Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 151 bis 175 von 206.

  1. An interpretation of Hamlet based on recent developments in cognitive studies
    Autor*in: Tamaya, Meera
    Erschienen: 2001
    Verlag:  E. Mellen Press, Lewiston

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 465218
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2002 A 17896
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sh 767
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0773476229
    RVK Klassifikation: HI 3423
    Schriftenreihe: Studies in Renaissance literature ; 20
    Schlagworte: Cognition in literature; Emotions in literature; Cognitive science; Tragedy
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616): Hamlet; Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: xxv, 70 p, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [63]-67) and index

  2. Puzzling stories
    the aesthetic appeal of cognitive challenge in film, television and literature
    Beteiligt: Willemsen, Steven (HerausgeberIn); Kiss, Miklós (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2024
    Verlag:  Berghahn Books, New York

    Many films and novels defy our ability to make sense of the plot. While puzzling storytelling, strange incongruities, inviting enigmas and persistent ambiguities have been central to the effects of many literary and cinematic traditions, a great deal... mehr

    Universitätsbibliothek Mannheim
    2024 A 1098
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Many films and novels defy our ability to make sense of the plot. While puzzling storytelling, strange incongruities, inviting enigmas and persistent ambiguities have been central to the effects of many literary and cinematic traditions, a great deal of contemporary films and television series bring such qualities to the mainstream-but wherein lies the attractiveness of perplexing works of fiction? This collected volume offers the first comprehensive, multidisciplinary, and trans-medial approach to the question of cognitive challenge in narrative art, bringing together psychological, philosophical, formal-historical, and empirical perspectives from leading scholars across these fields

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Willemsen, Steven (HerausgeberIn); Kiss, Miklós (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781805393146
    Auflage/Ausgabe: First paperback edition
    Schlagworte: Cognitive science; Film theory & criticism; Filmgeschichte, Filmtheorie und Filmkritik; Kognitionswissenschaft; LITERARY CRITICISM / General; Literary studies: fiction, novelists & prose writers; Literaturwissenschaft: Prosa, Erzählung, Roman, Autoren; PERFORMING ARTS / Film & Video / History & Criticism; SOCIAL SCIENCE / Media Studies
    Umfang: XI, 396 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    IntroductionSteven Willemsen and Miklós KissPart I: THE ATTRACTIONS OF COGNITIVE CHALLENGE IN (POST-)CLASSICAL NARRATIVES & GENRE FICTIONChapter 1. Aesthetics and Active Discovery : The Pleasure of Moderate Cognitive Challenge in Mass ArtTodd BerlinerChapter 2. Narration, Implicature, and the Deceptive Puzzle FilmWarren BucklandChapter 3. Cognitive Challenge in Complex Science Fiction: Knowledge, Reason and Threat in Narratives of Time Travel and Extraterrestrial ContactHilary DuffieldChapter 4. Strange Loops and Nonhuman Realities: Complex Narrative Faces the Climate CrisisMarco CaraccioloPart II: MESMERIZED MINDS & BODIES: ART-CINEMA & MODERNIST AESTHETICSChapter 5. The Puzzling Film Environments of Fellini s 8Steffen HvenChapter 6. 2 or 3 Things? Polyphony, Cognitive Challenge and Aesthetic Pleasure in Godard s (Counter) CinemaMaria PoulakiChapter 7. Embodying Fragmentation in Film: The Spatio-temporal Logic of Cinematic ModernismMaarten CoëgnartsChapter 8. The Most Difficult RiddleAndrás Bálint KovácsPart III: NOVEL PLEASURES IN CONTEMPORARY SERIAL TELEVISION: FROM COMPLEXITY TO CONFUSIONChapter 9. Multiform TelevisionMatthew CamporaChapter 10. I Can t Keep Track of Any of It Anymore : Cognitive Challenge and Other Aesthetic Appeals in CommunityJason GendlerChapter 11. How Not to Comprehend Television: Notes on Complexity and ConfusionJason MittellPart IV: READING, VIEWING, ENGAGING: CONCEPTUALIZING THE PLEASURES OF BEING CHALLENGEDChapter 12. Challenges of Enjoying Morally Ambiguous Character Drama: The Dexter CaseEd S. Tan, Monique Timmers, Claire M. Segijn, Suzanna J. Opree, Guus BartholoméChapter 13. The Fascination of Failure: On Predictability, Unpredictability and Postdictability in ArtMarina GrishakovaChapter 14. Expressive Challenge and the Metaphoricity of Literary ReadingDon KuikenChapter 15. Who Likes Complex Films? Personality and Preferences for Narrative ComplexitySteven Willemsen, Katalin Bálint, Frank Hakemulder, Miklós Kiss, Elly Konijn, Kirill FaynIndex

