Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 329.

  1. In defense of reading
    teaching literature in the twenty-first century
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Wiley-Blackwell, Chichester, U.K

    The Odyssean reader or the odyssey of reading : "of ourselves and our origins" -- How we learn and what we learn from literary texts -- Towards a community of inquiry : is there a teacher in the class? -- Eating kosher ivy : Jews as literary... mehr

    Zugang:
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The Odyssean reader or the odyssey of reading : "of ourselves and our origins" -- How we learn and what we learn from literary texts -- Towards a community of inquiry : is there a teacher in the class? -- Eating kosher ivy : Jews as literary intellectuals -- Professing literature in the twenty-first-century university -- Reconfiguring the profession : the (uncertain) path to a professorship. Written by influential scholar-critic and award-winning Daniel R. Schwarz, In Defense of Reading: Teaching Literature in the Twenty-First Century is a passionate and joyful defense of the pleasures of reading. This stimulating book provides valuable insights for teachers and students on why we read and how we read when we embark on "the odyssey of reading.".:.; Provides valuable insights into why and how we read.; Addresses issues and problems in the contemporary university and offers insights into the future.; Explores the life of the mind, the rewards and joys of committed teaching

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1444304836; 1444304844; 9781444304831; 9781444304848
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Blackwell manifestos
    Schlagworte: English philology; Literature; Books and reading; LITERARY CRITICISM ; Semiotics & Theory; Books and reading ; Psychological aspects; English philology ; Study and teaching (Higher); Literature ; Study and teaching (Higher); United States
    Umfang: 1 Online-Ressource (xvii, 198 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 182-186) and index

    Use copy Restrictions unspecified star MiAaHDL

    Electronic reproduction

  2. Handbuch Lesen
    Beteiligt: Franzmann, Bodo (Hrsg.)
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Saur, München

    Die Leselandschaft der späten 90er Jahre scheint gespalten: Wachsende Umsatzzahlen im Buchhandel signalisieren ungebrochenen Zuspruch der Leser zur Literatur - während gleichzeitig Meldungen über funktionalen Analphabetismus,... mehr

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Die Leselandschaft der späten 90er Jahre scheint gespalten: Wachsende Umsatzzahlen im Buchhandel signalisieren ungebrochenen Zuspruch der Leser zur Literatur - während gleichzeitig Meldungen über funktionalen Analphabetismus, Sprachentwicklungsstörungen und mangelnde Schriftsprachkenntnisse von Auszubildenden die Lesenation verunsichern. Die Rolle der Kulturtechnik Lesen in der Mediengesellschaft in all ihren Facetten zu untersuchen ist Ziel des vorliegenden Handbuchs. Das auf Initiative der beiden führenden Institutionen der Lesekultur in Deutschland herausgegebene Buch dient der grundlegenden und aktuellen Orientierung im vielfältig ausdifferenzierten Arbeitsfeld Buch und Lesen. Es wendet sich sowohl an Studierende und Fachleute der Literatur- und Kulturwissenschaften als auch an Pädagogen und Praktiker in allen Bereichen der Leseförderung und bietet für jeden Basiswissen zur Medienkultur. - Das Handbuch ist in achtzehn Kapitel gegliedert. Aus der unterschiedlichen Sicht einzelner Autoren wird das Thema Lesen unter verschiedenen Aspekten anschaulich dargestellt.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  3. Common reading
    critics, historians, publics
    Autor*in: Collini, Stefan
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0199296782; 9780199296781
    Weitere Identifier:
    9780199296781
    2007036880
    RVK Klassifikation: HM 1430 ; HN 1430 ; HG 740 ; MS 8010
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Criticism; English prose literature; Book reviewing; Literature; Books and reading; Criticism; Historiography; Critics; Books and reading
    Umfang: VIII, 368 S., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [341] - 347

  4. Uses of literature
    Autor*in: Felski, Rita
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Blackwell Publ., Malden, Mass. [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781405147248; 9781405147231; 1405147245; 1405147237
    Weitere Identifier:
    9781405147248
    RVK Klassifikation: EC 2020 ; EC 1840
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Blackwell manifestos
    Schlagworte: Literature; Books and reading; Literature; Books and reading
    Umfang: VI, 154 S., 24cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 136-145) and index

