Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 151 bis 175 von 4875.

  1. 'Paper-contestations' and Textual Communities in England, 1640-1675
    Erschienen: [2016]; ©2005
    Verlag:  University of Toronto Press, Toronto

    ?Paper-contestations? and Textual Communities in England challenges traditional readings of literary history and proposes a fresh approach to the politics of consensus and contestation that distinguishes current scholarly debates about this period. mehr

    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    ?Paper-contestations? and Textual Communities in England challenges traditional readings of literary history and proposes a fresh approach to the politics of consensus and contestation that distinguishes current scholarly debates about this period.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781442678248
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Studies in Book and Print Culture
    Schlagworte: Politics and literature; Literature and society; Books and reading; Books and reading; Literature and society; Politics and literature; Books and reading.; Literature and society.; Politics and literature.
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Frontmatter -- -- Contents -- -- Acknowledgments -- -- Prologue – Press Acts -- -- 1. ‘Reader, Here you’l plainly see Judgement Perverted’ -- -- 2. The Trials of Strafford and Laud in England’s ‘Sad Theater’ -- -- 3. The ‘Stage-work’ of Charles I -- -- 4. ‘Yet we may Print the Errors of the Age’: Tyranny on Trial -- -- 5. Trials of Authorship and Dramas of Dissent -- -- Epilogue – ‘Beyond the fifth Act’: Milton and Dryden on the Restoration Stage -- -- Notes -- -- Works Cited -- -- Index

  2. The Deed of Reading
    Literature * Writing * Language * Philosophy
    Erschienen: [2015]; ©2015
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca, N.Y.

    Garrett Stewart begins The Deed of Reading with a memory of his first hesitant confrontation, as a teenager, with poetic density. In that early verbal challenge he finds one driving force of literature: to make language young again in its surprise,... mehr

    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Garrett Stewart begins The Deed of Reading with a memory of his first hesitant confrontation, as a teenager, with poetic density. In that early verbal challenge he finds one driving force of literature: to make language young again in its surprise, coming alive in each new event of reading. But what exactly happens in the textual encounter to make literary phrasing resonate so deeply with readers?To take the measure of literary writing, The Deed of Reading convenes diverse philosophic commentary on the linguistics of literature, with stress on the complementary work of Stanley Cavell and Giorgio Agamben. Sympathetic to recent ventures in form-attentive analysis but resisting an emphasis on so-called surface reading, Stewart explores not some new formalism but the internal pressures of language in formation, registering the verbal infrastructure of literary prose as well as verse. In this mode of "contextual" reading, the context is language itself. Literary phrasing, tapping the speech act's own generative pulse, emerges as a latent philosophy of language in its own right, whereby human subjects, finding no secure place to situate themselves within language, settle for its taking place in, through, and between them.Stewart watches and hears this dynamics of wording played out in dozens of poems and novels over two centuries of English literary production—from Wordsworth and Shelley to Browning and Hopkins, from Poe and Dickens through George Eliot, Conrad, James, and on to Toni Morrison. The Deed of Reading offers a revisionary contribution to the ethic of verbal attention in the grip of "deep reading.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501701702
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Literature; Books and reading; Language and languages; Literature; Books and reading; Language and languages; Books and reading.; Language and languages.; Literature.
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Frontmatter -- -- Contents -- -- Fore Word -- -- Part I. Toward a Formative Poetics -- -- 1. Induction -- -- 2. Secondary Vocality -- -- 3. Errands of the Ear -- -- Part II. The Prosaics of Potential -- -- 4. Imp-aired Words -- -- 5. Splitting the Difference -- -- 6. Talking Room -- -- After Wording -- -- Notes -- -- Index

  3. Building a National Literature
    The Case of Germany, 1830 - 1870
    Erschienen: [2016]; ©1989
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca, N.Y.

    Building a National Literature boldly takes issue with traditional literary criticism for its failure to explain how literature as a body is created and shaped by institutional forces. Peter Uwe Hohendahl approaches literary history by focusing on... mehr

    Zugang:
    Verlag (Array)
    Orient-Institut Beirut
    Online
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Berlin, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Erfurt, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Gera-Eisenach, Bibliothek, Campus Gera
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    HAWK Hochschule für angewandte Wissenschaft und Kunst Hildesheim/Holzminden/Göttingen, Bibliothek, Elektronische Ressourcen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter open access
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    ebook deGruyter open access
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book OA
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Landesbibliothek Mecklenburg-Vorpommern Günther Uecker im Landesamt für Kultur und Denkmalpflege
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Standort Stendal, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Vechta
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Weingarten
    eBook DeGruyter OpenAccess
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Wismar, University of Applied Sciences: Technology, Business and Design, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    keine Fernleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Building a National Literature boldly takes issue with traditional literary criticism for its failure to explain how literature as a body is created and shaped by institutional forces. Peter Uwe Hohendahl approaches literary history by focusing on the material and ideological structures that determine the canonical status of writers and works. He examines important elements in the making of a national literature, including the political and literary public sphere, the theory and practice of literary criticism, and the emergence of academic criticism as literary history. Hohendahl considers such key aspects of the process in Germany as the rise of liberalism and nationalism, the delineation of the borders of German literature, the idea of its history, the understanding of its cultural function, and the notion of a canon of major and minor authors.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501705472
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Literature and society; Books and reading; Criticism; Liberalism; Books and reading.; Criticism.; Liberalism.; Literature and society.; LITERARY CRITICISM / European / German
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Frontmatter -- -- Contents -- -- Preface -- -- 1. Introduction: The Institution of Literature -- -- 2. The Public Sphere -- -- 3 . The Critique of the Liberal Public Sphere -- -- 4. The Institutionalization of Literature and Criticism -- -- 5. Literary Tradition and the Poetic Canon -- -- 6. The Literary Canon of the Nachmärz -- -- 7. The Institutionalization of Literary History -- -- 8. Education, Schools, and Social Structure -- -- 9. Culture for the People -- -- 10. Epilogue: The Road to Industrial Culture -- -- Index

