Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 10 von 10.

  1. Exegisti monumenta
    Festschrift in honour of Nicholas Sims-Williams
    Beteiligt: Sundermann, Werner (Hrsg.); Sims-Williams, Nicholas (GefeierteR)
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Harrassowitz, Wiesbaden

    Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften, Akademiebibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Sundermann, Werner (Hrsg.); Sims-Williams, Nicholas (GefeierteR)
    Sprache: Englisch; Deutsch; Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783447059374
    RVK Klassifikation: EV 500
    Schriftenreihe: Iranica ; 17
    Schlagworte: Art, Iranian; Iranian literature; Iranian languages
    Weitere Schlagworte: Sims-Williams, Nicholas
    Umfang: XL, 596 S, Ill
    Bemerkung(en):

    Beitr. teilw. dt., teilw. engl., teilw. franz

  2. The artist, the censor, and the nude
    a tale of morality and appropriation
    Autor*in: Harcourt, Glenn
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  DoppelHouse Press, Los Angeles

    This hybrid book examines the art and politics of 'The Nude' in various cultural contexts, featuring books of canonical western art pirated and either digitally- or hand-censored in Iran by anonymous government workers. Author Glenn Harcourt uses... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This hybrid book examines the art and politics of 'The Nude' in various cultural contexts, featuring books of canonical western art pirated and either digitally- or hand-censored in Iran by anonymous government workers. Author Glenn Harcourt uses several case studies brought to the fore by American painter Pamela Joseph in her recent "Censored" series. Harcourt's rigorous, culturally-measured and art historical approach complements Joseph's appropriation of these censored images as feminist critique. Harcourt argues that her work serves as a window toward larger questions in art. These include an examination of the evolution of abstraction; the role of women in western society, as seen through the history of painting the body; the effects of western art on cultures outside the west (sometimes referred to in Iran as 'west-toxication'); and how artists in non-western countries, specifically those in Iran living under rules of censorship that specifically prohibit representation of the body, engage with the history of western art found in the censored books

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780997003420
    RVK Klassifikation: LH 61100
    Schlagworte: Art; Nude in art; Freedom and art; Censorship; Orientalism; Art, Iranian; Art, Modern; Women artists; Women in art; Art and society; Art; Art and society; Art, Iranian; Art, Modern; Censorship; Freedom and art; Nude in art; Orientalism; Women artists; Women in art; Joseph, Pamela
    Weitere Schlagworte: Joseph, Pamela (1942-)
    Umfang: xi, 179 Seiten, Illustrationen, 26 cm
  3. Contemporary Iranian art
    new perspectives
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Saqi [u.a.], London

    INTRODUCTION. - 1. Modern culture and its affinity with political and cultural characteristics of Iran. - 2. Nationalism and its place in Iranian political culture. - 3. Religious movements and their relation to Iranian sociopolitical culture . -... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    INTRODUCTION. - 1. Modern culture and its affinity with political and cultural characteristics of Iran. - 2. Nationalism and its place in Iranian political culture. - 3. Religious movements and their relation to Iranian sociopolitical culture . - CHAPTER 1: HISTORICAL BACKGROUND. - 1. A transformation in Qajar art. - 2. The Dar al-Funun. - 3. The establishment of the Madrasa-i Sanayi‘-i Mustazrafa (School of Fine Art) in 1911. - 4. Madrasa Sanayi‘-i Qadima (School of Traditional Arts) and the formation of the so-called school of Tehran. - CHAPTER 2: DECADES OF HESITANCY AND CONFRONTATION: MODERNISM VERSUS THE STATUS QUO. - 1. The beginning of the ‘Modern art movement’ in Iran : the 1940s. - 2. The development of modernism during the 1940s and 1950s. - CHAPTER 3 QUESTIONS OF IDENTITY, NATIVISM AND NATIONALISM ALONGSIDE MODERNISM IN ART AND SOCIO-POLITICAL CULTURE: NEO-TRADITIONALIST MOVEMENTS. - 1. The National School of Art and the obsession with identity and cultural concerns: Saqqa-khaneh; a neo-traditionalist movement. - 2. Post-Saqqa-khaneh and other trends. - CHAPTER 4: POST-REVOLUTIONARY ART. - 1. The Establishment of the Artistic Centre of Islamic Propaganda Organisation. - (Howzeh-i Hunari-i Sazman-i Tablighat-i Islami): Revolutionary art and artists. - 2. The development of traditionalist trends: calligraphic tendencies and . - miniature painting. - 3. Post-revolutionary modernism and discourses: Post-revolutionary national art biennials, the state and cultural policy: cultural identity in question. - CHAPTER 5: DEVELOPMENT OF POST-REVOLUTIONARY CONTEMPORARY DISCOURSES: THE MID-1990S ONWARD. - 1. The emergence of contemporary art and new artistic discourses. - 2. Paradigms of contemporary Iranian art. - 3. Contemporaneity versus Questions of cultural specificity. - CHAPTER 6: IRANIAN DIASPORIC ART