  5. Shakespeare for the people
    working-class readers, 1800 - 1900
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    The educational background -- The publishing background -- Reading -- Political Shakespeare -- Decline and fall mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The educational background -- The publishing background -- Reading -- Political Shakespeare -- Decline and fall

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521861772; 9780521861779
    Weitere Identifier:
    9780521861779
    2007043009
    RVK Klassifikation: HI 3331
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Publishers and publishing; Books and reading; Literature and society; Books and reading; Publishers and publishing; Literature and society
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William 1564-1616; Shakespeare, William 1564-1616; Shakespeare, William 1564-1616
    Umfang: XI, 242 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

    The educational contextThe publishing context -- Reading -- Political Shakespeare -- Decline and fall.

    The educational context -- The publishing context -- Reading -- Political Shakespeare -- Decline and fall

  6. The most disreputable trade
    publishing the classics of English poetry, 1765 - 1810
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Oxford Univ. Press, Oxford

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780199532209; 0199532206
    Weitere Identifier:
    9780199532209
    RVK Klassifikation: HL 1022
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Literature publishing; Literature publishing; English literature; English literature; Poetry; Poetry; Publishers and publishing; Monographic series; Books and reading; Canon (Literature); Grossbritannien; Verlag; Englisch; Lyrik; Geschichte 1765-1810; Literature publishing; Literature publishing; English literature; English literature; Poetry; Poetry; Canon (Literature); Books and reading; Monographic series
    Umfang: XIV, 387 S., Ill., 24cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and indexes

    Our native classics, complete and uniform -- The Elzevirs of Glasgow : Robert and Andrew Foulis -- William Creech and John Boyle : the classics spread across Scotland -- John Bell's little trifling edition revisited -- Johnson's prefaces and Bell's connected system of biography -- The best judges of vendible poetry : William Strahan, Joseph Wenman, et al. -- Robert Anderson's comprehensive view of English poetry -- Charles Cooke's pocket library -- John Sharpe and Alexander Chalmers : a body of standard English poetry -- Splinter canons, fugitives, and empire

  7. The Cambridge companion to fiction in the romantic period
    Beteiligt: Maxwell, Richard (Hrsg.)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    The historiography of fiction in the Romantic period / Richard Maxwell -- Publishing, authorship, and reading / William St Clair -- Gothic fiction / Deidre Shauna Lynch -- The historical novel / Richard Maxwell -- Thinking locally: novelistic worlds... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The historiography of fiction in the Romantic period / Richard Maxwell -- Publishing, authorship, and reading / William St Clair -- Gothic fiction / Deidre Shauna Lynch -- The historical novel / Richard Maxwell -- Thinking locally: novelistic worlds in provincial fiction / Martha Bohrer -- Poetry and the novel / Marshall Brown -- Orientalism and empire / James Watt -- Intellectual history and political theory / Paul Keen -- Women writers and the woman's novel: the trope of maternal transmission / Jill Campbell -- Tales for child readers / Katie Trumpener -- Sentimental fiction / Ann Wierda Rowland -- Fiction and the working classes / Gary Kelly -- The Irish novel 1800-1829 / Ina Ferris -- Scotland and the novel / Ian Duncan The historiography of fiction in the Romantic period / Richard Maxwell -- Publishing, authorship, and Reading / William St Clair -- Gothic fiction / Deidre Shauna Lynch -- The historical novel / Richard Maxwell -- Thinking locally: novelistic worlds in provincial fiction / Martha Bohrer -- Poetry and the novel / Marshall Brown -- Orientalism and empire / James Watt -- Intellectual history and political theory / Paul Keen -- Women writers and the woman's novel: The trope of maternal -- Transmission / Jill Campbell -- Tales for child readers / Katie Trumpener -- Sentimental fiction / Ann Wierda Rowland -- Fiction and the working classes / Gary Kelly -- The Irish novel 1800-1829 / Ina Ferris -- Scotland and the novel / Ian Duncan