  4. Sozialgeschichte des Lesens
    Zur historischen Entwicklung und sozialen Differenzierung der literarischen Kommunikation in Deutschland
    Autor*in: Schneider, Jost
    Erschienen: 2004
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Main description: This volume provides a novel approach to the history of literature in Germany. In the sense of a history of literature as a whole, Jost Schneider describes the changing reading habits of the different strata within the German... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Main description: This volume provides a novel approach to the history of literature in Germany. In the sense of a history of literature as a whole, Jost Schneider describes the changing reading habits of the different strata within the German society. Biographical note: Jost Schneider ist Professor am Germanistischen Institut der Ruhr-Universität Bochum. Main description: Das Buch liefert eine neuartige Geschichte der deutschen Literatur von den Anfängen bis zur Gegenwart. Im Sinne einer Gesamtgeschichte der gelesenen Literatur beschreibt es nicht nur die Höhenkammliteratur der Bildungseliten, sondern auch die Repräsentationsliteratur der Führungsschichten, die Unterhaltungsliteratur der Mittelschichten sowie die Kompensationsliteratur der Deklassierten. Jede dieser vier Literaturen hat ihre eigenen Funktionen und ihre eigene Entwicklungsdynamik. Das Buch zeigt, daß die Landkarte der deutschen Literatur noch zahlreiche weiße Flecken aufweist, ohne deren Beseitigung auch eine Positionsbestimmung der bereits genauer erforschten Zonen nicht möglich ist. Von den herkömmlichen Formen der Literaturgeschichtsschreibung unterscheidet sich diese Literaturgeschichte durch die konsequente Berücksichtigung des aktuellen Forschungsstandes der Kultursoziologie, der Leserforschung und der Medienwirkungsanalyse. Review text: "Insgesamt ist Jost Schneiders Sozialgeschichte des Lesens eine herausragende und kühne Unternehmung. Aus souveräner Überschau konzipiert, klar strukturiert und transparent formuliert, bietet sie höchst anschauliche Darstellungen der einzelnen Milieus und der für sie typischen Lektüren und Verhaltensweisen, einschließlich der bevorzugten Wohn- und Kleidungsstile. [...] Jost Schneiders Sozialgeschichte des Lesens gehört zu den anregendsten, wahrscheinlich auch zu den stabilen Konstruktionen, welche die neuere Literaturwissenschaft hervorgebracht hat."Gernot Krämer im Büchermarkt, Deutschlandfunk 03.11.2004 "[...] durchgängig unterhaltsame und gute Darstellung [...], die den Leser auf eine einen Zeitraum von zweitausend Jahren durchschreitende Kulturreise mitnimmt."Thomas Neumann in: www.literaturkritik.de "Jost Schneiders Standardwerk zur literarischen Kommunikation."Kurt Franz in: Volkacher Bote 7/2006

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110178166
    Weitere Identifier:
    9783110896480
    RVK Klassifikation: GE 3111
    Schlagworte: German literature; Books and reading; Lektüre
    Umfang: Online-Ressource (483 S.), Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages [457]-477) and index

  5. The written word in the medieval Arabic lands
    a social and cultural history of reading practices
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Edinburgh Univ. Press, Edinburgh

    Orient-Institut Beirut
    014 1527
    keine Fernleihe
    Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften, Akademiebibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a asl 186.4/387
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2013 A 3002
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MK 4 5 Oral. Hir.1
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MK 4 5 Oral. Hir.2
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bs 4246
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780748677344; 9780748642564
    RVK Klassifikation: EN 2630 ; NM 3500
    Auflage/Ausgabe: Paperback ed.
    Schlagworte: Written communication; Books and reading
    Umfang: VI, 234, [16] S., Ill., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 202 - 227

  6. Literacy in everyday life
    reading and writing in early modern Dutch diaries
    Autor*in: Blaak, Jeroen
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Brill, Leiden

    Focusing on four Dutch diaries from different periods of the early modern age, this book describes in detail the diversified use of reading in everyday life, examining it in a wider context of communication that also includes writing and speech mehr

    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    Focusing on four Dutch diaries from different periods of the early modern age, this book describes in detail the diversified use of reading in everyday life, examining it in a wider context of communication that also includes writing and speech

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Blaak, Jeroen
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 900417740X; 9789004177406
    Schriftenreihe: Egodocuments and history series ; v. 2
    Schlagworte: Books and reading; Dutch literature; Books and reading; Literacy; Books and reading in literature; Dutch prose literature; Literacy
    Umfang: Online-Ressource (x, 422 p), ill, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    Foreword; List of Illustrations; List of Abbreviations and Archive Names; I. Historical Research on Reading and Writing: From Book Ownership to the Use of Media; II. Mirror of Literacy: Reading and Writing in the Diary (1624) of David Beck; The conversation of the day; Writing habits; 'Mousing and rummaging': Beck's reading behaviour; Final remarks; III. Aristocratic Literacy: Pieter Teding van Berkhout and his 'Journal' ( 1669-1712); The aristocratisation of everyday conversation?; Putting pen to paper; A lifetime of reading

    IV. Aural and Eyewitness Testimony: Reading, Writing, and Discussions of Current Aff airs in Jan de Boer's chronological journal (1747-1758)The flow of information: De Boer's news sources; Reading the news: printed matter in the diary; V. A Devout Reader and Writer: Literacy in Jacoba van Thiel's 'Account-Book of the Soul' (1767-1770); Pious conversation; A devout Christian woman with a pen; Piety with books: Van Thiel's reading; Final remarks; VI. Literacy in Everyday Life; Speech, writing and reading; Forms of reading behaviour; Appendix I: Reading Behaviour in Figures

    Appendix II: Titles of Books Mentioned in the DiariesList of Sources; Bibliography; Index

    CoverTitle Page -- Copyright Page -- Table of Contents -- Foreword -- List of Illustrations -- List of Abbreviations and Archive Names -- Chapter I -- Historical Research on Reading and Writing: From Book Ownership to the Use of Media -- The History of reading -- The history of reading as a research field -- A different perspective: Reading within the framework of media history -- Research on historical readers -- Research on historical reading behaviour -- Egodocuments as source material -- Structure of the book -- Chapter II -- Mirror of Literacy: Reading and Writing in the Diary (1624) of David Beck -- A German schoolmaster in the Dutch Republic -- 'Mirror of my life' -- The conversation of the day -- Writing habits -- Conversation at a distance: correspondence -- Writing at school -- Income and expenditure in writing -- Paper poetry: the oeuvre of the poet David Beck -- Writing poetry and everyday life -- Publication in manuscript form -- 'Mousing and rummaging': Beck's reading behaviour -- Handwritten reading -- Poetic taste: Beck's reading of printed texts -- Aging French poems and topical Dutch prose -- Beck's books in other sources -- 'Nosing around' in bookshops or at the Binnenhof -- Books in everyday life -- Diverse ways of reading -- Reading in order to write -- Final remarks -- Chapter III -- Aristocratic Literacy: Pieter Teding van Berkhout and his 'Journal' (16698211;1712) -- The life of a gentleman of rank -- 'Journal contenant mes occupations' -- Final remarks -- The aristocratisation of everyday conversation? -- Putting pen to paper -- Written contacts: correspondence and writing style -- Writing and family history -- Political notes -- A lifetime of reading -- Teding van Berkhout's library -- A historical taste -- Reading 224; la mode -- An unusual taste? -- Purchases and gifts -- The delights of country life -- Reading a book -- Reading for edification and entertainment -- Chapter IV -- Aural and Eyewitness Testimony: Reading, Writing, and Discussions of Current Affairs in Jan de Boer's Chronological Journal (17478211;1758)13; -- The life of an Amsterdam clerk -- The diary or 'journal' of Jan de Boer -- Historiography of the news -- Final remarks -- The flow of information: De Boer's news sources -- News in the street -- News on printed paper -- The news of 1755 -- News from many sides -- Reading the news: printed matter in the diary -- Newspapers -- Newspaper reports in the diary -- Information and discussion in pamphlets -- News in pamphlets -- 'Only an oortje': the distribution of pamphlets -- The anonymous author of the pamphlet 'Pro Patria' -- Pamphlet readers and their responses -- Other informative publications: ordinances, periodicals and prints -- News as history -- Chapter V -- A Devout Reader and Writer: Literacy in Jacoba van Thiel's 'Account-Book of the Soul' (17678211;1770) -- A life lived amid the clergy -- Daily register or 'account-book of the soul' -- Pious conversation -- A devout Christian woman with a pen -- Pious correspondence -- 'Somewhat free from the earth': on keeping a diary -- Piety with books: Van Thiel's reading -- A religious glutton -- Old or new? -- Readers of pious literature and readers of novels -- The parsonage library -- Relatives and women in Luchtmans' shop -- P.