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781780232706; 0863567215; 9780863567216
    Schlagworte: Art, Iranian; Art, Iranian; Kunst; Malerei; Geschichte; Traditionale Kultur; Moderne
    Umfang: 352 S., zahlr. Ill., 31 cm
    Bemerkung(en):

    INTRODUCTION. - 1. Modern culture and its affinity with political and cultural characteristics of Iran. - 2. Nationalism and its place in Iranian political culture. - 3. Religious movements and their relation to Iranian sociopolitical culture . - CHAPTER 1: HISTORICAL BACKGROUND. - 1. A transformation in Qajar art. - 2. The Dar al-Funun. - 3. The establishment of the Madrasa-i Sanayi'-i Mustazrafa (School of Fine Art) in 1911. - 4. Madrasa Sanayi'-i Qadima (School of Traditional Arts) and the formation of the so-called school of Tehran. - CHAPTER 2: DECADES OF HESITANCY AND CONFRONTATION: MODERNISM VERSUS THE STATUS QUO. - 1. The beginning of the 'Modern art movement' in Iran : the 1940s. - 2. The development of modernism during the 1940s and 1950s. - CHAPTER 3 QUESTIONS OF IDENTITY, NATIVISM AND NATIONALISM ALONGSIDE MODERNISM IN ART AND SOCIO-POLITICAL CULTURE: NEO-TRADITIONALIST MOVEMENTS. - 1. The National School of Art and the obsession with identity and cultural concerns: Saqqa-khane

  4. Karim Emami on modern Iranian culture, literature & art
    Autor*in: Imāmī, Karīm
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Persian Heritage Foundation, New York

    Universität Freiburg, Orientalisches Seminar, Bibliothek
    Frei 29: MA/137
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Yavari, Houra (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781934283417; 193428341X
    Schriftenreihe: Modern Persian studies series ; 1
    Schlagworte: Criticism; Iranian literature; Motion pictures; Art, Iranian; Art, Iranian; Criticism; Iranian literature; Motion pictures
    Umfang: XVIII, 277 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes index

  5. The artist, the censor, and the nude
    a tale of morality and appropriation
    Autor*in: Harcourt, Glenn
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  DoppelHouse Press, Los Angeles

    This hybrid book examines the art and politics of 'The Nude' in various cultural contexts, featuring books of canonical western art pirated and either digitally- or hand-censored in Iran by anonymous government workers. Author Glenn Harcourt uses... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2017:5974:
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This hybrid book examines the art and politics of 'The Nude' in various cultural contexts, featuring books of canonical western art pirated and either digitally- or hand-censored in Iran by anonymous government workers. Author Glenn Harcourt uses several case studies brought to the fore by American painter Pamela Joseph in her recent "Censored" series. Harcourt's rigorous, culturally-measured and art historical approach complements Joseph's appropriation of these censored images as feminist critique. Harcourt argues that her work serves as a window toward larger questions in art. These include an examination of the evolution of abstraction; the role of women in western society, as seen through the history of painting the body; the effects of western art on cultures outside the west (sometimes referred to in Iran as 'west-toxication'); and how artists in non-western countries, specifically those in Iran living under rules of censorship that specifically prohibit representation of the body, engage with the history of western art found in the censored books

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780997003420
    RVK Klassifikation: LH 61100
    Schlagworte: Art; Nude in art; Freedom and art; Censorship; Orientalism; Art, Iranian; Art, Modern; Women artists; Women in art; Art and society; Art; Art and society; Art, Iranian; Art, Modern; Censorship; Freedom and art; Nude in art; Orientalism; Women artists; Women in art; Joseph, Pamela
    Weitere Schlagworte: Joseph, Pamela (1942-)
    Umfang: xi, 179 Seiten, Illustrationen, 26 cm
  6. Exegisti monumenta
    Festschrift in honour of Nicholas Sims-Williams
    Beteiligt: Sundermann, Werner (Hrsg.); Sims-Williams, Nicholas (GefeierteR)
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Harrassowitz, Wiesbaden

    Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften, Akademiebibliothek
    Iran. 6.4.3./15618
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 728234
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2009/7559
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sprachwissenschaftliches Seminar, Seminar für Allgemeine Sprachwissenschaft, Bibliothek
    Frei 83: V:FS/SIM 1/1
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    A 2004 A 51232 [a]
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    A 2004 A 51232
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    09 SA 3895
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2009/9748
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    8: VIb 113
    keine Fernleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    49 A 4250
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Sundermann, Werner (Hrsg.); Sims-Williams, Nicholas (GefeierteR)
    Sprache: Englisch; Deutsch; Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783447059374
    RVK Klassifikation: EV 500
    Schriftenreihe: Iranica ; 17
    Schlagworte: Art, Iranian; Iranian literature; Iranian languages
    Weitere Schlagworte: Sims-Williams, Nicholas
    Umfang: XL, 596 S, Ill
    Bemerkung(en):

    Beitr. teilw. dt., teilw. engl., teilw. franz

  7. Ferdowsi, the Mongols and the history of Iran
    art, literature and culture from early Islam to Qajar Persia ; studies in honour of Charles Melville
    Beteiligt: Melville, C. P. (GefeierteR)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Tauris, London [u.a.]

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Museum für Islamische Kunst, Bibliothek
    Festschriften/Mel
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 157905
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2014 B 2129
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    13 SB 644
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    8: VIb 499
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MK 8 8 Gen. Hill.2
    keine Fernleihe
    Orient-Institut Istanbul
    GEi 522
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    0.2.0|MEL
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Melville, C. P. (GefeierteR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1780760159; 9781780760155
    RVK Klassifikation: EL 7650 ; EV 1050
    Schriftenreihe: International library of Iranian studies ; 45
    Schlagworte: Persian literature; Art, Iranian
    Umfang: XXVI, 406 S., [12] Bl., Ill., Kt.
  8. Contemporary Iranian art
    new perspectives
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Saqi [u.a.], London

    INTRODUCTION. - 1. Modern culture and its affinity with political and cultural characteristics of Iran. - 2. Nationalism and its place in Iranian political culture. - 3. Religious movements and their relation to Iranian sociopolitical culture . -... mehr

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Ethnologisches Museum, Bibliothek
    Glo/Kesh
    keine Fernleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Museum für Islamische Kunst, Bibliothek
    Moderne Kunst/Kes
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 176311
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    14 SB 20
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    German Institute for Global and Area Studies, Bibliothek
    IRN-L/17
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    INTRODUCTION. - 1. Modern culture and its affinity with political and cultural characteristics of Iran. - 2. Nationalism and its place in Iranian political culture. - 3. Religious movements and their relation to Iranian sociopolitical culture . - CHAPTER 1: HISTORICAL BACKGROUND. - 1. A transformation in Qajar art. - 2. The Dar al-Funun. - 3. The establishment of the Madrasa-i Sanayi‘-i Mustazrafa (School of Fine Art) in 1911. - 4. Madrasa Sanayi‘-i Qadima (School of Traditional Arts) and the formation of the so-called school of Tehran. - CHAPTER 2: DECADES OF HESITANCY AND CONFRONTATION: MODERNISM VERSUS THE STATUS QUO. - 1. The beginning of the ‘Modern art movement’ in Iran : the 1940s. - 2. The development of modernism during the 1940s and 1950s. - CHAPTER 3 QUESTIONS OF IDENTITY, NATIVISM AND NATIONALISM ALONGSIDE MODERNISM IN ART AND SOCIO-POLITICAL CULTURE: NEO-TRADITIONALIST MOVEMENTS. - 1. The National School of Art and the obsession with identity and cultural concerns: Saqqa-khaneh; a neo-traditionalist movement. - 2. Post-Saqqa-khaneh and other trends. - CHAPTER 4: POST-REVOLUTIONARY ART. - 1. The Establishment of the Artistic Centre of Islamic Propaganda Organisation. - (Howzeh-i Hunari-i Sazman-i Tablighat-i Islami): Revolutionary art and artists. - 2. The development of traditionalist trends: calligraphic tendencies and . - miniature painting. - 3. Post-revolutionary modernism and discourses: Post-revolutionary national art biennials, the state and cultural policy: cultural identity in question. - CHAPTER 5: DEVELOPMENT OF POST-REVOLUTIONARY CONTEMPORARY DISCOURSES: THE MID-1990S ONWARD. - 1. The emergence of contemporary art and new artistic discourses. - 2. Paradigms of contemporary Iranian art. - 3. Contemporaneity versus Questions of cultural specificity. - CHAPTER 6: IRANIAN DIASPORIC ART

