Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

  1. Hieronymus Bosch
    das Gesamtwerk ; [anlässlich der Ausstellung Jheronimus Bosch im Museum Boijmans Van Beuningen zu Rotterdam, 1. September - 11. November 2001]
    Beteiligt: Bosch, Hieronymus (Illustrator); Koldeweij, A. M. (Mitwirkender); Vandenbroeck, Paul (Mitwirkender); Vermet, Bernard (Mitwirkender); Kooij, Barbera van (Herausgeber)
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Belser, Stuttgart

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bosch, Hieronymus (Illustrator); Koldeweij, A. M. (Mitwirkender); Vandenbroeck, Paul (Mitwirkender); Vermet, Bernard (Mitwirkender); Kooij, Barbera van (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783763025633
    Weitere Identifier:
    9783763025633
    Schriftenreihe: 175 Jahre Belser
    Schlagworte: Bosch, Hieronymus; Ausstellung; Rotterdam <2001>;
    Weitere Schlagworte: Bosch, Hieronymus (1450-1516); (VLB-PF)BB: Gebunden; (VLB-WN)1953: Hardcover, Softcover / Sachbücher/Kunst, Literatur/Bildende Kunst
    Umfang: 207 S., zahlr. Ill., 33 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  2. Utopia's doom
    the "Graal" as paradise of lust, the sect of the free spirit and Jheronimus Bosch's so-called "Garden of delights"
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Peeters, Leuven ; Paris ; Bristol, CT

    The so-called 'Garden of delights' by Jheronimus Bosch (c. 1450-1516) remains an absolutely iconic work in European art history. The highly complex and enigmatic image has frequently been interpreted as a paradisiacal utopia, in which people indulge... mehr

    Kunst- und Museumsbibliothek der Stadt Köln
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The so-called 'Garden of delights' by Jheronimus Bosch (c. 1450-1516) remains an absolutely iconic work in European art history. The highly complex and enigmatic image has frequently been interpreted as a paradisiacal utopia, in which people indulge playfully in erotic pleasure in harmony with nature. It is a visual utopia framed before Thomas More had actually coined the word in a book whose entirely unfrivolous blueprint for society could hardly differ more from Bosch's phantasm. More traditional art historians have identified Bosch's masterpiece as a painted warning against the sins of the body, more specifically that of 'lust,' citing the image of Hell in the right wing in support. Vandenbroeck argues that these two interpretations need not preclude one another: Bosch painted a phantasmagorical false paradise that leads inexorably to ruin. He drew his inspiration from folk ideas about a semi-earthly, semi-supernatural erotic paradise or grail, in which those who entered could live in a dream-world of unbridled pleasure. But only until Judgement Day, upon which they would all wind up in Hell

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Baert, Barbara (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789042934689
    Schriftenreihe: Art & religion ; 8
    Schlagworte: Bosch, Hieronymus; Utopie; Jenseitsglaube; Gral; Jenseitsglaube; Kunst; Geschichte
    Umfang: VII, 343 Seiten, Illustrationen, 26 cm