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Maxwell, Richard (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521681081; 0521862523; 9780521681087; 9780521862523
    Weitere Identifier:
    9780521681087
    2007014639
    RVK Klassifikation: HL 1295 ; HL 1131 ; HL 1301
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Cambridge companions to literature
    Schlagworte: English fiction; English fiction; Romanticism; Books and reading; Books and reading; Gothic revival (Literature); English literature; English literature; English fiction; English fiction; Romanticism; Books and reading; Books and reading; Gothic revival (Literature); English literature; English literature
    Umfang: XVIII, 286 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  8. Medieval texts in context
    Beteiligt: Caie, Graham D. (Hrsg.)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Caie, Graham D. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0415360250; 9780415360258
    Weitere Identifier:
    9780415360258
    RVK Klassifikation: HH 4003
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Context and genre in English literature
    Schlagworte: Manuscripts, Medieval; Manuscripts, English (Middle); Transmission of texts; Books and reading
    Umfang: IX, 257 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [229] - 248

  9. How to read the Victorian novel
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Blackwell, Malden, Mass. [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781405130561; 9781405130554
    Weitere Identifier:
    9781405130561
    RVK Klassifikation: HL 1295
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: How to study literature
    Schlagworte: English fiction; English fiction; Literature and society; Books and reading; Senses and sensation in literature; Bildungsromans, English; English fiction; English fiction; Literature and society; Books and reading; Senses and sensation in literature; Bildungsromans, English
    Umfang: x, 173 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    The beginnings and Pickwick -- Vanity fair and Victorian realism -- Jane, David and the Bildungsroman -- The sensation novel and the woman in white -- Middlemarch

  10. Uses of literature
    Autor*in: Felski, Rita
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Blackwell Pub, Malden, MA

    "The diverse motives and mysteries of why we read are explored in this groundbreaking new work by Rita Felski. Challenging many time-worn homilies and theories put forth in contemporary literary criticism, "Uses of Literature" offers refreshing new... mehr

    Zugang:
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "The diverse motives and mysteries of why we read are explored in this groundbreaking new work by Rita Felski. Challenging many time-worn homilies and theories put forth in contemporary literary criticism, "Uses of Literature" offers refreshing new insights into the purpose and value of reading literature." "Proposing that the interaction between reader and literature involves four "modes of textual engagement"--Recognition, enchantment, knowledge, and shock - the author bridges the gap between literary theory and common-sense beliefs about literature."--Jacket Uses of Literature bridges the gap between literary theory and common-sense beliefs about why we read literature.Explores the diverse motives and mysteries of why we readOffers four different ways of thinking about why we read literature - for recognition, enchantment, knowledge, and shockArgues for a new "phenomenology" in literary studies that incorporates the historical and social dimensions of readingIncludes examples of literature from a wide range of national literary traditions

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1405147245; 1405147237; 1444302795; 1282691120; 9781444302790; 9781282691124
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 1840
    Schriftenreihe: Blackwell manifestos
    Schlagworte: Books and reading; Literature
    Umfang: Online-Ressource (vi, 154 p), 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 136-145) and index

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    Acknowledgments; Introduction; 1 Recognition; 2 Enchantment; 3 Knowledge; 4 Shock; Conclusion; Notes; Index

  11. A companion to Shakespeare
    Beteiligt: Kastan, David Scott (Hrsg.)
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Blackwell, Oxford [u.a.]

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
  12. Governing consumption
    needs and wants, suspended characters, and the "Origins" of eighteenth-century English novels
    Autor*in: Cruise, James
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Bucknell University Press, Lewisburg, Pa. ; Associated University Presses, London

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0838754287
    Schriftenreihe: The Bucknell studies in eighteenth-century literature and culture
    Schlagworte: English fiction; Capitalism and literature; Consumption (Economics); Authors and readers; Books and reading; Narration (Rhetoric); Characters and characteristics in literature; Consumption (Economics) in literature; Suspense in literature; Marxist criticism
    Umfang: 246 Seiten, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 214 - 238) and index