  7. Büchergrüfte
    warum Büchersammeln morbide ist und Lesen gefährlich
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Lambert Schneider, Darmstadt

    Wie im Paradies fühlt sich der passionierte Leser, betritt er eine Bibliothek. Doch der Schein trügt. Krankheit, Tod und Verfall lauern im Verborgenen. Dunkel und unheimlich ist die Bücherwelt. Eric W. Steinhauer zeigt uns die Nachtseite der... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 915124
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    02.r.6608
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    622083
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    Bibliothek Teufel
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut zur Erforschung von Kriminalität, Sicherheit und Recht, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2014/7094
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    610/AN 59800 S822 B9
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2022 A 29197
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2015/2041
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2014/6906
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2014 A 13063
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek LIV HN Bildungscampus
    02 STE
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Dombibliothek Hildesheim
    1 F e 04224
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    MDW AN 59800 S822 B9
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    2015 A 1650
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek des Bundesgerichtshofs
    AN 37200 2014 001
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    2015 A 2391
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landeskirchliche Bibliothek
    R 2014/318
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Schleswig-Holsteinische Landesbibliothek
    115 A 491
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bu 7096
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Hansestadt Lübeck
    (S) Allg 825/27
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
    AK 50 2014 A 2311
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2014 A 3904
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Literaturarchiv Marbach, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    LWL Museum für Kunst und Kultur, Westfälisches Landesmuseum, Bibliothek
    G 03058
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Germanisches Nationalmuseum, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Landesbibliothek Oldenburg
    14-4790
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    ARO 6176-666 8
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    A 4-20-54
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    AN 59800 S822 B9
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Diözesanbibliothek Rottenburg
    25 A 1991
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule der Medien, Bibliothek Standort Nobelstr.
    Pcl
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    64/17879
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    54 A 7977
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Ulm, Kommunikations- und Informationszentrum, Bibliotheksservices
    Z 721/2014 S
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    AN 37200 S822
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Weingarten
    AN 66800 S822 B92
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    64.3978
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Christian-Weise-Bibliothek
    Pg. 8° 5453
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Wie im Paradies fühlt sich der passionierte Leser, betritt er eine Bibliothek. Doch der Schein trügt. Krankheit, Tod und Verfall lauern im Verborgenen. Dunkel und unheimlich ist die Bücherwelt. Eric W. Steinhauer zeigt uns die Nachtseite der Bibliothek. Er berichtet von Leichen im Lesesaal, entdeckt Mumien in alten Magazinen und berührt Einbände aus Menschenhaut. Todbringende Erreger nisten in staubigen Folianten. Die Lektüre gewisser Bücher lockt gar Vampire und Monster herbei. Eine Liebeserklärung an die grossen Büchersammlungen: spannend, kurios, skurril und unterhaltend! (Verlag)

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3650400219; 9783650400215
    Weitere Identifier:
    9783650400215
    RVK Klassifikation: AN 37200
    DDC Klassifikation: Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke (000); Bibliotheks- und Informationswissenschaften (020)
    Schlagworte: Libraries; Books and reading; Book collecting; Book collecting; Books and reading; Libraries
    Umfang: 144 S., Ill., 20 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 135 - 142

  8. Der leuchtende Augenblick
    über Menschen und Orte des Lesens ; Essay
    Autor*in: Wolfram, Gernot
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Hentrich und Hentrich Verlag, Berlin

    Der Essay des Kulturwissenschaftlers und Belletristik-Autors Gernot Wolfram (zuletzt "Das Wüstenhaus", ID-A 14/11) besteht, genau besehen, aus 2 Teilen: Aus 3 im engeren Sinne kulturwissenschaftlichen Beiträgen (über Aby Warburg, Walter Benjamin und... mehr

    Macromedia Library Berlin
    AN 39000
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 21793
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Stadtbibliothek Bremen, Zentralbibliothek
    Lit 29
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Macromedia Library Hamburg
    AN 39000
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    B Wolf
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2020/3075
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Simon-Dubnow-Institut für jüdische Geschichte und Kultur e.V. an der Universität Leipzig, Bibliothek
    Eg 20 (115)
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Landesbibliothek Oldenburg
    13-4454
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    AN 39000 W861
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Der Essay des Kulturwissenschaftlers und Belletristik-Autors Gernot Wolfram (zuletzt "Das Wüstenhaus", ID-A 14/11) besteht, genau besehen, aus 2 Teilen: Aus 3 im engeren Sinne kulturwissenschaftlichen Beiträgen (über Aby Warburg, Walter Benjamin und Paul Celan) und aus einer Reihe von Streifzügen durch "Orte des Lesens" wie das Café, das Krankenbett oder die Schützengräben des 1. Weltkrieges, ergänzt um Aspekte des Lese-Erlebnisses und Ausblicke auf die Geschichte der Weltliteratur. Wie es der Gattung des Essays entspricht, folgt der Autor im 2. Teil des Bändchens seinen Einfällen und Assoziationen, so dass der Leser eine Fülle interessanter, aber auch höchst verschiedenartiger Facetten der Lesekultur in Vergangenheit und Gegenwart erfährt. Zu einer "Kulturgeschichte des Lesens" (wie vom Autor beabsichtigt) runden sich diese Beobachtungen allerdings nicht. - Als Ergänzung zu Alberto Manguel: "Geschichte des Lesens" (zuletzt BA 2/09) in gröe︢ren Bibliotheken möglich. (3)

