Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 8 von 8.

  1. Why We Read Fiction
    Theory of Mind and the Novel
    Autor*in: Zunshine, Lisa
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Ohio State University Press, Columbus

    Why We Read Fiction offers a lucid overview of the most exciting area of research in contemporary cognitive psychology known as "Theory of Mind" and discusses its implications for literary studies. It covers a broad range of fictional narratives,... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Leibniz-Zentrum Moderner Orient, Bibliothek, Geisteswissenschaftliche Zentren Berlin e.V.
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe

     

    Why We Read Fiction offers a lucid overview of the most exciting area of research in contemporary cognitive psychology known as "Theory of Mind" and discusses its implications for literary studies. It covers a broad range of fictional narratives, from Richardson s Clarissa, Dostoyevski's Crime and Punishment, and Austen s Pride and Prejudice to Woolf's Mrs. Dalloway, Nabokov's Lolita, and Hammett s The Maltese Falcon. Zunshine's surprising new interpretations of well-known literary texts and popular cultural representations constantly prod her readers to rethink their own interest in fictional narrative. Written for a general audience, this study provides a jargon-free introduction to the rapidly growing interdisciplinary field known as cognitive approaches to literature and culture.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  2. Why we read fiction
    theory of mind and the novel
    Autor*in: Zunshine, Lisa
    Erschienen: [2006]
    Verlag:  Ohio State University Press, Columbus, Ohio

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780814210284; 0814210287; 081425151X; 9780814251515
    Weitere Identifier:
    9780814251515
    9780814210284
    RVK Klassifikation: EC 2000 ; HG 110
    Schriftenreihe: Theory and interpretation of narrative series
    Schlagworte: Fiction; Fiction; Books and reading; Cognitive science; Fiction; Fiction; Books and reading
    Umfang: X, 198 Seiten, Illustrationen, 23,5 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  3. Why we read fiction
    theory of mind and the novel
    Autor*in: Zunshine, Lisa
    Erschienen: 2006
    Verlag:  <<The>> Ohio State Univ. Press, Columbus, Ohio

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0814210287; 9780814251515; 081425151X
    RVK Klassifikation: CX 7500 ; EC 2000 ; EC 2430 ; EC 4630 ; HG 680
    Schriftenreihe: Theory and interpretation of narrative
    Schlagworte: Fiction; Array; Books and reading; Cognitive science
    Umfang: X, 198 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. und Linksammlung S. 181 - 192

  4. Why we read fiction
    theory of mind and the novel
    Autor*in: Zunshine, Lisa
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Ohio State Univ. Press, Columbus

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0814210287; 081425151X
    RVK Klassifikation: EC 2000 ; EC 2430 ; EC 4630 ; HG 680
    Schriftenreihe: Theory and interpretation of narrative
    Schlagworte: Psychologie; Fiction; Fiction; Books and reading; Cognitive science; Literaturwissenschaft; Theory of mind; Roman; Englisch; Literaturpsychologie; Prosa
    Umfang: X, 198 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  5. Why we read fiction
    theory of mind and the novel
    Autor*in: Zunshine, Lisa
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Ohio State Univ. Press, Columbus

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0814210287; 081425151X
    RVK Klassifikation: EC 2000 ; EC 2430 ; EC 4630 ; HG 680
    Schriftenreihe: Theory and interpretation of narrative
    Schlagworte: Psychologie; Fiction; Fiction; Books and reading; Cognitive science; Literaturwissenschaft; Theory of mind; Roman; Englisch; Literaturpsychologie; Prosa
    Umfang: X, 198 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  6. Why we read fiction
    theory of mind and the novel
    Autor*in: Zunshine, Lisa
    Erschienen: 2006; ©2006
    Verlag:  Ohio State University Press, Columbus

    Why We Read Fiction offers a lucid overview of the most exciting area of research in contemporary cognitive psychology known as "Theory of Mind" and discusses its implications for literary studies. It covers a broad range of fictional narratives,... mehr

    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe

     

    Why We Read Fiction offers a lucid overview of the most exciting area of research in contemporary cognitive psychology known as "Theory of Mind" and discusses its implications for literary studies. It covers a broad range of fictional narratives, from Richardson s Clarissa, Dostoyevski's Crime and Punishment, and Austen s Pride and Prejudice to Woolf's Mrs. Dalloway, Nabokov's Lolita, and Hammett s The Maltese Falcon. Zunshine's surprising new interpretations of well-known literary texts and popular cultural representations constantly prod her readers to rethink their own interest in fictional narrative. Written for a general audience, this study provides a jargon-free introduction to the rapidly growing interdisciplinary field known as cognitive approaches to literature and culture

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 081425151X; 0814210287; 0814272630; 9780814251515; 9780814210284; 9780814272633
    Weitere Identifier:
    9780814210284
    9780814251515
    Schriftenreihe: Theory and interpretation of narrative
    Schlagworte: Cognitive science; Books and reading; Fiction; Fiction; Roman; Roman - Aspect psychologique; Livres et lecture; Sciences cognitives; fiction (general genre); LITERARY CRITICISM / General; Books and reading; Cognitive science; Fiction; Fiction - Psychological aspects; Fictie; Lezen; Psychologische aspecten; Cognitieve processen; Literatura; Ficção (gênero); Ciência cognitiva; Fiction; Fiction; Romans
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 198 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 181-192) and index

