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  1. Game User Experience Evaluation
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham

    Universitätsbibliothek Dortmund
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Rhein-Waal, Zweigbibliothek Kamp-Lintfort
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Rhein-Waal, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschul- und Kreisbibliothek Bonn-Rhein-Sieg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319159850
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Human–Computer Interaction Series
    Schlagworte: Computer science; Computer graphics; Informatik; Bewertung; Benutzeroberfläche; Bewertungsanalyse; Mensch-Maschine-Kommunikation; Computerspiel
    Umfang: VIII, 285 p. 42 illus
  2. The uncanny valley
    in games and animation
    Autor*in: Tinwell, Angela
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  CRC Press, Boca Raton, FL

    Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt, Abteilungsbibliothek Schweinfurt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781466586956; 1466586958; 9781466586949
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; ST 324
    Schlagworte: Gesellschaft; Computer animation; Computer graphics; Computer games; Computer games; Human mechanics; Computeranimation; Videospiel; Computerspiel; Charakterdesign
    Umfang: 1 Online-Ressource (xxiv, 204 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  3. <<The>> uncanny valley in games & animation
    Autor*in: Tinwell, Angela
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  CRC Press, Boca Raton, FL

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781466586949
    Schlagworte: Computer animation; Computer graphics; Computer games Design; Computer games Social aspects; Human engineering; Human mechanics Computer simulation; Human body Computer simulation
    Umfang: xxiv, 211 Seiten, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturangaben

  4. Game user experience evaluation
    Beteiligt: Bernhaupt, Regina (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2015]; © 2015
    Verlag:  Springer, Cham

    Bibliothek der Hochschule Hannover
    EDV 0700 /43:1
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    EDV 0700 /43:2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    inf 080 DE 6732
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bernhaupt, Regina (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783319159843
    RVK Klassifikation: ST 320 ; ST 324
    Schriftenreihe: Human-Computer Interaction Series
    Array
    Schlagworte: Computer Science; Computer graphics; Computer science
    Umfang: viii, 285 Seiten, Illustrationen, Diagramme
  5. The black art of multiplatform game programming
    Autor*in: Yamamoto, Jazon
    Erschienen: 2015; ©2015
    Verlag:  Cengage Learning, Boston, MA

    Cover -- Contents -- Foreword -- Introduction -- Chapter 1 Setting Up Your Workstation -- What Is a Video Game? -- What You Need to Know to Use This Book -- The Tools You Need to Get Started -- Revisiting the Companion Files -- Setting Up on Windows... mehr

    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    eBook Ebrary
    keine Fernleihe

     

    Cover -- Contents -- Foreword -- Introduction -- Chapter 1 Setting Up Your Workstation -- What Is a Video Game? -- What You Need to Know to Use This Book -- The Tools You Need to Get Started -- Revisiting the Companion Files -- Setting Up on Windows -- Step 1: Downloading a Compiler -- Step 2: Setting Up SDL -- Step 3: Configuring Code::Blocks -- Step 4: Creating a Project -- Setting Up on Linux (Ubuntu 12.04) -- Step 1: Setting Up SDL -- Step 2: Setting Up Eclipse -- Step 3: Creating a Project -- Step 4: Testing -- Summary -- Chapter 2 Entering the Digital Domain -- The Anatomy of a Window -- Creating a Window -- Going Fullscreen -- Drawing an Image -- SDL Surfaces -- Creating the Game Loop -- The SDL Event Subsystem -- Moving On to the Demo... -- Summary -- Exercises -- Chapter 3 Tapping Into the World of Graphics -- The Basics of Computer Graphics -- Understanding the Coordinate System -- SDL Surfaces -- Setting Individual Pixels -- Preparing to Access a Surface -- Modifying a Surface -- Drawing Simple Axis-Aligned Rectangles -- Drawing Solid Rectangles -- Drawing Hollow Rectangles -- On to the Demo -- Drawing a Moving Sprite -- Alpha Masking -- Alpha Masking Images -- Animating Images -- Loading Alternate Image Formats -- Drawing Raster Fonts -- The Text-Drawing Function -- Drawing Outline Fonts -- Regulating Frame Rate -- Summary -- Exercises -- Chapter 4 Interacting with the Matrix -- The Basics of Input -- The Event System -- Event-Based Mouse Input -- Event-Based Keyboard Input -- Buffered Input -- Summary -- Exercises -- Chapter 5 Blasting Music and Sound Effects -- The Basics of Audio -- Pitch -- Volume -- Timbre -- Understanding Digital Audio -- Using the SDL Mixer System -- Using Sound Effects -- Loading Sound Effects -- Playing Sound Effects -- Playing Music -- Loading Music Files -- Playing Music Files -- Summary -- Exercises.