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783955650254
    Weitere Identifier:
    9783955650254
    RVK Klassifikation: AN 39000
    Auflage/Ausgabe: 1. Aufl.
    Schlagworte: Books and reading; Reading rooms; Libraries; Jews; Lesen; Raum
    Umfang: 154 Seiten, Ill., 200 mm x 129 mm
    Bemerkung(en):

    Der leuchtende Augenblick - Der Junge im Wald - Aby Warburg oder die Bibliothek als Lebensort - Walter Benjamin oder das Medium der flüchtigen Briefe - Paul Celan oder der Wurf der Flaschenpost - Der Leser als Zuhörer - Der kleine Durchgang zwischen Propaganda und Widerstand - Gefährliche Wahrnehmung - Vibrierende Orte des Lesens - Der Spiegel und die Uhr - Das Krankenhaus als Ort des Lesens - Vertraute, unvertraute Bilder - Der fremde Ort - Die Stadt offenbart den Leser - Das duftende, lärmende Café - Der Leser als virtueller Nomade - Anmerkungen - Dank - Abbildungsnachweis - Über den Autor.

  9. Samuel Johnson and the Impact of Print
    (Originally published as Printing Technology, Letters, and Samuel Johnson)
    Autor*in: Kernan, Alvin B
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Princeton University Press, Princeton, NJ

    Frontmatter -- CONTENTS -- LIST OF ILLUSTRATIONS -- BIBLIOGRAPHICAL NOTE AND ACKNOWLEDGMENTS -- INTRODUCTION PRINT AND LETTERS IN EIGHTEENTHCENTURY ENGLAND -- CHAPTER I THE KING OF ENGLAND MEETS THE GREAT CHAM OF LITERATURE -- CHAPTER II PRINTING,... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Frontmatter -- CONTENTS -- LIST OF ILLUSTRATIONS -- BIBLIOGRAPHICAL NOTE AND ACKNOWLEDGMENTS -- INTRODUCTION PRINT AND LETTERS IN EIGHTEENTHCENTURY ENGLAND -- CHAPTER I THE KING OF ENGLAND MEETS THE GREAT CHAM OF LITERATURE -- CHAPTER II PRINTING, BOOKSELLING, READERS, AND WRITERS IN EIGHTEENTHCENTURY LONDON -- CHAPTER III MAKING THE WRITER'S ROLE IN A PRINT CULTURE -- CHAPTER IV THE WRITER AS CULTURE HERO: BOS WELL'S JOHNSON -- CHAPTER V CREATING AN AURA FOR LITERARY TEXTS IN PRINT CULTURE -- CHAPTER VI READING AND READERS: THE LITERACY CRISIS OF THE EIGHTEENTH CENTURY -- CHAPTER VII THE PLACE AND PURPOSE OF LETTERS IN PRINT SOCIETY -- CHAPTER VIII THE SOCIAL CONSTRUCTION OF ROMANTIC LITERATURE -- APPENDIX LETTERS AS A SOCIALLY CONSTRUCTED REALITY: A SCHEMATIC VIEW -- BIBLIOGRAPHY -- INDEX The description for this book, Samuel Johnson and the Impact of Print: (Originally published as Printing Technology, Letters, and Samuel Johnson), will be forthcoming

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780691228136
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Authors and readers; Book industries and trade; Books and reading; Printing; LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh
    Umfang: 1 Online-Ressource (375 p)
  10. Moving Images
    Nineteenth-Century Reading and Screen Practices
    Autor*in: Groth, Helen
    Erschienen: [2022]
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    Frontmatter -- Contents -- List of Illustrations -- Series Editor's Preface -- Acknowledgements -- Introduction: Moving Images: Nineteenth-Century Reading and Screen Practices -- 1. Moving Books in Regency London -- 2. Byronic Networks: Circulating... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Frontmatter -- Contents -- List of Illustrations -- Series Editor's Preface -- Acknowledgements -- Introduction: Moving Images: Nineteenth-Century Reading and Screen Practices -- 1. Moving Books in Regency London -- 2. Byronic Networks: Circulating Images in Minds and Media -- 3. Natural Magic and the Technologies of Reading: David Brewster and Sir Walter Scott -- 4. Reading Habits and Magic Lanterns: Dickens and Dr Pepper's Ghost -- 5. Dissolving Views: Dreams of Reading Alice -- 6. Flickering Effects: George Robert Sims and the Psychology of the Moving Image -- 7. Literary Projections and Residual Media: Cecil Hepworth and Robert Paul -- Bibliography -- Index Examines the moving image in relation to nineteenth-century literature, theories of mind, and visual mediaGBS_insertPreviewButtonPopup(['ISBN:9780748669486','ISBN:9780748669493']);This book examines how the productive interplay between nineteenth-century literary and visual media paralleled the emergence of a modern psychological understanding of the ways in which reading, viewing and dreaming generate moving images in the mind. Reading between these parallel histories of mind and media reveals a dynamic conceptual, aesthetic and technological engagement with the moving image that, in turn, produces a new understanding of the production and circulation of the work of key nineteenth-century writers, such as Lord Byron, Walter Scott, Lewis Carroll, Charles Dickens and William Makepeace Thackeray. As Helen Groth shows, this engagement is both typical of the nineteenth-century in its preoccupation with questions of automatism and volition (unconscious and conscious thought), spirit and materiality, art and machine, but also definitively modern in its secular articulation of the instructive and entertaining applications of making images move both inside and outside the mind.Key FeaturesConsiders the impact of the dramatic transformations in print and visual culture on our understanding of the production, circulation and mediation of works by Byron, Scott, Thackeray, Carroll, Dickens, Mayhew and James, as well as lesser-known writers such as Ann and Jane Taylor, Pierce Egan, Countess Blessington, and George SimsProvides a new perspective on the conventional opposition of the early cinema of attractions to the immersive absorption of both nineteenth-century literary formations and later classical narrative cinema"

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780748669493
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HL 1031
    Schriftenreihe: Array
    Schlagworte: Books and reading; English literature; Projectors in literature; LITERARY CRITICISM / General
    Umfang: 1 Online-Ressource (224 p), 11 B/W illustrations
  11. Die Kunst des Büchermachens
    Autorschaft und Materialität der Literatur zwischen 1765 und 1815
    Autor*in: Fuchs, Tobias
    Erschienen: 2021
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    1.Einleitung --2.Handgeschriebene Bücher --3.Im Druck erscheinen --4.Buchmacherei --5.Makulatur --6.Schluss --7.Literatur. Autorschaft erfordert mehr als das Schreiben eines Textes: Um 1800 wird sie vor allem durch das gedruckte Buch hervorgebracht.... mehr

