Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 19 von 19.

  1. Science, reading, and Renaissance literature
    the art of making knowledge, 1580 - 1670
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    angg610.s756
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    DUK1023
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3H 84373
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Seminar für Lateinische Philologie des Mittelalters und der Neuzeit, Bibliothek
    Neo-LL 1963
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    DTB2486
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0521830869; 9780521037686; 9780521830867
    Schriftenreihe: Cambridge studies in Renaissance literature and culture ; [46]
    Schlagworte: English literature; Science in literature; Literature and science; Literature and science; Books and reading; Books and reading; Renaissance; Lesen; Rezeption; Renaissance; Naturwissenschaften; Englisch; Literatur
    Weitere Schlagworte: Kepler 1571-1630; Kepler, Johannes (1571-1631)
    Umfang: XI, 214 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Ex. mit unterschiedlichen ISBNs

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  2. Science, reading, and Renaissance literature
    the art of making knowledge, 1580 - 1670
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521830869
    Weitere Identifier:
    9780521830867
    2003064600
    RVK Klassifikation: HI 1117 ; HI 1150 ; NN 1585
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Cambridge studies in Renaissance literature and culture ; [46]
    Schlagworte: English literature; Science in literature; Literature and science; Literature and science; Books and reading; Books and reading; Renaissance; English literature; Science in literature; Literature and science; Literature and science; Books and reading; Books and reading; Renaissance
    Weitere Schlagworte: Kepler, Johannes (1571-1630); Kepler, Johannes
    Umfang: XI, 214 S, Ill
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Literaturangaben

  3. Science, reading, and Renaissance literature
    the art of making knowledge, 1580-1670
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge, UK

    Brings together key works in early modern science and literature (from the anatomy of William Harvey and the experimentalism of William Gilbert to the fictions of Philip Sidney, Edmund Spenser, and Margaret Cavendish) to explore how two cultures and... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    Brings together key works in early modern science and literature (from the anatomy of William Harvey and the experimentalism of William Gilbert to the fictions of Philip Sidney, Edmund Spenser, and Margaret Cavendish) to explore how two cultures and disciplines, science and literature, developed through a shared aesthetic of knowledge Introduction : making early modern science and literature -- 1. Model worlds : Philip Sidney, William Gilbert, and the experiment of worldmaking -- 2. From embryology to parthenogenesis : the birth of the writer in Edmund Spenser and William Harvey -- 3. Reading through Galileo's telescope : Johannes Kepler's dream for reading knowledge -- 4. Books written of the wonders of these glasses : Thomas Hobbes, Robert Hooke, and Margaret Cavendish's theory of reading -- Afterword : fiction and the Sokal hoax.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  4. Reading and the history of race in the Renaissance
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Bibliotheca Hertziana - Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781107007352; 9781107463370
    RVK Klassifikation: HI 1140
    Auflage/Ausgabe: 1. paperback edition
    Schlagworte: Geschichte; Race awareness; Books and reading; Race awareness in literature; LITERARY CRITICISM / European / General; Literatur; Rasse <Motiv>
    Umfang: ix, 252 Seiten
    Bemerkung(en):

    "Elizabeth Spiller studies how early modern attitudes towards race were connected to assumptions about the relationship between the act of reading and the nature of physical identity. As reading was understood to happen in and to the body, what you read could change who you were. In a culture in which learning about the world and its human boundaries came increasingly through reading, one place where histories of race and histories of books intersect is in the minds and bodies of readers. Bringing together ethnic studies, book history and historical phenomenology, this book provides a detailed case study of printed romances and works by Montalvo, Heliodorus, Amyot, Ariosto, Tasso, Cervantes, Munday, Burton, Sidney and Wroth. Reading and the History of Race traces ways in which print culture and the reading practices it encouraged, contributed to shifting understandings of racial and ethnic identity"-- Provided by publisher.