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781305110397
    RVK Klassifikation: ST 324
    Auflage/Ausgabe: First edition (Online-Ausg.)
    Schriftenreihe: Game development
    Schlagworte: Computer games; Computer graphics
    Umfang: Online-Ressource (1 online resource (363 pages)), illustrations.
    Bemerkung(en):

    "A comprehensive guide to Windows and Linux game development with SDL"--Cover. - Description based on print version record

  6. Storytelling with data
    a data visualization guide for business professionals
    Erschienen: 2015; © 2015
    Verlag:  John Wiley & Sons, New York, NY

    Hertie School, Library and Information Services
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    EBSCO E-Book
    keine Fernleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781119002260; 1119002265
    Weitere Identifier:
    9781119002260
    RVK Klassifikation: ST 265
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schlagworte: Computer graphics; Information visualization; Business communication; Electronic books
    Umfang: Online-Ressource (xiii, 267 Seiten), illustrations (some color)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  7. Game User Experience Evaluation
    Beteiligt: Bernhaupt, Regina (Hrsg.)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Springer, Cham

    Evaluating interactive systems for their user experience (UX) is a standard approach in industry and research today. This book explores the areas of game design and development and Human Computer Interaction (HCI) as ways to understand the various... mehr

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Hochschule Furtwangen University. Informatik, Technik, Wirtschaft, Medien. Campus Furtwangen, Bibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    Springer E-Book
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheksservice-Zentrum Baden-Württemberg (BSZ)
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
    KaufEBook202103
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe

     

    Evaluating interactive systems for their user experience (UX) is a standard approach in industry and research today. This book explores the areas of game design and development and Human Computer Interaction (HCI) as ways to understand the various contributing aspects of the overall gaming experience. Fully updated, extended and revised this book is based upon the original publication Evaluating User Experience in Games, and provides updated methods and approaches ranging from user- orientated methods to game specific approaches. New and emerging methods and areas explored include physiologically- orientated UX evaluation, user behaviour, telemetry based methods and social play as effective evaluation techniques for gaming design and evolving user-experience. Game User Experience Evaluation allows researchers, PhD students as well as game designers and developers to get an overview on available methods for all stages of the development life cycle

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bernhaupt, Regina (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319159850
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ST 320 ; ST 324
    Schriftenreihe: Human–Computer Interaction Series
    Array
    Array
    Schlagworte: Computer science; Computer Science; Computer graphics; User interfaces (Computer systems).; Computer Science; Computer graphics; Computer science
    Umfang: Online-Ressource (VIII, 285 p. 42 illus, online resource)
  8. Game User Experience Evaluation
    Beteiligt: Bernhaupt, Regina (Herausgeber)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham

    Universitätsbibliothek Dortmund
    keine Fernleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    keine Fernleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bernhaupt, Regina (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319159850
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Human–Computer Interaction Series
    Schlagworte: Computer science; Computer graphics
    Umfang: VIII, 285 p. 42 illus
  9. Storytelling with data
    a data visualization guide for business professionals
    Erschienen: 2015; © 2015
    Verlag:  John Wiley & Sons, New York, NY