    Zugang:
    Aggregator (kostenfrei registrierungspflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook Ebsco OA
    keine Fernleihe
    Hochschule Mannheim, Hochschulbibliothek
    eBook EBSCO OA
    keine Fernleihe
    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    eBook EbscoOA
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Fernleihe

     

    1.Einleitung --2.Handgeschriebene Bücher --3.Im Druck erscheinen --4.Buchmacherei --5.Makulatur --6.Schluss --7.Literatur. Autorschaft erfordert mehr als das Schreiben eines Textes: Um 1800 wird sie vor allem durch das gedruckte Buch hervorgebracht. In dieser Zeit entwickelt sie sich zu einem sozialen Phänomen, und im deutschsprachigen Raum grassiert die »Schriftstellersucht«. Tobias Fuchs untersucht in diesem Kontext die auf das Buchartefakt bezogenen Praktiken des Publizierens zwischen 1765 und 1815. Die Materialität von Literatur betrachtet er dabei in ihren ästhetischen, merkantilen, poetologischen, rechtlichen sowie wissensgeschichtlichen Dimensionen. Der Bogen reicht von Jean Pauls handgeschriebenen Büchern über gedruckte Artefakte bis zur Makulatur

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839455302
    RVK Klassifikation: GK 4984
    Schriftenreihe: Lettre
    Schlagworte: Authorship; Authorship; Books; Manuscripts; Printing; Books and reading; Authors and publishers; Publishers and publishing; Waste paper; Transmission of texts; LITERARY CRITICISM / General; Authors and publishers; Authorship; Books; Books and reading; Manuscripts; Printing; Publishers and publishing; Transmission of texts; Waste paper; History
    Weitere Schlagworte: Jean Paul (1763-1825); Jean Paul
    Umfang: 1 Online-Ressource (328 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    Originally issued as the author's dissertation at Freie Universität Berlin, 2020

    Includes bibliographical references (pages [285]-323)

  12. Aula
    : LiebeLesen ; Potsdamer Vorlesungen zu einem großen Gefühl und dessen Aneignung
    Autor*in: Ette, Ottmar
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Frontmatter --Vorwort --Inhaltsverzeichnis --Einführung in die Themenstellung der Vorlesung --Italo Calvino oder Lese- und Liebesabenteuer --Roland Barthes oder das Spiel mit den Bruchstücken der Liebe --Ausblick auf Revolutionen des Lesens --Italo... mehr

    Zugang:
    Aggregator (kostenfrei registrierungspflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook Ebsco OA
    keine Fernleihe
    Hochschule Mannheim, Hochschulbibliothek
    eBook EBSCO OA
    keine Fernleihe
    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    eBook EbscoOA
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Fernleihe

     

    Frontmatter --Vorwort --Inhaltsverzeichnis --Einführung in die Themenstellung der Vorlesung --Italo Calvino oder Lese- und Liebesabenteuer --Roland Barthes oder das Spiel mit den Bruchstücken der Liebe --Ausblick auf Revolutionen des Lesens --Italo Calvino oder vom Lesen und Lieben auf den Bäumen --Denis de Rougemont oder die Sprengkraft der Liebe in ihrer geschichtlichen Entwicklung im Abendland --Assia Djebar oder die Liebe im transkulturellen Kontext --W. G. Sebald oder der Schwindel der Liebe --Fanny Rubio oder der spanische Liebesdiskurs --Guillaume-Thomas Raynal oder Figuren und Funktionen des Lesens in der europäischen Aufklärung --Giacomo Casanova oder die quantitative Seite der Liebe --Don Juan oder noch eine Figur des Verführers --Jean-Jacques Rousseau oder der göttliche Leser --Denis Diderot, die Schrift der Vorsehung und der aktive Leser --Chateaubriand oder die Liebe in der Neuen Welt --José Joaquín Fernández de Lizardi oder die Erfindung einer Leserschaft in Hispanoamerika --Gertrudis Gómez de Avellaneda oder die Liebe als Grenzerfahrung zwischen zwei Welten --José Mármol oder das subversive Lesen unter der Diktatur --Jorge Isaacs oder Liebe, Lesen und eine krank machende Lektüre --Juana Borrero oder die Liebe als Rebellion --Joris-Karl Huysmans oder Lesen als kreative Selbstinszenierung --Marcel Proust oder die Reflexionen des Lesens --Jorge Luis Borges oder die Faszination der Bibliothek --Gustave Flaubert, Johann Wolfgang Goethe, Gabriel García Márquez oder wie man sich verliebt --Michel Houellebecq oder die Unterwerfung der Liebe nach der Liebe --Stehen wir heute mitten in einer Leserevolution und Liebesrevolution? --Anhang: Die Zitate in der Originalsprache --Abbildungsverzeichnis --Personenregister The lecture volume plumbs a seductively diverse and infinitely confusing subject: love. From Tristan and Isolde to Don Juan, Cecilia Valdes, Emma Bovary, and the love fables of modern mass media, the relationship between love and life, and between literature and passion, is analyzed in this volume with scholarly dispassion Unsere Vorlesung versucht, einem verführerisch vielfältigen und unendlich verwirrenden Thema näher und auf die Schliche zu kommen: der Liebe. Und zugleich einer Tätigkeit und kulturellen Praxis, die Literatur erst zum Leben erweckt: dem Lesen. Was haben Leben und Liebe mit dem Lesen, mit dem Akt der Lektüre zu tun? Es geht beim Lesen immer um die Sehnsucht nach einer Ganzheit von Leben und Liebe, um die Herstellung jener Totalität, die uns Menschen im realen Leben grundlegend entzogen ist. Allein die Literatur erlaubt es uns, über die Totalität eines Lebens mit seinen Anfängen und seinen Enden zu verfügen. Und genau dies gilt auch und gerade für die Liebe und deren Geschichten und Vorgeschichten. Von der Liebe und dem Abendland (Denis de Rougemont) bis zu den Fragmenten einer Sprache der Liebe (Roland Barthes), den Schreibformen des Marquis de Sade, von Giacomo Casanova oder Italo Calvino über die Liebes- und Lesekristallisationen Prousts bis hin zur Liebe in den Zeiten der Cholera (Gabriel García Márquez), von der Liebe zwischen zwei Dichtern und der Transzendenz ihres Begehrens (Juana Borrero) zu den Liebesgeschichten zwischen den Sprachen und Kulturen (Assia Djebar), hin zu den Theorien der Liebesgeschichten nach der Liebe (Michel Houellebecq), von Tristan und Isolde über Don Juan sowie Romeo und Julia bis zu Sab, Emma Bovary und den Versatzstücken aktueller Massenkommunikation zwischen Lese- und Liebesrevolution soll das Verhältnis von Liebe, Leben und Lesen, von Literatur und Leidenschaft leidenschaftslos analysiert werden

