Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 26.

  1. Humour as politics
    the political aesthetics of contemporary comedy
    Autor*in: Holm, Nicholas
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783319509495; 3319509497
    RVK Klassifikation: EC 7604
    Schriftenreihe: Palgrave studies in comedy
    Schlagworte: Filmkomödie; Fernsehserie; Comedy; Humor; Politische Ästhetik;
    Umfang: Illustrationen, 21 cm x 14.8 cm, 0 g
  2. Humour as Politics
    The Political Aesthetics of Contemporary Comedy
    Autor*in: Holm, Nicholas
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319509501
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 33700 ; AP 34150 ; AP 36320 ; AP 36680 ; AP 52400
    Schriftenreihe: Palgrave Studies in Comedy
    Schlagworte: Culture / Study and teaching; Motion pictures; Film genres; Aesthetics; Cultural and Media Studies; Film Theory; Cultural Policy and Politics; Genre; Aesthetics; Audio-Visual Culture; Film; Ästhetik; Filmkomödie; Humor; Comedy; Fernsehserie; Politische Ästhetik
    Umfang: 1 Online-Ressource (XII, 223 p. 12 illus. in color)
  3. The comic event
    comedic performance from the 1950s to the present
    Autor*in: Roof, Judith
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Bloomsbury Academic, [London] ; Bloomsbury Publishing, London

    "The Comic Event approaches comedy as dynamic phenomenon that involves the gathering of elements of performance, signifiers, timings, tones, gestures, previous comic bits, and other self-conscious structures into an "event" that triggers, by virtue... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "The Comic Event approaches comedy as dynamic phenomenon that involves the gathering of elements of performance, signifiers, timings, tones, gestures, previous comic bits, and other self-conscious structures into an "event" that triggers, by virtue of a "cut," an expected/unexpected resolution. Using examples from mainstream comedy, The Comic Event progresses from the smallest comic moment -jokes, bits- to the more complex -caricatures, sketches, sit-coms, parody films, and stand-up routines. Judith Roof builds on side comments from Henri Bergson's short treatise "Laughter," Sigmund Freud's Jokes and Their Relation to the Unconscious, and various observations from Aristotle to establish comedy as a complex, multifaceted practice. In seeing comedy as a gathering event that resolves with a "cut," Roof characterizes comedy not only by a predictable unpredictability occasioned by a sudden expected/unexpected insight, but also by repetition, seriality, self-consciousness, self-referentiality, and an ourobouric return to a previous cut. This theory of comedy offers a way to understand the operation of a broad array of distinct comic occasions and aspects of performance in multiple contexts."--Bloomsbury Publishing

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501335754; 9781501335747; 9781501335730
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 36600
    Schlagworte: Comedy sketches; Television comedies; Comic, The; Comedy; Comic, The; Comedy sketches; Television comedies; Comedy
    Umfang: 1 Online-Ressource (viii, 231 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  4. The Comedy of Entropy
    humor, narrative, reading
    Erschienen: 2017
    Verlag:  University of Toronto Press, Toronto

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1487586078; 9781487586072
    Schlagworte: Narration (Rhetoric); Fiction; Comedy; BIOGRAPHY & AUTOBIOGRAPHY / Literary; Fiction; Narration (Rhetoric); LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Rhetoric; Criticism, interpretation, etc
    Umfang: 1 Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  5. Humour as politics
    the political aesthetics of contemporary comedy
    Autor*in: Holm, Nicholas
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783319509495; 9783319845296
    Schriftenreihe: Palgrave studies in comedy
    Schlagworte: Culture / Study and teaching; Motion pictures; Film genres; Aesthetics; Cultural and Media Studies; Film Theory; Cultural Policy and Politics; Genre; Aesthetics; Audio-Visual Culture; Film; Ästhetik; Filmkomödie; Politische Ästhetik; Fernsehserie; Comedy; Humor
    Umfang: XII, 223 Seiten, 10 Illustrationen
  6. Only a joke can save us
    a theory of comedy
    Autor*in: McGowan, Todd
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Northwestern University Press, Evanston, Ill.