  3. Interdisciplinary collaboration
    an emerging cognitive science
    Beteiligt: Derry, Sharon J. (Hrsg.)
    Erschienen: 2005
    Verlag:  Lawrence Erlbaum, Mahwah, NJ [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 592902
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    CP 4000 D438
    keine Fernleihe
    Universität Freiburg, Institut für Psychologie, Bibliothek
    Frei 77: CF 1/99
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2005-5541
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Derry, Sharon J. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780805836332; 0805836330
    Weitere Identifier:
    978080583633290000
    2004050626
    RVK Klassifikation: CP 4000
    Schlagworte: Cognitive science; Interdisciplinary approach to knowledge
    Umfang: XX, 362 S, Ill., graph. Darst, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Auch angezeigt u.d.T.: Toward a cognitive science of interdisciplinary collaboration

  4. How authors' minds make stories
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    This book explores how the creations of great authors result from the same operations as our everyday counterfactual and hypothetical imaginations, which cognitive scientists refer to as 'simulations'. Drawing on detailed literary analyses as well as... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book explores how the creations of great authors result from the same operations as our everyday counterfactual and hypothetical imaginations, which cognitive scientists refer to as 'simulations'. Drawing on detailed literary analyses as well as recent research in neuroscience and related fields, Patrick Colm Hogan develops a rigorous theory of the principles governing simulation that goes beyond any existing framework. He examines the functions and mechanisms of narrative imagination, with particular attention to the role of theory of mind, and relates this analysis to narrative universals. In the course of this theoretical discussion, Hogan explores works by Austen, Faulkner, Shakespeare, Racine, Brecht, Kafka and Calvino. He pays particular attention to the principles and parameters defining an author's narrative idiolect, examining the cognitive and emotional continuities that span an individual author's body of work

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781139540629
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Creative ability; Cognitive science; Creation (Literary, artistic, etc.); Authorship; Authorship ; Psychological aspects; Creation (Literary, artistic, etc.) ; Psychological aspects; Creative ability ; Psychological aspects; Cognitive science
    Umfang: 1 Online-Ressource (xxi, 227 pages), digital, PDF file(s)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)

  5. Bi-Directionality in the Cognitive Sciences
    Beteiligt: Callies, Marcus (Herausgeber); Keller, Wolfram R. (Herausgeber); Lohöfer, Astrid (Herausgeber)
    Erschienen: 2011
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    Cognitive science is the interdisciplinary study of the human mind. As far as the exact relationship between the cognitive sciences and other fields is concerned, however, it appears that interdisciplinary exchange often remains unrealized, possibly... mehr

    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Cognitive science is the interdisciplinary study of the human mind. As far as the exact relationship between the cognitive sciences and other fields is concerned, however, it appears that interdisciplinary exchange often remains unrealized, possibly because of the uni-directional application of theories, concepts, and methods, which impedes the productive transfer of knowledge in both directions. In the course of the ‘cognitive turn’ in the humanities and social sciences, many disciplines have selectively borrowed ideas from ‘core cognitive sciences’ like psychology and artificial intelligence. The day-to-day practice of interdisciplinarity thus thrives on one-directional borrowings. Focusing on cognitive approaches in linguistics and literary studies, this volume explores bi-directionality, a genuine transdisciplinary interchange in which both disciplines are borrowing and lending. The contributions take different perspectives on bi-directionality: some extend uni-directional borrowing practices and point to avenues and crossroads, while others critically discuss obstacles, challenges, and limitations to bi-directional transfer.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Callies, Marcus (Herausgeber); Keller, Wolfram R. (Herausgeber); Lohöfer, Astrid (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027285140
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: CP 4000 ; ER 900
    Schriftenreihe: Human Cognitive Processing
    Schlagworte: Kognitionswissenschaft; Linguistik; Literaturwissenschaft; Psycholinguistics; Cognitive science; Interdisciplinary approach to knowledge
    Umfang: 1 Online-Ressource (322 Seiten)
  6. Drama, Politics, and Evolution
    Cliodynamics in Play
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Springer International Publishing AG