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Ette, Ottmar (HerausgeberIn)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110665093
    Schriftenreihe: Aula
    Schlagworte: Love in literature; Books and reading; LITERARY CRITICISM / European / General; Books and reading; Love in literature
    Umfang: 1 Online-Ressource (VIII, 795 p)
  13. In defense of reading
    teaching literature in the twenty-first century
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Wiley-Blackwell, Chichester, U.K

    Written by influential scholar-critic and award-winning Daniel R. Schwarz, In Defense of Reading: Teaching Literature in the Twenty-First Century is a passionate and joyful defense of the pleasures of reading. This stimulating book provides valuable... mehr

    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe

     

    Written by influential scholar-critic and award-winning Daniel R. Schwarz, In Defense of Reading: Teaching Literature in the Twenty-First Century is a passionate and joyful defense of the pleasures of reading. This stimulating book provides valuable insights for teachers and students on why we read and how we read when we embark on "the odyssey of reading.".:.; Provides valuable insights into why and how we read.; Addresses issues and problems in the contemporary university and offers insights into the future.; Explores the life of the mind, the rewards and joys of committed teaching Written by influential scholar-critic and award-winning Daniel R. Schwarz, In Defense of Reading: Teaching Literature in the Twenty-First Century is a passionate and joyful defense of the pleasures of reading. This stimulating book provides valuable insights for teachers and students on why we read and how we read when we embark on "the odyssey of reading."Provides valuable insights into why and how we readAddresses issues and problems in the contemporary university and offers insights into the futureExplores the life of the mind, the rewards and joys of committed teaching, and the relationshi

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1405130989; 1405130997; 1444304836; 9781405130981; 9781405130998; 9781444304831
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HD 210 ; HG 110
    Schriftenreihe: Blackwell manifestos
    Schlagworte: Literature; Books and reading; English philology
    Umfang: Online-Ressource (xvii, 198 p), 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 182-186) and index

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    In Defense of Reading; Contents; Preface; Acknowledgments; 1 The Odyssean Reader or the Odyssey of Reading: "Of Ourselves and of Our Origins"; 2 How We Learn and What We Learn from Literary Texts; 3 Towards a Community of Inquiry: Is There a Teacher in the Class?; 4 Eating Kosher Ivy: Jews as Literary Intellectuals; 5 Professing Literature in the Twenty-First-Century University; 6 Reconfi guring the Profession: The (Uncertain) Path to a Professorship; Conclusion: The Future of Literary Studies; Selective Bibliography; Index

  14. Birth of the Symbol
    Ancient Readers at the Limits of Their Texts
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Princeton University Press, Princeton, N.J.

    Main description: Nearly all of us have studied poetry and been taught to look for the symbolic as well as literal meaning of the text. Is this the way the ancients saw poetry? In Birth of the Symbol, Peter Struck explores the ancient Greek literary... mehr

    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Main description: Nearly all of us have studied poetry and been taught to look for the symbolic as well as literal meaning of the text. Is this the way the ancients saw poetry? In Birth of the Symbol, Peter Struck explores the ancient Greek literary critics and theorists who invented the idea of the poetic "symbol." The book notes that Aristotle and his followers did not discuss the use of poetic symbolism. Rather, a different group of Greek thinkers--the allegorists--were the first to develop the notion. Struck extensively revisits the work of the great allegorists, which has been underappreciated. He links their interest in symbolism to the importance of divination and magic in ancient times, and he demonstrates how important symbolism became when they thought about religion and philosophy. "They see the whole of great poetic language as deeply figurative," he writes, "with the potential always, even in the most mundane details, to be freighted with hidden messages." Birth of the Symbol offers a new understanding of the role of poetry in the life of ideas in ancient Greece. Moreover, it demonstrates a connection between the way we understand poetry and the way it was understood by important thinkers in ancient times.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781400826094
    Weitere Identifier:
    9781400826094
    Schlagworte: Livres et lecture; Classical poetry; Livres et lecture; Symbolism in literature; Books and reading; Books and reading; Poésie ancienne
    Umfang: Online-Ressource (312 S.)
  15. Knowing Books
    The Consciousness of Mediation in Eighteenth-Century Britain
    Erschienen: 2012; ©2012.
    Verlag:  University of Pennsylvania Press, Philadelphia, Pa.

    Main description: Knowing Books examines a variety of eighteenth-century sources that deploy language to emphasize their status as physical objects and their circulation as commodities. In Lupton's account, these texts use this device to enhance... mehr

    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Main description: Knowing Books examines a variety of eighteenth-century sources that deploy language to emphasize their status as physical objects and their circulation as commodities. In Lupton's account, these texts use this device to enhance their appeal as entertaining objects, making them part of an ongoing tradition of self-conscious media. Knowing Books examines a variety of eighteenth-century sources that deploy language to emphasize their status as physical objects and their circulation as commodities. In Lupton's account, these texts use this device to enhance their appeal as entertaining objects, making them part of an ongoing tradition of self-conscious media.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780812205213
    Weitere Identifier:
    9780812205213
    Schriftenreihe: Material Texts
    Schlagworte: English literature; Books and reading; Literature publishing; Books and reading; Mediation in literature; Self-consciousness (Awareness) in literature; Literature publishing; Literature
    Umfang: Online-Ressource (200 S.)
  16. Bodies and Books
    Reading and the Fantasy of Communion in Nineteenth-Century America
    Erschienen: 2012; ©2012.
    Verlag:  University of Pennsylvania Press, Philadelphia, Pa.

    Main description: This book argues that the practice of reading in nineteenth-century America was rooted in fantasies of communion. In handling a book, the reader imagined touching and being touched by the people affiliated with that book's narrative... mehr

    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Main description: This book argues that the practice of reading in nineteenth-century America was rooted in fantasies of communion. In handling a book, the reader imagined touching and being touched by the people affiliated with that book's narrative world. This could lead to a therapeutic sense of oneness with an author, a reader, or the material book itself. This book argues that the practice of reading in nineteenth-century America was rooted in fantasies of communion. In handling a book, the reader imagined touching and being touched by the people affiliated with that book's narrative world. This could lead to a therapeutic sense of oneness with an author, a reader, or the material book itself.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780812206180
    Weitere Identifier:
    9780812206180
    Schlagworte: Books and reading; Books and reading; Intimacy (Psychology) in literature; American literature; Authors and readers; American literature; Interpersonal relations in literature; Literature
    Umfang: Online-Ressource (240 S.)
  17. The Traveler, the Tower, and the Worm
    The Reader as Metaphor
    Erschienen: 2013; ©2013.
    Verlag:  University of Pennsylvania Press, Philadelphia, Pa.