    "Only a Joke Can Save Us presents an innovative and comprehensive theory of comedy. Using a wealth of examples from high and popular culture and with careful attention to the treatment of humor in philosophy, Todd McGowan locates the universal source... mehr

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Only a Joke Can Save Us presents an innovative and comprehensive theory of comedy. Using a wealth of examples from high and popular culture and with careful attention to the treatment of humor in philosophy, Todd McGowan locates the universal source of comedy in the interplay of the opposing concepts lack and excess. After reviewing the treatment of comedy in the work of philosophers as varied as Aristotle, G. W. F. Hegel, Sigmund Freud, Henri Bergson, and Alenka Zupancic, McGowan, working in a psychoanalytic framework, demonstrates that comedy results from the deployment of lack and excess, whether in contrast, juxtaposition, or interplay. Illustrating the power and flexibility of this framework with analyses of films ranging from Buster Keaton and Marx Brothers classics to Dr. Strangelove and Groundhog Day, McGowan shows how humor can reveal gaps in being and gaps in social order. Scholarly yet lively and readable, Only a Joke Can Save Us is a groundbreaking examination of the enigmatic yet endlessly fascinating experience of humor and comedy."...Publisher's summary

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780810135819; 9780810135802
    RVK Klassifikation: EC 4750
    Schriftenreihe: Diaeresis
    Schlagworte: Psychologie; Comic, The; Comedy; Comedy; Comedy films; Komödientheorie; Filmkomödie; Humor; Ästhetik; Komödie
    Umfang: X, 215 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  7. Humour as Politics
    The Political Aesthetics of Contemporary Comedy
    Autor*in: Holm, Nicholas
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319509501
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 33700 ; AP 34150 ; AP 36320 ; AP 36680 ; AP 52400
    Schriftenreihe: Palgrave Studies in Comedy
    Schlagworte: Culture / Study and teaching; Motion pictures; Film genres; Aesthetics; Cultural and Media Studies; Film Theory; Cultural Policy and Politics; Genre; Aesthetics; Audio-Visual Culture; Film; Ästhetik; Filmkomödie; Humor; Comedy; Fernsehserie; Politische Ästhetik
    Umfang: 1 Online-Ressource (XII, 223 p. 12 illus. in color)
  8. Desegregating American Humor
    Richard Pryor, Stand-up Comedy, and the Black Aesthetic
    Erschienen: 2017

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliotheca Hertziana - Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Übergeordneter Titel: Desipientia / Organisatie van Studenten Kunstgeschiedenis, Katholieke Universiteit Nijmegen; Nijmegen, 2017; Jaargang 24, nummer 1 (voorjaar 2017), Seite 13-16
    Schlagworte: Comedy; Schwarze; Ästhetik; Performance <Künste>
    Weitere Schlagworte: Pryor, Richard (1940-2005)
  9. Dear Brutus
    Autor*in: Barrie, J. M.
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Oberon Books, London, England

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781786824059
    Schriftenreihe: Oberon modern plays
    Schlagworte: Comedy
    Umfang: 1 Online-Ressource (98 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on print version record

  10. Only a joke can save us
    a theory of comedy
    Autor*in: McGowan, Todd
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Northwestern University Press, Evanston, Ill.

    "Only a Joke Can Save Us presents an innovative and comprehensive theory of comedy. Using a wealth of examples from high and popular culture and with careful attention to the treatment of humor in philosophy, Todd McGowan locates the universal source... mehr

    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Only a Joke Can Save Us presents an innovative and comprehensive theory of comedy. Using a wealth of examples from high and popular culture and with careful attention to the treatment of humor in philosophy, Todd McGowan locates the universal source of comedy in the interplay of the opposing concepts lack and excess. After reviewing the treatment of comedy in the work of philosophers as varied as Aristotle, G. W. F. Hegel, Sigmund Freud, Henri Bergson, and Alenka Zupancic, McGowan, working in a psychoanalytic framework, demonstrates that comedy results from the deployment of lack and excess, whether in contrast, juxtaposition, or interplay. Illustrating the power and flexibility of this framework with analyses of films ranging from Buster Keaton and Marx Brothers classics to Dr. Strangelove and Groundhog Day, McGowan shows how humor can reveal gaps in being and gaps in social order. Scholarly yet lively and readable, Only a Joke Can Save Us is a groundbreaking examination of the enigmatic yet endlessly fascinating experience of humor and comedy."...Publisher's summary

