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  1. Shader X6
    Advanced rendering techniques
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Charles River Media, Boston, Mass. ; Cengage Learning

    Hochschule München, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 1584505443; 9781584505440
    RVK Klassifikation: ST 320 ; ST 324 ; ST 326
    Schriftenreihe: Shaderx series
    Course Technology Cengage Learning : Professional, Technical, Reference
    Schlagworte: Computer games; Three-dimensional display systems; Computer graphics; Computerspiel; Programmierung; DirectX 9.0; Dreidimensionale Computergrafik
    Umfang: XXII, 633 S., Ill., graph. Darst.
  2. AI game programming wisdom 3
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Charles River Media, Hingham, MA

    Accompanying CD-ROM contains ... "[s]ource code and demos that demonstrate the techniques described in the book, along with bonus code and documents of interest to game AI programmers."--P. [4] of cover. mehr

    Hochschule München, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Accompanying CD-ROM contains ... "[s]ource code and demos that demonstrate the techniques described in the book, along with bonus code and documents of interest to game AI programmers."--P. [4] of cover.

     

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  3. Computer graphics art
    Erschienen: 1995
    Verlag:  Pergamon, Oxford

    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Schlagworte: Computer graphics; Computergrafik; Ästhetik
    Umfang: S. 489 - 649, Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    In: Computer & graphics ; 19 (1995), 4

  4. ShaderX5
    advanced rendering techniques
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Charles River Media, Boston, Mass.

    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität München, Universitätsbibliothek, Teilbibliotheken Garching
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781584504993; 1584504994
    RVK Klassifikation: ST 320 ; ST 324 ; ST 326
    Auflage/Ausgabe: 1. ed.
    Schriftenreihe: Shaderx series
    Schlagworte: 3D Turbo (logiciel); Ludiciels; Computer graphics; Three-dimensional display systems; Programmierung; Dreidimensionale Computergrafik; Computerspiel
    Umfang: XXI, [2] Bl., 602 S., Ill., graph. Darst.
  5. Beginning Java 5 game programming
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Thomson Course Technology, Boston, Mass.

    Hochschule München, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781598631500; 1598631500
    RVK Klassifikation: ST 250 ; ST 320
    Schlagworte: Computer games; Computer graphics; Java (Computer program language); Programmierung; Java <Programmiersprache>; Computerspiel
    Umfang: XVI, 358 S., zahlr. Ill.
  6. Computer-generated images
    the state of the art ; proceedings of Graphics Interface '85 [held from May 27 to 31 in Montreal]
  7. The digital designer
    the graphic artist's guide to the new media
    Erschienen: 1997
    Verlag:  Watson-Guptill, New York, NY

    Hochschule München, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0823013464
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Arts graphiques; Infographie; Médias numériques; Édition électronique; Computer graphics; Digital media; Electronic publishing; Graphic arts; Multimedia; Design
    Umfang: 154 S., zahlr. Ill.
  8. Information graphics
    a comprehensive illustrated reference ; visual tools for analyzing, managing, and communicating
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Management Graphics, Atlanta, Ga.

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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  9. 3D game textures
    create professional game art using Photoshop
    Autor*in: Ahearn, Luke
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Focal Press/Elsevier, Amsterdam

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    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780240811482; 0240811488
    RVK Klassifikation: ST 320
    Auflage/Ausgabe: 2. ed.
    Schlagworte: Computer games; Computer graphics; Textur-Mapping; Adobe Photoshop; Computerspiel; Computergrafik
    Umfang: XVI, 403 p., überw. Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes index.

  10. Advanced game development
    with programmable graphics hardware
    Erschienen: 2005
    Verlag:  Peters, Wellesley, Mass.

    Technische Universität München, Universitätsbibliothek, Teilbibliotheken Garching
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 156881240X
    Weitere Identifier:
    9781568812403
    Schlagworte: Infographie; Jeux d'ordinateur - Programmation; Computer games; Computer graphics; Computergrafik; Computerspiel; Programmierung
    Umfang: X, 374 S., Ill., graph. Darst.
  11. Game design workshop
    a playcentric approach to creating innovative games
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Elsevier Morgan Kaufmann, Amsterdam [u.a.]

