Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 76 bis 100 von 2764.

  1. Otdača ot obrazovanija v Rossii: niže nekuda?
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Izd. dom Vysšej školy ėkonomiki, Moskva

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    ZSS 4
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Russisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 11159/5262
    Schriftenreihe: Array ; WP3/2021, 03
    Schlagworte: Bildungsertrag; Bildungsniveau; Bewertung; Methodologie; Russland
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 52 Seiten), Illustrationen
  2. Educational choices and family outcomes
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Rozenberg Publishers, [Amsterdam]

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    B 424414
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9789036106481
    Schriftenreihe: Tinbergen Institute research series ; no. 779
    Schlagworte: Bildungsverhalten; Berufswahl; Familienökonomik; Bildungsertrag; Arbeitsteilung; Haushaltseinkommen; Gesundheit; Niederlande
    Umfang: 138 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Vrije Universiteit Amsterdam, 2021

  3. The returns to undergraduate degrees by socio-economic group and ethnicity
    Erschienen: March 2021
    Verlag:  Institute for Fiscal Studies, London

    We investigate differences in the returns to undergraduate degrees by socio-economic background and ethnicity using the Department for Education's Longitudinal Education Outcomes (LEO) data set. The LEO data set links school records, university... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 422
    keine Fernleihe

     

    We investigate differences in the returns to undergraduate degrees by socio-economic background and ethnicity using the Department for Education's Longitudinal Education Outcomes (LEO) data set. The LEO data set links school records, university records and tax records for everyone who took GCSEs in England since 2002. Using these data, we can estimate returns up to age 30.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781838702441
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/235072
    Schriftenreihe: Research report / Institute for Fiscal Studies ; R186
    Schlagworte: Bildungsertrag; Akademiker; Ethnische Gruppe; Soziale Schicht; Großbritannien
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 72 Seiten), Illustrationen
  4. The changing spatial inequality of opportunity in West Africa
    Autor*in: Milsom, Luke
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Department of Economics, University of Oxford, Oxford

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Department of Economics discussion paper series / University of Oxford ; number 935 (February 2021)
    Schlagworte: Räumliche Verteilung; Bildungsniveau; Grundschule; Bildungsertrag; Geschlecht; Kausalanalyse; Westafrika; Benin; Kamerun; Mali
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 62 Seiten), Illustrationen
  5. Powerful t-tests in the presence of nonclassical measurement error
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Cemmap, Centre for Microdata Methuods and Practice, The Institute for Fiscal Studies, Department of Economics, UCL, [London]

    This paper proposes a powerful alternative to the t-test in linear regressions when a regressor is mismeasured. We assume there is a second contaminated measurement of the regressor of interest. We allow the two measurement errors to be nonclassical... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 243
    keine Fernleihe

     

    This paper proposes a powerful alternative to the t-test in linear regressions when a regressor is mismeasured. We assume there is a second contaminated measurement of the regressor of interest. We allow the two measurement errors to be nonclassical in the sense that they may both be correlated with the true regressor, they may be correlated with each other, and we do not require any location normalizations on the measurement errors. We propose a new maximal t-statistic that is formed from the regression of the outcome onto a maximally weighted linear combination of the two measurements. Critical values of the test are easily computed via a multiplier bootstrap. In simulations, we show that this new test can be significantly more powerful than t-statistics based on OLS or IV estimates. Finally, we apply the proposed test to the studies of returns to education based on twins data from the US and the UK. With our maximal t-test, we are able to discover statistically significant returns to education when standard t-tests do not.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/241954
    Schriftenreihe: Cemmap working paper ; CWP21, 18
    Schlagworte: Statistischer Test; Statistischer Fehler; Regressionsanalyse; Simulation; Bildungsertrag; Großbritannien
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 43 Seiten), Illustrationen
  6. Le rendement privé et social de l’éducation universitaire au Québec en 2015
    Erschienen: Avril 2021
    Verlag:  CIRANO, Montréal

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Rapport de projet / CIRANO ; 2021RP, 05
    Schlagworte: Studium; Bildungsertrag; Soziale Lage; Quebec (Provinz); Kanada
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 51 Seiten), Illustrationen
  7. Reducing Parent-School Information Gaps and Improving Education Outcomes
    Evidence from High-Frequency Text Messages
    Erschienen: 2021
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass

    Grade retention and early dropout are two of the biggest challenges facing education systems in middle-income countries today, representing waste in school resources. We investigate whether reducing parent-school information gaps can improve outcomes... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe

     

    Grade retention and early dropout are two of the biggest challenges facing education systems in middle-income countries today, representing waste in school resources. We investigate whether reducing parent-school information gaps can improve outcomes that are early-warning signals for grade retention and dropout. We conducted an experiment in low-income schools in Chile to test the effects and behavioral changes triggered by a program that sends attendance, grade, and classroom behavior information to parents via weekly and monthly text messages. Our 18-month intervention raised average math GPA by 0.09 of a standard deviation and increased the share of students satisfying attendance requirements for grade promotion by 4.5 percentage points. Treatment effects were larger for students at higher risk of later grade retention and dropout. We find some evidence of positive classroom spillovers. Leveraging existing school inputs to implement a light-touch, cost-effective information intervention can improve education outcomes in lower-income settings

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; no. w28581
    Schlagworte: Schule; Lehrkräfte; Eltern; Schüler; Bildungsabschluss; Bildungsertrag; Experiment; Chile
    Umfang: 1 Online-Ressource, illustrations (black and white)
    Bemerkung(en):

    Hardcopy version available to institutional subscribers

  8. Diversity in Schools
    Immigrants and the Educational Performance of U.S. Born Students
    Erschienen: 2021
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass

    We study the effect of exposure to immigrants on the educational outcomes of US-born students, using a unique dataset combining population-level birth and school records from Florida. This research question is complicated by substantial school... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe

     

    We study the effect of exposure to immigrants on the educational outcomes of US-born students, using a unique dataset combining population-level birth and school records from Florida. This research question is complicated by substantial school selection of US-born students, especially among White and comparatively affluent students, in response to the presence of immigrant students in the school. We propose a new identification strategy to partial out the unobserved non-random selection into schools, and find that the presence of immigrant students has a positive effect on the academic achievement of US-born students, especially for students from disadvantaged backgrounds. Moreover, the presence of immigrants does not affect negatively the performance of affluent US-born students, who typically show a higher academic achievement compared to immigrant students. We provide suggestive evidence on potential channels

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; no. w28596
    Schlagworte: Bildungsertrag; Bildungsniveau; Schüler; Schule; Migranten; Schulauswahl; Amerikaner; Vergleich; USA
    Umfang: 1 Online-Ressource, illustrations (black and white)
    Bemerkung(en):

    Hardcopy version available to institutional subscribers

  9. Effect of inquiry and problem based pedagogy on learning
    evidence from 10 field experiments in four countries
    Erschienen: September 2019
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (26280)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper series / National Bureau of Economic Research ; 26280
    Schlagworte: Lernmethode; Unterricht; Pädagogik; Lernen; Bildungsertrag; Experiment; Argentinien; Paraguay; Peru; Belize
    Umfang: 26 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Online-Ausgabe

  10. Education and health
    long-run effects of peers, tracking and years
    Erschienen: October 21, 2019
    Verlag:  Research Institute of Industrial Economics, Stockholm, Sweden

    We investigate two parallel school reforms in Sweden to assess the long-run health effects of education. One reform only increased years of schooling, while the other increased years of schooling but also removed tracking leading to a more mixed... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 206
    keine Fernleihe

     

    We investigate two parallel school reforms in Sweden to assess the long-run health effects of education. One reform only increased years of schooling, while the other increased years of schooling but also removed tracking leading to a more mixed socioeconomic peer group. By differencing the effects of the parallel reforms we can separate the effect of de-tracking and peers from that of more schooling. We find that the pure years of schooling reform reduced mortality and improved current health. Differencing the effects of the reforms shows significant differences in the estimated impacts, suggesting that de-tracking and subsequent peer effects resulted in worse health.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/210941
    Schriftenreihe: IFN working paper ; no. 1300 (2019)
    Schlagworte: Bildungsreform; Bildungsniveau; Bildungsertrag; Gesundheit; Sterblichkeit; Schweden
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 46 Seiten), Illustrationen
  11. Signaling and employer learning with instruments
    Erschienen: May 2019
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (25885)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper series / National Bureau of Economic Research ; 25885
    Schlagworte: Angestellte; Bildungsertrag; Signalling; Unternehmer; Norwegen
    Umfang: 51 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Online-Ausgabe