    Hertie School, Library and Information Services
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781119002260; 1119002265
    Weitere Identifier:
    9781119002260
    RVK Klassifikation: ST 265
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schlagworte: Computer graphics; Information visualization; Business communication; Electronic books
    Umfang: Online-Ressource (xiii, 267 Seiten), illustrations (some color)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  10. Game User Experience Evaluation
    Beteiligt: Bernhaupt, Regina (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2015; © 2015
    Verlag:  Springer, Cham

    Bibliothek der Hochschule Hannover
    EDV 0700 /43:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    EDV 0700 /43:2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    inf 080 DE 6732
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule der Bildenden Künste Saar, Bibliothek
    EDV#III#53
    keine Fernleihe
    Hochschule der Medien, Bibliothek Standort Nobelstr.
    Wcn 7
    keine Fernleihe
    Schloss Dagstuhl - Leibniz-Zentrum für Informatik, Bibliothek
    keine Fernleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bernhaupt, Regina (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783319159843
    RVK Klassifikation: ST 320 ; ST 324
    Schriftenreihe: Human–Computer Interaction Series
    Array
    Schlagworte: Computer science; Computer graphics; Computer Science; Computer Science; Computer graphics; Computer science
    Umfang: 285 Seiten
  11. The black art of multiplatform game programming
    a comprehensive guide to Windows and Linus game development with SDL
    Autor*in: Yamamoto, Jazon
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Cengage Learning, Boston, Mass.

    Setting up your workstation -- Entering the digital domain -- Tapping into the world of graphics -- Interacting with the matrix -- Blasting music and sound effects -- Your first playable video game -- Rethinking the paddle game -- Designing a game... mehr

    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    inf 340 sdl DB 4339
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    64/15091
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    189-22
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Setting up your workstation -- Entering the digital domain -- Tapping into the world of graphics -- Interacting with the matrix -- Blasting music and sound effects -- Your first playable video game -- Rethinking the paddle game -- Designing a game engine -- Crafting levels with tile maps -- Forging worlds with scene management -- Inside the mass production zone with factories and scripts -- The final frontier -- SDL 2.0 and the future

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781305110380; 1305110382
    Weitere Identifier:
    9781305110380
    RVK Klassifikation: ST 324
    Schriftenreihe: Game development
    Schlagworte: Computer games; Computer graphics
    Umfang: XXII, 338 S., Ill., graph. Darst., 24 cm
    Bemerkung(en):

    "A comprehensive guide to Windows and Linux game development with SDL"--Cover

    Setting up your workstationEntering the digital domain -- Tapping into the world of graphics -- Interacting with the matrix -- Blasting music and sound effects -- Your first playable video game -- Rethinking the paddle game -- Designing a game engine -- Crafting levels with tile maps -- Forging worlds with scene management -- Inside the mass production zone with factories and scripts -- The final frontier -- SDL 2.0 and the future.

  12. The uncanny valley
    in games & animation
    Autor*in: Tinwell, Angela
    Erschienen: [2014]; © 2015
    Verlag:  CRC Press, Taylor & Francis Group, Boca Raton

    "This book is based on a series of empirical studies the author conducted to establish how aspects of facial expression and speech may be manipulated to control the uncanny valley in character design. It presents a novel theory that goes beyond... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a inf 664 e/102
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    T 15 B 950
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule der Medien, Bibliothek Standort Nobelstr.
    Whq 511
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    KM Mi 020
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "This book is based on a series of empirical studies the author conducted to establish how aspects of facial expression and speech may be manipulated to control the uncanny valley in character design. It presents a novel theory that goes beyond previous research in that the cause of the uncanny valley is based on a perceived lack of empathy in a character. This book makes an original, scholarly contribution to our current understanding of the Uncanny Valley phenomenon and fills a gap in the literature by assessing the biological and social roots of the uncanny and its implications for computer-graphics animation. "--

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781466586949
    Schriftenreihe: An A K Peters Book
    Schlagworte: Computer animation; Computer graphics; Computer games; Computer games; Human engineering; Human mechanics; Human body; Computer animation; Computer games -- Design; Computer games -- Social aspects; Computer graphics; Human engineering
    Umfang: xxiv, 211 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Version date: 20141020. - Includes bibliographical references and index