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780810135826
    RVK Klassifikation: EC 4750
    Schriftenreihe: Diaeresis
    Schlagworte: Psychologie; Comic, The; Comedy; Comedy; Comedy films; Humor; Ästhetik; Komödientheorie; Komödie; Filmkomödie
    Umfang: 1 Online-Ressource (X, 215 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  11. Megazoff bei den Windsors
    Comedy
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Books on Demand, Norderstedt

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783744843256
    Weitere Identifier:
    9783744843256
    Schlagworte: Comedy
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (VLB-WN)9180
    Umfang: Online-Ressourcen
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig

  12. Federwelt 124
    Zeitschrift für Autorinnen und Autoren

  13. Humour as politics
    the political aesthetics of contemporary comedy
    Autor*in: Holm, Nicholas
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham, Switzerland

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 43187
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783319509495
    RVK Klassifikation: EC 7604
    Schriftenreihe: Palgrave studies in comedy
    Schlagworte: Filmkomödie; Filmkomödie; Fernsehserie; Fernsehserie; Comedy; Comedy; Humor; Humor; Politische Ästhetik; Politische Ästhetik;
    Umfang: xii, 223 Seiten, Illustrationen
  14. Die lachende Kunst
    der Beitrag des Komischen zur klassischen Moderne
    Autor*in: Bender, Niklas
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  Rombach Verlag, Freiburg i. Br.

    Die Studie wendet sich einer stiefmütterlich behandelten Seite der Kunst der klassischen Moderne (ca. 1900–1960) zu: Sie analysiert, welche komischen Mittel dort wie zum Einsatz kommen. Von Jarry bis Pasolini, von Joyce bis Max Ernst: Untersucht... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Die Studie wendet sich einer stiefmütterlich behandelten Seite der Kunst der klassischen Moderne (ca. 1900–1960) zu: Sie analysiert, welche komischen Mittel dort wie zum Einsatz kommen. Von Jarry bis Pasolini, von Joyce bis Max Ernst: Untersucht werden Werke aller Gattungen und mehrerer Sprachen sowie Beispiele aus Malerei und Film. Die zentrale Frage ist, welche Funktion Komik hier hat, was sie zum Sinn der Werke und damit zur modernen Weltsicht beiträgt und warum gerade sie dazu gewählt wird, diesen Beitrag zu leisten. Ziel ist, das Bild der Moderne um seine komische Dimension zu ergänzen.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783793098638; 9783793098874
    RVK Klassifikation: EC 3940 ; EC 5185
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schriftenreihe: Array ; Band 223
    Schlagworte: Comic, The, in literature; Comic, The, in art; Comedy; Comedy films
    Umfang: 560 Seiten, 4 Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 535-560