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule München, Bibliothek
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    Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780240809748; 0240809742
    RVK Klassifikation: ST 324 ; SU 500
    Auflage/Ausgabe: 2. ed.
    Schlagworte: Computer games; Computer games; Computer graphics; Programmierung; Computerspiel; Entwurf
    Umfang: XX, 470 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  12. The right graph
    amanual for technical and scientific authors
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Wiley, New York

    Hochschule München, Bibliothek
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780470405475
    RVK Klassifikation: AK 39950
    Schlagworte: Computer graphics; Technical illustration; Technical writing
    Umfang: XI, 379 S., Ill., graph. Darst.
  13. Unity game development essentials
    build fully functional, professional 3D games with realistic environments, sound, dynamic effects, and more!
    Autor*in: Goldstone, Will
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Packt Publ., Birmingham [u.a.]

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    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781847198181
    RVK Klassifikation: ST 320 ; SU 500
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Computer games; Computer graphics; Real-time programming; Three-dimensional display systems; Programmierung; Dreidimensionale Computergrafik; Computerspiel
    Umfang: VII, 298 S., Ill.
  14. 3D game environments
    create professional 3D game worlds
    Autor*in: Ahearn, Luke
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Elsevier, Focal Press, Amsterdam [u.a.]

    "3D Game Environments is the ultimate resource to help you create triple-A quality art for a variety of game worlds. Primarily using Photoshop and 3ds Max, you'll learn to create realistic textures from photo sources and a variety of techniques to... mehr

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    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "3D Game Environments is the ultimate resource to help you create triple-A quality art for a variety of game worlds. Primarily using Photoshop and 3ds Max, you'll learn to create realistic textures from photo sources and a variety of techniques to portray dynamnic and believable game worlds. With detailed tutorials on creating 3D models, applying 2D art to 3D models, and clear concise advice on issues of efficiency and optimization for a 3D game engine, Luke Ahearn gives you everything you need to make your own realistic game environments."--BOOK JACKET.

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780240808956
    RVK Klassifikation: ST 320
    Schlagworte: Computer games; Computer graphics; Three-dimensional display systems; Programmierung; Computerspiel; Dimension 3
    Umfang: 374 S., zahlr. Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes index

  15. The art of the video game
    Autor*in: Jenisch, Josh
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Quirk Books, Philadelphia

    "The Art of the Video Game" is the first book to celebrate the artistry of video games, which are poised to define 21st-century entertainment, much as talking pictures revolutionized the previous century. mehr

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "The Art of the Video Game" is the first book to celebrate the artistry of video games, which are poised to define 21st-century entertainment, much as talking pictures revolutionized the previous century.

     

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    Hinweise zum Inhalt
  16. Ultimate 3D game engine design & architecture
    Autor*in: Sherrod, Allen
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Charles River Media, Boston, Mass.

    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule München, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 1584504730
    Weitere Identifier:
    2006033304
    RVK Klassifikation: ST 320
    Auflage/Ausgabe: 1st ed.
    Schlagworte: Computer games; Computer graphics; Computer games; Video games; Three-dimensional display systems; Programmierung; Dreidimensionale Computergrafik; Computerspiel
    Umfang: xxii, 538 p., ill.
    Bemerkung(en):

    Includes index.

  17. Simulation und Visualisierung in der Produktentwicklung
    Autor*in: Döbler, Thomas
    Erschienen: 2008
    Verlag:  MFG-Stiftung Baden-Württemberg, Stuttgart

    Duale Hochschule Baden Württemberg Mosbach, Campus Bad Mergentheim Bibliothek
    QP 210 89
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 125144
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    KA 2009/55
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Geislingen,
    INF 1.1 Döb M1G
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    K 2009 B 5314
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    RS 6131(12)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek LIV HN Bildungscampus
    658.91 DOE
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    109 K 4000
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    B08-1514
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Mannheim, Hochschulbibliothek
    QB 910 8/12
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    QD 7565
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung GmbH, Mannheim / Spezialbibliothek
    L 8/0062=12
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    ST 340 005 2008
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    wirt 6.162 2008 2941
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule der Medien, Bibliothek Standort Nobelstr.
    Hdk 9
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    2748/208:12
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Macromedia Library Stuttgart
    QP 210
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    5Aa 1189-12
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    59Ca/80018
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Ulm, Kommunikations- und Informationszentrum, Bibliotheksservices
    QAA 702/2008 D
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Inhaltsverzeichnis (kostenfrei)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    RVK Klassifikation: QP 210
    Schriftenreihe: Array ; 12
    Schlagworte: Simulation; Virtuelle Realität; Innovationsmanagement; Unternehmen; Baden-Württemberg; Computer graphics; Simulation methods; Computer simulation; Visualization
    Umfang: 35 S., graph. Darst.
  18. Game engine Gems
    1
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Jones and Bartlett Publishers, Sudbury, Mass