    pt. 1. Attributing minds. Why did Peter Walsh tremble? -- What is mind-reading (also known as theory of mind)? -- Theory of mind, autism, and fiction : four caveats -- "Effortless" mind-reading -- Why do we read fiction? -- The novel as a cognitive experiment -- Can cognitive science tell us why we are afraid of Mrs. Dalloway? -- The relationship between a "cognitive" analysis of Mrs. Dalloway and the larger field of literary studies -- Woolf, Pinker, and the project of interdisciplinarity -- pt. 2. Tracking minds. Whose thought is it, anyway? -- Metarepresentational ability and schizophrenia -- Everyday failures of source-monitoring -- Monitoring fictional states of mind -- "Fictional" and "history" -- Tracking minds in Beowulf -- Don Quixote and his progeny -- Source-monitoring, ToM, and the figure of the unreliable narrator -- Source-monitoring and the implied author -- Richardson's Clarissa : the progress of the elated bridegroom -- Nabokov's Lolita : the deadly demon meets and destroys the tenderhearted boy -- pt. 3. Concealing minds. ToM and the detective novel : what does it take to suspect everybody? -- Why is reading a detective story a lot like lifting weights at the gym? -- Metarepresentationality and some recurrent patterns of the detective story -- A cognitive evolutionary perspective : always historicize! -- Conclusion : why do we read (and write) fiction? Authors meet their readers -- Is this why we read fiction? surely, there is more to it!

  7. Why we read fiction
    theory of mind and the novel
    Autor*in: Zunshine, Lisa
    Erschienen: [2006]
    Verlag:  Ohio State University Press, Columbus, Ohio

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 617135
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    Fca-990
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a asl 430.3/323
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2006/5820
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2007 A 12154
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    E-16 4/287
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2013 A 16376
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    A 7.4.5.-37
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Anglistisches Seminar der Universität, Bibliothek
    F EP 1733
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    ALW:BE:1000:Zun::2006
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    2011 A 3164
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    820.3 | ZUN | Why
    keine Fernleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2006 A 5927
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    asl 430.2 CX 9635
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    BRE 5060-177 6
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    EC 2000 Z95
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Anglistik, Amerikanistik und Anglophone Kulturen, Bibliothek
    L 100 9986 966
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Stuttgart, Bibliothek der Institute für Linguistik und Literaturwissenschaft
    VEN33/2--ZUN1
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Brechtbau-Bibliothek
    HA 326.331
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    73.1515
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780814210284; 0814210287; 081425151X; 9780814251515
    Weitere Identifier:
    9780814251515
    9780814210284
    RVK Klassifikation: EC 2000 ; HG 110
    Schriftenreihe: Theory and interpretation of narrative series
    Schlagworte: Fiction; Fiction; Books and reading; Cognitive science; Fiction; Fiction; Books and reading
    Umfang: X, 198 Seiten, Illustrationen, 23,5 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  8. Why we read fiction
    theory of mind and the novel
    Erschienen: ©2006
    Verlag:  Ohio State University Press, Columbus

    Why We Read Fiction offers a lucid overview of the most exciting area of research in contemporary cognitive psychology known as "Theory of Mind" and discusses its implications for literary studies. It covers a broad range of fictional narratives,... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    Why We Read Fiction offers a lucid overview of the most exciting area of research in contemporary cognitive psychology known as "Theory of Mind" and discusses its implications for literary studies. It covers a broad range of fictional narratives, from Richardson s Clarissa, Dostoyevski's Crime and Punishment, and Austen s Pride and Prejudice to Woolf's Mrs. Dalloway, Nabokov's Lolita, and Hammett s The Maltese Falcon. Zunshine's surprising new interpretations of well-known literary texts and popular cultural representations constantly prod her readers to rethink their own interest in fictional narrative. Written for a general audience, this study provides a jargon-free introduction to the rapidly growing interdisciplinary field known as cognitive approaches to literature and culture

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780814272633; 0814272630
    Weitere Identifier:
    9780814251515
    9780814210284
    Schriftenreihe: Theory and interpretation of narrative
    Schlagworte: Fiction; Roman; Roman; Livres et lecture; Sciences cognitives; Fiction; Books and reading; Cognitive science; Fiction; Fiction; Books and reading; Cognitive science; Fiction; LITERARY CRITICISM / General; Books and reading; Cognitive science; Fiction; Fiction ; Psychological aspects; Literaturpsychologie; Fictie; Lezen; Psychologische aspecten; Cognitieve processen; Literatura; Ficção (gênero); Ciência cognitiva; Fiction; Fiction
    Umfang: Online Ressource (x, 198 pages), illustrations.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 181-192) and index. - Print version record

    pt. 1. Attributing minds. Why did Peter Walsh tremble? -- What is mind-reading (also known as theory of mind)? -- Theory of mind, autism, and fiction : four caveats -- "Effortless" mind-reading -- Why do we read fiction? -- The novel as a cognitive experiment -- Can cognitive science tell us why we are afraid of Mrs. Dalloway? -- The relationship between a "cognitive" analysis of Mrs. Dalloway and the larger field of literary studies -- Woolf, Pinker, and the project of interdisciplinarity -- pt. 2. Tracking minds. Whose thought is it, anyway? -- Metarepresentational ability and schizophrenia -- Everyday failures of source-monitoring -- Monitoring fictional states of mind -- "Fictional" and "history" -- Tracking minds in Beowulf -- Don Quixote and his progeny -- Source-monitoring, ToM, and the figure of the unreliable narrator -- Source-monitoring and the implied author -- Richardson's Clarissa : the progress of the elated bridegroom -- Nabokov's Lolita : the deadly demon meets and destroys the tenderhearted boy -- pt. 3. Concealing minds. ToM and the detective novel : what does it take to suspect everybody? -- Why is reading a detective story a lot like lifting weights at the gym? -- Metarepresentationality and some recurrent patterns of the detective story -- A cognitive evolutionary perspective : always historicize! -- Conclusion : why do we read (and write) fiction? Authors meet their readers -- Is this why we read fiction? surely, there is more to it!