    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030813772; 3030813770
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2021
    Schriftenreihe: Cognitive Studies in Literature and Performance
    Schlagworte: Drama; Literature; World politics; Cognitive science; Evolution (Biology); Drama; Philosophy of Literature; Political History; Literary Theory; Cognitive Science; Evolutionary Theory
    Umfang: 1 Online-Ressource (XVII, 295 Seiten), 1 illus.
  7. Restoring the Human Context to Literary and Performance Studies
    Voices in Everything
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Springer International Publishing AG

    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030890780; 3030890783
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2022
    Schriftenreihe: Cognitive Studies in Literature and Performance
    Schlagworte: Literature—Philosophy; Performing arts; Theater; Cognitive science; Cognitive psychology; Literary Theory; Theatre and Performance Arts; Cognitive Science; Cognitive Psychology
    Umfang: 1 Online-Ressource (XIV, 400 Seiten), 1 illus.
  8. Restoring the Human Context to Literary and Performance Studies
    Voices in Everything
    Autor*in: Mancing, Howard
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Springer International Publishing AG, Cham ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Marston William, Jennifer
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030890780
    Schriftenreihe: Cognitive Studies in Literature and Performance Ser.
    Schlagworte: Cognitive science
    Umfang: 1 Online-Ressource (402 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  9. Interdisciplinary collaboration
    an emerging cognitive science
    Erschienen: 2005
    Verlag:  Erlbaum, Mahwah, NJ [u.a.]

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0805836330
    RVK Klassifikation: CP 4000
    Schlagworte: Interdisciplinarité; Sciences cognitives; collaboration; processus cognitif; science cognitive; traitement connaissance; Cognitive science; Interdisciplinary approach to knowledge; Kognitionswissenschaft; Interdisziplinarität
    Umfang: XX, 362 S., Ill., graph Darst.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  10. Cognitive science, literature, and the arts
    a guide for humanists
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Routledge, New York [u.a.]

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  11. Why we read fiction
    theory of mind and the novel
    Autor*in: Zunshine, Lisa
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Ohio State Univ. Press, Columbus

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0814210287; 081425151X
    RVK Klassifikation: EC 2000 ; EC 2430 ; EC 4630 ; HG 680
    Schriftenreihe: Theory and interpretation of narrative
    Schlagworte: Psychologie; Fiction; Fiction; Books and reading; Cognitive science; Literaturwissenschaft; Theory of mind; Roman; Englisch; Literaturpsychologie; Prosa
    Umfang: X, 198 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  12. Strange concepts and the stories they make possible
    cognition, culture, narrative
    Autor*in: Zunshine, Lisa
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Johns Hopkins Univ. Press, Baltimore

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780801887062; 9780801887079; 0801887062; 0801887070
    RVK Klassifikation: CP 2000 ; EC 2410 ; EC 2430
    Schlagworte: Het vreemde; Literaire thema's; Fantasy fiction; Doubles in literature; Mistaken identity in literature; Robots in literature; Cognitive science; Cognitive psychology; Fantastische Literatur; Roboter <Motiv>; Doppelgänger; Identität <Motiv>
    Umfang: X, 214 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [195] - 205

    Includes bibliographical references and index

  13. Narrative theory and the cognitive sciences
    Erschienen: 2003
    Verlag:  CSLI Publ., Stanford, Calif.

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  14. Psychoanalyse im Dialog der Wissenschaften
    Verlag:  Kohlhammer, Stuttgart [u.a.]

  15. The literary mind
    Autor*in: Turner, Mark
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Oxford Univ. Press, Oxford [u.a.]

    In The Literary Mind, Turner ranges from the tools of modern linguistics, to the recent work of neuroscientists such as Antonio Damasio and Gerald Edelman, to literary masterpieces by Homer, Dante, Shakespeare, and Proust, as he explains how story... mehr

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In The Literary Mind, Turner ranges from the tools of modern linguistics, to the recent work of neuroscientists such as Antonio Damasio and Gerald Edelman, to literary masterpieces by Homer, Dante, Shakespeare, and Proust, as he explains how story and projection - and their powerful combination in parable - are fundamental to everyday thought. In simple and traditional English, he reveals how we use parable to understand space and time, to grasp what it means to be located in space and time, and to conceive of ourselves, other selves, other lives, and other viewpoints. He explains the role of parable in reasoning, in categorizing, and in solving problems. He develops a powerful model of conceptual construction and, in a far-reaching final chapter, extends it to a new conception of the origin of language that contradicts proposals by such thinkers as Noam Chomsky and Steven Pinker Turner argues that story, projection, and parable precede grammar, that language follows from these mental capacities as a consequence. Language, he concludes, is the child of the literary mind

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  16. Introduction to cognitive cultural studies
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Johns Hopkins Univ. Press, Baltimore, Md.