    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    10.4340 8.
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780763778880; 0763778885
    Weitere Identifier:
    9780763778880
    Übergeordneter Titel: Game engine Gems - Alle Bände anzeigen
    Schlagworte: Computer games; Computer graphics
    Umfang: XXI, 357 S., Ill., graph. Darst., 24 cm.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  19. Interactive Storytelling
    11th International Conference on Interactive Digital Storytelling, ICIDS 2018, Dublin, Ireland, December 5–8, 2018, Proceedings
    Beteiligt: Rouse, Rebecca (HerausgeberIn); Koenitz, Hartmut (HerausgeberIn); Haahr, Mads (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham

    This book constitutes the refereed proceedings of the 11th International Conference on Interactive Digital Storytelling, ICIDS 2018, held in Dublin, Ireland, in December 2018. The 20 revised full papers and 16 short papers presented together with 17... mehr

    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book Springer
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
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    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
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    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
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    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
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    Hochschule Furtwangen University. Informatik, Technik, Wirtschaft, Medien. Campus Furtwangen, Bibliothek
    eBook Springer
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    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
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    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
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    Bibliothek der Hochschule Hannover
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    Bibliothek LIV HN Sontheim
    Springer E-Book
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    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
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    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
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    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
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    Bibliotheksservice-Zentrum Baden-Württemberg (BSZ)
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    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
    KaufEBook202103
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    eBook Springer
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    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
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    Hochschule Mannheim, Hochschulbibliothek
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    Universitätsbibliothek Mannheim
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    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book Springer
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    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
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    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
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    Universitätsbibliothek Osnabrück
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    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
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    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
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    Universitätsbibliothek Rostock
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    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
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    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
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    Technische Hochschule Ulm, Bibliothek
    eBook Springer
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    This book constitutes the refereed proceedings of the 11th International Conference on Interactive Digital Storytelling, ICIDS 2018, held in Dublin, Ireland, in December 2018. The 20 revised full papers and 16 short papers presented together with 17 posters, 11 demos, and 4 workshops were carefully reviewed and selected from 56, respectively 29, submissions. The papers are organized in the following topical sections: the future of the discipline; theory and analysis; practices and games; virtual reality; theater and performance; generative and assistive tools and techniques; development and analysis of authoring tools; and impact in culture and society

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Rouse, Rebecca (HerausgeberIn); Koenitz, Hartmut (HerausgeberIn); Haahr, Mads (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030040284
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: SS 4800
    Schriftenreihe: Information Systems and Applications, incl. Internet/Web, and HCI ; 11318
    Array
    Schlagworte: Information systems; Computer science; Social sciences; Computer Appl. in Arts and Humanities; Information systems; Computer vision; Computer science; Education; Computer graphics; Optical data processing.; Application software.; Education—Data processing.; Computer vision; Education; Computer graphics; Social sciences; User interfaces (Computer systems).; Digital humanities.; Human-computer interaction.
    Umfang: Online-Ressource (XIX, 668 p. 128 illus., 93 illus. in color, online resource)
  20. Human Aspects of IT for the Aged Population. Applications in Health, Assistance, and Entertainment
    4th International Conference, ITAP 2018, Held as Part of HCI International 2018, Las Vegas, NV, USA, July 15–20, 2018, Proceedings, Part II
    Beteiligt: Zhou, Jia (HerausgeberIn); Salvendy, Gavriel (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham

    This book constitutes the proceedings of the 4th International Conference onHuman Aspects of IT for the Aged Population, ITAP 2018, held as part of the 20th International Conference, HCI International 2018, which took place in Las Vegas, Nevada, in... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book Springer
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    eBook Springer
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    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
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    Springer E-Book
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    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
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    Bibliotheksservice-Zentrum Baden-Württemberg (BSZ)
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    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
    KaufEBook202103
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    eBook Springer
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    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
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    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
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    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
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    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
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    Universitätsbibliothek Osnabrück
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    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
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    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
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    This book constitutes the proceedings of the 4th International Conference onHuman Aspects of IT for the Aged Population, ITAP 2018, held as part of the 20th International Conference, HCI International 2018, which took place in Las Vegas, Nevada, in July 2018. The total of 1171 papers and 160 posters included in the 30 HCII 2018 proceedings volumes was carefully reviewed and selected from 4346 submissions. ITAP 2018 includes a total of 84 papers. They were organized in topical sections as follows: Part I: aging and technology acceptance; aging and interaction; intergenerational communication and social participation. Part II: health care technologies and services for the elderly; intelligent environments for aging; and games and entertainment for the elderly Health Care Technologies and Services for the Elderly -- Building an Ontology for Eldercare Service in China with a Hierarchical Clustering Method -- Interoperability and Convergence for Welfare Technology -- A Knowledge Graph for Eldercare: Constructing a Domain Entity Graph with Guidelines -- Augmented Reality in Tablets for the Yerkes Test for Older Adults -- Innovation Method of Health Products Design for Elderly Adults Based on Perceived Quality and User Experience -- A User-centred Ethical Assessment of Welfare Technologies for Elderly -- Obstacles of Utilizing a Self-management APP for Taiwanese Type II Diabetes Patients -- Impact of Virtual Reality (VR) Experience on Older Adults' Well-Being -- Positive Impact of Exergaming on Older Adults’ Mental and Social Well-being: In Search of Evidence -- AR-PETS: Development of an Augmented Reality Supported Pressing Evaluation Training System -- Technology-Enabled Medication Adherence for Seniors Living in the Community: Experiences, Lessons, and The Road Ahead -- The Old People Using Intelligent Mobile Equipment Influence Extent -- Factor Analysis of Perceived Quality and User Experience of Health Products for Elderly Adults -- Usability Assessment of a Web-based Self-Directed Learning (SDL) System for Chinese Dementia Caregivers -- The Effect of Hypertension Health Management (HHM) using IT for the Elderly: A Case Study in an Underdeveloped Area of China -- Decisions about Medical Data Disclosure in the Internet: An Age Perspective -- Intelligent Environments for Aging -- A Framework for Pervasive & Ubiquitous Geriatric Monitoring -- User-specific Concepts of Aging - A Qualitative Approach on AAL-Acceptance Regarding Ultrasonic Whistles -- Kinecting Frailty: A Pilot Study on Frailty -- Detecting Parkinson’s Disease Using Gait Analysis with Particle Swarm Optimization -- Methods to Design Home Support for Elders -- Unobtrusive detection of frailty in older adults -- Monitoring Thermal Comfort with IoT Technologies: A Pilot Study in Chinese Eldercare Centers -- Reflections on the effectiveness of a high density ambient sensor deployment for monitoring Healthy Aging -- Interpersonal Distancing in Cooperation - Effect of Confederate’s Interpersonal Distance Preferences -- Identifying Elderlies at Risk of Becoming More Depressed with Internet-of-Things -- Smart TV for Older Adults: A Comparative Study of the Mega Menu and Tiled Menu -- Privacy at Home: an Inquiry into Sensors and Robots for the Stay at Home Elderly -- Perspectives on Design of Sensor based Exergames Targeted Towards Older Adults -- Privacy and Future Consent in Smart Homes as Assisted Living Technologies -- Needs and Attitudes of Friendly Chinese Restaurant among Older Adults: Results from a Pilot Study -- Investigating Older Adults’ Preferences for Functions within a Human-Machine Interface Designed for Fully Autonomous Vehicles -- An Experimental Study on Intelligent Kitchen Appliances’ Interface Information Preference Based on Visual Characteristics of the Elderly -- Games and Entertainment for the Elderly -- Gen X and Digital Games: Looking Back to Look Forward -- An analysis of Crossword Learning: a mobile application for the elderly -- Creating an Online Escape Room Game for Older Adults: Needs Assessment, Design Process, and Usability Testing -- Innovative game concepts for Alzheimer patients -- Pumpkin Garden: A Mobile Game Platform for Monitoring Parkinson's Disease Symptoms -- Pilot study of Piano Learning with AR Smart glasses Considering Both Single and Paired Play -- Attitudes and Perceptions of Older Chinese People in Hong Kong towards Silver Gaming

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Zhou, Jia (HerausgeberIn); Salvendy, Gavriel (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319920375
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Lecture Notes in Computer Science ; 10927
    Information Systems and Applications, incl. Internet/Web, and HCI ; 10927
    Array
    Schlagworte: Computer science; Computer Science; Computer science; Computer organization; Computer security; Computer organization; Computer security; User interfaces (Computer systems); Artificial intelligence; Computer graphics; User interfaces (Computer systems); Artificial intelligence; Computer graphics; Application software.; Computer networks .; Human-computer interaction.; Data protection.; Computer engineering.
    Umfang: Online-Ressource (XXIII, 590 p. 180 illus, online resource)
  21. Game design workshop
    a playcentric approach to creating innovative games
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  CRC Press, Taylor & Francis Group, Boca Raton