  13. Iconography and the professional reader
    the politics of book production in the Douce Piers Plowman
    Erschienen: 1999
    Verlag:  University of Minnesota, Minneapolis [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0816629765
    Weitere Identifier:
    198-31505
    Schriftenreihe: Medieval cultures ; v. 15
    Schlagworte: Illumination of books and manuscripts, Medieval; Book industries and trade; Christian poetry, English (Middle); Authors and readers; Books and reading
    Weitere Schlagworte: Langland, William (1330?-1400?): Piers Plowman; Langland, William (1330?-1400?); Langland, William (1330?-1400?); Manuscripts, English (Middle)
    Umfang: XVIII, 268 S, Ill
  14. Transcending boundaries
    writing for a dual audience of children and adults
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Garland Publ., New York, NY [u.a]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0815333595
    Schriftenreihe: Garland reference library of the humanities ; 2152
    Children's literature and culture ; 13
    Schlagworte: Children's literature; Children's literature; Children; Authors and readers; Books and reading; Authorship; Adulthood
    Umfang: XX, 286 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  15. On reading
    Erschienen: 2008
    Verlag:  W. W. Norton, New York, NY [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0393066568; 9780393066562
    Auflage/Ausgabe: 1. Norton ed.
    Schlagworte: Photography, Artistic; Books and reading
    Weitere Schlagworte: Kertész
    Umfang: 71 S., überw. Ill., 21 cm
    Bemerkung(en):

    Orig.-Ausg., 1971

  16. New directions in American reception study
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    Introduction: Reception Study: Achievements and New Directions, Philip Goldstein and James L. Machor. I. (Re)Theorizing Reception Study. "Understanding an Other: Reading as a Receptive Form of Communicative Action", Patrocinio Schweickart. "Judging... mehr

    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    Introduction: Reception Study: Achievements and New Directions, Philip Goldstein and James L. Machor. I. (Re)Theorizing Reception Study. "Understanding an Other: Reading as a Receptive Form of Communicative Action", Patrocinio Schweickart. "Judging and Hoping: Rhetorical Effects of Reading about Reading.", Steven Mailloux. "Activating the Multitude: Audience Powers and Cultural Studies", Jack Bratich. "Habitus Clive: Aesthetics and Politics in the Work of Pierre Bourdieu", Tony Bennett. II. Texts, Authors, and the Receptions of Literature. "The Amer

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0195320875; 0195320883; 9780195320879; 9780195320886
    Schlagworte: Reader-response criticism; Mass media; American literature; Books and reading
    Umfang: Online-Ressource (xxviii, 379 p), ill, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Contents; Introduction: Reception Study: Achievements and New Directions; I. (Re)Theorizing Reception Study; II. Texts, Authors, and the Receptions of Literature; III. Books, Print Culture, and Historical Sites of Reception; IV. Audiences, Fans, and Viewers in Media and Cultural Studies; V. Retrospective Prospects; Notes on Contributors; Index

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

  17. The Burdens of Perfection
    on ethics and reading in nineteenth-century British literature
    Erschienen: [2008]; ©2008
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca, N.Y.

    "In some moods, or for some people, the desire to improve can seem so natural as to be banal. The impulse drives forward so much in our culture that it can color our thoughts and shape our actions without being much noticed. But in other moods, or... mehr

    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    "In some moods, or for some people, the desire to improve can seem so natural as to be banal. The impulse drives forward so much in our culture that it can color our thoughts and shape our actions without being much noticed. But in other moods, or for other people, this strenuous desire becomes all too noticeable, and its demands crushing. It can then drive a sleepless attention to ourselves, a desolate evaluation of what we have been and what we are."-from The Burdens of PerfectionLiterary criticism has, in recent decades, rather fled from discussions of moral psychology, and for good reasons, too. Who would not want to flee the hectoring moralism with which it is so easily associated-portentous, pious, humorless? But in protecting us from such fates, our flight has had its costs, as we have lost the concepts needed to recognize and assess much of what distinguished nineteenth-century British literature. That literature was inescapably ethical in orientation, and to proceed as if it were not ignores a large part of what these texts have to offer, and to that degree makes less reasonable the desire to study them, rather than other documents from the period, or from other periods.Such are the intuitions that drive The Burdens of Perfection, a study of moral perfectionism in nineteenth-century British culture. Reading the period's essayists (Mill, Arnold, Carlyle), poets (Browning and Tennyson), and especially its novelists (Austen, Dickens, Eliot, and James), Andrew H. Miller provides an extensive response to Stanley Cavell's contribution to ethics and philosophy of mind. In the process, Miller offers a fresh way to perceive the Victorians and the lingering traces their quests for improvement have left on readers.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780801460838
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Books and reading; Didactic literature, English; English literature; Ethics in literature; Literature and morals; Perfection in literature
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Frontmatter -- -- Contents -- -- Preface -- -- Resisting, Conspiring, Completing: An Introduction -- -- Part I. The Narrative of Improvement -- -- 1. Skepticism and Perfectionism I: Mechanization and Desire -- -- 2. Skepticism and Perfectionism II: Weakness of Will -- -- Interlude: Critical Free Indirect Discourse -- -- 3. Reading Thoughts: Casuistry and Transfiguration -- -- Part II. The Moral Psychology of Improvement -- -- 4. Perfectly Helpless -- -- 5. Responsiveness, Knowingness, and John Henry Newman -- -- 6. The Knowledge of Shame -- -- 7. On Lives Unled -- -- Afterword -- -- Notes -- -- Bibliography -- -- Index