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  17. Storytelling and the sciences of mind
    Autor*in: Herman, David
    Erschienen: [2013]; © 2013
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts

    Institute for Cultural Inquiry- Kulturlabor, Bibliothek
    P302.8 H47 2013
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 916603
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a asl 486/234
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek im KG IV, Bereich Anglistik und Amerikanistik
    Frei 24: LA IV e 165
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Anglistisches Seminar der Universität, Bibliothek
    F EI 1871
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    GER 615 : H20
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    ALW:CF:4331:Her::2013
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    asl 486 DE 9134
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    BQB 48
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2013-7557
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Stuttgart, Bibliothek der Institute für Linguistik und Literaturwissenschaft
    U3/3--HER54
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Brechtbau-Bibliothek
    HK 614.182
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780262019187
    RVK Klassifikation: EC 4500
    Schlagworte: Discourse analysis; Discourse analysis, Narrative; Narration (Rhetoric); Storytelling; Cognitive science
    Umfang: xiv, 428 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seiten 367-409

  18. <<An>> interpretation of Hamlet based on recent developments in cognitive studies
    Autor*in: Tamaya, Meera
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Mellen, Lewiston [u.a.]

    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0773476229; 0889461430
    RVK Klassifikation: HL 3715 ; HI 3175
    Schriftenreihe: Studies in Renaissance literature ; 20
    Schlagworte: Cognition in literature; Emotions in literature; Cognitive science; Tragedy
    Weitere Schlagworte: Shakespeare 1564-1616: Hamlet; Shakespeare 1564-1616
    Umfang: XXV, 70 S.
  19. Cognitive science, literature, and the arts
    a guide for humanists
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Routledge, New York [u.a.]

    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0415942454; 0415942446
    RVK Klassifikation: EC 1868 ; EC 2430
    Schlagworte: Literature; Cognitive science
    Umfang: 244 S.
  20. Why we read fiction
    theory of mind and the novel
    Autor*in: Zunshine, Lisa
    Erschienen: 2006; ©2006
    Verlag:  Ohio State University Press, Columbus

    Why We Read Fiction offers a lucid overview of the most exciting area of research in contemporary cognitive psychology known as "Theory of Mind" and discusses its implications for literary studies. It covers a broad range of fictional narratives,... mehr

    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe

     

    Why We Read Fiction offers a lucid overview of the most exciting area of research in contemporary cognitive psychology known as "Theory of Mind" and discusses its implications for literary studies. It covers a broad range of fictional narratives, from Richardson s Clarissa, Dostoyevski's Crime and Punishment, and Austen s Pride and Prejudice to Woolf's Mrs. Dalloway, Nabokov's Lolita, and Hammett s The Maltese Falcon. Zunshine's surprising new interpretations of well-known literary texts and popular cultural representations constantly prod her readers to rethink their own interest in fictional narrative. Written for a general audience, this study provides a jargon-free introduction to the rapidly growing interdisciplinary field known as cognitive approaches to literature and culture

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 081425151X; 0814210287; 0814272630; 9780814251515; 9780814210284; 9780814272633
    Weitere Identifier:
    9780814210284
    9780814251515
    Schriftenreihe: Theory and interpretation of narrative
    Schlagworte: Cognitive science; Books and reading; Fiction; Fiction; Roman; Roman - Aspect psychologique; Livres et lecture; Sciences cognitives; fiction (general genre); LITERARY CRITICISM / General; Books and reading; Cognitive science; Fiction; Fiction - Psychological aspects; Fictie; Lezen; Psychologische aspecten; Cognitieve processen; Literatura; Ficção (gênero); Ciência cognitiva; Fiction; Fiction; Romans
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 198 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 181-192) and index