    Einleitung -- Das Thema -- Modernes Lachen : Wider die negative Epochensicht -- Die Basisstruktur des Komischen -- Spielarten und Grenzen des Komischen -- Kontextualisierung des komischen Objekts : der umorismo -- Die Sprecherhaltung : Ironie und Humor -- Tragikomische Mischformen? -- Radikale Normverletzungen : Groteskes und Monströses -- Sinnleere als Textsinn : das Absurde -- Komische Intertextualität : Parodie, Satire, Pastiche -- Das Programm : die Potenzen in der Moderne -- Ästhetische Rezeption und wissenschaftliche Analyse -- Zur Zitierweise -- Staat -- Die klassische Moderne variiert Macbeth -- Vom "Merdre!" zum "Merde!" : Macbeth im 20. Jahrhundert -- Gattungsgeschichte : das Ende der Tragödie -- Thematik und Programm -- Die Vorlage : Shakespeares Macbeth -- Taten eines Thronräubers -- Die Motivation : vom Ehrgeiz zur Angst -- Kosmische Konsequenzen -- Komische Elemente in Macbeth -- Die Tragödie als Vorlage -- Jarry : der König als Kürbis -- Vorlagen und Kontrastfolien -- Die Marionette als Ideal -- Ubu, ein alltäglich-monströser Held -- Das Ende des Komischen im Makabren? -- Eine Kunstsprache des Vulgären : Jarrys Sprachkomik -- Tragödie, Satire, Komödie : Abgrenzungen -- Marinetti : die groteske Revolution -- Le Roi Bombance -- Politik und Religion : Institutionen des Magens -- Verwesung statt Fortschritt : das Geschichtsmodell -- Grenzbereiche des Komischen : Unheimliches und Groteskes -- Zwischen Symbolismus und Futurismus -- Macbeth, lädiert und vital -- Ernstes Zwischenspiel : Craigs Über-Marionette -- Ionesco : der Humor als Rettung -- Eine absurde Überbietung -- Eine entwertete Geschichte -- Vervielfachung : Komik auf Ebene der Handlung -- Sprachkomik in Macbett -- Ein drame mit komischer Note -- Von Ubu roi bis Macbett -- Religion -- Jesus darstellen -- Apollinaire : der Erlöser als Flugzeug -- Charakteristika und poetologische Voraussetzungen -- Avantgardistische Poetik und Komik -- Apollinaire und die Tradition -- Christus in Zone -- Das Lachen als Erneuerung der Dichtung -- Joyce : Christus im Public house -- Die Christusfigur in der Architektur von Ulysses -- Die Handlung und ihre Vorlagen -- Die Vorgeschichte des Erlösers -- "Cyclops" : Erzählstimmen zwischen Niedertracht und Epik -- Blooms Gegner : Nationalismus und Antisemitismus -- Blooms Predigt, Passion und Himmelfahrt -- Die Funktion der komischen Christusfigur -- Max Ernst : das versohlte Christkind -- Der surrealistische Kontext -- Das Gemälde : Technik, Figuren, Referenzen -- Eine sexuelle Perversion? -- Schmerz und Freud -- Eine (mehr als) blasphemische Komik -- Grass : der Erlöser als Musikus -- Ein unerwarteter Messias -- Erzähler und Erzählweise : Groteske, Unglaubwürdigkeit, Humor -- Ein Künsderleben zwischen Zeitgeschichte und Mythos -- Oskar und die Heilige Familie : Filiationen -- Versinnlichung und Verdinglichung : Jesus als Objekt -- Ästhetische Verfahren religiöser Prägung -- Belebung : die Trommlerwerdung der Statue -- Oskars Nachfolge Jesu -- Geschichte und Mythos, Religion und Komik -- Pasolini : Lumpenproletarier, grotesk gekreuzigt -- Ein Film über das Drehen von Jesusfilmen -- Stracci als verkannter Jesus -- Der Regista : Katholizismus, Marxismus, Ästhetizismus -- Filmische Komik -- Politik, Religion und Charlie Chaplin -- Kultur -- Die Kunst : Selbstreflexion in der Künstlerfigur -- Gozzano : Lyrisches Rollenspiel im Zeichen der Ironie -- Die Struktur von I colloqui -- Der junge Alte I : Leben und leben lassen -- Zwischenspiel : Liebe und Dichtung? -- Der junge Alte II : das Dichterherz beim Arzt -- Der junge Alte III : Ironische Doppelung -- Lyrische Relativität -- Rann O'Brien : der hingerichtete Gott -- At Swim-Two-Birds : Ebenen, Vorbilder, Genres -- Der Ich-Erzähler und seine Poetik der Faulheit -- Dermot Trellis : der lüsterne Gott -- Orlick Trellis und Konsorten : Dem Autor den Prozess gemacht -- Ein kläglich Auferstandener : moderne Autorschaft nach O'Brien -- Queneau : Ikaros' Absturz als Metalepse -- Die Komik von OuLiPo -- Le Vol d'Icare : Zwischen Mythos und Krimi -- Sprachkomik als Motor des Romans -- Die kleine Welt der Autoren um 1900 -- Icare : ein resoluter Avantgardist -- Flüchtige Figuren : Rebellion gegen den Autor -- Hubert : eine Frage der (narrativen) Technik -- Der listenreiche Autor -- Konklusion -- Bibliographie.

  15. Humour as politics
    the political aesthetics of contemporary comedy
    Autor*in: Holm, Nicholas
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham, Switzerland

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783319509495
    RVK Klassifikation: EC 7604
    Schriftenreihe: Palgrave studies in comedy
    Schlagworte: Filmkomödie; Filmkomödie; Fernsehserie; Fernsehserie; Comedy; Comedy; Humor; Humor; Politische Ästhetik; Politische Ästhetik;
    Umfang: xii, 223 Seiten, Illustrationen
  16. Comedy, an issue
    Beteiligt: Berlant, Lauren Gail (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  The University of Chicago Press, Chicago, Illinois