  18. In defense of reading
    teaching literature in the twenty-first century
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Wiley-Blackwell, Chichester, U.K

    Written by influential scholar-critic and award-winning Daniel R. Schwarz, In Defense of Reading: Teaching Literature in the Twenty-First Century is a passionate and joyful defense of the pleasures of reading. This stimulating book provides valuable... mehr

    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe

     

    Written by influential scholar-critic and award-winning Daniel R. Schwarz, In Defense of Reading: Teaching Literature in the Twenty-First Century is a passionate and joyful defense of the pleasures of reading. This stimulating book provides valuable insights for teachers and students on why we read and how we read when we embark on "the odyssey of reading.".:.; Provides valuable insights into why and how we read.; Addresses issues and problems in the contemporary university and offers insights into the future.; Explores the life of the mind, the rewards and joys of committed teaching Written by influential scholar-critic and award-winning Daniel R. Schwarz, In Defense of Reading: Teaching Literature in the Twenty-First Century is a passionate and joyful defense of the pleasures of reading. This stimulating book provides valuable insights for teachers and students on why we read and how we read when we embark on "the odyssey of reading."Provides valuable insights into why and how we readAddresses issues and problems in the contemporary university and offers insights into the futureExplores the life of the mind, the rewards and joys of committed teaching, and the relationshi

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1405130989; 1405130997; 1444304836; 9781405130981; 9781405130998; 9781444304831
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HD 210 ; HG 110
    Schriftenreihe: Blackwell manifestos
    Schlagworte: Literature; Books and reading; English philology
    Umfang: Online-Ressource (xvii, 198 p), 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 182-186) and index

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    In Defense of Reading; Contents; Preface; Acknowledgments; 1 The Odyssean Reader or the Odyssey of Reading: "Of Ourselves and of Our Origins"; 2 How We Learn and What We Learn from Literary Texts; 3 Towards a Community of Inquiry: Is There a Teacher in the Class?; 4 Eating Kosher Ivy: Jews as Literary Intellectuals; 5 Professing Literature in the Twenty-First-Century University; 6 Reconfi guring the Profession: The (Uncertain) Path to a Professorship; Conclusion: The Future of Literary Studies; Selective Bibliography; Index

  19. Sesame and Lilies
    Autor*in: Ruskin, John
    Erschienen: [2008]; ©2008
    Verlag:  Yale University Press, New Haven, CT

    John Ruskin’s Sesame and Lilies, first published in 1865, stands as a classic nineteenth-century statement on the natures and duties of men and women. Although widely popular in its time, the work in its entirety has been out of print since the early... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe

     