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781780232706; 0863567215; 9780863567216
    Schlagworte: Art, Iranian; Art, Iranian; Kunst; Malerei; Geschichte; Traditionale Kultur; Moderne
    Umfang: 352 S., zahlr. Ill., 31 cm
    Bemerkung(en):

    INTRODUCTION. - 1. Modern culture and its affinity with political and cultural characteristics of Iran. - 2. Nationalism and its place in Iranian political culture. - 3. Religious movements and their relation to Iranian sociopolitical culture . - CHAPTER 1: HISTORICAL BACKGROUND. - 1. A transformation in Qajar art. - 2. The Dar al-Funun. - 3. The establishment of the Madrasa-i Sanayi'-i Mustazrafa (School of Fine Art) in 1911. - 4. Madrasa Sanayi'-i Qadima (School of Traditional Arts) and the formation of the so-called school of Tehran. - CHAPTER 2: DECADES OF HESITANCY AND CONFRONTATION: MODERNISM VERSUS THE STATUS QUO. - 1. The beginning of the 'Modern art movement' in Iran : the 1940s. - 2. The development of modernism during the 1940s and 1950s. - CHAPTER 3 QUESTIONS OF IDENTITY, NATIVISM AND NATIONALISM ALONGSIDE MODERNISM IN ART AND SOCIO-POLITICAL CULTURE: NEO-TRADITIONALIST MOVEMENTS. - 1. The National School of Art and the obsession with identity and cultural concerns: Saqqa-khane

  9. No tapping around philology
    a Festschrift in honor of Wheeler McIntosh Thackston Jr.'s 70th birthday
    Beteiligt: Korangy, Alireza (HerausgeberIn); Sheffield, Daniel J. (HerausgeberIn); Thackston, Wheeler M. (GefeierteR)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Harrassowitz Verlag, Wiesbaden

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    2015/1977
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Museum für Islamische Kunst, Bibliothek
    Festschriften/Tha
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 933285
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2019 A 11570
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    14 SA 8559
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Orient-Institut Istanbul
    FE 253
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Korangy, Alireza (HerausgeberIn); Sheffield, Daniel J. (HerausgeberIn); Thackston, Wheeler M. (GefeierteR)
    Sprache: Englisch; Arabisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783447102155
    Weitere Identifier:
    9783447102155
    RVK Klassifikation: EL 7650
    Schlagworte: Persian literature; Iranian literature; Persian philology; Iranian philology; Art, Iranian
    Umfang: XXVI, 449 Seiten, Illustrationen, Karte, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  10. Ḥikmat-i tamaddunī
    guzīda-i āṯār-i ustād Iḥsān Yāršāṭir = Civilization Wisdom : selected works of Ehsan Yarshater
    Erschienen: 1395h.š = 2016
    Verlag:  Pardīs-i Dāniš, Tihrān

    "The volume edited by Mohamad Tavakoli-Targhi brings together twenty nine articles by the leading scholar of Iranian studies, Prof. Ehsan Yarshater on the various subjects of Iranian history, culture, religions, literature, dialects and philology. It... mehr

    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    16 SA 6776
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "The volume edited by Mohamad Tavakoli-Targhi brings together twenty nine articles by the leading scholar of Iranian studies, Prof. Ehsan Yarshater on the various subjects of Iranian history, culture, religions, literature, dialects and philology. It presents a valuable collection of important articles, which many of them were not easily accessible. The collection represents the author's most important contributions, written in Persian language in the period between 1947-48 to 2001-02. Even the papers are concerned with a range of different subjects, they are pretty much interconnected, as it is possible to trace lines of ideas originating in one article which the author develops in latter writings. All these are carefully and illuminating described by the editor in his preface to this volume. The papers are categorized into four thematic chapters: 1. Autobiography and Obituary (with three articles), 2. World Art and Literature (with four articles), 3. Language and Civilization (with nine articles), 3. Civilization and the Secret of Survival (with thirteen article)." -- From Bibliographia Iranica website

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Tawakkulī Ṭarqī, Muḥammad (HerausgeberIn, VerfasserIn eines Vorworts)
    Sprache: Persisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9786003001275
    RVK Klassifikation: EV 3300
    Schriftenreihe: Kitāb-i Īrānnāma ; 2
    Schlagworte: Iranian philology; Iranian philology; Iranian literature; Art, Iranian; Literature; Art
    Weitere Schlagworte: Yarshater, Ehsan (1920-)
    Umfang: 536 Seiten, Illustrationen, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Author's note -- Introduction. Iranian studies' advocacy and Yarshaterian wisdom -- Part I. Autobiography and recollection on teachers -- Part II. Literature and art -- Part III. Civilization and survival -- Civilization and the enigma of survival