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Berlant, Lauren Gail (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Critical inquiry ; volume 43, number 2 (winter 2017)
    Schlagworte: Comedy; Humor; Ästhetik; Künste; Medien;
    Umfang: Seite 234-596, Illustrationen
  17. Dear Brutus
    Autor*in: Barrie, J. M.
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Oberon Books, London ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781786824059
    Schriftenreihe: Oberon Modern Plays
    Schlagworte: Comedy
    Umfang: 1 Online-Ressource (98 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  18. Humour as Politics
    The Political Aesthetics of Contemporary Comedy
    Autor*in: Holm, Nicholas
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Springer International Publishing AG

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319509501; 3319509500
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 7604 ; HD 370
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2017
    Schriftenreihe: Palgrave Studies in Comedy
    Schlagworte: Filmkomödie; Fernsehserie; Comedy; Humor; Politische Ästhetik; Motion pictures; Cultural policy; Film genres; Aesthetics; Comedy; Film Theory; Cultural Policy and Politics; Genre Studies; Aesthetics; Audio-Visual Culture; Comedy Studies
    Umfang: 1 Online-Ressource (XII, 223 Seiten), 12 illus. in color.
  19. Transgressive Humor of American Women Writers
    Beteiligt: Fuchs Abrams, Sabrina (Herausgeber)
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Springer International Publishing AG

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Fuchs Abrams, Sabrina (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319567297; 3319567292
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2017
    Schriftenreihe: Palgrave Studies in Comedy
    Schlagworte: America; Ethnology; Culture; Literature; Sex; Comedy; North American Literature; American Culture; Literary History; Gender Studies; Comedy Studies
    Umfang: 1 Online-Ressource (XV, 263 Seiten), 16 illus.
  20. Humour as politics
    the political aesthetics of contemporary comedy
    Autor*in: Holm, Nicholas
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothekszentrum Geisteswissenschaften (BzG)
    13/HD 370.660 H747
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783319509495; 3319509497
    RVK Klassifikation: EC 7604 ; HD 370
    Schriftenreihe: Palgrave studies in comedy
    Schlagworte: Filmkomödie; Fernsehserie; Comedy; Humor; Politische Ästhetik
    Umfang: xii, 223 Seiten, Illustrationen, 21 cm x 14.8 cm, 0 g
  21. Only a joke can save us
    a theory of comedy
    Autor*in: McGowan, Todd
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Northwestern University Press, Evanston, Ill

    "Only a Joke Can Save Us presents an innovative and comprehensive theory of comedy. Using a wealth of examples from high and popular culture and with careful attention to the treatment of humor in philosophy, Todd McGowan locates the universal source... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Only a Joke Can Save Us presents an innovative and comprehensive theory of comedy. Using a wealth of examples from high and popular culture and with careful attention to the treatment of humor in philosophy, Todd McGowan locates the universal source of comedy in the interplay of the opposing concepts lack and excess. After reviewing the treatment of comedy in the work of philosophers as varied as Aristotle, G. W. F. Hegel, Sigmund Freud, Henri Bergson, and Alenka Zupancic, McGowan, working in a psychoanalytic framework, demonstrates that comedy results from the deployment of lack and excess, whether in contrast, juxtaposition, or interplay. Illustrating the power and flexibility of this framework with analyses of films ranging from Buster Keaton and Marx Brothers classics to Dr. Strangelove and Groundhog Day, McGowan shows how humor can reveal gaps in being and gaps in social order. Scholarly yet lively and readable, Only a Joke Can Save Us is a groundbreaking examination of the enigmatic yet endlessly fascinating experience of humor and comedy."--Publisher's summary

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780810135819; 9780810135802
    RVK Klassifikation: EC 4750
    Schriftenreihe: Diaeresis
    Schlagworte: Comic, The; Comedy; Comedy; Comedy films
    Umfang: x, 215 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Introduction : the similar and the dissimilar -- Lack and excess -- Theory and opposition -- Tragedy and pathos -- Philosophy and the finite -- Signification and desire -- Distance and proximity -- Outside and inside -- Ideology and equality -- Conclusion : speculation and levity.