    John Ruskin’s Sesame and Lilies, first published in 1865, stands as a classic nineteenth-century statement on the natures and duties of men and women. Although widely popular in its time, the work in its entirety has been out of print since the early twentieth century. This volume returns Sesame and Lilies to easy availability and reunites the two halves of the work: Of Kings’ Treasuries, in which Ruskin critiques Victorian manhood, and Of Queens’ Gardens, in which he counsels women to take their places as the moral guides of men and urges the parents of girls to educate them to this end.Feminist critics of the 1960s and 1970s regarded Of Queens’ Gardens as an exemplary expression of repressive Victorian ideas about femininity, and they paired it with John Stuart Mill’s more progressive Subjection of Women. This volume, by including the often ignored Of Kings’ Treasuries, offers readers full access to Ruskin’s complex and sometimes contradictory views on men and women. The accompanying essays place Sesame and Lilies within historical debates on men, women, culture, and the family. Elizabeth Helsinger examines the text as a meditation on the pleasures of reading, Seth Koven gives a wide-ranging account of how Victorians read Sesame and Lilies, and Jan Marsh situates the work within controversies over educational reform

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Helsinger, Elizabeth (MitwirkendeR); Koven, Seth (MitwirkendeR); Marsh, Jan (MitwirkendeR); Nord, Deborah Epstein (MitwirkendeR); Nord, Deborah Epstein (HerausgeberIn); Ruskin, John (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780300129304
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Rethinking the Western Tradition
    Schlagworte: Books and reading; Books and reading; Conduct of life; Femininity; Féminité; Livres et lecture; Masculinity; Masculinité; Morale pratique; Rôle selon le sexe; Sex role; LITERARY COLLECTIONS / Essays
    Umfang: 1 Online-Ressource (240 p.)
  20. Uses of literature
    Autor*in: Felski, Rita
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Blackwell Publishing, Malden, MA

    "The diverse motives and mysteries of why we read are explored in this groundbreaking new work by Rita Felski. Challenging many time-worn homilies and theories put forth in contemporary literary criticism, "Uses of Literature" offers refreshing new... mehr

    Zugang:
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    eBook Wiley
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    "The diverse motives and mysteries of why we read are explored in this groundbreaking new work by Rita Felski. Challenging many time-worn homilies and theories put forth in contemporary literary criticism, "Uses of Literature" offers refreshing new insights into the purpose and value of reading literature." "Proposing that the interaction between reader and literature involves four "modes of textual engagement"--Recognition, enchantment, knowledge, and shock - the author bridges the gap between literary theory and common-sense beliefs about literature"--Jacket Introduction -- Recognition -- Enchantment -- Knowledge -- Shock -- Conclusion.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1444302809; 1282691120; 1444302795; 9781282691124; 9781444302790; 9781444302806
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 2020
    Schriftenreihe: Blackwell manifestos
    Schlagworte: Literature; Books and reading; LITERARY CRITICISM ; Semiotics & Theory; Books and reading; Literature ; Philosophy; Rezeptionsästhetik; Literatur; Leser
    Umfang: 1 Online-Ressource (vi, 154 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 136-145) and index

  21. Bloomsbury Good Reading Guide
    Autor*in: Rennison, Nick
    Erschienen: 2008; ©2008
    Verlag:  Bloomsbury Publishing Plc, London

    Deciding what to read next when you've just finished an unputdownable novel can be a daunting task. The Bloomsbury Good Reading Guide features hundreds of authors and thousands of titles, with navigation features to lead you on a rich journey through... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe

     