    Main description: Alberto Manguel examines metaphors of readers and reading from literatures across centuries and the globe, from the ancient epic Gilgamesh to the World Wide Web, from the adventures of Ulysses to the tragedy of Emma Bovary, and he... mehr

    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Main description: Alberto Manguel examines metaphors of readers and reading from literatures across centuries and the globe, from the ancient epic Gilgamesh to the World Wide Web, from the adventures of Ulysses to the tragedy of Emma Bovary, and he considers how these metaphors reflect the cultures that invent them. Alberto Manguel examines metaphors of readers and reading from literatures across centuries and the globe, from the ancient epic Gilgamesh to the World Wide Web, from the adventures of Ulysses to the tragedy of Emma Bovary, and he considers how these metaphors reflect the cultures that invent them.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780812209105
    Weitere Identifier:
    9780812209105
    Schriftenreihe: Material Texts
    Schlagworte: Signs and symbols; Literature and anthropology; Literature and society; Books and reading; Literature
    Umfang: Online-Ressource (144 S.)
    Bemerkung(en):

    FrontmatterContentsIntroductionChapter 1. The Reader as Traveler Reading as Recognition of the WorldChapter 2. The Reader in the ivory tower Reading as Alienation from the WorldChapter 3. The bookworm The Reader as Inventor of the WorldConclusion. Reading to LiveNotesIndexAcknowledgments.

  18. The Reader in the Text
    Essays on Audience and Interpretation
    Erschienen: 1980; ©1980
    Verlag:  Princeton University Press, Princeton, N.J.

    Main description: A reader may be in" a text as a character is in a novel, but also as one is in a train of thought--both possessing and being possessed by it. This paradox suggests the ambiguities inherent in the concept of audience. In these... mehr

    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Main description: A reader may be in" a text as a character is in a novel, but also as one is in a train of thought--both possessing and being possessed by it. This paradox suggests the ambiguities inherent in the concept of audience. In these original essays, a group of international scholars raises fundamental questions about the status--be it rhetorical, semiotic and structuralist, phenomenological, subjective and psychoanalytic, sociological and historical, or hermeneutic--of the audience in relation to a literary or artistic text.Originally published in 1980.The Princeton Legacy Library uses the latest print-on-demand technology to again make available previously out-of-print books from the distinguished backlist of Princeton University Press. These paperback editions preserve the original texts of these important books while presenting them in durable paperback editions. The goal of the Princeton Legacy Library is to vastly increase access to the rich scholarly heritage found in the thousands of books published by Princeton University Press since its founding in 1905.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781400857111
    Weitere Identifier:
    9781400857111
    Schlagworte: Books and reading; Reader-response criticism; Authors and readers
    Umfang: Online-Ressource (456 S.)
    Bemerkung(en):

    Suleiman, Susan R.: FrontmatterContentsPrefaceIntroduction: Varieties Of Audience-Oriented Criticism

    Culler, Jonathan: Prolegomena To A Theory Of Reading

    Todorov, Tzvetan: Reading As Construction

    Stierle, Karlheinz: The Reading Of Fictional Texts

    lser, Wolfgang: Interaction Between Text And Reader

    Brooke-Rose, Christine: The Readerhood Of Man

    Crosman, Robert: Do Readers Make Meaning?

    Schor, Naomi: Fiction As Interpretation Interpretation As Fiction

    Maranda, Pierre: The Dialectic Of Metaphor: An Anthropological Essay On Hermeneutics

    Leenhardt, Jacques: Toward A Sociology Of Reading

    Rabinowitz, Peter J.: "What's Hecuba To Us?" The Audience's Experience Of Literary Borrowing

    Bauschatz, Cathleen M.: Montaigne's Conception Of Reading In The Context Of Renaissance Poetics And Modern Criticism

    Marin, Louis: Toward A Theory Of Reading In The Visual Arts: Poussin's The Arcadian Shepherds

    Beaujour, Michel: Exemplary Pornography: Barres, Loyola, And The Novel

    Holland, Norman N.: Re-Covering "The Purloined Letter": Reading As A Personal Transaction

    Mistacco, Vicki: The Theory And Practice Of Reading Nouveaux Romans: Robbe-Grillet's Topologie D'une Cite Fantdme

    Crosman, Inge: Annotated Bibliography Of Audience-Oriented Criticism

  19. Fifty works of English and American literature we could do without
    Erschienen: 1967
    Verlag:  Rapp & Carroll, London

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    68 A 8597
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    5411-436 6
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schlagworte: English literature; American literature; Books and reading; Canon (Literature)
    Umfang: ix, 150 p, 23 cm
  20. Consuming utopia
    cultural studies and the politics of reading
    Autor*in: Storey, John
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Routledge,, Abingdon, Oxon

    Culture and power -- The utopian contrast -- Dystopian and anti-utopian fiction -- Textual politics -- Habitualization, defamiliarization and utopian reading -- Reading and the education of discontent. mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Culture and power -- The utopian contrast -- Dystopian and anti-utopian fiction -- Textual politics -- Habitualization, defamiliarization and utopian reading -- Reading and the education of discontent.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781003010586; 100301058X; 9781000435160; 1000435164; 9781000435207; 1000435202
    Schriftenreihe: Routledge research in cultural and media studies
    Schlagworte: Utopias in literature; Dystopias in literature; Fiction; Books and reading; Popular culture; SOCIAL SCIENCE / Media Studies
    Umfang: 1 online resource.
  21. Borges and the Literary Marketplace
    How Editorial Practices Shaped Cosmopolitan Reading
    Erschienen: [2021]; ©2021
    Verlag:  Yale University Press, New Haven, CT

    A fascinating history of Jorge Luis Borges’s efforts to revolutionize and revitalize literature in Latin America Jorge Luis Borges (1899–1986) stands out as one of the most widely regarded and inventive authors in world literature. Yet the details of... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    A fascinating history of Jorge Luis Borges’s efforts to revolutionize and revitalize literature in Latin America Jorge Luis Borges (1899–1986) stands out as one of the most widely regarded and inventive authors in world literature. Yet the details of his employment history throughout the early part of the twentieth century, which foreground his efforts to develop a worldly reading public, have received scant critical attention. From librarian and cataloguer to editor and publisher, this writer emerges as entrenched in the physical minutiae and social implications of the international book world.   Drawing on years of archival research coupled with bibliographical analysis, this book explains how Borges’s more general involvement in the publishing industry influenced not only his formation as a writer, but also global book markets and reading practices in world literature. In this way it tells the story of Borges’s profound efforts to revolutionize and revitalize literature in Latin America through his varying jobs in the publishing industry

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780300262407
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Authors, Latin American; Books and reading; Publishers and publishing; LITERARY CRITICISM / Caribbean & Latin American
    Umfang: 1 Online-Ressource (320 p.)
  22. Poetic Garlands
    Hellenistic Epigrams in Context
    Erschienen: [2020]; ©1998
    Verlag:  University of California Press, Berkeley, CA

    Epigrams, the briefest of Greek poetic forms, had a strong appeal for readers of the Hellenistic period (323-31 B.C.). One of the most characteristic literary forms of the era, the epigram, unlike any other ancient or classical form of poetry, was... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe

     

    Epigrams, the briefest of Greek poetic forms, had a strong appeal for readers of the Hellenistic period (323-31 B.C.). One of the most characteristic literary forms of the era, the epigram, unlike any other ancient or classical form of poetry, was not only composed for public recitation but was also collected in books intended for private reading. Brief and concise, concerned with the personal and the particular, the epigram emerged in the Hellenistic period as a sophisticated literary form that evinces the period's aesthetic preference for the miniature, the intricate, and the fragmented. Kathryn Gutzwiller offers the first full-length literary study of these important poems by studying the epigrams within the context of the poetry books in which they were originally collected. Drawing upon ancient sources as well as recent papyrological discoveries, Gutzwiller reconstructs the nature of Hellenistic epigram books and interprets individual poems as if they remained part of their original collections. This approach results in illuminating and original readings of many major poets, and demonstrates that individual epigrammatists were differentiated by gender, ethnicity, class status, and philosophical views. In an important final chapter, Gutzwiller reconstructs much of the poetic structure of Meleager's Garland, an ancient anthology of Hellenistic epigrams

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780520918979
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: Reprint 2020
    Schriftenreihe: Hellenistic Culture and Society ; 28
    Schlagworte: Books and reading; Books and reading; Epigrams, Greek; Greek poetry, Hellenistic; Literary form; HISTORY / Ancient / General
    Umfang: 1 Online-Ressource (384 p.)
  23. Latest Readings
    Autor*in: James, Clive
    Erschienen: [2015]; ©2015
    Verlag:  Yale University Press, New Haven, CT

    An esteemed literary critic shares his final musings on books, his children, and his own impending death In 2010, Clive James was diagnosed with terminal leukemia. Deciding that “if you don’t know the exact moment when the lights will go out, you... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe

     

    An esteemed literary critic shares his final musings on books, his children, and his own impending death In 2010, Clive James was diagnosed with terminal leukemia. Deciding that “if you don’t know the exact moment when the lights will go out, you might as well read until they do,” James moved his library to his house in Cambridge, where he would “live, read, and perhaps even write.” James is the award-winning author of dozens of works of literary criticism, poetry, and history, and this volume contains his reflections on what may well be his last reading list. A look at some of James’s old favorites as well as some of his recent discoveries, this book also offers a revealing look at the author himself, sharing his evocative musings on literature and family, and on living and dying. As thoughtful and erudite as the works of Alberto Manguel, and as moving and inspiring as Randy Pausch’s The Last Lecture and Will Schwalbe’s The End of Your Life Book Club, this valediction to James’s lifelong engagement with the written word is a captivating valentine from one of the great literary minds of our time

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780300216394
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Books and reading; LITERARY CRITICISM / Books & Reading
    Umfang: 1 Online-Ressource (192 p.)
  24. Learned Girls and Male Persuasion
    Gender and Reading in Roman Love Elegy
    Erschienen: [2003]; ©2003
    Verlag:  University of California Press, Berkeley, CA

    This study transforms our understanding of Roman love elegy, an important and complex corpus of poetry that flourished in the late first century b.c.e. Sharon L. James reads key poems by Propertius, Tibullus, and Ovid for the first time from the... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe

     

    This study transforms our understanding of Roman love elegy, an important and complex corpus of poetry that flourished in the late first century b.c.e. Sharon L. James reads key poems by Propertius, Tibullus, and Ovid for the first time from the perspective of the woman to whom they are addressed—the docta puella, or learned girl, the poet's beloved. By interpreting the poetry not, as has always been done, from the stance of the elite male writers—as plaint and confession—but rather from the viewpoint of the women—thus as persuasion and attempted manipulation—James reveals strategies and substance that no one has listened for before

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  25. Sesame and Lilies
    Autor*in: Ruskin, John
    Erschienen: [2008]; ©2008
    Verlag:  Yale University Press, New Haven, CT

    John Ruskin’s Sesame and Lilies, first published in 1865, stands as a classic nineteenth-century statement on the natures and duties of men and women. Although widely popular in its time, the work in its entirety has been out of print since the early... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe

     

    John Ruskin’s Sesame and Lilies, first published in 1865, stands as a classic nineteenth-century statement on the natures and duties of men and women. Although widely popular in its time, the work in its entirety has been out of print since the early twentieth century. This volume returns Sesame and Lilies to easy availability and reunites the two halves of the work: Of Kings’ Treasuries, in which Ruskin critiques Victorian manhood, and Of Queens’ Gardens, in which he counsels women to take their places as the moral guides of men and urges the parents of girls to educate them to this end.Feminist critics of the 1960s and 1970s regarded Of Queens’ Gardens as an exemplary expression of repressive Victorian ideas about femininity, and they paired it with John Stuart Mill’s more progressive Subjection of Women. This volume, by including the often ignored Of Kings’ Treasuries, offers readers full access to Ruskin’s complex and sometimes contradictory views on men and women. The accompanying essays place Sesame and Lilies within historical debates on men, women, culture, and the family. Elizabeth Helsinger examines the text as a meditation on the pleasures of reading, Seth Koven gives a wide-ranging account of how Victorians read Sesame and Lilies, and Jan Marsh situates the work within controversies over educational reform

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Helsinger, Elizabeth (MitwirkendeR); Koven, Seth (MitwirkendeR); Marsh, Jan (MitwirkendeR); Nord, Deborah Epstein (MitwirkendeR); Nord, Deborah Epstein (HerausgeberIn); Ruskin, John (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780300129304
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Rethinking the Western Tradition
    Schlagworte: Books and reading; Books and reading; Conduct of life; Femininity; Féminité; Livres et lecture; Masculinity; Masculinité; Morale pratique; Rôle selon le sexe; Sex role; LITERARY COLLECTIONS / Essays
    Umfang: 1 Online-Ressource (240 p.)