  22. Dear Brutus
    Autor*in: Barrie, J. M.
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Oberon Books, London

    Cover -- Title Page -- Copyright -- Contents -- Characters -- Act One -- Act Two -- Act Three mehr

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe

     

    Cover -- Title Page -- Copyright -- Contents -- Characters -- Act One -- Act Two -- Act Three

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781786824059
    Schriftenreihe: Oberon Modern Plays
    Schlagworte: Comedy; Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (98 pages)
  23. The comic event
    comedic performance from the 1950s to the present
    Autor*in: Roof, Judith
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Bloomsbury Academic, [London] ; Bloomsbury Publishing, London

    "The Comic Event approaches comedy as dynamic phenomenon that involves the gathering of elements of performance, signifiers, timings, tones, gestures, previous comic bits, and other self-conscious structures into an "event" that triggers, by virtue... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    "The Comic Event approaches comedy as dynamic phenomenon that involves the gathering of elements of performance, signifiers, timings, tones, gestures, previous comic bits, and other self-conscious structures into an "event" that triggers, by virtue of a "cut," an expected/unexpected resolution. Using examples from mainstream comedy, The Comic Event progresses from the smallest comic moment -jokes, bits- to the more complex -caricatures, sketches, sit-coms, parody films, and stand-up routines. Judith Roof builds on side comments from Henri Bergson's short treatise "Laughter," Sigmund Freud's Jokes and Their Relation to the Unconscious, and various observations from Aristotle to establish comedy as a complex, multifaceted practice. In seeing comedy as a gathering event that resolves with a "cut," Roof characterizes comedy not only by a predictable unpredictability occasioned by a sudden expected/unexpected insight, but also by repetition, seriality, self-consciousness, self-referentiality, and an ourobouric return to a previous cut. This theory of comedy offers a way to understand the operation of a broad array of distinct comic occasions and aspects of performance in multiple contexts."--Bloomsbury Publishing

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501335754; 9781501335747; 9781501335730
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 36600
    Schlagworte: Comedy sketches; Television comedies; Comic, The; Comedy; Comic, The; Comedy sketches; Television comedies; Comedy
    Umfang: 1 Online-Ressource (viii, 231 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  24. Only a joke can save us
    a theory of comedy
    Autor*in: McGowan, Todd
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Northwestern University Press, Evanston, Ill

    "Only a Joke Can Save Us presents an innovative and comprehensive theory of comedy. Using a wealth of examples from high and popular culture and with careful attention to the treatment of humor in philosophy, Todd McGowan locates the universal source... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 19083
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2020 A 2317
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Only a Joke Can Save Us presents an innovative and comprehensive theory of comedy. Using a wealth of examples from high and popular culture and with careful attention to the treatment of humor in philosophy, Todd McGowan locates the universal source of comedy in the interplay of the opposing concepts lack and excess. After reviewing the treatment of comedy in the work of philosophers as varied as Aristotle, G. W. F. Hegel, Sigmund Freud, Henri Bergson, and Alenka Zupancic, McGowan, working in a psychoanalytic framework, demonstrates that comedy results from the deployment of lack and excess, whether in contrast, juxtaposition, or interplay. Illustrating the power and flexibility of this framework with analyses of films ranging from Buster Keaton and Marx Brothers classics to Dr. Strangelove and Groundhog Day, McGowan shows how humor can reveal gaps in being and gaps in social order. Scholarly yet lively and readable, Only a Joke Can Save Us is a groundbreaking examination of the enigmatic yet endlessly fascinating experience of humor and comedy."--Publisher's summary

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780810135819; 9780810135802
    RVK Klassifikation: EC 4750
    Schriftenreihe: Diaeresis
    Schlagworte: Comic, The; Comedy; Comedy; Comedy films
    Umfang: x, 215 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Introduction : the similar and the dissimilar -- Lack and excess -- Theory and opposition -- Tragedy and pathos -- Philosophy and the finite -- Signification and desire -- Distance and proximity -- Outside and inside -- Ideology and equality -- Conclusion : speculation and levity.

  25. Comedy, an issue
    Beteiligt: Berlant, Lauren Gail (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  The University of Chicago Press, Chicago, Illinois

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    Per::8:1564::43.2016/17,2
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Xa 3299-43,1-2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    Z all 582.2 ZA 9761-43
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    Z 3392
    43.2017, Nr. 2 - 43.2017, Nr.3
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Berlant, Lauren Gail (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Critical inquiry ; volume 43, number 2 (winter 2017)
    Schlagworte: Comedy; Humor; Ästhetik; Künste; Medien;
    Umfang: Seite 234-596, Illustrationen