    Deciding what to read next when you've just finished an unputdownable novel can be a daunting task. The Bloomsbury Good Reading Guide features hundreds of authors and thousands of titles, with navigation features to lead you on a rich journey through some the best literature to grace our shelves. Cover -- Title page -- Copyright -- Contents -- How to use this book -- Introduction -- Five for the future -- Author entries A-Z -- ACKROYD, Peter -- ADAMS, Douglas -- AKUNIN, Boris -- ALI, Monica -- ALLENDE, Isabel -- ALLINGHAM, Margery -- AMIS, Kingsley -- AMIS, Martin -- ANGELOU, Maya -- ARNOTT, Jake -- ASIMOV, Isaac -- ATKINSON, Kate -- ATWOOD, Margaret -- AUSTEN, Jane -- AUSTER, Paul -- BAINBRIDGE, Beryl -- BAKER, Nicholson -- BALDWIN, James -- BALLARD, J.G. (James Graham) -- BALZAC, Honoré de -- BANKS, Iain -- BANVILLE, JOHN -- BARKER, Nicola -- BARKER, Pat -- BARNES, Julian -- BECKETT, Samuel -- BEEVOR, Antony -- BELLOW, Saul -- BENNETT, Arnold -- BINCHY, MAEVE -- BLACKBURN, Julia -- BLISHEN, Edward -- BORGES, Jorge Luis -- BOWEN, Elizabeth -- BOYD, William -- BRAGG, Melvyn -- BRINK, André -- BRONTË, Charlotte -- BRONTË, Emily -- BROOKMYRE, Christopher -- BROOKNER, Anita -- BROOKS, Geraldine -- BRYSON, Bill -- BUCHAN, John -- BULGAKOV, Mikhail -- BURGESS, Anthony -- BURROUGHS, WILLIAM S. -- BYATT, A.S. (Antonia Susan) -- BYRON, Robert -- CALVINO, Italo -- CAMUS, Albert -- CAREY, Peter -- CARR, Caleb -- CARTER, Angela -- CARVER, Raymond -- CATHER, Willa -- CHABON, Michael -- CHANDLER, Raymond -- CHATWIN, Bruce -- CHEKHOV, Anton -- CHEVALIER, Tracy -- CHILD, Lee -- CHRISTIE, Agatha -- CLANCY, Tom -- CLARKE, Arthur C. (Charles) -- COBEN, Harlan -- COE, Jonathan -- COELHO, Paulo -- COETZEE, J.M. (John Maxwell) -- COLLINS, Wilkie -- CONNELLY, Michael -- CONRAD, Joseph -- COOKSON, Catherine -- CORNWELL, Bernard -- CORNWELL, Patricia -- COUPLAND, Douglas -- CRACE, Jim -- DALRYMPLE, William -- DAVIES, Robertson -- DAVIS, Lindsey -- DAWKINS, Richard -- DEAKIN, Roger -- DE BERNIÈRES, Louis -- DE BOTTON, Alain -- DEFOE, Daniel -- DEIGHTON, Len -- DELILLO, Don -- DEXTER, Colin -- DICK, Philip K. (Kendred) -- DICKENS, Charles -- DOSTOEVSKY, Fyodor.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781408103548
    Auflage/Ausgabe: 8th ed.
    Schlagworte: Fiction-Bibliography; Best books; Books and reading; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (545 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  22. The Cambridge companion to fiction in the Romantic period
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780521862523; 9780521681087
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HL 1295
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: The companions to literature and classics
    Cambridge collections online
    Schlagworte: Geschichte; Books and reading; Books and reading; English fiction; English fiction; English literature; English literature; Gothic fiction (Literary genre), English; Romanticism; Romantik; Englisch; Roman
    Umfang: 1 Online-Ressource
  23. Escribir y leer en el siglo de Cervantes
    [ponencias del Simposio Internacional "Escribir y Leer en el Siglo de Cervantes", celebrado en Alcalá de Henares del 17 al 20 de noviembre de 1997, organizado por el Centro de Estudios Cervantinos ...]
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Gedisa Ed., Barcelona

    Ibero-Amerikanisches Institut Preußischer Kulturbesitz, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Spanisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 847432744X
    Schriftenreihe: Colección LeA ; 15
    Schlagworte: Books and reading; Books and reading; Spanish literature; Literatura española
    Umfang: 362 S., Ill.
  24. Promised land
    thirteen books that changed America
    Autor*in: Parini, Jay
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Doubleday, New York, NY [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Inhaltsverzeichnis (kostenfrei)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0385522762; 9780385522762
    Weitere Identifier:
    2008009990
    RVK Klassifikation: HR 1520
    Auflage/Ausgabe: 1. ed.
    Schlagworte: American literature; National characteristics, American, in literature; Literature and morals; Literature and society; Books; Books and reading
    Umfang: 385 S., Ill., 25 cm
    Bemerkung(en):

    An analysis of the thirteen books that changed America

    Includes bibliographical references (p. [375]-385)

  25. Shakespeare for the people
    working-class readers, 1800 - 1900
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    WE730 M978
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    JIB8169
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    ango86700.m978
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    DXR1135
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    35A9228
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Englisches Seminar der Universität, Bibliothek
    BH 625:10
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3K 9282
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt