fernsehen und Film, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  19. The Hollywood curriculum
    teachers and teaching in the movies
    Autor*in: Dalton, Mary M.
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Lang, New York [u.a.]

    "Fifty-eight motion pictures distributed widely in the United States over the past sixty years are analyzed to construct a theory of curriculum in the movies grounded in cultural studies and critical pedagogy The social curriculum of Hollywood... mehr

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Fernsehen und Film, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Fifty-eight motion pictures distributed widely in the United States over the past sixty years are analyzed to construct a theory of curriculum in the movies grounded in cultural studies and critical pedagogy The social curriculum of Hollywood implicit in popular films is based on individual rather than collective action and relies on that carefully plotted action rather than meaningful struggle to ensure the ultimate outcome leaving educational institutions, which represent the larger status quo, intact and in power Interrogating the "Hollywood Curriculum" is to ask what it means as a culture to be responsive at both social and personal levels and to engage these films as both entertaining and potentially transformative."--BOOK JACKET

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  20. The Hollywood curriculum
    teachers in the movies
    Autor*in: Dalton, Mary M.
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Lang, New York

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0820468215
    Weitere Identifier:
    9780820468211
    RVK Klassifikation: DN 1000 ; DN 2000 ; DN 2002 ; LR 57840 ; AP 51800
    Auflage/Ausgabe: Rev. ed.
    Schriftenreihe: Counterpoints ; 256
    Schlagworte: Teachers in motion pictures; Education in motion pictures; Lehrer <Motiv>; Film
    Umfang: 173 S., Ill., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 165 - 168

  21. The pedagogical imagination
    the republican legacy in twenty-first-century French literature and film
    Autor*in: Sachs, Leon
    Erschienen: [2014]
    Verlag:  University of Nebraska Press, Lincoln [u.a.]

    "Study of French education and republicanism as represented in twenty-first century French literature and film"-- "French school debates of recent years, which are simultaneously debates about the French Republic's identity and values, have generated... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 918004
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Study of French education and republicanism as represented in twenty-first century French literature and film"-- "French school debates of recent years, which are simultaneously debates about the French Republic's identity and values, have generated a spate of internationally successful literature and film on the topic of education. While mainstream media and scholarly essays tend to treat these works as faithful representations of classroom reality, The Pedagogical Imagination takes a different approach. In this study of French education and republicanism as represented in twenty-first-century French literature and film, Leon Sachs shifts our attention from "what" literature and film say about education to "how" they say it. He argues that the most important literary and filmic treatments of French education in recent years--the works of Agnes Varda, Érik Orsenna, Abdellatif Kechiche, Francois Bégaudeau--do more than merely depict the present-day school crisis. They explore questions of education through experiments with form. The Pedagogical Imagination shows how such techniques engage present-day readers and viewers in acts of interpretation that reproduce pedagogical principles of active, experiential learning--principles at the core of late nineteenth-century educational reform that became vehicles for the diffusion of republican ideology. "--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780803245051; 9780803255135
    Schlagworte: French literature; Education in literature; Education in motion pictures; Republicanism in literature; Motion pictures
    Umfang: xi, 227 pages, Ill, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  22. The pedagogical imagination
    the republican legacy in twenty-first-century French literature and film
    Autor*in: Sachs, Leon
    Erschienen: 2014
    Verlag:  University of Nebraska Press, Lincoln, neb.[u.a.]

    "Study of French education and republicanism as represented in twenty-first century French literature and film"-- "French school debates of recent years, which are simultaneously debates about the French Republic's identity and values, have generated... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 918004
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2014 A 8508
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2015 A 0138
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Study of French education and republicanism as represented in twenty-first century French literature and film"-- "French school debates of recent years, which are simultaneously debates about the French Republic's identity and values, have generated a spate of internationally successful literature and film on the topic of education. While mainstream media and scholarly essays tend to treat these works as faithful representations of classroom reality, The Pedagogical Imagination takes a different approach. In this study of French education and republicanism as represented in twenty-first-century French literature and film, Leon Sachs shifts our attention from "what" literature and film say about education to "how" they say it. He argues that the most important literary and filmic treatments of French education in recent years--the works of Agnes Varda, Érik Orsenna, Abdellatif Kechiche, Francois Bégaudeau--do more than merely depict the present-day school crisis. They explore questions of education through experiments with form. The Pedagogical Imagination shows how such techniques engage present-day readers and viewers in acts of interpretation that reproduce pedagogical principles of active, experiential learning--principles at the core of late nineteenth-century educational reform that became vehicles for the diffusion of republican ideology. "--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780803255111; 9780803245051; 9780803255135
    Weitere Identifier:
    9780803245051
    Schlagworte: French literature; Education in literature; Education in motion pictures; Republicanism in literature; Motion pictures
    Umfang: XI, 227 S., Ill., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Erscheinungsjahr in Vorlageform:[2014]

  23. Teachers in the movies
    a filmography of depictions of grade school, preschool and day care educators, 1890s to the present
    Erschienen: 2007
    Verlag:  McFarland, Jefferson, N.C. [u.a.]

    "As early as the late 19th century, films have portrayed educators of young children in a variety of roles within the cinematic classroom. This work provides a broad index of over 800 films which feature educators as primary characters. Organized... mehr

    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2008/1696
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    269 095
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "As early as the late 19th century, films have portrayed educators of young children in a variety of roles within the cinematic classroom. This work provides a broad index of over 800 films which feature educators as primary characters. Organized alphabetically by title, each entry contains a short plot summary and many also include cast/crew details "--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780786429387; 0786429380
    Weitere Identifier:
    9780786429387
    RVK Klassifikation: AP 47300
    Schlagworte: Teachers in motion pictures; Education in motion pictures; Motion pictures; Teachers in motion pictures; Education in motion pictures; Motion pictures
    Umfang: V, 232 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  24. Educational institutions in horror film
    a history of mad professors, student bodies, and final exams
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Palgrave Macmillan, New York, NY

    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781137469199
    RVK Klassifikation: AP 53900 ; AP 53900
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Horror films / History and criticism; Schools in motion pictures; Education in motion pictures
    Umfang: 204 Seiten, 23 cm
  25. <<The>> Hollywood curriculum
    teachers in the movies
    Autor*in: Dalton, Mary M
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  Peter Lang, Frankfurt

    Universitätsbibliothek Koblenz
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781433130854
    RVK Klassifikation: DN 2002
    Auflage/Ausgabe: Third revised edition
    Schriftenreihe: Counterpoints ; vol. 495
    Schlagworte: Teachers in motion pictures; Education in motion pictures
    Umfang: XVI, 242 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index