    Includes bibliographical references and index

  5. Reading and the history of race in the Renaissance
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge ; New York

    "Elizabeth Spiller studies how early modern attitudes towards race were connected to assumptions about the relationship between the act of reading and the nature of physical identity. As reading was understood to happen in and to the body, what you... mehr

     

    "Elizabeth Spiller studies how early modern attitudes towards race were connected to assumptions about the relationship between the act of reading and the nature of physical identity. As reading was understood to happen in and to the body, what you read could change who you were. In a culture in which learning about the world and its human boundaries came increasingly through reading, one place where histories of race and histories of books intersect is in the minds and bodies of readers. Bringing together ethnic studies, book history and historical phenomenology, this book provides a detailed case study of printed romances and works by Montalvo, Heliodorus, Amyot, Ariosto, Tasso, Cervantes, Munday, Burton, Sidney and Wroth. Reading and the History of Race traces ways in which print culture and the reading practices it encouraged, contributed to shifting understandings of racial and ethnic identity"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schlagworte: Race awareness; Books and reading; Race awareness in literature; Rasse <Motiv>; Literatur
    Umfang: ix, 252 p
  6. Reading and the history of race in the Renaissance
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781107007352; 9781107463370
    RVK Klassifikation: HI 1140
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Geschichte; Race awareness; Books and reading; Race awareness in literature; LITERARY CRITICISM / European / General; Literatur; Rasse <Motiv>
    Umfang: IX, 252 S.
    Bemerkung(en):

    "Elizabeth Spiller studies how early modern attitudes towards race were connected to assumptions about the relationship between the act of reading and the nature of physical identity. As reading was understood to happen in and to the body, what you read could change who you were. In a culture in which learning about the world and its human boundaries came increasingly through reading, one place where histories of race and histories of books intersect is in the minds and bodies of readers. Bringing together ethnic studies, book history and historical phenomenology, this book provides a detailed case study of printed romances and works by Montalvo, Heliodorus, Amyot, Ariosto, Tasso, Cervantes, Munday, Burton, Sidney and Wroth. Reading and the History of Race traces ways in which print culture and the reading practices it encouraged, contributed to shifting understandings of racial and ethnic identity"-- Provided by publisher.

    Includes bibliographical references and index

  7. Science, reading, and Renaissance literature
    the art of making knowledge, 1580-1670
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge, UK

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0511193866
    RVK Klassifikation: HI 1117 ; HI 1150
    Schriftenreihe: Cambridge studies in Renaissance literature and culture ; 46
    Schlagworte: Geschichte; English literature; Science in literature; Literature and science; Literature and science; Books and reading; Books and reading; Renaissance; Literatur; Renaissance; Rezeption; Englisch; Philosophie; Kunst; Lesen; Naturwissenschaften
    Weitere Schlagworte: Kepler, Johannes (1571-1630); Kepler, Johannes (1571-1630)
    Umfang: xi, 214 p
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 184-210) and index

  8. Science, reading, and Renaissance literature
    the art of making knowledge, 1580-1670
    Erschienen: 2005
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0521830869
    RVK Klassifikation: HI 1117 ; HI 1150
    Auflage/Ausgabe: 1. publ., repr.
    Schriftenreihe: Cambridge studies in Renaissance literature and culture
    Schlagworte: Geschichte; Books and reading; Books and reading; English literature; Literature and science; Literature and science; Renaissance; Science in literature; Literatur; Renaissance; Rezeption; Englisch; Philosophie; Kunst; Lesen; Naturwissenschaften
    Weitere Schlagworte: Kepler, Johannes <1571-1630>; Kepler, Johannes (1571-1630)
    Umfang: XI, 214 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  9. Reading and the history of race in the Renaissance
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781107007352; 9781107463370
    RVK Klassifikation: HI 1140
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Geschichte; Race awareness; Books and reading; Race awareness in literature; LITERARY CRITICISM / European / General; Literatur; Rasse <Motiv>
    Umfang: IX, 252 S.
    Bemerkung(en):

    "Elizabeth Spiller studies how early modern attitudes towards race were connected to assumptions about the relationship between the act of reading and the nature of physical identity. As reading was understood to happen in and to the body, what you read could change who you were. In a culture in which learning about the world and its human boundaries came increasingly through reading, one place where histories of race and histories of books intersect is in the minds and bodies of readers. Bringing together ethnic studies, book history and historical phenomenology, this book provides a detailed case study of printed romances and works by Montalvo, Heliodorus, Amyot, Ariosto, Tasso, Cervantes, Munday, Burton, Sidney and Wroth. Reading and the History of Race traces ways in which print culture and the reading practices it encouraged, contributed to shifting understandings of racial and ethnic identity"-- Provided by publisher.