    pt. 1. Attributing minds. Why did Peter Walsh tremble? -- What is mind-reading (also known as theory of mind)? -- Theory of mind, autism, and fiction : four caveats -- "Effortless" mind-reading -- Why do we read fiction? -- The novel as a cognitive experiment -- Can cognitive science tell us why we are afraid of Mrs. Dalloway? -- The relationship between a "cognitive" analysis of Mrs. Dalloway and the larger field of literary studies -- Woolf, Pinker, and the project of interdisciplinarity -- pt. 2. Tracking minds. Whose thought is it, anyway? -- Metarepresentational ability and schizophrenia -- Everyday failures of source-monitoring -- Monitoring fictional states of mind -- "Fictional" and "history" -- Tracking minds in Beowulf -- Don Quixote and his progeny -- Source-monitoring, ToM, and the figure of the unreliable narrator -- Source-monitoring and the implied author -- Richardson's Clarissa : the progress of the elated bridegroom -- Nabokov's Lolita : the deadly demon meets and destroys the tenderhearted boy -- pt. 3. Concealing minds. ToM and the detective novel : what does it take to suspect everybody? -- Why is reading a detective story a lot like lifting weights at the gym? -- Metarepresentationality and some recurrent patterns of the detective story -- A cognitive evolutionary perspective : always historicize! -- Conclusion : why do we read (and write) fiction? Authors meet their readers -- Is this why we read fiction? surely, there is more to it!

  21. The literary mind
    Autor*in: Turner, Mark
    Erschienen: 1998
    Verlag:  Oxford Univ. Press, New York

    Jacobs University Bremen gGmbH, IRC-Library
    PN49 .T77 1998
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek im KG IV, Bereich Anglistik und Amerikanistik
    Frei 24: EP 200/90a
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AF 1 Tur
    keine Fernleihe
    Anglistisches Seminar der Universität, Bibliothek
    F EI 1540
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    19 : 52951
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    KA 2.2 TUR
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2003 BA 5809
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    BRE 6175-733 4
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    HK 614.165
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 019512667X; 9780195126679
    RVK Klassifikation: EC 2000 ; ER 940 ; ES 100
    Schlagworte: Literature; Cognitive science; Psycholinguistics
    Umfang: VIII, 187 S.
    Bemerkung(en):

    Originally published: 1997

  22. Perspectives on activity theory
    [chiefly selected contributions from the Second International Congress for Research on Activity Theory, held in 1990 in Lahti, Finland]
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    E 99/560
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    2781-8178
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    CP 3100 per
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    CM 2200 E57
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    MR 6600 E57
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    BW 05.00 Pers 23063
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2000/11010
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    99/5358
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    NP 82 20
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Netzwerk AlternsfoRschung (NAR), Bibliothek
    Ka 4
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    psy 174/e63
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
    2011 A 1062
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    13-12911
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    1999 a 2383:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    psy 167 i CN 1077
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    BBR / Eng
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    CP 7000 ENG
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    99-3947
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    39 A 5996
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Engeström, Yrjö (Hrsg.); Miettinen, Reijo (Hrsg.); Punamäki-Gitai, Raija-Leena (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780521437301; 0521431271; 052143730X
    RVK Klassifikation: MR 6600
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Array
    Schlagworte: Cognitive science; Intentionalism; Action theory; Handlungstheorie; Tätigkeit; Psychologische Theorie; Humanentwicklung; Sprachentwicklung; Erkenntnistheorie; Methodologie
    Umfang: XI, 462 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Edited by Yrjö Engeström, Reijo Miettinen, Raija-Leena Punamäki

  23. Network aesthetics
    Autor*in: Jagoda, Patrick
    Erschienen: 2016; ©2016
    Verlag:  University of Chicago Press, Chicago

    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Fax 0016
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780226346489; 022634648X; 9780226346519; 022634651X
    Schlagworte: Arts; Aesthetics; Cognitive science; Aesthetics; Arts; Cognitive science
    Umfang: XIII, 304 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Text in englisch

  24. Perspectives on activity theory
    Beteiligt: Engeström, Yrjö (Hrsg.)
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    E F 141 Per
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    pae 340 74
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Engeström, Yrjö (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780521431279; 9780521437301
    RVK Klassifikation: MR 6600
    Auflage/Ausgabe: Repr.
    Schriftenreihe: Array
    Schlagworte: Cognitive science; Intentionalism; Action theory
    Umfang: XIII, 462 S., graph. Darst.
  25. Restoring the Human Context to Literary and Performance Studies
    Voices in Everything
    Autor*in: Mancing, Howard
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham

    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    keine Fernleihe
    Hochschule Bielefeld – University of Applied Sciences and Arts, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    keine Fernleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Georg Agricola, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    keine Fernleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Hagen, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    keine Fernleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Rheinische Hochschule Köln gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    keine Fernleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Service Kommunikation Information Medien
    keine Fernleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030890780
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2022
    Schriftenreihe: Cognitive Studies in Literature and Performance
    Schlagworte: Literature—Philosophy; Performing arts; Theater; Cognitive science; Cognitive psychology
    Umfang: 1 Online-Ressource (XIV, 400 p. 1 illus)