Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. Teaching and learning about family literacy and family literacy programs
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Routledge, New York, NY

    Foreword / by Jim Anderson -- Family literacy : introduction and overview -- Literacy theories and families -- Early literacy development -- Adult education and literacy -- Family literacy and race, ethnicity, and culture -- Family literacy and... mehr

    DIE-Bibliothek
    0364 LYN B
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien

     

    Foreword / by Jim Anderson -- Family literacy : introduction and overview -- Literacy theories and families -- Early literacy development -- Adult education and literacy -- Family literacy and race, ethnicity, and culture -- Family literacy and social class -- Family literacy models and practice settings -- Family literacy programs : successful models and practices -- Father engagement in literacy and family literacy programs -- The role of other family and community members in family literacy -- Digital literacies in family literacy -- Diversity and family-school relationships : improving parental engagement with schools -- Accountability, employment and family literacy -- Conclusions and future directions. "This book provides a systematic exploration of family literacy, including its historic origins, theoretical expansion, practical applications within the field, and focused topics within family literacy. Grounded in sociocultural approaches to learning and literacy, the book covers research on how families use literacy in their daily lives as well as different models of family literacy programs and interventions that provide opportunities for parent-child literacy interactions and that support the needs of children and parents as adult learners. Chapters discuss key topics, including the roles of race, ethnicity, culture, and social class; digital family literacies; family-school relationships and parental engagement in schools; fathers' involvement in family literacy; accountability and employment; and more. Throughout the book, Lynch and Prins share evidence-based literacy practices and highlight examples of successful family literacy programs. Acknowledging lingering concerns, challenges, and critiques of family literacy, the book also offers recommendations for research, policy, and practice. Accessible and thorough, this book comprehensively addresses family literacies and is relevant for researchers, scholars, graduate students, and instructors and practitioners in language and literacy programs"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  2. A three-dimensional multi-world framework for examining cross-cultural experiences of international doctoral students
    Erschienen: 2022

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    DIE-Bibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel: Enthalten in: Studies in continuing education; London [u.a.] : Taylor & Francis, 1978; 44(2022), 3, Seite 493-509; Online-Ressource

    Schlagworte: Promotionsstudium; Doktorand; Auslandsstudium; Internationale Kooperation; Hochschule; Erfahrungsaustausch; Interkulturelle Kompetenz; Bildungsförderung
  3. Entwicklung der Kompetenzen Lehramtsstudierender für den Umgang mit sprachlicher Heterogenität im (Fach-)Unterricht [Poster]
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Universität Augsburg, Augsburg

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Fremdsprache; Lehrerbildung; Heterogenität; Mehrsprachigkeit; Deutsch; Lehramtsstudent; Bildungsförderung
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    In: 7. Wissenschaftlichen Symposium des Projekts "LeHet", Augsburg, 25.11.2022, S.

  4. Entwicklung der Kompetenzen Lehramtsstudierender für den Umgang mit sprachlicher Heterogenität im (Fach-)Unterricht [Poster]
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Universität Augsburg, Augsburg

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Technische Hochschule Bingen, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Darmstadt, Bibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Mainz, Untergeschoss
    keine Fernleihe
    Martinus-Bibliothek, Wissenschaftliche Diözesanbibliothek
    keine Fernleihe
    Naturhistorisches Museum und Landessammlung für Naturkunde Mainz, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Tabor, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek RheinMain, Rheinstraße
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370)
    Schlagworte: Fremdsprache; Lehrerbildung; Heterogenität; Mehrsprachigkeit; Deutsch; Lehramtsstudent; Bildungsförderung
    Umfang: 1 Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    In: 7. Wissenschaftlichen Symposium des Projekts "LeHet", Augsburg, 25.11.2022, S.