  12. The Perry preschoolers at late midlife
    a study in design-specific inference
    Erschienen: May 2019
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (25888)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper series / National Bureau of Economic Research ; 25888
    Schlagworte: Frühkindliche Bildung; Bildungsniveau; Bildungsertrag; Lebensverlauf; Kausalanalyse; Resampling; Induktive Statistik; Experiment; USA
    Umfang: 59 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Online-Ausgabe

  13. Intergenerational and intragenerational externalities of the Perry Preschool Project
    Erschienen: May 2019
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (25889)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper series / National Bureau of Economic Research ; 25889
    Schlagworte: Frühkindliche Bildung; Bildungsniveau; Bildungsertrag; Lebensverlauf; Kausalanalyse; Intergenerationale Übertragung; USA
    Umfang: 27 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Online-Ausgabe

  14. Obtaining a bachelor's degree from a community college
    earnings outlook and prospects for graduate studies
    Autor*in: Frenette, Marc
    Erschienen: September 9, 2019
    Verlag:  Statistics Canada, [Ottawa]

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 235
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780660318639
    Weitere Identifier:
    11F0019M-No. 428
    Schriftenreihe: Analytical Studies Branch research paper series ; no. 428
    Research paper / Statistics Canada
    Schlagworte: Studium; Studienfach; Bildungsertrag; Kanada
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 16 Seiten), Illustrationen
  15. The long-term impacts of girl-friendly schools
    evidence from the BRIGHT School Construction Program in Burkina Faso
    Erschienen: June 2019
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (25994)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper series / National Bureau of Economic Research ; 25994
    Schlagworte: Schulpolitik; Mädchen; Grundschule; Bildungsertrag; Burkina Faso
    Umfang: 20 Seiten, 5 ungezählte Seiten
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Online-Ausgabe

  16. The tall and the short of the returns to height
    Erschienen: September 2019
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (26325)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper series / National Bureau of Economic Research ; 26325
    Schlagworte: Biologische Daten; Kognition; Bildungsertrag; Einkommen; Schätzung; USA
    Umfang: 63 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Online-Ausgabe

  17. Public School Funding, School Quality, and Adult Crime
    Erschienen: March 2022
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass

    This paper asks whether improving the quality of public schools can be an effective long-run crime-prevention strategy in the U.S. Specifically, we examine the effect of school quality improvements early in children's lives on the likelihood that... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe

     

    This paper asks whether improving the quality of public schools can be an effective long-run crime-prevention strategy in the U.S. Specifically, we examine the effect of school quality improvements early in children's lives on the likelihood that they are arrested as adults. We exploit quasi-experimental variation in school quality due to increases in public school funding, leveraging two natural experiments in Michigan and a novel administrative dataset linking the universe of Michigan public school students to adult criminal justice records. The first research design exploits variation in operating expenditures due to Michigan's 1994 school finance reform, Proposal A. The second design exploits variation in capital spending by leveraging close school district capital bond elections in a regression discontinuity framework. In both cases, we find that students exposed to additional funding during elementary school were substantially less likely to be arrested in adulthood. We show that the Marginal Value of Public Funds of improving school quality (via increases in funding) is greater than one, even when considering only the crime-reducing benefits

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; no. w29855
    Schlagworte: Schulfinanzierung; Allgemeinbildende Schule; Dienstleistungsqualität; Schulbesuch; Bildungsertrag; Soziale Kompetenz; Kriminalität; Erwachsene; USA
    Umfang: 1 Online-Ressource, illustrations (black and white)
    Bemerkung(en):

    Hardcopy version available to institutional subscribers

  18. The effects of professor gender on the post-graduation outcomes of female students
    Erschienen: March 2022
    Verlag:  CESifo, Center for Economic Studies & Ifo Institute, Munich, Germany

    Although women earn approximately 50 percent of science, technology, engineering and math (STEM) bachelor's degrees, more than 70 percent of scientists and engineers are men. We explore a potential determinant of this STEM gender gap using newly... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 63
    keine Fernleihe

     

    Although women earn approximately 50 percent of science, technology, engineering and math (STEM) bachelor's degrees, more than 70 percent of scientists and engineers are men. We explore a potential determinant of this STEM gender gap using newly collected data on the career trajectories of United States Air Force Academy students. Specifically, we examine the effects of being assigned female math and science professors on occupation choice and postgraduate education. We find that, among high-ability female students, being assigned a female professor leads to substantial increases in the probability of working in a STEM occupation and the probability of receiving a STEM master’s degree.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/260773
    Schriftenreihe: CESifo working paper ; no. 9643 (2022)
    Schlagworte: Hochschullehrer; Geschlecht; Berufswahl; Bildungsertrag; MINT-Fächer; Studierende; Frauen; USA
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 47 Seiten), Illustrationen
  19. Forced Displacement and Human Capital
    Evidence from Separated Siblings
    Erschienen: 2021
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass

    We examine the impact of conflict-driven displacement on human capital. We focus on the Mozambican civil war (1977-1992), during which more than four million civilians fled to the countryside, cities, and refugee camps and settlements in neighboring... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe

     

    We examine the impact of conflict-driven displacement on human capital. We focus on the Mozambican civil war (1977-1992), during which more than four million civilians fled to the countryside, cities, and refugee camps and settlements in neighboring countries. We leverage the full post-war census to compare siblings separated during the war, using those who stayed behind as a counterfactual to one's displacement path. Uprooted children register higher investments in education. Second, we quantify the relative importance of place-based and displacement effects. The latter increases education and decreases attachment to agriculture by the same rate as being exposed to an environment approximately one standard deviation more developed than one's birthplace. Third, we conduct a survey in Nampula, whose population doubled during the civil war. Those who fled to the city have significantly higher education than their siblings who remained in the countryside and they converged to the levels of schooling of non-mover urban-born individuals. However, those displaced exhibit significantly lower social/civic capital and have worse mental health, even three decades after the war. These findings reveal that displacement shocks can trigger human capital investments, breaking links with subsistence agriculture, but at the cost of long-lasting, social, and psychological traumas

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; no. w29589
    Schlagworte: Umsiedlung; Wirkungsanalyse; Bildungsinvestition; Bildungsertrag; Psychische Krankheit; Mosambik
    Umfang: 1 Online-Ressource, illustrations (black and white)
    Bemerkung(en):

    Hardcopy version available to institutional subscribers

  20. College Majors and Skills
    Evidence from the Universe of Online Job Ads
    Erschienen: 2021
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass

    We document the skill content of college majors as perceived by employers and expressed in the near universe of U.S. online job ads. Social and organizational skills are general in that they are sought by employers of almost all college majors,... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe

     

    We document the skill content of college majors as perceived by employers and expressed in the near universe of U.S. online job ads. Social and organizational skills are general in that they are sought by employers of almost all college majors, whereas other skills are more specialized. In turn, general majors--Business and General Engineering--have skill profiles similar to all majors; Nursing and Education are specialized. These cross-major differences in skill profiles explain considerable wage variation, with little role for within-major differences in skills across areas. College majors can thus be reasonably conceptualized as portable bundles of skills

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; no. w29605
    Schlagworte: Studienfach; Hochschule; Bildungsinvestition; Qualifikation; Bildungsertrag; Lohnstruktur; USA
    Umfang: 1 Online-Ressource, illustrations (black and white)
    Bemerkung(en):

    Hardcopy version available to institutional subscribers

  21. Gifted Children Programs' Short and Long-Term Impact
    Higher Education, Earnings, and the Knowledge-Economy
    Erschienen: 2022
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass

    We estimate the effects of gifted children programs (GCP) in high schools in Israel. We selected a comparison group of equally gifted students from other cities where GCP was not offered at the time. Based on administrative data, we follow 22 cohorts... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe

     

    We estimate the effects of gifted children programs (GCP) in high schools in Israel. We selected a comparison group of equally gifted students from other cities where GCP was not offered at the time. Based on administrative data, we follow 22 cohorts and measure treatment effects on outcomes, ranging from high school to the labor market in their 30s and 40s. We find tiny impact on academic achievements in high school, in contrast to the abundance of educational resources enjoyed by GCP participants. In the longer run, we find meaningful effects of GCP on higher education attainment. GCP participants study more math, computer, and physical sciences but engage less in engineering programs. The net effect on STEM degrees is, therefore, zero. However, a much higher share of GCP participants graduated with two STEM majors. This evidence suggests that GCP enhances the impact of "multipotentiality," which characterizes many gifted adolescents. The effect on getting a Ph.D. is positive, too. Lastly, we find no effect of GCP on employment and earnings. Nor do we find that GCP participants work more than other equally talented children in the knowledge economy. These results are very similar for females and males gifted children