    Discover an exercise-driven, non-technical approach to game design, without the need for programming or artistic expertise with Game Design Workshop, Fourth Edition. Tracy Fullerton demystifies the creative process with clear and accessible analysis... mehr

    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
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    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook ebcentral
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    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
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    Hochschule Harz, Hauptbibliothek, Standort Wernigerode / Harz
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    Discover an exercise-driven, non-technical approach to game design, without the need for programming or artistic expertise with Game Design Workshop, Fourth Edition. Tracy Fullerton demystifies the creative process with clear and accessible analysis of the formal and dramatic systems of game design. Using examples of popular games, illustrations of design techniques, and refined exercises to strengthen your understanding of how game systems function and give you the skills and tools necessary to create a compelling and engaging game. Game Design Workshop puts you to work prototyping, playtesting, and revising your own games with time-tested methods and tools. These skills will provide the foundation for your career in any facet of the game industry including design, producing, programming, and visual design. Tracy Fullerton is an award-winning game designer and educator with over 20 years of professional experience, most recently winning the Games for Change Game of the Year Award for her independent game Walden, a game. She has also been awarded the 2016 GDC Ambassador Award, the 2015 Games for Change Game Changer Award, and the IndieCade 2013 Trailblazer award for her pioneering work in the independent games community. Tracy is a Professor of Interactive Media & Games at the USC School of Cinematic Arts and the Director of the USC Games Program, the #1 game design program in North America as ranked by the Princeton Review. Key Features Provides step-by-step introduction to the art of game designing, prototyping and playtesting innovative games A design methodology used in the USC Interactive Media program, a cutting edge program with hands-on exercises that demonstrate key concepts and the design methodology Insights from top industry game designers presented through interview format

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Zimmerman, Eric (VerfasserIn eines Vorworts)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781351597708
    RVK Klassifikation: ST 324 ; SU 500
    Auflage/Ausgabe: Fourth edition
    Schriftenreihe: An A K Peters book
    Schlagworte: Computer games-Design; Computer games-Programming; Computer graphics; Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (XXXIII, 522 Seiten), Illustrationen
  22. COLLADA
    sailing the gulf of 3D digital content creation
    Erschienen: 2006
    Verlag:  A K Peters, Wellesley, MA

    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
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    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    08.5544 8.
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    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    2007 A 1255
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1568812876; 9781568812878
    Weitere Identifier:
    9781568812878
    RVK Klassifikation: ST 320
    Schlagworte: Computer games; Computer graphics
    Umfang: XV, 237 S., Ill., graph. Darst.
  23. ShaderX4
    advanced rendering techniques
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Charles River Media, Hingham, Mass.

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a inf 641 rnd/100
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    hs 2100-s
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    ST 326 D75-08 1557
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
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    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    MI 2007-196
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    MI CD 2007-196
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    inf 847 YF 8386
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    2007 150
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    Mag Hn 3200
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    227 479/2
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    227 479/2
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Weingarten
    ST 326 D75 E57 S4
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1584504250
    RVK Klassifikation: ST 326
    Auflage/Ausgabe: 1. ed
    Schriftenreihe: ShaderX series
    Schlagworte: Computer games; Three-dimensional display systems; Computer graphics
    Umfang: XXVIII, 575 S., Ill., graph. Darst., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  24. Gazing at games
    an introduction to eye tracking control
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Morgan & Claypool, San Rafael, Calif.

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    $BCh 1
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    Hochschule Hamm-Lippstadt, Bibliothek Lippstadt
    ST 278
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781608456499
    Weitere Identifier:
    9781608456499
    RVK Klassifikation: ST 278
    Schriftenreihe: Synthesis lectures on computer graphics and animation ; 14
    Schlagworte: Human-computer interaction; Computer graphics; Visual perception; Eye
    Umfang: XVII, 95 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  25. 3D-Spieleprogrammierung
    Modernes Game-Design mit DirectX 9 und C++
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Hanser, München

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
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    Fachhochschule Erfurt, Hochschulbibliothek
    008.033
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    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A SCH 32671
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    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
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    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
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    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
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    Hochschule Schmalkalden, Cellarius Bibliothek
    EDV 920 3170/03
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    Universität Ulm, Kommunikations- und Informationszentrum, Bibliotheksservices
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    Westsächsische Hochschule Zwickau, Bibliothek
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3446221522
    RVK Klassifikation: ST 320 ; SU 500
    Schlagworte: Computer games; Computer graphics; Computer games; Computer graphics
    Umfang: XVI, 772 S.