    Includes bibliographical references and index

  10. Science, reading, and Renaissance literature
    the art of making knowledge, 1580 - 1670
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    820 S756s
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 532770
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2004/5309
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    310/NU 1500 S756
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2004 A 20651
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    G X Db 86
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2004/11450
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2004 A 7284
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bc 5257
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2005-1813
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    45 A 9225
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    HI 1117 S756
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    54.2092
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521830869
    Weitere Identifier:
    9780521830867
    2003064600
    RVK Klassifikation: HI 1117 ; HI 1150 ; NN 1585
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Cambridge studies in Renaissance literature and culture ; [46]
    Schlagworte: English literature; Science in literature; Literature and science; Literature and science; Books and reading; Books and reading; Renaissance; English literature; Science in literature; Literature and science; Literature and science; Books and reading; Books and reading; Renaissance
    Weitere Schlagworte: Kepler, Johannes (1571-1630); Kepler, Johannes
    Umfang: XI, 214 S, Ill
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Literaturangaben

  11. Science, reading, and Renaissance literature
    the art of making knowledge, 1580-1670
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Science, Reading, and Renaissance Literature brings together key works in early modern science and imaginative literature (from the anatomy of William Harvey and the experimentalism of William Gilbert to the fictions of Philip Sidney, Edmund Spenser... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Science, Reading, and Renaissance Literature brings together key works in early modern science and imaginative literature (from the anatomy of William Harvey and the experimentalism of William Gilbert to the fictions of Philip Sidney, Edmund Spenser and Margaret Cavendish). The book documents how what have become our two cultures of belief define themselves through a shared aesthetics that understands knowledge as an act of making. Within this framework, literary texts gain substance and intelligibility by being considered as instances of early modern knowledge production. At the same time, early modern science maintains strong affiliations with poetry because it understands art as a basis for producing knowledge. In identifying these interconnections between literature and science, this book contributes to scholarship in literary history, history of reading and the book, science studies and the history of academic disciplines

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780511484018
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Cambridge studies in Renaissance literature and culture ; 46
    Schlagworte: Science in literature; Literature and science; Literature and science; Books and reading; Books and reading; Renaissance; English literature; Kepler, Johannes ; 1571-1630; English literature ; Early modern, 1500-1700 ; History and criticism; Science in literature; Literature and science ; England ; History ; 17th century; Literature and science ; England ; History ; 16th century; Books and reading ; England ; History ; 16th century; Books and reading ; England ; History ; 17th century; Renaissance ; England; Great Britain ; Intellectual life ; 16th century; Great Britain ; Intellectual life ; 17th century
    Weitere Schlagworte: Kepler, Johannes (1571-1630)
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 214 pages), digital, PDF file(s)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)

    Introduction : making early modern science and literature -- 1. Model worlds : Philip Sidney, William Gilbert, and the experiment of worldmaking -- 2. From embryology to parthenogenesis : the birth of the writer in Edmund Spenser and William Harvey -- 3. Reading through Galileo's telescope : Johannes Kepler's dream for reading knowledge -- 4. Books written of the wonders of these glasses : Thomas Hobbes, Robert Hooke, and Margaret Cavendish's theory of reading -- Afterword : fiction and the Sokal hoax.

  12. Science, reading, and Renaissance literature
    the art of making knowledge, 1580-1670
    Erschienen: 2005
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0521830869
    RVK Klassifikation: HI 1117 ; HI 1150
    Auflage/Ausgabe: 1. publ., repr.
    Schriftenreihe: Cambridge studies in Renaissance literature and culture
    Schlagworte: Geschichte; Books and reading; Books and reading; English literature; Literature and science; Literature and science; Renaissance; Science in literature; Literatur; Renaissance; Rezeption; Englisch; Philosophie; Kunst; Lesen; Naturwissenschaften
    Weitere Schlagworte: Kepler, Johannes <1571-1630>; Kepler, Johannes (1571-1630)
    Umfang: XI, 214 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  13. Science, reading, and Renaissance literature
    the art of making knowledge, 1580-1670
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  14. Science, reading, and Renaissance literature
    the art of making knowledge, 1580 - 1670
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521830869; 9780521037686; 9780521830867
    Schriftenreihe: Cambridge studies in Renaissance literature and culture ; [46]
    Schlagworte: English literature; Science in literature; Literature and science; Literature and science; Books and reading; Books and reading; Renaissance
    Weitere Schlagworte: Kepler 1571-1630
    Umfang: XI, 214 S. : Ill.
    Bemerkung(en):

    Ex. mit unterschiedlichen ISBNs

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  15. Science, reading, and Renaissance literature
    the art of making knowledge, 1580 - 1670
    Erschienen: 2005
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge [u. a.]

    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    Jc III 823
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    ANG:HC:352:Spi::2005
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521830869
    Weitere Identifier:
    9780521830867
    RVK Klassifikation: HI 1117 ; HI 1150 ; NN 1585
    Auflage/Ausgabe: Reprint
    Schriftenreihe: Cambridge studies in Renaissance literature and culture ; [46]
    Schlagworte: English literature; Science in literature; Literature and science; Literature and science; Books and reading; Books and reading; Renaissance
    Weitere Schlagworte: Kepler, Johannes (1571-1630)
    Umfang: XI, 214 S, Ill
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  16. Science, reading, and Renaissance literature
    the art of making knowledge, 1580-1670
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge, UK

    Brings together key works in early modern science and literature (from the anatomy of William Harvey and the experimentalism of William Gilbert to the fictions of Philip Sidney, Edmund Spenser, and Margaret Cavendish) to explore how two cultures and... mehr

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe

     

    Brings together key works in early modern science and literature (from the anatomy of William Harvey and the experimentalism of William Gilbert to the fictions of Philip Sidney, Edmund Spenser, and Margaret Cavendish) to explore how two cultures and disciplines, science and literature, developed through a shared aesthetic of knowledge

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0521830869; 0511193866
    Schriftenreihe: Cambridge studies in Renaissance literature and culture ; 46
    Schlagworte: English literature; Books and reading; Science in literature; Literature and science; Literature and science; Renaissance; Books and reading; English literature ; Early modern, 1500-1700 ; History and criticism; Electronic books
    Weitere Schlagworte: Kepler, Johannes (1571-1630)
    Umfang: Online-Ressource (xi, 214 p)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 184-210) and index

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    Cover; Half-title; Title; Copyright; Dedication; Contents; Figures; Acknowledgments; Introduction: making early modern science and literature; 1 Model worlds: Philip Sidney, William Gilbert, and the experiment of worldmaking; 2 From embryology to parthenogenesis: the birth of the writer in Edmund Spenser and William Harvey; 3 Reading through Galileo's telescope: Johannes Kepler's dream for reading knowledge; 4 Books written of the wonders of these glasses: Thomas Hobbes, Robert Hooke, and Margaret Cavendish's theory of reading; Afterward: fiction and the Sokal hoax; Notes; Index

  17. Reading and the history of race in the Renaissance
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge [u.a.]

    "Elizabeth Spiller studies how early modern attitudes towards race were connected to assumptions about the relationship between the act of reading and the nature of physical identity. As reading was understood to happen in and to the body, what you... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 818981
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    02.E.1458
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    $BCh
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2011 A 7034
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    EC 5148 S756
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    65.173
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Elizabeth Spiller studies how early modern attitudes towards race were connected to assumptions about the relationship between the act of reading and the nature of physical identity. As reading was understood to happen in and to the body, what you read could change who you were. In a culture in which learning about the world and its human boundaries came increasingly through reading, one place where histories of race and histories of books intersect is in the minds and bodies of readers. Bringing together ethnic studies, book history and historical phenomenology, this book provides a detailed case study of printed romances and works by Montalvo, Heliodorus, Amyot, Ariosto, Tasso, Cervantes, Munday, Burton, Sidney and Wroth. Reading and the History of Race traces ways in which print culture and the reading practices it encouraged, contributed to shifting understandings of racial and ethnic identity"--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107463370; 1107007356; 9781107007352
    Weitere Identifier:
    9781107007352
    RVK Klassifikation: HI 1140
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Race awareness; Books and reading; Race awareness in literature; Renaissance; Literatur; Rassische Identität
    Umfang: IX, 252 S.
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

    Introduction: print culture, the humoral reader, and the racialized body; 1. Genealogy and race in post-Constantinople Romance: from The King of Tars to Tirant lo Blanc and Amadis de Gaula; 2. The form and matter of race: Heliodorus' Aethiopika, hylomorphism, and neo-Aristotelian readers; 3. The conversion of the reader: Ariosto, Herberay, Munday, and Cervantes; 4. Pamphilia's black humor: reading and racial melancholy in the Urania

  18. Reading and the history of race in the Renaissance
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Elizabeth Spiller studies how early modern attitudes towards race were connected to assumptions about the relationship between the act of reading and the nature of physical identity. As reading was understood to happen in and to the body, what you... mehr

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    E-Book CUP HSFK
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Peace Research Institute Frankfurt, Bibliothek
    E-Book CUP HSFK
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Cambridge
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    Elizabeth Spiller studies how early modern attitudes towards race were connected to assumptions about the relationship between the act of reading and the nature of physical identity. As reading was understood to happen in and to the body, what you read could change who you were. In a culture in which learning about the world and its human boundaries came increasingly through reading, one place where histories of race and histories of books intersect is in the minds and bodies of readers. Bringing together ethnic studies, book history and historical phenomenology, this book provides a detailed case study of printed romances and works by Montalvo, Heliodorus, Amyot, Ariosto, Tasso, Cervantes, Munday, Burton, Sidney and Wroth. Reading and the History of Race traces ways in which print culture and the reading practices it encouraged, contributed to shifting understandings of racial and ethnic identity Introduction: print culture, the humoral reader, and the racialized body; 1. Genealogy and race in post-Constantinople Romance: from The King of Tars to Tirant lo Blanc and Amadis de Gaula; 2. The form and matter of race: Heliodorus' Aethiopika, hylomorphism, and neo-Aristotelian readers; 3. The conversion of the reader: Ariosto, Herberay, Munday, and Cervantes; 4. Pamphilia's black humor: reading and racial melancholy in the Urania

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
  19. Science, reading, and Renaissance literature
    the art of making knowledge, 1580-1670
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Science, Reading, and Renaissance Literature brings together key works in early modern science and imaginative literature (from the anatomy of William Harvey and the experimentalism of William Gilbert to the fictions of Philip Sidney, Edmund Spenser... mehr

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    E-Book CUP HSFK
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Peace Research Institute Frankfurt, Bibliothek
    E-Book CUP HSFK
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Cambridge
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    Science, Reading, and Renaissance Literature brings together key works in early modern science and imaginative literature (from the anatomy of William Harvey and the experimentalism of William Gilbert to the fictions of Philip Sidney, Edmund Spenser and Margaret Cavendish). The book documents how what have become our two cultures of belief define themselves through a shared aesthetics that understands knowledge as an act of making. Within this framework, literary texts gain substance and intelligibility by being considered as instances of early modern knowledge production. At the same time, early modern science maintains strong affiliations with poetry because it understands art as a basis for producing knowledge. In identifying these interconnections between literature and science, this book contributes to scholarship in literary history, history of reading and the book, science studies and the history of academic disciplines

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780511484018
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Cambridge studies in Renaissance literature and culture ; 46
    Schlagworte: Science in literature; Literature and science; Literature and science; Books and reading; Books and reading; Renaissance; English literature; Kepler, Johannes ; 1571-1630; English literature ; Early modern, 1500-1700 ; History and criticism; Science in literature; Literature and science ; England ; History ; 17th century; Literature and science ; England ; History ; 16th century; Books and reading ; England ; History ; 16th century; Books and reading ; England ; History ; 17th century; Renaissance ; England; Great Britain ; Intellectual life ; 16th century; Great Britain ; Intellectual life ; 17th century
    Weitere Schlagworte: Kepler, Johannes (1571-1630)
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 214 pages), digital, PDF file(s)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)

    Introduction : making early modern science and literature -- 1. Model worlds : Philip Sidney, William Gilbert, and the experiment of worldmaking -- 2. From embryology to parthenogenesis : the birth of the writer in Edmund Spenser and William Harvey -- 3. Reading through Galileo's telescope : Johannes Kepler's dream for reading knowledge -- 4. Books written of the wonders of these glasses : Thomas Hobbes, Robert Hooke, and Margaret Cavendish's theory of reading -- Afterword : fiction and the Sokal hoax.