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; no. w29779
    Schlagworte: Schüler; Bildungsertrag; Bildungsökonomik; Israel
    Umfang: 1 Online-Ressource, illustrations (black and white)
    Bemerkung(en):

    Hardcopy version available to institutional subscribers

  22. Artificial intelligence and college majors
    Erschienen: May 2022
    Verlag:  The Rockwool Foundation Research Unit, Copenhagen, Denmark

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Study paper / The Rockwool Foundation Research ; 172 (May 2022)
    Schlagworte: Künstliche Intelligenz; Qualifikation; MINT-Fächer; Bildungsertrag; Dänemark
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 40 Seiten), Illustrationen
  23. A North-South comparison of education and training systems
    lessons for policy
    Erschienen: April 2022
    Verlag:  The Economic and Social Research Institute, Dublin

    This study draws on international and national survey data, administrative data, 31 interviews with 35 policy stakeholders and input from a consultation with stakeholders to document commonalities and differences between the education systems in... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 630
    keine Fernleihe

     

    This study draws on international and national survey data, administrative data, 31 interviews with 35 policy stakeholders and input from a consultation with stakeholders to document commonalities and differences between the education systems in Ireland and Northern Ireland. Remarkably, it is the first study to systematically compare the systems from primary to tertiary levels and it is hoped that the findings will provide insights for future policy learning in both jurisdictions. The study is timely given the independent review of education being conducted in Northern Ireland and ongoing reviews, especially at primary and upper secondary levels, in Ireland.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/268074
    Schriftenreihe: ESRI research series ; number 138
    Schlagworte: Bildungswesen; Bildungsniveau; Bildungsertrag; Bildungsinvestition; Irland; Nordirland
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 119 Seiten), Illustrationen
  24. The Effects of Public Housing on Children
    Evidence from Colombia
    Erschienen: May 2022
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass

    We analyze the effect of Colombia's ambitious "Free Housing" program on children's educational outcomes. The program was generous, giving free housing to beneficiaries in desirable areas. We evaluate the program by leveraging housing lotteries and... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe

     

    We analyze the effect of Colombia's ambitious "Free Housing" program on children's educational outcomes. The program was generous, giving free housing to beneficiaries in desirable areas. We evaluate the program by leveraging housing lotteries and linking applicants to their children. We find that public housing increases high school graduation by seven percentage points - a seventeen percent increase relative to the control mean - and boosts exit exam scores and college-going. Using a survey to explore mechanisms, lottery winners report better environmental conditions and shorter commute times. Their children also attend better schools and live in neighborhoods with less crime

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; no. w30090
    Schlagworte: Soziale Wohnungspolitik; Wirkungsanalyse; Bildungsniveau; Bildungsertrag; Kinder; Kolumbien; Education and Inequality; Government Policy; Provision and Effects of Welfare Programs; Urban, Rural, Regional, and Transportation Analysis; Housing; Infrastructure
    Umfang: 1 Online-Ressource, illustrations (black and white)
    Bemerkung(en):

    Hardcopy version available to institutional subscribers

  25. The Effects of Teacher Quality on Adult Criminal Justice Contact
    Erschienen: July 2022
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass

    This paper estimates teachers' impacts on their students' future criminal justice contact (CJC). Using a unique data set linking the universe of North Carolina public school data to administrative arrest records, we find a standard deviation of... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe

     

    This paper estimates teachers' impacts on their students' future criminal justice contact (CJC). Using a unique data set linking the universe of North Carolina public school data to administrative arrest records, we find a standard deviation of teacher effects on students' future arrests of 2.7 percentage points (11% of the sample mean). Teachers' effects on CJC are orthogonal to their effects on academic achievement, implying assignment to a high test score value-added teacher does not reduce future CJC. However, teachers who reduce suspensions and improve attendance substantially reduce future arrests. Similar patterns emerge when allowing teacher impacts to vary by student sex, race, socio-economic status, and school. The results suggest that the development of non-cognitive skills is central to the returns to education for crime and highlight an important dimension of teachers' social value missed by test score-based quality metrics

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; no. w30274
    Schlagworte: Lehrkräfte; Qualifikation; Schüler; Bildungsertrag; Kriminalität; Straftäter; USA; General; Returns to Education; Human Capital; Skills; Occupational Choice; Labor Productivity
    Umfang: 1 Online-Ressource, illustrations (black and white)
    Bemerkung(en):

    Hardcopy version available to institutional subscribers